با پیام محرمانه امریکا به ایران

ادامه مذاکرات اتمی وین

به آغاز سال جدید موکول شد

 

با اوج گیری بحران اقتصادی

اردوغان

 با لیر ترکیه سقوط می کند؟

(پیک هفته ۱۰۹)  30  آذر  ماه ۱۴۰۰ - 21 دسامبر  ۲۰۲۱

 pyknet100@gmail.com


29-30 اذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-30 اذر

رویدادهای منطقه و جهان


29-30 اذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-30 اذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-30 اذر

منتخب اخبار ورزشی


29-30 اذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 30 آذر

جنبش نارضائی عمومی

دهان‌روحانیونمنتقد رابازکرده

انتقاد مستقیم و غیر مستقیم از سیاست های رهبر جمهوری اسلامی، بتدریج در میان روحانیون رو به گسترش است و حدس زده می شود که همزمان با جنبش اعتراضی و نارضائی عمومی این انتقادها بیش از آن شود که اکنون هست. این وسعت ورود به انتقاد اجازه برخوردهائی نظیر برخوردهای امنیتی با امثال آیت الله منتظری و یا برخی مراجع تقلید را نمی دهد. نخستین ورود در این عرصه را، که میتوان آن را فصل تازه ای از انتقاد روحانیون از علی خامنه ای دانست، آیت الله خوئینی ها با نامه سرگشاده ای که خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت و به او توصیه کرد در سیاست های سه دهه گذشته تجدید نظر کند آغاز کرد. آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با قالیباف رئیس تحمیلی مجلس، با انتقاد از انزوای جهانی جمهوری اسلامی مسئله را پی گرفت و متعاقب او آیت الله جوادی آملی در همین زمینه، یعنی سیاست خارجی که مستقیما زیر نظر رهبر است دهان گشود و گفت: "با دشمن هم می توان دست داد اما بعدش انگشت ها را شمرد که کم نشده باشد." آیت الله محقق داماد که برای دورانی چند ساله در زمان رهبری علی خامنه ای رئیس بازرسی کل کشور بود و نوه بنیانگذار حوزه علمیه قم "آیت الله حائری" است، انتقاد از بودجه نهادهای مذهبی و وابسته شدن حوزه علمیه به حکومت (بخوانید بیت رهبری) را شروع کرد و همزمان با او، مجید انصاری عضو کنونی مجمع مصلحت نظام و نماینده چند دوره مجلس شورا و همچنین مجلس خبرگان رهبری انتقاد از اوضاع کشور و فقر و بی هویت شدن انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را آغاز کرد که در شماره روز گذشته بخش هائی از مصاحبه او را منتشر کردیم. او در همان مصاحبه به نکات زیر هم اشاره کرد که در شماره امروز و در ادامه آغاز انتقادهای رو به گسترش از سیاست های رهبر جمهوری اسلامی آن را متنشر می کنیم:

مجيد انصاری:

«ما بخاطر حزب الله لبنان به FATF نپیوستیم و مردم ایران را دچار مشکل کردیم. آقایان می‌گفتند اگر بپیوندیم دیگر نمی‌توانیم به حزب الله لبنان یا عراق و سوریه کمک کنیم در حالی که حرفشان درست نبود. آنها با این کار خود مردم ایران را دچار مشکل کردند.  هر زمان که قرار بود FATF مطرح شود، از یکی دو هفته قبل اس ‌ام ‌اس ‌ها را شروع می کردند و اصلا معلوم نبود اینها از کجا خبردار می شوند. همزمان تمام اعضا را با پیامک از سراسر کشور بمباران می کردند، اما متن پیامک یکسان بود و پیدا بود همه ماجرا طراحی شده است. وگرنه نمی شد که شبانه از یک روستای خراسان جنوبی همان متنی به من پیامک شود که مثلا از روستای زرند کرمان یا از سیستان و بلوچستان یا از تهران می رسد.»


جنگ اوکراین آغاز نمیشود

اگرامریکا پیوستن کریمه به روسیه رابپذیرد

راشا تودی ترجمه رضا نافعی


ائتلاف چپ شیلی

انتخابات ریاست جمهوری را برُد

 

انتخابات ریاست جمهوری شیلی که به دور دوم کشیده شده بود، روز گذشته برگزار شد و "گابریل بوریک" نامزد ائتلاف چپ این کشور با 56 در صد آراء برنده انتخابات اعلام و رئیس جمهور شیلی شد. رقیب او در این انتخابات فرزند یک افسرنازی و طرفدار ژنرال پینوشه بود. اکثریت مردم شیلی به میراث دار ژنرال پینوشه، عامل کودتای خونین علیه دولت دکتر آلنده گفتند "نه". او دراین انتخابات وعده برنامه های اقتصادی نئولیبرالی را داده بود. برنده انتخابات شیلی 35 سال دارد و پس از اعلام نتایج انتخابات صدها هزار تن از مردم شیلی برای جشن و پایکوبی به خیابانهای سانتیاگو پایتخت این کشور آمدند. "گابریل بوریک" اکنون جوان‌ترین رییس جمهوری جهان است.


ادامه نقش میانجیگری عراق

خروج سفیر ایران از یمن

گامی درجهت صلح باعربستان؟


همزمان با خوش بینی از نتیجه مذاکرت وین

دلار و یورو

پله‌های سرازیری راشروع کردند


عنوان اول پیک نت 29 آذر

طلاب قم، چشم از زنان
بازیگرفیلم‌ها برنمیدارند؟


در 7 ماه گذشته

سفر 4 میلیون ایرانی به ترکیه

برای گردش و خرید خانه


گفتگو با مجید انصاری

فاجعه دو انتخابات مجلس

 و ریاست جمهوری

مجید انصاری، آخرین نماینده آیت الله خمینی در امور زندانها بود، عضو مجلس خبرگان رهبری بود، نماینده مجلس بود و  در دولت خاتمی و دولت روحانی هم عضو بود . از آگاه ترین روحانیون جمهوری اسلامی هم در عرصه سیاسی و هم اقتصادی است. گزارش نهائی درباره ضربات اقتصادی که دولت احمدی نژاد به ایران زد را او تهیه کرد و به همراه اسحاق جهانگیری و موسوی لاری از بیت رهبری وقت گرفته و این گزارش و مستندات آن را مقابل رهبر جمهوری اسلامی گذاشت که گویا این دیدار 2 تا 3 ساعت بطول انجامید. نتیجه این دیدار و آن اسناد، پذیرش عقب نشینی رهبر جمهوری اسلامی و تن دادن به انتخاباتی در سال 92 شد که از آن حسن روحانی بیرون آمد. قرار بود هاشمی در آن انتخابات حضور یابد که شورای نگهبان صلاحیت او را تائید نکرد! انصاری که عضو مجمع روحانیون مبارز به زعامت آیت الله خوئینی ها و محمد خاتمی و آیت الله موسوی بجنوری است، در مصاحبه ای که می شنوید و می بینید، تقریبا همان حرف هائی را می زند که موسوی خوئینی ها طی نامه ای کوتاه و سرگشاده نزدیک به دو سال پیش خطاب به علی خامنه ای نوشت و به او توصیه کرد که در سیاست های سه دهه خود تجدید نظر کند. 1 - 2


ارتش روسیه مانع است

ارتش او کراین نقشه

نسل کشی در شرق کشور را دارد


پیشنهاد روسیه به امریکا

و ناتو برای صلح مسلح

اسپوتنیک- ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 28 آذر

ایران و امریکا
علاقه‌ای به ادامه ‌تنش ندارند


حسین راغفر

یک طبقه الیگارش

مانع تغییر ساختار اقتصادی است


چرا نباید از تجربه قبلی ها استفاده کرد؟

مردم باید بدانند هدف از

کسب فنآوری اتمی چیست؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

"چشم طلاب قم، دنبال هنرپیشه های زن" عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) بود که روی کانال تلگرام این روزنت بیش از 6 هزار خواننده داشت. روی فیسبوک پیک نت، مصاحبه تصویری مجید انصاری بیشترین خواننده را داشت و همین مصاحبه را 7 تن از خوانندگان و بینندگان آن روی فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران