بیانیه مهدی کروبی در حمایت از آیت الله صافی
 
حق با این شیخ الفقهاست

برای وضع مملکت فکری باید کرد

 

حسين راغفر

با ادامه وضع کنونی

شورش کف خیابان قطعی است!

(پیک هفته ۱۰۹) 9 آبان  ماه 1400 - 31 اکتبر 2021

 pyknet100@gmail.com


 8 - 9 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 8 - 9 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 8 - 9 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 8 - 9 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 8 - 9 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 8 - 9 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 9 آبان

پیوند نظامی- سیاسی

ایران و روسیه قطعیترشد

بنیاد استراتژی بین‌المللی- ترجمه- کیوان خسروی

در 18 اکتبر 2020، یعنی سالگرد لغو تحریم تسلیحاتی بین المللی ایران، این کشور قرارداد تسلیحاتی با روسیه منعقد کرد. هر چند هنوز جزییات دقیق آن اعلام نشده، اما از اظهارات سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران می توان نتیجه گرفت که این تنها مربوط به بالگردها و هواپیماها نیست که تهران مدتها خواهان آن بوده است. رسانه های ایران ضمن استناد به این قرارداد از تجهیزات زمینی و همچنین کشتی ها و زیردریایی ها نیز یاد می کنند. مبلغ احتمالی قرارداد 5 میلیارد دلار ذکر شده است. اینکه تا چه اندازه همه اینها موثق است؟ آینده نشان خواهد داد، اما بر اساس گفته های سرلشکر «باقری» قرارداد « هواپیماها و بالگردها» به مرحله نهایی خود رسیده است. این قرارداد در دستور کار مذاکرات باقری با وزیر دفاع «سرگی شویگو» و «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه قرار داشت. «باقری» برای یک سفر چهار روزه وارد مسکو شد. موضوع مذاکرات پیرامون مسائل بسیار گسترده‌ای بود که تنها به خرید پر سر و صدای سلاح محدود نمی شود. مسئله بسیار گسترده تر است. «کاظم جلالی» سفیر ایران در مسکو این مسئله را بقدر کافی با ظرافت بیان داشت و گفت: ایران می خواهد باشگاهی برای کشورهای «آسیب دیده از تحریم های آمریکایی» ایجاد کند. با مشارکت روسیه و چین. گذشته از این، بطور جدی تر، سخن از ایجاد یک کمیسیون دائمی در زمینه همکاری های نظامی- فنی است. در مناسبات فعلا دوجانبه است، اما در آینده امکان پیوستن چین به فعالیت های آن پیش بینی شده است و این تنها «در مورد خرید سلاح» نیست. اگرچه  طی پنج سال تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد، نیروهای نظامی ایران بشدت نیاز به نوسازی عمیق دارد. ما اکنون شاهد یک تحول بنیادی در مقیاس بزرگ در سطح سیاست های بزرگ بین المللی هستیم. هرچند ممنوعیت تامین و تحویل تسلیحات به ایران یک سال پیش رسما لغو شد، اما هیچ یک از کشورهای اصلی که در این تحریم سهم داشتند از ترس واکنش منفی شدید واشنگتن برای «ارائه پیشنهاد» به تهران عجله ندارند.

سرلشکر«باقری» خاطر نشان کرد که همکاری روسیه و ایران تنها شامل عرصه های اقتصادی و نظامی - فنی نیست، بلکه ما با موفقیت در حال ایجاد و سر و سامان دادن تعامل مستقیم نظامی نزدیک در سوریه هستیم. ما بیش از 10 سال است که در مبارزه با تروریسم همکاری می کنیم. بویژه در سوریه. ما همچنین از یکدیگر حمایت کرده و در زمینه مسائل مختلف بوجود آمده از جمله در منطقه و جهان مشورت می کنیم ». او خاطر نشان کرد که در برابر چشمان ما اوضاع و شرایط جدیدی از رویارویی ژئوپلیتیکی و نظامی با غرب در حال شکل گیری است که معلوم نیست ننیجه آن چه خواهد بود. عضویت در سازمان همکاری شانگهای، توسعه سازمان پیمان امنیت جمعی یا شکل دیگری نیز مطرح است در این روند روسیه مشارکت فعال دارد.

https://russtrat.ru/comments/25-oktyabrya-2021-0010


خانه ملت تصاحب شده!

 

در سراسر ایران تجمع های اعتراضی فرهنگیان جریان دارد و حتی روز گذشته آنها در برابر مجلس که ظاهرا باید خانه ملت باشد تجمع کردند، اما دریغ از یک گزارش واقعی در باره این تجمع که از صدا و سیما پخش شود و یا یک امام جمعه بی غرض و مرض پیدا شود و دو کلام حرف واقعی درباره این تجمع و تائید آن بزند. خانه ای که تصاحب شده و صاحب آن مردم نباشند، خانه ملت هم نمی تواند باشد.

همین است که روز گذشته معلمین در مقابل مجلس شعار دادند:

فرهنگی در عذابه

هیات‌رئیسه خوابه


با فلج شدن جایگاه های بنزین

ظرفیت تکرار آبان 98

باردیگر درایران به‌نمایش درآمد


سرلشکر صفوی:

ایران بزرگترین قدرت

موشکی‌هوافضای منطقه‌شده!


عنوان اول پیک نت 8 آبان

نه شغلی ایجاد خواهد شد

و نه تولیدی راه اندازی!


طلسم ورود زنان به ورزشگاه ها

در اصفهان شکست

طلسم راه یافتن زنان و دختران به ورزشگاه ها، با حضور روز گذشته آنها در ورزشگاه نقش جهان اصفهان شکست. درهای این ورزشگاه روز گذشته بمناسبت هفته سپاهان و دیدن فوتبال سپاهان به روی زنان و دختران گشوده شد. نه آسمان به زمین آمد و نه زمین به آسمان پیوست. چند ده سال مقاومت در برابر امری به این سادگی و عادی را حکومت و مرتجعین مذهبی تبدیل کردند به یک معضل اجتماعی و عده ای را هم روانه زندان کردند. حالا طرحی برای رسمیت بخشیدن به حضور دختران و زنان به ورزشگاه ها برای دیدن مسابقات به مجلس برده شده تا این گره که از ابتدا هم می شد آن را با دست باز کرد و بیهوده به دندان سپرده بودند برای همیشه باز شود.


"کمیکال" و "سورچه"

دو مخدر تازه ای که در ایران رواج یافته


این"ماهی آزاد"سرهرسفرهای‌ظاهرنمی‌شود!

 

این ماهی آزاد خزر است که تازه به تور افتاده و برای فروش به بازار آورده شده است. وزنش را کشیده اند و شده 4 و نیم کیلو. قیمت گذاشته اند 6 میلیون و صد هزار تومان. پیش از انقلاب هم این ماهی، گران ترین و بهترین ماهی خزر بود و شب عید فقط سر سفره پولدارها ظاهر می شد. حالا، سر سفره هر پولداری ظاهر نمی شود مگر مولتی پولدار باشد. تا پیش از انقلاب اقلا "ماهی کپور" را مردم عادی می توانستند بخرند که حالا این ماهی هم سر هر سفره ای ظاهر نمی شود.


سرمقاله راه توده 807

روحانیت و فرماندهان سپاه

گریبان هم را خواهند گرفت؟


عنوان اول پیک نت 5 آبان

ترکیه- اسرائیل- آذربایجان

مثلث خطر علیه ایران!


بر سر نزدیکی به امریکا و یا چین- ترجمه نعمت بوستانی

ارتش و دولت پاکستان

بار دیگر در برابر هم قرار گرفتند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (شنبه) عنوان اول آن بود. این عنوان درباره وعده های پوچ رئیسی برای ایجاد شغل بود که روی تلگرام پیک نت نزدیک به 6 هزار خواننده داشت. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 7 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران