چراغ سبز به امریکا و اروپا

فیتیله خبر سند همکاری

ایران و روسیه پائین کشیده‌شد

 

نتیجه نظرسنجی در 22 استان

60 تا 80 در صد مردم

ازمجلس کنونی راضینیستند

(پیک هفته ۱۰۹) 19 مهر ماه 1400 - 11 اکتبر 2021

 pyknet100@gmail.com


18 -19 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18 -19 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18 -19 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18 -19 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


18 -19 مهر

منتخب اخبار ورزشی


18 -19 مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 مهر

باد چهار چرخ ماشین

دولت درحال در رفتن است!

باد چهار چرخ دولت رئیسی بتدریج خالی شده و رجز خوانی هائی که عمدتا علیه روحانی و تصمیمات دولت او بود فروکش کرده است. خود رئیسی که نه دولتمدار است و نه از امور اجرائی مملکت زیاد سر در می آورد، اما هم وزرای مرتبط با امور اقتصادی و هم وزیر خارجه دولت او بعنوان دو چرخ کم باد شده ماشین دولتی فهمیده اند، بحرانی که 8 سال روحانی با آن دست و پنجه نرم کرد، عظیم تر از آنست که به این آسانی بتوانند حریف آن شوند. امیرعبدالهیان از زمان بازگشت از سفر به امریکا برای شرکت در اجلاس سالانه سازمان ملل، بی اعتناء به رجزخوانی های برخی فرماندهان سپاه و هوچی هائی نظیر حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان، عقب نشینی ها را آغاز کرده است. بویژه پس از مانور نظامی دوم آذربایجان و ترکیه با پشت جبهه مانورنظامی گرجستان. در مانور نظامی اول پاکستان درکنار آذربایجان و ترکیه حضور داشت. عبدالهیان روز گذشته، ناگهان طرفدار خردجمعی شد و گفت:

« مذاکرات وین را با خرد جمعی به پیش می‌بریم.»

عبدالهیان یک قالیچه هم زیر پای اروپائی ها پهن کرد و گفت: "نگاه به شرق به معنای کنار گذاشتن غرب نیست و ما حتما نمی‌خواهیم کشور را به روسیه و چین گره بزنیم. سیاست خارجی ما متوازن و ذیل دیپلماسی فعال و هوشمند است."

تقریبا اکثر رسانه های داخلی، گزارش هائی را در باره تشدید گرانی و تورم و افزایش نقدینگی در دولت رئیسی منتشر کرده اند و در ادامه ابراز نگرانی از ادامه تحریم ها نوشته اند: تنها در بخش صنعت نفت ایران به 500 میلیارد دلار سرمایه نیازمند است. برخی رسانه ها رودربایستی را کنار گذاشته و خطاب به رئیسی نوشته اند که سفرهای نمایشی به استانهای کشور، بی حاصل است و بقول معروف باید "فکر نان بود، چون خربزه آب است". اعتراضات مدنی و خیابانی کارگران و معلمان در حال گسترش است. اعتراضاتی که عمدتا در ارتباط با حقوق، علیه گرانی و تبعیض های اداری است. مجلسی که هفته ای چند بار وزرای دولت روحانی را احضار می کرد و می خواست آجر از زیر پای روحانی و ظریف بکشد، حالا ماست در دهان گرفته است. نه عبدالهیان به مجلس احضار می شود و نه رئیسی. دراین میان گزارش هائی درباره نفرت مردم از مجلس و نمایندگانش تحت عنوان نارضائی مردم از مجلس در رسانه های داخلی منتشر شده است. تمام شواهد نشان میدهد که تیم مذاکرات اتمی دولت رئیسی کار مذاکرات وین را از همان نقطه ای که تیم مذاکره کننده دولت روحانی به پایان رساند آغاز خواهد کرد و ای بسا امتیازهائی بیشتر هم بدهد تا بلکه تحریم ها خاتمه یابد. این احتمال پیش از آن که بصورت خبر منتشر شود، بصورت عملی در بازار ارز بازتاب یافته است. روز گذشته دلار 404 تومان پائین آمد و به 27 هزار و 500 تومان رسید. محرمانه ترین خبرها در همین بالا و پائین شدن قیمت دلار علنی می شود.


بر خلاف خاتمی و کروبی

موسوی و رهنورد

رفع حصر نصف و نیمه را نپذیرفتند


تا کی شعار تو خالی؟

 

رهبر جمهوری اسلامی که در باره عمده ترین و جزئی ترین امور مملکتی دخالت می کند و نظر دارد و حکم حکومتی صادر می کنند، درباره اعتراضات مردمی و از جمله اعتراضات کارگری مهر سکوت را از لب بر نمی دارد. از جمله درباره اعتراضات و تظاهرات کارگران هفت تپه که علیه خصوصی سازی ها شعار می دهند. رهبر سکوت می کند زیرا شعار علیه خصوصی سازی ها، در اصل شعار علیه تصمیمات خود او برای خصوصی سازی است که دولت ها و از جمله دولت رئیسی ناچار به اجرای آن بوده و هستند. او سکوت می کند و اطلاعات سپاه و دیگر نهادهای امنیتی عمل می کنند. یعنی فعالان این جنبش های اعتراضی را دستگیر می کنند و به زندان می برند و بدستور آنها دادگاهها احکام محکومیت برای آنها صادر می کنند. شعار تظاهرات اعتراضی کارگران هفت تپه انعکاس همین بی عدالتی و سرکوب و شعارهای توخالی دولت است.


دو خدمه و دو چتر باز نجات یافتند

19 چتر باز روس

در سقوط هواپیما کشته شدند


طلا برای یوسفی

شادی برای مردم آمل

علی اکبر یوسفی، که بزودی همراه با مدال طلا به ایران باز میگردد، اکنون - حداقل در زادگاهش یعنی شهر آمل- تبدیل به قهرمان ملی شده است. این فیلم مربوط به جمع شدن مردم آمل برای جشن و پایکوبی، مقابل خانه پدری علی اکبر یوسفی در آمل است.


جنتی می رود و قائم مقام رهبری اعلام می شود؟

دو پیش بینی و شایعه درباره

تشکیل نشدن اجلاس خبرگان


"بیل برنز" چهره کلیدی مذاکرات برجام

خاطره رئیس آینده "سیا"

از مذاکره با سعید جلیلی


عنوان اول پیک نت18 مهر

ج.اسلامی درچهار راه‌جدید

رویدادهای جهان و منطقه


روحانی: در ارتباط با انفجار قندوز افغانستان

مسئولیت جان مردم با طالبانی است

که حکومت را تصرف کرده!


امیرعبدالهیان: با طالبان و طرف های دیگر در تماس هستیم

ادامه مذاکرات وین

تا 20 روز دیگر آغاز می شود


خطاب به خوانندگان

یاری کنید، تا فانوس پیک نت

درامواج ‌رویدادها خاموش‌نشود


نتیجه آلودگی های اقتصادی و سیاسی

مردم چه شناخت و نگاهی

به فرماندهان سپاه دارند؟


شاید سرآغاز گشایش فضای سیاسی باشد

حضور و سخنرانی غیر سیاسی

خاتمی و کروبی در روزهای اخیر


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) تنها روی تلگرام این روزنت بالای 6 هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب این شماره، پر مخاطب ترین مطلب بود. این عنوان اول در باره قرار گرفتن جمهوری اسلامی در چهار راه حوادث منطقه و جهان بود. روی فیسبوک پیک نت پر خواننده ترین مطلب این شماره، تفسیر پیام حسن روحانی بمناسبت انفجار در مسجد شیعیان در غرب کابل بود که داعش مسئولیت آن را پذیرفته است. روحانی در این پیام طالبان تصرف کنندگان حکومت را خطاب کرده و نه دولت و حکومت.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران