ایران و جهان  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت ۱۶ اسفند

سیاست گریزی مردم

زمینه ساز غافلگیری است

 
 
 

 

 

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) حاوی نکات مهمی بود که ما به همه خوانندگان پیک نت توصیه می کنیم آن را اگر خوانده اند یکبار دیگر و با دقت بیشتر بخوانند و اگرنخوانده اند، حتما بخوانند.

اخباری که امروز در مسکو و از قول وزیر دفاع روسیه منتشر شد و در پیک نت امروز (چهارشنبه) منتشر کرده ایم، دیدار مهم نخست وزیر مجارستان با سفرای کشورهای اروپائی که خبر آن را هم در همین شماره منتشر کرده ایم و همچنین پیش بینی هائی که درباره موقعیت خانم "ویکتوریا نولاند" از طراحان کودتای ۲۰۱۴ اوکراین جریان دارد که خبر آن را هم در همین شماره پیک نت می خوانید، همگی در تائید آن عنوان اولی است که روز گذشته و تحت عنوان "پیش بینی جنگ مهم تر از غافلگیری است" منتشر کردیم. متاسفانه نه تنها مردم غیر سیاسی شده ایران، بلکه بسیاری از فعالان سیاسی ایران چه در داخل و چه در خارج از کشور یا اخبار تحولات جهانی را بدرستی دنبال نمی کنند و یا به آنچه می گذرد با تردید و خونسردی می نگرند.

ما بر این اعتقادیم که این رویدادها مهم است و پیش از غافلگیر شدن باید آنها را بازتاب خبری داد.

درعنوان اول روز گذشته نوشتیم:

ژاپن که پس از شکست سنگین و حتی اتمی در جنگ دوم جهانی، قرار بود (مانند آلمان) دیگر ارتش نداشته باشد، حالا خود را آماده جنگ می کند. امریکا با این تصور که دور از صحنه جنگ با چین و روسیه است و ضربه ای به امریکا وارد نخواهد شد، آتش بیار یک جنگ جهانی شده و منتظر سود نهائی از جنگ جهانی جدید است.

جنگ دوم جهانی تکرار نمی شود، بلکه پس از وقفه ای چند ده ساله، جنگ دوم با همان اهداف اما با تکنولوژی و صف آرائی های جدید ادامه می یابد.

اکنون بحث برسر صف آرائی هائی است که در جهان جریان دارد. دیگر بر همگان باید آشکار شده باشد که در اوکراین جنگ با ارتش آن کشور نیست، بلکه جنگ با ناتوست و پیاده نظامش ارتش اوکراین. ویرانی و کشتار هم فعلا سهم مردم و ارتش اوکراین و ارتش روسیه. با ورود احتمالی ارتش های ناتو به خاک اوکراین که اکنون زمزمه آن را فرانسه آغاز کرد، جنگ در اوکراین به جنگ جهانی تبدیل خواهد شد. اگر در پایان جنگ دوم تنها دو شهر ژاپن را امریکا برای ترساندن جهانیان بمباران اتمی کرد، این بار امریکا تنها کشور اتمی جهان نیست و به همین دلیل برای دفاع از خود، از هر طرف می تواند سلاح اتمی شلیک شود. ایران فعلا بصورت نیم بند با جبهه شرق است و زیر تهدید جبهه غرب به رهبری امریکا. ساده لوحی است اگر تصور شود راس نظام نمیداند که در چنین صحنه ای برای حفظ ایران باید علاوه بر قدرت موشکی و پهپادی و دریافت مدرن ترین هواپیماهای جنگی از روسیه و در صورت امکان از چین، متکی به قدرت اتمی باشد.

در پزشکی می گویند، "پیشگیری مهم تر از درمان است" و امروز آماده مقابله بودن نقش همان پیشگیری دشوار بیماری را دارد. با این تفاوت که "پیش بینی، مهم تر از غافلگیر شدن است"

متن کامل عنوان اول روز گذشته را می توانید از روی لینک زیر بخوانید:

https://www.pyknet.net/1402/01esfand/15/page/titre.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت  ۶ مارس ۲۰۲۴

 
 

اشتراک گذاری: