سرمقاله راه توده 638

سقوط پایگاه روحانیت حکومتی

نبایدبه تائید کودتای سپاه بیانجامد

 

نه به دولت و نه به مجلس حساب پس نمیدهد

امپراطوری آستانقدس

یا اختاپوس اقتصادی – مالی!

(پیک هفته ۱۰۹) 10 اسفند  1396 برابر با اول مارس 2018 

 pyknet100@gmail.com


انتشار اظهار نظر آیت الله ایازی درباره حجاب با عنوان "هیچ قانونی برای حجاب اجباری وجود ندارد" در شماره روز گذشته پیک نت (چهارشنبه) پر مخاطب ترین مطلب بود و جمعا روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت 12 هزار و 200 خواننده داشت و در 10 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد


 8-9  اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 8-9  اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 8-9  اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 8-9  اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


 8-9  اسفند

منتخب اخبار ورزشی


 8-9  اسفند

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 10 اسفند

بسیج و سپاه

امر بر قوه قضائیه اند؟

در دوره پهلوی اول (رضا شاه) تا مدت ها اداره دارائی برای خودش ضابط داشت. مامورانی مانند پاسبانهای شهربانی اما با لباس های طوسی رنگ که برای ابلاغ تخلیه مغازه و خانه و یا احضاریه مالیاتی اعزام می شدند و برای خود کیا و بیائی داشتند. نظمیه هم برای خودش پاسبان گشت در خیابانها و اداره آگاهی برای تجسس داشت. تلگرافخانه هم کارهای امنیتی و ضد جاسوسی را برعهده داشت. به تدریج امور نظم پیدا کرد. یعنی پاسبان دارائی منحل شد و شهربانی ضابط دارائی و دادگستری و به زیر مجموعه وزارت کشور تبدیل شد. دادستانی نیز با وزارت کشور و شهربانی همآهنگ شد که البته دادستانی برتری داشت. این نظم تا پایان رژیم شاه برقرار بود تا آن که جمهوری اسلامی تشکیل شد و بی نظمی حاکم. چنان حاکم که هنوز پس از 40 سال، حتی آن نظمی که رضاشاه در 10 سال اول حکومت خود برقرار کرد نیز برقرار نشده است، مگر در آدم کشی!

این مقدمه را نوشتیم تا برسیم به اظهار نظر دادستان کل کشور که ظاهرا باید آگاه ترین فرد به امور قضائی باشد. دادستان کل کشور که جحت الاسلام منتظری نام دارد و در نیمه دوم رهبری آقای خامنه ای جانشین روحانی فرهیخته ای بنام محقق داماد شده، در توجیه دخالت های غیر قانونی قوه قضائیه در تمام امور مملکتی (سیاست خارجی، عملیات ضد جاسوسی، فیلترینگ، پارازیت، فعالیت های اقتصادی با پولهای مردم که بعنوان وثیقه گرفته می شود و ...) گفته است تشخیص جاسوس با قوه قضائیه است و در قانون گفته نشده این کار برعهده وزارت اطلاعات است. ضمنا بسیج و سپاه ضابط قوه قضائیه اند. ایشان خجالت کشیده پای ارتش را هم بکشد وسط و بگوید کل قوای مسلح ضابط قوه قضائیه اند.

در عهد سلطنت ناصرالدین شاه قاجار هم اوضاع اینقدر شیر تو شیر نبود که دادستان وظیفه جاسوس بگیری هم داشته باشد و وزارت خانه که وظیفه اش امنیت و اطلاعات است را خلع ید کند و قوای مسلح که کارش مراقب از مرزهای کشور است را ضابط قضائی اعلام کند. وقتی گفته می شود قوه قضائیه فاسدترین نهاد جمهوری اسلامی است، حتما که نباید این فساد در فساد مالی واختلاس و رشوه گیری خلاصه شود. همین که میزان سواد حقوقی دادستان کل اینگونه باشد که خواندید نیز خودش نوعی فساد است. بیسوادی حقوقی و جهت گیری سیاسی و حکومتی علیه دولت هم فساد است.


4 دهه خون مردم و انقلاب را مکیدند- پرویز صداقت

5 غول با شاخ و دُم

اقتصادی و سیاسی در ج. اسلامی


فیلم را ببینید!

شب یلدا با شجریان

جور و ستمی بر او در جمهوری اسلامی رفت که کمتر از ستمی نیست که بر عارف قزوینی در زمان رضا شاه رفت. محمدرضا شجریان را می گوئیم که ماندگارترین صدای ایران معاصر است. این فیلم در شب یلدا از وی گرفته و منتشر شده است. کلام از بغض به خود می پیچد!


مرور مطبوعات 9 اسفند

با 30 هزار طلاق در 10 ماه

تهران رکوردار طلاق را شکسته


راه توده 638 منتشر شد

هفته نامه راه توده – شماره 638 (پنجشنبه 10 اسفند 96)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت اینترنتی این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به برخی بحث ها ساده لوحانه در یکپارچه دیدن روحانیت و یکپارچه دیدن سپاه و حتی تائید کودتای سپاه و یکسره کردن کار اوضاع کنونی مملکت دارد. علاوه بر ادامه مرور تاریخ مطبوعات ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 که در این شماره رسیده ایم به قرار داد 1919 و فروختن ایران به انگلستان در اواخر سلطنت قاجارها، مطالبی می خوانید درباره نقش چپ روهای اوائل انقلاب که حالا شرمگین انقلاب 57 اند و حکومتی که بنام انقلاب کمر انقلاب 57 را شکست و از دل این دو آلترناتیوی بنام رضا پهلوی بیرون آمده، خروج از بحران اقتصادی با تغییر مسیر40 ساله اقتصاد ایران، نگاهی به نقش 5 غول اقتصادی- نظامی در جمهوری اسلامی و همچنین ترجمه مقالاتی درباره چپ امریکای لاتین، حضور چین در نپال، اتحاد چپ علیه دولت کودتائی برزیل و تدارک امریکا برای جنگ علیه روسیه.


منتخب اخبار روزهای گذشته


خلاصه مصاحبه با دکتر ابراهیم فیاض

قم با سوهان و نعلین و مشهد

با مُهروتسبیح را فراموش کنید


سخنان وزیر ارتباطات

تاکنون ندیده ام پرونده زنی

که تبانی واختلاس کرده باشد


عنوان اول پیک نت 9 اسفند

زمین زیر پای مراجع

مذهبی درشهر قم می لرزد!


آیت الله ایازی:

هیچ قانونی برای

حجاب اجباری وجود ندارد


مرور مطبوعات 8 اسفند

آیت الله های حکومتی قم را

 با بولتن سر انگشت می چرخانند


سایه (هوشنگ ابتهاج) 90 ساله شد و به همین مناسبت در ایران و برخی کشورهای اروپائی – بویژه آلمان که پایگاه خارج از کشور سایه است- برای وی جشن تولد گرفتند. در رشت که محل تولد سایه است، این جشن بسیار با شکوه برگزار شد که گزارش آن در دو هفته نامه فرهنگی - اجتماعی "دوات" انتشار یافت. بموجب این گزارش، سایه
ششم اسفند ۱۳۰۶ در تکیه مستوفی رشت متولد شد. کافه کتاب سایه به مدیریت حامد آهکی و با همکاری سرپرست کافه مریم همتی با مشاوره‌ی دو تن از شعرای معاصر محمد امین‌برزگر و علیرضا پنجه‌ای اقدام به برگزاری یک دورهمی فرهنگی، رسانه‌ای و شاعرانه در محل کافه کتاب سایه واقع در انتهای بوستان ملت رشت نمود. این برنامه با دعوت رسمی از برخی مهمانان برگزیده از میان چهره‌های برجسته‌ی شعر گیلکی، پارسی، پژوهندگان و باشندگان رسانه یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ اجرا شد و حاضران نود سالگی حافظ زمانه را در زادگاه شاعر جشن گرفتند. علی‌رضا پنجه‌ای شاعر و سردبیر دوات با شعر "ای عشق همه بهانه از توست" مراسم را رسما آغاز کرد، رضا زینعلی هنرمند گرافیست پیام منظوم دکتر شفیعی کدکنی را برای زادروز ۹۰ سالگی شاعر قرائت کرد، سپس
محمود نیکویه پژوهنده‌ی فرهنگ و ادبیات قسمتی از مقاله‌ی خود در خصوص موسیقی و شعر سایه را به سمع و نظر حضار رساند، پس از او دکتر سینا جهاندیده مدرس دانشگاه به پژوهش حافظ‌ شناسی و نقش شعر سایه و اهمیت شهرت او سخنانی ایراد کرد، سپس شاعران گیلکی و شعر قدمایی و نو هر یک به شعرخوانی پرداختند. سایه توسط قادر صفرپور از کلن آلمان تماس تصویری گرفت و توسط دوربین موبایل از راه دور در جریان جشن تولد خود قرار گرفت، و حاضران تولدش را یک‌صدا تبریک گفتند، او نیز از شاعران و حاضران همولایتی تشکر کرد و دقایقی به احوالپرسی طی شد. سپس شمع‌ها به نیابت توسط محمد بشرا، روشن و توسط مرادیان گروسی، جواد شجاعی‌فرد، محمد امین برزگر، علی‌رضا پنجه‌ای و ... خاموش شد."
بمناسبت 90 سالگی سایه علیرضا قربانی نیز شعر معروف سایه بنام ارغوان که در زندان دهه 60 سروده شده را خوانده است. آهنگی که روی این شعر تنظیم شده شباهت زیادی به آهنگی دارد که روی شعر نیما "داروک" تنظیم و محمدرضا شجریان آن را خوانده است. یکی از ماندگار ترین آوازهای شجریان که بدعتی است در خواندن شعر نیمائی در موسیقی کلاسیک ایرانی.


پس از 48 ساعت در جمهوری چک

رهبر بازداشت شده

کردهای سوریه آزاد شد


شاه و رهبر

"اطلاعات سپاه"، پا را

جای پای "ساواک" گذاشت


مصاحبه سرلشگر فیروز آبادی

آنها که بصیرت نداشتند

احمدی نژاد را بهتر شناختند!


عنوان اول پیک نت 8 اسفند

40 سال آدرس غلط خارجی و ضد انقلاب!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 15 هزار گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران