سرمقاله راه توده 603

انتصاب های رهبری

باید با‌ رای‌مردم همآهنگ‌ شود!

 

تنش ها افزایش می یابد

پهپادهای ایران در سوریه

و پاکستان سرنگون شدند!

(پیک هفته ۱۰۹)  اول تیر  1396 برابر با 22 ژوئن 2017 

 pyknet100@gmail.com


رمضان

امسال هم

با ربنای توقیف شده شجریان

--------


پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) چند فراز از مصاحبه حجاریان بود که با عنوان " رئیسی 12 میلیون رای داشت که 5 میلیونش هم باید باطل می شد" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام روزنت پیک نت جمعا 13 هزار و 780 خواننده داشت.


30-31 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


30-31 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


30-31 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


30-31 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


30-31 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


30-31 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


زمین قدرت زیر پای

جناح راست دهان باز کرده!

جناح راست که تصور کرده بود با خروج هاشمی از صحنه حیات و سیاست در جمهوری اسلامی و با به ریاست جمهوری رساندن ابراهیم رئیسی گام بلند و نهائی را برای جانشین آقای خامنه ای برداشته حالا با زمین خوردن او در انتخابات ریاست جمهوری گرفتار قحط الرجال یا قحط الآیت الله شده است. آنها تصور کرده بودند رئیسی حداقل 20 میلیون رای می آورد و شاید بتوانند 5 میلیون هم با تعرفه های تقلبی بر آن بیافزایند و این 25 میلیون را کارپایه زمینه اجتماعی و مردمی رئیسی اعلام کرده و بیت آقای خامنه ای را تحویل او بدهند. یا اگر در همان مشهد هم ماند، پایگاه ولایت را به مشهد منتقل کرده و تهران را پایگاه سیاسی کنند و بیت آقای خامنه ای را که قطعا غربال خواهند کرد به مشهد منتقل می کنند. همه این خیالات با شرکت رئیسی در انتخابات نقش برآب شد. که اگر نشده بود هم امپراطوری آستانقدس را داشتند و هم رهبری را. حتی شایع است که نقشه داشتند در صورت پیش رفتن همه نقشه ها، مجتبی خامنه ای تولیت آستانقدس را از رئیسی تحویل بگیرد. آنها، اکنون وحشت زده از آینده، سعی می کنند صلاحیت مذهبی روحانی را زیر علامت سئوال ببرند، زیرا صلاحیت سیاسی او را مردم تائید کرده اند. از جمله اهداف بیانیه مجلس خبرگان با امضای جنتی و جامعه روحانیت و حوزه علمیه حکومتی در قم و امام جمعه ها بعنوان عقبه های این طیف لشگر شکست خورده از ایرادهای فقهی و مذهبی اخیر به روحانی همین است. تلاش برای جا انداختن 15 میلیون رای رئیسی نیز از همینجا ناشی می شود. از اینجا که شاید بتوانند همین 15 میلیون را دستآویزی کننده برای پایگاه مردمی رئیسی و این درحالی است که مرتب از گوشه و کنار افشا می شود که رای رئیسی فقط 7 میلیون بوده است. اگر این آخرین دست و پا زدن ها نیز به جائی نرسد و به سوخت رفتن این آخرین مهره هم قطعی شود، چه کسی را دارند و یا چه باید بکنند. باید تن به رهبری حسن خمینی بدهند و یا محمد خاتمی؟ و یا حسن روحانی؟

آنها که از کانال رئیس جمهور کردن رئیسی می خواستند توجیه تصاحب مقام رهبری را داشته باشند، حالا باید لنگ بیاندازند زیرا روحانی این گوی را برده است! روحانی سیاستمدار، ناطق و آشنا به زیر و بم 38 ساله جمهوری اسلامی رقیبی است فراتر از ریاست جمهوری. درد اصلی آقای همین است و خطر جانی نیز از همین نگرانی بر می خیزد!


مروری بر اسناد تازه منتشر شده درباره 28 مرداد

بازی انگلیسی و امریکائی

با فدائیان اسلام و آیت الله کاشانی

ترجمه - "فروزنده فرزاد"


از میان  این 5 نفر
کدامیک جانشین قالیباف می شود؟

مصاحبه وزیر خارجه روسیه در پکن

امریکا نیز مانند دیگران

باید تمامیت ارضی سوریه را بپذیرد

روسیه امروز – ترجمه رضا نافعی


هفته نامه راه توده 603 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 603 (اول تیرماه 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به ضرورت همسوئی رهبر با رای مردم و نه همسوئی منتخب مردم با رهبر برای اداره و هدایت کشور دارد. مقاله دوم این شماره نیز در ارتباط است با تلاش های پشت پرده برای تحمیل یک رهبر غیر منتخب مردم بعنوان جانشین آقای خامنه ای. علاوه بر دو مطلب دنباله دارد از دو کتاب برخی بررسی ها... به قلم احسان طبری و مناسبات ارضی در کردستان به قلم علی گلاویژ، در همین شماره مقالات دیگری می خوانید در باره تولید ثروتمند در جمهوری اسلامی از بعد از دولت میرحسین موسوی، تغییر بدون رفراندوم قانون اساسی، آغاز ترجمه بخش های مهمی از هزار صفحه اسناد تازه انتشار یافته در امریکا در باره کودتای 28 مرداد، سرمقاله ای به قلم احسان طبری برای آموزش مشی توده ای، سالگرد خاموشی شهلا فرجاد و همچنین ترجمه هائی در باره جنگ یمن، رقابت های امریکا و آلمان و وحشت از سقوط بورس ها.


منتخب اخبار روزهای گذشته


یادداشت حجاریان که در ایلنا منتشر شد

رئیسی 12 میلیون رای داشت

که 5میلیونش هم بایدباطل می‌شد!


بازخوانی یکی از خطبه های آقای خامنه ای

کدام زمامدار در ج. اسلامی

باید برود در خانه‌اش بنشیند؟


فساد و تباهی نظام

محصول 38سال تمرکز قدرت


دستگیری 235 قاضی، وکیل، کارمند و دلائل

دادگاهها و قضات

زیر سایه بلند کار چاق کن ها


علامه ای که حاضر بود

کتاب "المیزان" را

به ایرج میرزا تقدیم کند

وقتی در تمام سطوح حکومتی معیار اعتبار آدم ها می شود پول و قدرت، نتیجه اش می شود سکانداری امثال احمد جنتی و احمد خاتمی و مصباح یزدی. تنها در دانشگاه های کشور سطح علم و در میان دانشجویان انگیزه یادگیری سقوط نکرده، تنها این نیست که شعر و ترانه سقوط کرده و جانشینی برای سایه و شفیعی کدکنی متصور نیست، بلکه در میان روحانیون وضع بدتر از همه است. خروجی حوزه های مذهبی امثال ابراهیم رئیسی و روح الله حسینیان می شود و طلبه هایش کفن پوشان حرفه ای که دست کمی از اوباش مهاجم ندارند و مبلغان مطبوعاتی هم می شوند امثال حسین شریعتمداری. وقتی شراب را در شعر و رمان خط می زنند و به جایش می نویسند چائی شیرین و یا شربت در نهانخانه ها مصرف مشروبات الکلی به مراتب بیشتر از دوران شاه می شود که شده است. این مرور اشاره وار به فاجعه سقوط همه چیز در جمهوری اسلامی را مقدمه ای بدانید برای شنیدن یک خاطره. خاطره ای که آیت الله علوی بروجردی از علامه طباطبائی در باره شعر ایرج میرزا نقل می کند. شاعری که بازانتشار دیوانش را ممنوع کرده اند. علامه طباطبائی مقلد آیت الله العظمی میلانی بود و در جمهوری اسلامی فاصله خویش را از قدرت و حکومت حفظ کرد تا آلوده به دروغ و ریا نشود. ببنید و بشنوید.


از دل جنگ سوریه

استقلال کردها بیرون خواهد آمد؟

تدوین و ترجمه بهزاد دولت آبادی


کدامیک بیشتر و یا کمتر؟

خیانت زن و شوهرها به هم

سپس تقاضای طلاق توافقی!


آلودگی هائی که از آن داعش برمیخیزد

950 طلبه غیر ایرانی برای اعتکاف به مشهد رفتند


رقبا بزودی به جان هم خواهند افتاد

رویاهای آملی لاریجانی پس از مرگ سیاسی رئیسی


یادداشت سردبیری

دفاع از پرتاب موشک
جدا از نقد "قدرت" است!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 11 هزار 600 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com