سرمقاله 599

پیش به سوی خانه تکانی

درکابینه دولت پس ازانتخابات

 

بخش هائی از سخنان علی مطهری درباره فرفان

افکاری شبیه فرقان

دوباره در ایران رواج یافته

(پیک هفته ۱۰۹)   4 خرداد  1396 برابر با 25 مه 2017 

 pyknet100@gmail.com


--------


پر خواننده ترین خبر پیک نت چهارشنبه (3 خرداد) روی کانال تلگرام و فیسبوک این روزنت،عنوان اول آن بود که 11 هزار و 332 خواننده داشت. این خبر با عنوان "سندی تاریخی که پس از 20 سال فاش شد" منتشر شده بود.


3-2 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


3-2 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


3-2 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


3-2 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


3-2 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


3-2 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی



موتور ماشین ترورحکومتی

بار دیگر روشن خواهد شد؟

علی مطهری به اراک رفت و در دانشگاه این شهر برای دانشجویان سخنرانی کرد. سخنرانی او حاوی اطلاعات بسیار جالبی درباره گروه مذهبی فرقان بود. گروهی مذهبی که در همان ابتدای پیروزی انقلاب آیت الله مطهری رئیس شورای انقلاب را ترور کرد. تروری که نقش مهمی در کج شدن و منحرف شدن مسیر انقلاب شد. چند ترور ناکام دیگر هم این گروه انجام داد، از جمله ترور هاشمی رفسنجانی و سرانجام رهبر(طلبه ای بنام گودرزی) و اعضای فرقان در سال 58 دستگیر و در سال 59 نیز اعدام شدند. علی مطهری پس از معرفی و ذکر سوابق فرقان، به نکته مهم دیگری اشاره کرد و آن این که کسانی اکنون هم همان تظاهرات مذهبی فرقان را در جمهوری اسلامی دارند و این خطری است برای آینده. او نامی از احمدی نژاد و گروه او و یا از مصباح یزدی و گروه او نمی آورد اما اشاره اش آنها را نیز شامل می شود. آیا اطلاعی از راه افتاده ماشین ترور وجود دارد؟ خلاصه سخنرانی او را در همین شماره پیک نت می خوادنید.


ببینید و بشنوید!

اسنادی که صدا و سیما

آنها را به اطلاع مردم نمی رساند!

سیمای جمهوری اسلامی پخش نمی کند و مطبوعات نیز نمی نویسند اطلاعاتی را که بتدریج و از زبان حسن روحانی درباره پیچ های خطرناک گذشته مطرح می شود. از جمله درباره طرح حمله به افغانستان پس از رسیدن طالبان به کابل که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد و همچنان نیز در پیک نت قابل دسترسی و دیدن و شنیدن است و امروز نیز یک افشاگری دیگر را از زبان روحانی می شنوید. افشای این خبر که در سال 1996 امریکا به بهانه انفجار در پایگاه نظامی اش در عربستان آماده ضربات نظامی به ایران شده بود. روحانی به عربستان می شتابد و در مذاکره با پادشاه آن کشور توطئه را خنثی می کند. بعدها اعلام شد که در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۶ میلادی (۴ تیر ۱۳۷۵ خورشیدی) پس از انفجار یک کامیون بمب‌گذاری‌شده در پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر خُبَر عربستان که منجر به کشته شدن ۱۹ سرباز آمریکایی و حدود ۴۰۰ زخمی شد،  اف ‌بی ‌آی ایران را مسئول این بمب‌ گذاری دانشت. بعدها وزیر دفاع آمریکا در سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که امریکا به این نتیجه رسیده‌ است که بمب‌گذاری کار القاعده بوده و نه ایران. یعنی 11 سال پس از واقعه ای که زمینه ساز حمله نظامی به ایران شده بود، تازه امریکا به اشتباه برداشت اولیه خود اعتراف کرد و اگر در همان زمان روحانی به عربستان نشتابیده بود، ای بسا کار از کار گذشته و حمله صورت گرفته بود. این افشاگری را نیز ببینید و بخوانید.


درایت سیاسی و قدرت نظامی دو بال ضروری ایران

پرواز ترامپ روی بال های

دو غول نفتی و نظامی- تسلیحاتی


از یک گزارش دریافتی

توطئه های شورای نگهبان

علیه روحانی و رای گیری از مردم


زنان و نسل میانه سال در راه اند

بحث درباره ترکیب

دولت آینده درحال گسترش است


انتشار راه توده شماره 599

هفته نامه راه توده - شماره 599 (4 خرداد 1396)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده قرار گرفت. مطالب این شماره راه توده نیز بصورت طبیعی عمدتا اختصاص به انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی روحانی و شکست سنگین جناح مقابل تغییرات و اصلاحات اختصاص دارد. از جمله سرمقاله آن. در همین شماره علاوه بر ادامه بخش هائی از دو کتاب برخی بررسی ها نوشته احسان طبری و مناسبات ارضی در کردستان ایران به قلم علی گلاویژ، مقاله ای تحلیلی درباره سفر ترامپ به عربستان سعودی و خاورمیانه و ضرورت های سیاسی در ایران منتشر شده است. همچنین مطلبی درباره نقش بولتن سازان در جمهوری اسلامی و تاریخچه بولتن سازی و جنگ روانی با مردم و هر دولت ملی و احزاب مترقی در ایران از پیش و پس  از انقلاب 57 می خوانید. ترجمه چند مقاله تحلیلی در باره شرایط جنگی در خلیج فارس، از تئوری جنگ تمدن ها تا جنگ تروریستی و همچنین نقش پیشآهنگان در روسیه را نیز در این شماره می خوانید.


منتخب اخبار روزهای گذشته


سندی تاریخی

که پس از 20 سال فاش شد


عبدالله نوری:

از فراز تحلیل های کوته بینانه

ایران و عربستان مذاکره می کنند!


بشنوید!

در فیلمی که می بینید، برای نخستین بار حسن روحانی فاش می کند که ایران را از افتادن در دام یک جنگ دیگر، پس از جنگ با عراق نجات داده است.


معاون رئیس جمهور در امور زنان:

زنان ایران از مسیر شوراها

به سوی مدیریت های کلیدی میروند


تحلیل محمود صادقی نماینده مجلس

شورای 3 شهر بزرگ چرا

 و چگونه از اصولگرایان گرفته شد


میان حسن کامران و موسویان

جدال ادامه دارد بر سر

صندلی خالی اصفهان در مجلس


روحانی:

"نه" به فریبکاران

بهترین بخش انتخابات بود!


سئوالاتی که در مناظره ها

اجازه طرح آنها داده نشد!


مهم ترین گزارش پیک نت

و گویا ترین عکس انتخابات!

 درباره نقش و تلاش اطلاع رسانی پیک نت در دوران کارزار انتخابات ریاست جمهوری 96 پیام هائی دریافت داشته ایم در جهت تائید و ستایش و تشکر از این نقش. دست همه این خوانندگان را به گرمی می فشاریم و در پاسخ به برخی از همین خوانندگان که از ما سئوال کرده اند "از نگاه خود شما (شورای سردبیری پیک نت) کدام گزارش و خبر این دوران که منتشر کردید مهم تر بوده است؟" می گوئیم:

برخی تحلیل های منتشر شده در پیک نت متکی به اخباری است که از داخل کشور دریافت می کنیم. هر چند بسیار کوتاه و مختصر اما کلیدی. از جمله خبر تحلیلی 26 اردیبهشت که عنوان اول پیک نت آن شماره شد و همراه با عکس علی خامنه ای و حسن روحانی در حال قدم زدن و گفتگو با یکدیگر منتشر کردیم. ما این خبر تحلیلی را مهم ترین و دقیق ترین گزارش پیک نت در دوران اخیر میدانیم و به همین دلیل نیز یکبار دیگر آن نکته گرهی آن را منتشر می کنیم:

«گفته می شود که رهبر زیر فشار طرفداران کودتا تا کنون گفته: "تا پیش از رای گیری، برای رای آوردن رئیسی هر کاری را مجازید، اما اگر ایشان رای نیآورد نباید با "حق الناس" مقابله کنید!»- پیک نت 26 اردیبهشت.

درباره عکس برگزیده روزهای پس از مناظره های تلویزیون و همایش های انتخاباتی نیز همچنان اعتقاد داریم تصویری که می بینید، علیرغم کیفیت ضعیف عکس، گویا ترین و تاریخی ترین عکس این دوران است. این عکس هنگام سخنرانی روحانی در مشهد گرفته شده است.


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 10 هزار و 900 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com