رقبا بزودی به جان هم خواهند افتاد

رویاهای آملی لاریجانی

پس از مرگ سیاسی رئیسی

 

آلودگی هائی که از آن داعش برمیخیزد

950 طلبه غیر ایرانی

برای اعتکاف به مشهد رفتند

(پیک هفته ۱۰۹)  30  خرداد  1396 برابر با 20 ژوئن 2017 

 pyknet100@gmail.com


رمضان

امسال هم

با ربنای توقیف شده شجریان

--------


پیام دریافتی در باره نسل جوان طرفدار اصولگرایان که از خارج با ماموریت به ایران بازگشته اند، با 7148خواننده، پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (دوشنبه) روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت بود.


28-29 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


28-29 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


28-29 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


28-29 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


28-29 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


28-29 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


یادداشت سردبیری

دفاع از پرتاب موشک

جدا از نقد "قدرت" است!

شلیک چند موشک از غرب ایران به سوی یکی از مراکز داعش در سوریه، از دوشنبه شب تبدیل به یک سلسله بحث ها شده است. از جمله این که جمهوری اسلامی در جستجوی بهانه ای بود تا قدرت نظامی خود را نشان اسرائیل و عربستان و محوری که علیه ایران تشکیل شده بدهد و این بهانه را حمله تروریستی به مجلس و مقبره آیت الله خمینی فراهم ساخت. حمله ای که معلوم نیست تا چه حد دست خود حکومت در آن بود. این که به چنین بهانه ای نیاز بود یا نبود و این که در آن اقدامات تروریستی چقدر دست داعش و عضو گیری های آن از سپاه قدس و مهاجرین عرب و افغان در ایران بند بود و یا نبود، در نفس شلیک موشک به سوی مواضع داعش در سوریه تاثیری نمی گذارد و نباید آن را یک اشتباه و یا تجاوز تلقی کرد، بلکه باید زودتر از این هم انجام میشد. حتی همزمان با آغاز بمباران های مواضع داعش در سوریه توسط جنگنده های روسیه. وقتی نیروی نظامی ایران در سوریه می جنگند شلیک موشک ادامه و مکمل آنست و رویداد عجیبی نباید تلقی شود. می توان منتقدان این اقدام را در آن طیفی از ایرانی ها قرار داد که مسائل و رویدادها را نمی توانند بدقت از هم جدا کنند. دفاع از تمامیت ارضی ایران، جلوگیری از تهاجم به ایران، مخالفت با جنگ داخلی و مذهبی و قومی در ایران یک امر ملی است و باید از آن دفاع کرد. بنابراین حساب مخالفت با سیاست های جمهوری اسلامی از سیاست های نظامی و یا غیر نظامی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی ایران جداست و این مهم ترین نکته ایست که اغلب به آن توجه نمی شود. اتفاقا یکی از نکات گرهی و مهمی که روحانی در جریان انتخابات اخیر چند بار روی آن تاکید کرد و در مشهد با صراحت کامل گفت همین بود. این که سپاه باید از فعالیت های اقتصادی و سیاسی فاصله بگیرد و برود دنبال نظامیگری خودش زیرا وظیفه آن دفاع نظامی از کشور است. همچنان که ارتش همین وظیفه را دارد و اخیرا نیز گفته می شود که واحدهائی از آن بدرستی جانشین سپاه قدس در سوریه شده اند. نه تنها ضرورت دارد همه منتقدان و مخالفان جمهوری اسلامی حساب مخالفت خود با جمهوری اسلامی و یا سیاست های آن را از حساب دفاع از تمامیت ارضی ایران جدا کنند، بلکه حکومت هم باید همینگونه عمل کند. یعنی همان نکته ای که روحانی گفت. شلیک موشک به مواضع داعش در سوریه هرگز نباید دستآویزی شود برای امنیتی و نظامی کردن فضای سیاسی داخل کشور. این دو از هم جداست و اگر این جدائی با دقت حفظ شود، قطعا بر شمار حامیان تقویت قدرت نظامی ایران روز به روز افزوده می شود و مردم تبدیل به حامی قوای نظامی می شوند. امری که اکنون وجود ندارد و مردم سپاه را در هر رویداد سیاسی و داخلی منفی دخیل می دانند. از فیلترینگ تا سرکوب، از زندانبانی تا دستگیری های سیاسی، از بستن مطبوعات تا اداره کردن صدا و سیما، از پارازیت پخش کردن تا مخالفت با دولت، از دفاع از حصر تا اختلاس ها و انواع فسادهای دیگر. این درک عمومی مردم تغییر نمی کند تا زمانی که سپاه به قول روحانی برود دنبال نظامیگری خودش و اداره کشور را به قانون اساسی و قوانین تابع آن بسپارد.


رئیس میراث فرهنگی و معاون روحانی:

هویت تهران از دوران

رضاشاه تا اکنون پایمال شده


فیلم را ببینید!

سرکوب تحصن سپرده گذاران

به دو دستگی نیروی انتظامی انجامید

تحصن اعتراضی سپردگذاران موسسه مالی "ثامن" بالاخره به یک درگیری خیابانی نه تنها میان تحصن کنندگان و نیروی انتظامی، بلکه میان خود نیروهای انتظامی انجامید. شماری از نیروهای حاضر برای پراکنده کردن تحصن کنندگان که  باطوم از نیام برکشیده بودند با زدن و پراکنده کردن مردم مخالفت کردند و میان خودشان نزاع در گرفت. بالاخره نیروی انتظامی که از کشورهای دیگر نیآمده و یا از آسمان نازل نشده و آدم آهنی هم نیستند، آنها هم در همین کشور زندگی می کنند و همان مشکلاتی را دارند که بقیه مردم دارند. بنابراین، طبیعی است که برخی از آنها سرانجام از کوره در بروند و با کتک زدن مردم مخالفت کنند. چنان که در همین فیلم که در محل تحصن گرفته شده می بینید. تا کی می شود پول مردم را بخورند و کتکشان هم بزنند؟ فیلم این تقابل را ببینید


میان ایران، امریکا، عربستان و قطر

رقابت بزرگ

بر سر "گاز" خلیج فارس

راشا تودی (روسیه امروز) ترجمه رضا نافعی


مرور مطبوعات ۲۹ خرداد

از میراشرافی و کاشانی

شریعتمداری دفاع نکند، کی بکند؟


با 200 کیلو بار بر شانه نقش زمین می شوند

شلیک به صف کولبران

در مرز مشترک ایران و عراق


منتخب اخبار روزهای گذشته


از یک پیام دریافتی

نسل جوان طرفدار اصولگرایان

از خارج با ماموریت بازگشته اند


بازتاب خنده دار

اصطلاحات و فرمایشات رهبر


برج ساختن برج ميلاد تپه‌هاي گيشا شخم زده شد

قالیباف تهران را شخم زد

و 400 برج باقی گذاشت!


حاج آقا نبی پا را از گلیمش درازتر کرد

موتلفه اسلامی با یک فوت

باصطلاح فتنه رفت آخر صف!

در مراسم روز خبرنگار حاج آقا نبی هم خودش را به همایش این روز رساند. باور کنیم که در دلشان خیلی بیش از این که می بینید می خندند!


فرازهای مصاحبه طولانی

الیوراستون با پوتین درمسکو


مصاحبه با برادر کمتر شناخته شده هاشمی رفسنجانی

مردم می گویند هاشمی شهید شد

 میگویم احتمالش 50 – 50 است


بشنوید!

"خاک کاهو" به سر چه کسانی؟

اصفهانی ها هر وقت می خواهند دو نفر را با هم مقایسه کنند که یکی عاقل است و حق را می گوید و دیگری کم عقل و دروغگو از اصطلاح "خاک کاهو به سرت" استفاده می کنند. با شنیده این خطبه نماز امام جمعه کابل پایتخت افغانستان، آن اصطلاح اصفهانی ها را برای کدامیک از امام جمعه ها و کاربدستان جمهوری اسلامی باید به کار برد؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 11 هزار 600 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com