نظر سنجی "ایپسوس"

64 در صد امریکائی ها

ازتظاهرات جاری حمایت میکنند!

 

دو آتشی که شاید به هم وصل شوند

"کرونا" از نیمه راه

با سرعت به ایران بازگشت!

(پیک هفته ۱۰۹)  18 خرداد ماه 1399 - 6 ژوئن 2020

 pyknet100@gmail.com


16- 17 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


16- 17 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


16- 17 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


16- 17 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


16- 17 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


16- 17 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 18 خرداد

آغاز مانور روی

تحول خواهی رهبر فرموده!

رسانه های ایران، بویژه صدا و سیما مانور روی سخنان رهبر جمهوری اسلامی در حمایت از تظاهرات مردم امریکا را بسرعت متوقف کردند و بخش دیگری از سخنان وی که در باره ضرورت تحولات در ایران بود را برجسته کردند. این گردش ناگهانی با قطع نمایش فیلم های مربوط به تظاهرات مردم امریکا از سیمای جمهوری اسلامی کامل شد. ظاهرا فهمیدند که آن سخنان و این فیلم ها سرود یاد مستان دادن است و اگر مستان راهی خیابانها شوند، دیگر مانند گذشته نمی توان با قطع اینترنت و شلیک مستقیم حریف شورش شد، زیرا رطب (محکوم کردن کاخ سفید و دولت امریکا بدلیل سرکوب تظاهرات) را خود خورده اند و منع آن دیگر به آسانی گذشته نیست.

در ادامه همین چرخش سریع، بادمجان دور قاب چینان تفسیر و تائید ضرورت تحولات را مستند به سخنان رهبر جمهوری اسلامی آغاز کرده اند. از جمله دبیر شورای عالی امنیت ملی – سرلشگر شمخانی – ، سردار قالیباف رئیس مجلس جدید و شماری دیگر که خبرهای آن را در منتخب اخبار سیاسی همین شماره پیک نت می توانید بخوانید. هم رهبر و هم بادمجان دور قاب چینان مدعی اند که با به میدان آوردن جوانان نخبه و انقلابی (بخوانید مریدان و طرفداران نظرات رهبر جمهوری اسلامی که تشکلی بنام "عدالتخواهان" نیز برپا کرده اند) می توان حریف غارت و دزدی و اختلاس و فساد نهادینه شده در کل نظام و سرایت آن به جامعه شد! غافل از این که چنین مقابله ای به تغییر اساسی آن ساختاری نیازمند است که جمهوری اسلامی کنونی براساس آن شکل گرفته است. این تغییر در درجه اول با گشودن فضای سیاسی، فعالیت قانونمند احزاب و مطبوعات، احترام به رای و نظر مردم، آگاهی مردم از پشت پرده های حکومتی و پیش از همه اینها، جمع کردن سفره "خودی" و "غیر خودی" و قطع پیوند قوه قضائیه با سازمان اطلاعات سپاه و بیت رهبری و دمیدن حیات به کالبد دادگستری ممکن می شود، اما  آنچه که حکومت برآن پافشاری دارد خلاف تمام این اصول است. انتخابات مجلس یازدهم و همین باصطلاح "جوان گرائی از میان نخبگان طرفدار آقای خامنه ای دو نمونه است. تجربه برکشیدن احمدی نژاد و تبلیغ او بعنوان زنده کننده شعارهای انقلاب 57 توسط شخص رهبر حالا بار دیگر قرار است تکرار شود. اگر آن زیربنائی که تحول در جمهوری اسلامی نیازمند آنست و به آن اشاره شد آغاز نشود، شماری تازه نفس، بعنوان نخبگان جوان - اگر حسن نیت هم داشته باشند- نیز بسرعت به پیچ و مهره های همین دستگاه فاسد تبدیل خواهند شد.


حریق ایران به اطراف زندان اوین رسید!

آتشی که در دو هفته اخیر گام به گام مناطق و مکان های گوناگون ایران را در نوردیده و از کوه ها به شهرها رسیده، حالا از اطراف تهران به قلب تهران هم رسیده. این فیلم حریق در فضای سبز اطراف زندان اوین است. فکر نمی کنیم که دیگر برای کسی جای تردید باقی مانده باشد که این آتش سوزی ها خود به خودی نیست و براثر غفلت هم نیست. یا نشانه های خشم و نارضائی مردم نسبت به حکومتی که مقابل مردم ایستاده و یا دستهائی در این حریق آلوده است که روی این خشم مردم برای یک شورش حساب کرده است.


اگر دنبال کتابی کمیاب می گردید

به این کتابفروشی

در سینه کش قورخانه تهران سر بزنید!

دوستان گرمابه و گلستان پیک نت، در طول شبانه روز، از امریکا و اروپا و ایران لینک ها و فیلم ها و اخباری را که به نظرشان جالب آمده و روی شبک های اجتماعی یافته اند و یا در روزنامه ها و یا خبرگزاری های داخلی و خارجی آنها را یافته اند برای ما می فرستند. از جمله این فیلم کوتاه درباره یک کتابفروشی به طول 4 متر در سینه کش دیوار قورخانه تهران و یا فیلم تخته کوب شدن معروف ترین فروشگاه های نیویورک در هفته تظاهراتی که با قتل یک سیاهپوست بدست پلیس در مینه سوتای امریکا آغاز شد و بسرعت برق و باد تمام امریکا را در بر گرفت. تظاهراتی که حالا دیگر در اعتراض به تبعیض نژادی خلاصه نمانده و تبعیض طبقاتی در امریکا را شامل شده است. و یا فیلم ابتکار تظاهر کنندگان امریکائی در نیویورک برای جلوگیری از حمله به مغازه ها که آنها در همین شماره پیک نت منتشر کرده ایم. از همه این دوستان سپاسگزاریم و دستشان را می فشاریم.


دو فیلم از تظاهرات امریکا

که شاید تاکنون ندیده باشید!

این دو فیلم دریافتی از امریکا اگر هم در رسانه ای منتشر شده ما ندیده بودیم. هر دو فیلم از نیویورک است در اوج تظاهرات و راهپیمائی اعتراضی اخیر مردم. در یکی از آنها مردم خود مقابل فروشگاهها و اماکن عمومی صف کشیده و مانع هرگونه تعرض به این اماکن می شوند و در دیگری تخته کوب شدن بزرگترین مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ در منهتن نیویورک را می بینید همراه با توضیحاتی به زبان انگلیسی. در فیلم اولی کاملا مشهود است که حریق و غارت کار مردم تظاهر کننده و خواهان تحولات و علیه تبعیض اجتماعی در امریکا نیست. از ارسال کننده فیلم ها تشکر می کنیم.


وحشت از شورش مردم جدی است

3 رویداد مهم و ادامه دار

که دراین روزها شاهد آن هستیم!


زمین امریکا زیر پای

نخبگان ثروت و قدرت می‌لرزد!

نوشته : دانیل گانزر- ترجمه: رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 17  خرداد

قالیباف برای چه ماموریتی

با 10درصد رای‌تهران به‌مجلس برده‌شد


شهرهای امریکا در تسخیر

رانده شدگان اجتماعی است!

فروزنده فرزاد


انتخابات مجلس یازدهم

همانگونه برگزار شد که رسائی گفت!

این مصاحبه که پیش از آغاز بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان با حمید رسائی انجام و پخش شد، یک مصاحبه تاریخی است. نه به این دلیل که رسائی چهره ای تاریخی است، خیر! او از پادوهای مصباح یزدی است و به دلیل همین پادوئی اش آنچه گفته و در عمل تحقق یافته اهمیت دارد. در حقیقت او نظر باند مصباح یزدی و حجتیه در این مصاحبه تلویزیونی گفت و دقیقا هم عمل شد. نباید اجازه داد برخی خبرها و مصاحبه ها و نظرات مشمول مرور زمان شود و در میان اخبار دیگر ناپدید!


امریکا به حرف مردمش گوش بدهد

کلَ (ج.اسلامی) اگر طبیب بودی

اول سرخود دوا نمودی!


عنوان اول پیک نت 13 خرداد

جعبه های سیاهی که  در ج. اسلامی بایگانی شده اند

با سقوط هواپیما سی 130
فرماندهان‌ارتش و سپاه‌کشته‌شدند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته در باره دلیل به مجلس بردن قالیباف با 10 درصد رای تهرانی ها، روی تلگرام پیک نت با نزدیک به 7 هزار و 500 خواننده بیشترین مخاطب را داشت. این مطلب در فیسبوک پیک نت نیز 2300 خواننده داشت و روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد که آمار خوانندگان آن مستقل از آماری است که نوشتیم.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران