تاج زاده درکلاب هاس

زندانبان و شکنجه گر در ج.اسلامی

صدرمینشیند و پست و مقام می‌گیرد

 

همدستی فرماندار وقت تهران با قالیباف

قالیباف چون گربه مرتضی علی

چهار دست و پا درمجلس فرود آمد

(پیک هفته ۱۰۹) 7 شهریور ماه 1400 - 29 آکوست 2021

 pyknet100@gmail.com


7 - 6 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


7 - 6 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


7 - 6 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


7 - 6 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


7 - 6 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


7 - 6 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 7 شهریور

دو منطق و زیرکی سیاسی

درسخنرانی رهبر ج.اسلامی

ابراهیم رئیسی به همراه کابینه اش، روز گذشته (شنبه) به دیدار رهبر جمهوری اسلامی رفت. آقای خامنه ای در این دیدار پس از کلی گوئی های بارها تکرار شده در دیدار دولت ها، توصیه به قطع نکردن ارتباط با مردم و شنیدن حرف ها و نظرات آنها کرد. از آنجا که "رطب خورده منع رطب کی کند؟"، معلوم نیست چرا خود ایشان که سه قوه و نهادهای مختلف امنیتی و اقتصادی زیر مجموعه بیت رهبری را دراختیار دارد به حرف مردم گوش نمی کند و بیش از سه دهه نظرات آنها را از این گوش گرفته و از آن گوش در می کند؟ چنان که کار به شعارهای بقول خود ایشان "ساختار شکنانه" (بخوانید علیه خود وی) کشیده شده است. رهبر جمهوری اسلامی در همین دیدار مدعی شد که ریشه های مشکلات و خطاها فرهنگی است. این درحالی است که ریشه اصلی مشکلات مردم فقر و بیکاری و گرسنگی و نتایج اجتماعی آنست و مشکلات نظام نیز فرهنگی نیست بلکه فساد و غارت است و این دو هیچ ارتباطی به فرهنگ ندارد! بلکه ارتباط مستقیم به سیستم اقتصادی حاکم و حاکمیت مافیائی و رانت خواری دارد!

اما، این مضمون همه سخنرانی وی برای اعضای دولت جدید نبود. او به دو مسئله مهم دیگر نیز پرداخت: رویدادهای افغانستان و قدرت گرفتن طالبان دراین کشور و مسئله فعالیت های اتمی. در این دو بخش، سخنان او هم زیرکانه و دیپلماتیک و هم منطقی بود. درباره رویدادهای افغانستان (برخلاف موضع گیرهای گذشته در باره تحولات کشورهای منطقه و جهان) او جانب احتیاط را از دست نداده و پس از اشاره به نقش امریکا در اوضاع کنونی افغانستان، از کنار حمایت یا نفی طالبان زیرکانه عبور کرد و گفت: "... به هرحال ما طرفدار ملت افغانستان هستیم. دولت ها می آیند و می‌روند. آنکه باقی می‌ماند، ملت افغانستان هستند. نوع رابطه ما با دولتها بستگی دارد به نوع رابطه آنها با ما."

مسئله دومی که منطق نهفته در آن، علیرغم هر نظری که در باره حکومت داشته باشیم، انکار ناپذیر است، خروج امریکا از برجام و حالا طلبکار ایران بودن با این بهانه که چرا ایران به برجام باز نمی گردد بود. این طلبکاری را رسانه های غربی و اسرائیل دامن زده ومی زنند. کشور و دولتی که خود را خط نگهدار اتمی و نظامی منطقه میداند و برای ایران می خواهد تعیین تکلیف کند و هیچ دولت و نشریه غربی هم نمیگوید "به شما چه؟ مگر شما ناظم اتمی منطقه هستید؟"

دراین باره رهبر جمهوری اسلامی بدرستی گفت:

"قضیه‌ هسته‌ای یک قضیه‌ جداگانه‌ایست که آن را بایستی حل کنند. به یک شکل مناسب و شایسته‌ کشور، اما دیپلماسی خیلی دایره‌اش وسیع‌تر است. در قضیه‌ی هسته‌ای آمریکایی‌ها انصافاً وقاحت را از حد گذرانده اند. واقعاً از حد گذراندند. جلوی چشم همه از برجام خارج شدند و حالا جوری حرف میزنند انگار که ایران از برجام خارج شده است."


ضربه جبران ناپذیر ترور امریکائی سردار سلیمانی

داعش شرق ایران را بخشی

از امپراطوری اسلامی خود میداند!


به استقبال از سال تحصیلی

این خرس وارد یک مدرسه در هرمزگان شد

این خرس روز گذشته با استفاده از طرح کرونائی "دور درسی" دانش آموزان و خالی بودن مدارس، در گرما گرم این بحث که امسال، سال تحصیلی در اول مهر، باحضور دانش آموزان در مدارس آغاز شود یا بدون دانش آموزان؟ به استقبال آغاز سال تحصیلی رفت و  وارد یک مدرسه‌ در شهرستان رودان هرمزگان شد. البته مدرسه خالی بود و دانش آموزی در آن نبود و به همین دلیل خرس به مکتب آمده، چرخی در مدرسه زد و ظاهرا بدون دردسر برای خودش و دیگران مدرسه را ترک کرد. اگر هم بلائی سرش آوردند خبرگزاری های داخلی در این باره چیزی ننوشتند!


سفر به خوزستان هم سر زده نبود

دیدار سر زده رئیسی

از مرده شوی خانه بهشت زهرا


سخنگوی دفتر سیاسی طالبان

رابطه طالبان با ایران،پاکستان

و چین و روسیه استراتژیک است


در انتظار پرواز

دهها نفر قربانی انفجارداعش شدند

یونگه ولت- ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 6 شهریور

افغانستان، عراق نیست

و ایران نباید درچاه آن بیفتد


نوبت به بقیه هم خواهد رسید؟

رئیس دانشگاه اهواز

سیلی دروغگوئی اش را خورد!


کارشناسان کدام کشورها به یاری طالبان می روند؟

طالبان با آنچه امریکا به جا گذاشته

پیشرفته ترین ارتش منطقه می شود!


سرپرست سابق و مغضوب صدا و سیما:

برخی فیلم های زندان اوین

با تلفن همراه هم گرفته شده!


سرمقاله 799

نمایش شاهنشاهی بررسی

وزرای دولت رهبر فرموده!


مدیر مسئول روزنامه ج. اسلامی:

با حفظ اصول و آرمان ها

میتوان‌ تحریم و بحران ‌را حل‌ کرد


عنوان اول پیک نت 3 شهریور

سیاست اتمی ومنطقه ای
ج. اسلامی ترسناک نیست!


مصاحبه رهبر حزب نوین خلق افغانستان:

طالبان در افغانستان

پایگاه مردمی هم دارد!


عکاس "ایلنا" با این عکس

و انتشار آن "مغضوب" شد!

فرهنگ شاهنشاهی در جمهوری اسلامی پیوند خورده است با "ولایت فقیه". اگر رهبر جمهوری اسلامی طرفدار این فرهنگ نبود، به آسانی می توانست علم مخالفت با آن را برافرازد، اما او تاکنون هرگز چنین نکرده است. نه تنها چنین نکرده، بلکه همه شواهد نشان میدهد که مروج این فرهنگ است و بیت رهبری خویش را تبدیل به یک کاخ در بسته سلطنتی کرده است. در این بیت، از سیر تا پیاز کنترل و هدایت شده است. تنها بعنوان یک نمونه، عکاس خبرنگار سابق خبرگزاری ایلنا که از کشور خارج شده می گوید:

وقتی ما را برای یک کار خبری و عکاسی به حسینیه بیت رهبری راه میدهند، همه آنچه که نباید انجام بدهیم و یا باید انجام بدهیم را دستور میدهند. مثلا نباید از فلان زاویه از رهبر عکس گرفت و یا از فلان حالت نشستن و یا ایستادن رهبر باید و یا نباید عکس گرفت. در تماس عکسها باید قداست رهبر تداعی شود. نتیجه کوچکترین تخطی از این دستورات به معنای از دست دادن کار و یا حداقل بسته شدن درهای بیت به روی خبرنگار و یا عکاس است. من یکبار نا خواسته عکسی از رهبر گرفتم (عکس بالا) که مسئولان خبرگزاری بی احتیاطی کرده و آن را منتشر کردند. نتیجه این بی احتیاطی آن بود که دیگر مرا به بیت رهبری و حسینیه و مراسم دیدارهای رهبر راه ندادند.

(این اظهارات نشان میدهد که چرا رهبر جمهوری اسلامی تاکنون در هیچ مصاحبه ای ظاهر نشده است.)


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (شنبه) با نزدیک به 7 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت، بیشترین مخاطب را داشت. این مطلب یک خبر تحلیلی بود با این عنوان "افغانستان ، عراق نیست و ایران نباید در چاه آن بیفتد". روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و 9 خواننده آن نیز در فیسبوک های خود آن را بازانتشار دادند.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران