سرمقاله787

انتخاب میان بد و بدتر

می رود تا باردیگر ناگزیرشود

 

گام های لرزان

ایران و عربستان در راه آشتی

یونگه ولت  ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 29 اردیبهشت ماه 1400 - 19 مه 2021

 pyknet100@gmail.com


29-28 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29-28 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29-28 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29-28 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


29-28 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


29-28 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 29 اردیبهشت

ابراهیم رئیسی با "سر"

یا با "پا" به زمین خواهد آمد؟

احمد شمس: طی دو دهه اخیر تمامی افرادی که برای جانشینی رهبری مطرح شده بودند به نوعی حذف و یا نقش آفرینی آنان دچار آسیب شد.

مرگ مشکوک اکبر هاشمی رفسنجانی در استخر و درگذشت ابهام برانگیز هاشمی شاهرودی  از جمله مواردی بود که با حذف فیزیکی آنان، مساله جانشینی آن دو کان لم یکن شد.

در مورد صادق لاریجانی نیز زمانی که ریاست او قوه قضائیه را داشت، آمدنیوز در مورد ۶۳ حساب غیرقانونی تحت نظارت وی و جاسوسی دخترش و چند مورد دیگر اتهام هایی را مطرح کرد، که بعدها مشخص شد "وحید حقانیان" (منشی سایه به سایه رهبر) این گونه اخبار را توسط شیرین نجفی به روح الله زم می رسانده است. بدین ترتیب صادق لاریجانی از دور خارج شد.

در انتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان با اشاره بیت رهبری، ابراهیم رئیسی با ۴۲ رای در برابر ۲۷ رای صادق لاریجانی  توانست نائب رئیس این مجلس شود.

اکنون نوبت ابراهیم رئیسی است که خود را گزینه احتمالی جانشینی رهبری میداند و اگر در شرایط فعلی اتفاقی برای رهبر فعلی بیفتد، شانس او برای رسیدن به جایگاه رهبری از همگان بیشتر است و می تواند مسئله جانشینی احتمالی مجتبی خامنه ای را با خطر روبرو کند.

بر اساس اخبار موثق دریافتی، حضور ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری بدون اذن رهبری بوده و وی نتوانسته در ضیافت افطاری که در ماه رمضان مهمان رهبری بوده، از رهبری کسب اجازه کند و فقط موضوع را با برخی از اعضای دفتر رهبری (اصغر میرحجازی مسئول بخش امنیتی بیت رهبری) در میان گذاشته است.

خبرهای موثق دیگر حکایت از عزم برخی از کاندیداهای اصولگرا بر باقی ماندن در صحنه تا آخرین لحظه رقابت ها دارد و آن وعده که با آمدن رئیسی در جبهه اصولگرایان اجماع ایجاد خواهد شد، دچار خدشه اساسی گشته است.

مثلث علی لاریجانی، اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان در مناظره ها می تواند با نطق و استدلال قوی، ابراهیم رئیسی را (که نشان داده در مناظره و سخن گفتن تبحر نداشته و در فضای هیجانی اسیر حریف گشته و به شدت آسیب پذیر است) با چند حرکت مغلوب شود.  شاید آن زمان متوجه شود که پوست خربزه ای با هدایت مجتبی خامنه ای زیر پای او انداخته شده است.

در آن هنگام ابراهیم رئیسی دو راه بیشتر ندارد، یا همانند هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲ که پس از حذف توسط شورای نگهبان، افکار عمومی را به نفع حسن روحانی بسیج کرد، با نقش آفرینی در جبهه اصولگرایان با کنار رفتن به نفع یکی از کاندیداهای اصولگرای حاضر در صحنه، مانع از رفتن تتمه آبروی خود شود و یا صبر کند تا در رقابتی شکننده که به دلیل تکثر کاندیداها به احتمال قوی انتخابات دو مرحله ای خواهد شد، پیروز یا مغلوب انتخابات شود، که در هر دو صورت شرایط پیش آمده برای او مطلوب نخواهد بود، چرا که یا رئیس جمهوری با آرای حداقلی، آن هم در مرحله دوم، و حتی کمتر از آرای سال ۹۶ خواهد بود و یا با شکست، به ریاست قوه قضائیه ای بازخواهد گشت که اقتدار گذشته را نخواهد داشت.

عقل حکم می کند رئیسی عطای ریاست جمهوری را به لقای آن ببخشد و پیش از شروع تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری عزتمندانه از صحنه رقابت ها کنار برود.


امروز- 29 اردیبهشت

اعلامیه پیشرفت های مهم

مذاکرات وین اعلام می شود


حکومت های مستبد از سرانجام

ایوان مدائن درس گرفتند؟


نه اجاره میدهند، نه می فروشند و نه مالیات میدهند

1 میلیون و 300 هزار

آپارتمان خالی ثبت شده!


از همه نوع و از همه جا

8 میلیون واکسن کرونا

تا آخر خرداد به ایران میرسد


راه توده 787 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 787 (چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400) منتشر شد ومطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نیز به انتخابات ریاست جمهوری 1400 و این که چرا طی 30 سال رهبری آقای خامنه ای کار به انتخاب میان بد و بدتر انجامیده اختصاص دارد. بخش دیگر از خاطرات زندان محمد علی عمونی در جمهوری اسلامی را نیز دراین شماره می خوانید. در این شماره همچنین مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

برای"نه" گفتن به رئیسی مردم پای صندوق رای می روند؟، مصاحبه کیانوری درباره احتمال کشتار توده ایها (نام تحریم و انفعال خیز انقلابی نیست!)، بدون مشارکت مردم هیچ مشکلی در ایران حل نخواهد شد، سهم پنهان ترکیه در جنگ عزه، جنگ غزه نتانیاهو را از سقوط نجات میدهد؟، رضا فرحمند بدرود حیات گفت، امریکا در باتلاق اسرائیل و افغانستان، بازی های چند جانبه اسرائیل در منطقه و در ایران، روان پریشی یهودیت وفلاسفه یونان در تمدن بشری  و بالاخره قسمت دوم سخنرانی یروان آبراهامیان در مراسم 80 سالگی حزب توده ایران.

 

تلگرام راه توده:  https://telegram.me/rahetudeh

 

در انتخابات 1400

مردم اگرهم رای بدهند به روحانی

و نظامی ها رای نخواهند داد!


از دو هفته دیگر

روزی نیم میلیون ایرانی

علیه کرونا واکسن زده می شوند


عنوان اول پیک نت 28 اردیبهشت

دولت سایه

 برای بدست گرفتن دولت

از پشت پرده بیرون آمد!


مصاحبه با میردامادی

با رد صلاحیت تاج زاده

اصلاح طلبان به چه کسی رای میدهند؟


قتل در شهرک اکباتان تهران

کارگردان سینما را

پدر و مادرش کشتند و تکه تکه کردند


روزنامه گلوبال تایمز چین:

اسرائیل با جنگ غزه

میخواهد مذاکرات وین را مختل کند


از آگاه ترین دولتمردان درباره فساد حکومتی بود

اکبر ترکان حرفهایش را

یکسال پیش از مرگ زد!


اورژنس اجتماعی:

آمار خشونت های خانگی

جهش 23 در صدی داشته!


96 و 1400

ابراهیم رئیسی در دو نمایش انتخاباتی

رئیسی در سال 96 با "تتلو" آمد و در 1400 با این صحنه نمایشی با شرکت دختر بچه ای بدون روسری و مادرش که از محارم است و مامور این نمایش. حیرت آور است تکرار صحنه آرائی ها و نمایش هائی که مردم از آنها نفرت پیدا کرده و نسبت به انگیزه های آن کاملا آشنا! اگر پایگاهی در میان مردم داشتند، نیازی به این نمایش ها نداشتند. از دیروز یک سئوال در فضای مجازی می گردد و آن این که رئیسی در صورت باخت در انتخابات 1400 باز هم رئیس قوه قضائیه می ماند؟ و یا به قوه قضائیه باز می گردد؟ اگر عزم او فساد ستیزی بود چرا برای این هدف در همان قوه قضائیه نماند که ریشه فساد در همانجاست؟         1   -   2


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) "دولت سایه از پشت پرده در آمد" با نزدیک به 8 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب در میان دیگر مطالب این شماره روی تلگرام بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 14 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران