پيک هفته

   

مردم او را دوست داشتند و دربار حامی مرضيه بود
رقابت و حمایتی شبیه دو تيم
شاهين و تاج
دلکش
اين آخرين ديدار با او بود
12- 13 ساله بود که از مازندران به
 تهران آمد. "عصمت باقرپور" بعدها
 عضو سازمان جوانان حزب توده شد!

اين ديدار و گفتگو، در سال 77 انجام و دوبار نيز منتشر شد بجز چند نکته ای كه بنابرملاحظات سياسی از آن حذف شده بود که اکنون و با درگذشت دلکش انتشار آن نيشی را به پهلوی او موجب نمی شود، مگر ديگرانی دردشان آيد که هميشه از اين نوع يادآوری ها و يادواره ها در سوزاند! دلکش چهارشنبه شب در بيمارستان مهر و در 79 سالگی خاموش شد. چند روزی در کُوما بود و ما دراين شماره می خواستيم خبر انتقال او را به بيمارستان بنويسم که با کمال تاسف خبر درگذشت او را شنيديم.


برج های ويران شده
ايمان و اعتماد درايران
!
اگراين حاكميت تغيير نكند، ايران يا فرومی‌پاشد
و يا بزرگ ترين مركز فساد جهان می‌شود
گزارش: افسانه نگاهی (برای پيك هفته)


فروش پوستر، طرح های برگزيده درمبخش در تهران
درمبخش

نازك خيالی
از ديارآشنائی!


با فيلم های گاوخونی، اشك سرما، سيزده گربه روی شيروانی و مزرعه پدری
سينمای ايران به استقبال پايان تابستان

گوهر خيرانديش

 شريفي‌نيا مهناز افشار  انتظامي بهاره رهنما

آقا بيژن
 همه با هم پير شديم

بيژن پيرنيا هم مثل همه بچه های دهه 30 و 40 ، بزرگ شد و پير شد. او مجری برنامه كودك در سال های دوربود. سالهای دهه 30 كه خود را تا دهه 40 هم كشاند. همه بروبچه های آن دوران، با صدا و تسلط او در اجرای برنامه كودك آشنا هستند. برنامه ای كه مبتكرش "معين افشار" بود و حمايت كننده اش مرحوم داوود پيرنيا. آليس، بلا، سيما بينا و عهديه از پاهای ثابت برنامه "كودك" بودند ... ادامه

 


هنرنمائی در روزنامه "شرق"
امان و فغان
نه ازغرب،
 كه از "شرق"
!


روز 17 اوت در جشنواره سالانه تئاتر حاشيه نيويورك يك راك اپرا به‌نام " مصدق" برگزار شد. اين راك اپرا دوازده قسمت دارد و 45 دقيقه است. سازنده آهنگ و شعرهاي آن مايكل مين است كه كار بر روي اين اثررا در سپتامبر 2003 آغاز كرده و در ژانويه 2004 به فستيوال فرينگ ارائه داده است. اجراي راك اپراي مصدق تصادفا براي 17 تا 27 اوت برنامه ريزي شد كه مصادف با هفته آخر مرداد ماه و 51 مين سالگرد كودتاست.
دوازده قطعه اين اثر بترتيب: روياي ايران، انتظار آينده، ديپلماسي قايق هاي توپدار، جنگ با كمونيست ها، شاه، بقا، امضاي فرمان، شب داغ طولاني تابستان، آرامش پيش از طوفان، بازگردايي - بازنظم دهي- بازسازي، و نمونه براي سيا نام دارند.
آنچه در اينجا مي شونيد قطعه چهارم اين اثر به‌نام "جنگ با كمونيست ها" است كه شرح دوران روي كار آمدن آيزنهاور و برداران دالاس و سياست ضد كمونيستي آنان است كه بنظر سازندگان اثر عامل اصلي سرنگوني مصدق بوده است. --->
 مايكل مين - http://www.michaelminn.com/mossadegh


برای شنيدن موسيقی شما نياز به برنامه ريل پلير داريد. اين برنامه را با کليک  بر روی نشان آن در زير  تهيه کنيد . پس از کلیک، در صفحه بعد نزدیک ترین کشور به محل اقامتتان را انتخاب کنید.

 12 شهریور1383

 شماره 11                 
پيک هفته

آينده بنگلادش
به آشتی اين دو بسته است
اين دوزن
10 سال است
با هم حرف نمیز‌نند
!


خيابان خواب ها
اين ترانه را حزب الله اصفهان
می گويد توهين به رهبر است
!

فرمانده اوباش اصفهان برادر"كاوه" است، كه از همه آزادگی "كاوه آهنگر" همان ميله آهنی را دارد كه دست می گيرد و به جان مردم می افتد!
شهرداری اصفهان زير فشار "كاوه" است و كاوه كه اسم كوچكش فرهاد است، دست آموزعلی اكبرپرورش، قائم مقام سابق جمعيت موتلفه اسلامی و از رهبران باقی مانده حجتيه در زمان شاه... ادامه


حاج آقا! مسئلتون

حسنی كم بود
حسينی
هم وارد شد

آقا سيد ابوالقاسم حسينی، مسئول سازمان تبليغات اسلامي‌شهر يزد است. چونكه خاتمی‌‌روشنفكر دينی است و از يزد برخاسته، خيلی اصرار دارد كج انديشان دينی دراين شهر همه كاره شوند تا لج خاتمی‌‌و طرفداران در آيد!
آقا حسينی كه مثل آقا حسنی امر بهش مشتبه شده "حجت اسلام" است، هفته گذشته يك اظهار نظر تاريخی كرد كه الحق تنه به اظهارنظرهای آقا حسنی مي‌زند. فقط او در رضائيه سابق و اروميه كنونی از اين نوع شكرها مي‌خورد، و ايشان در يزد.
ايشان فرموده اند: «بايد اجلاسی برای بي‌نمازها و كسانی كه نماز نمي‌خوانند برگزار كرد. هنگام نماز ‌هواپيماها پروازی نداشته باشند، قطارها، اتوبوس‌ها و خودروها در موقع نماز توقف كنند. همچنين نيروهای انتظامي‌در هنگام نماز، سر چهار راهها عكس العملی نداشته باشند، مغازه ها بسته شود و صدای كارخانجات و وسايل خاموش شود.»
حاج آقا كه ظاهرا نفسش از جای گرم در مي‌آيد و نانش از تنور گرم حكومتی، يادش رفته كه بايد فكر نان بود، خربزه آب است!
مسالتون: اگر سر ساعتی كه حاج آقا مي‌فرمايند، كسی سرقضای حاجت بود و فرمان "ايست! وقت نماز است" صادر شد، چه بايد بكند؟


سياوش كسرايی

پاييز درو
با صدای شاعر

موسيقی و ترانه

 قوامی - سرگشته

 گوگوش - باور کن

 تام جونز - دیلایلاه - بریتانیا

 خولیو ایگلسیاس - نوستالژی- ایتالیا-فرانسوی

 موستار سوداه - جلی مارا - بوسنی

 ژوسلین اسمیت - ماژیکا - آمریکا

 بوکا - لاپوتی - ارمنی-روسي

 خالد - دیدی - الجزایر

 اولیویه موتوکودزی - چکا اوکاما - زیمبابوه

 دا ملهور کوالیداد - مانیفستو دو پوو - برزیل

 کومار، دی - یه دوستی (شعله) - هندوستان