سرمقاله راه توده شماره 465

از جناح راست نیرو بگیرید

اما دچار خوش خیالی نشوید!

 

گفتگو با سایه درباره غزه

یک طرف زور می گوید

و طرف دیگر دست خالی است

(پیک هفته  109) 2 مرداد 1393 برابر با 24  ژوئیه 2014

  infos@pyknet.net

 



 اخبار روز


پای سفره افطار

جوانان اصلاح طلب


افزایش شماره

بیکاران ایران


مناسبات تهاتری

ایران و روسیه

به مذاکرات اتمی

ارتباط ندارد


قالیباف دلواپس است


علامت گذاری

خانه مسیحیان

در موصل عراق


مثل نقل و نبات

بورسیه پخش میکردند


اعتراض اصلاح طلبان

به قانون در دست

تدوین احزاب


خاتمی ، شبیه ترین

روحانی به طالقانی


فیلترینگ درایران

قانونمند می شود


اعلام خوش بینی

امریکا به تدوین

توافقنامه اتمی

 رادیو بین المللی چین بلافاصله پس  از قرائت بیانیه پایان مذاکرات وین از سوی ظریف و اشتون، به نقل از کاخ سفید آمریکا اعلام کرد:

کاخ سفید روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: با وجود اختلافات میان طرف های مذاکرات هسته ای با ایران، دست یافتن به توافق کامل قابل پیش بینی است. طرف های مذاکرات با تمدید مهلت مذاکرات موافقت کردند تا ضمن ادامه مذاکرات، فرصت برای تدوین یک طرح دیپلماتیک فراهم شود. آمریکا سرگرم راه حلی برای یک توافق نامه کامل به منظور عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. ضمنا در طول 4 ماه زمان تمدید شده مذاکرات، 2 میلیارد و 800 میلیون دلار از پول های توقیف شده ایران آزاد می شود.


آزمون های مخفیانه

برای استخدام دولتی


پیام کروبی

به قائم مقام

حزب اعتماد ملی

حجت الاسلام منتجب نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد در دیدار با اعضای شورای مرکزی شاخه‌ جوانان و دانشجویان این حزب اطلاع داد که فاطمه کروبی همسر شیخ مهدی کروبی برای وی پیام آورده "حاج‌آقا تاکیداتی داشتند. از جمله اینکه حزب همه نیروها را جذب کند و تا جای ممکن کسی حذف نشود. نیروهای باسابقه رنجیده نشوند تا نارضایتی ایجاد نشود. اگر بنا بر تغییر کسی بود، با نظر جمع باشد. چتر حزب روی سر همه نیروها قرار بگیرد.

منتجب نیا اضافه کرد:

یک تار موی کروبی در خیلی از مدعیان انقلاب وجود ندارد. ایشان تمام وجودش در انقلاب و نظام و مردم خلاصه می‌شود. این‌طور نیست که بگوید به من ظلم کردند، پس من ساختار را بشکنم؛ خیر. می‌گوید آنها ظلم کردند، غصب کردند، اما این دلیل نمی‌شود که از دایره انقلاب خارج شویم.


وزارت علوم را

8 سال شخم زدند


اعتصاب کارگری

در ذغال سنگ البرزشرقی

بیش از هزار کارگر معدن ذغال سنگ البرز شرقی در واکنش به بی‌توجهی مسئولان در واگذاری ۴۲ هکتار از زمین‌های این معدن به شهرداری شاهرود که درادامه سیاست خصوصی سازی این معدن صورت گرفته است، روز گذشته (دوشنبه) دست از کار کشیده و در محوطه معدن و در مقابل ساختمان امور اداری تجمع کردند.

سازمان خصوصی سازی، سهام شرکت ذغال سنگ البرز شرقی را به به صورت صد در صد به بخش خصوصی ذوب آهن اصفهان واگذار کرد، این درحالیست که ۵ درصد از سهام تدریجی این معدن واملاک ان به ۱۳۹۲ نفر از کارگران تعلق دارد.


دیدار روحانی
و نمایندگان مجلس
طرح دولت
علیه رکود

دیدار رئیس‌ جمهور با نمایندگان مجلس بر سر سفره افطار برگزار شد. یگانه نکته خبری در سخنرانی روحانی در این دیدار بسته اقتصادی دولت بود. روحانی گفت:
بسته پیشنهادی و لایحه دولت برای شکستن رکود و رونق اقتصادی به زودی منتشر می‌شود
.



جنازه ای که روی دست نظام مانده!


تصاویر ماهواره ای

سرنگونی هواپیمای مالزیائی

صدای روسیه اعلام داشت، تصاویر گرفته شده بوسیله ماهواره های آمریکایی نشان می دهد که چگونه نظامیان اوکراین هواپیمای مسافربری مالزی MH17 را سرنگون کردند.

رابرت پری، روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی در مقاله خود منتشره در وبسایت مستقل consortiumnews.com این مطلب را نوشت و اضافه کرد: سرویس اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا عکس هایی در اختیار دارد که نشان می دهد مسئولیت سرنگونی هواپیما های غیر نظامی بر عهده نیروهای نظامی اوکراین است. منبع خبری من یک منبع قابل اعتماد است، چرا که قبلا از او اطلاعات قابل اعتماد را دریافت کرده ام. همین منبع به من اطلاع داده که سرویس اطلاعاتی امریکا تصاویری از آتشباره دفاعی اوکراین دارد که به احتمال زیاد موشک را از همین طریق به سوی هواپیمای مالزی پرتاب شده است. علامت های ویژه نیروهای مسلح اوکراین در لباس نظامی در این فیلم های ماهوارده مشهود است.

همچنین نظامیان روسیه نیز روز 21 ژوئین در یک کنفرانس خبری اطلاعات مربوط به کنترل عینی وضعیتی را فاش کردند که در منطقه دونتسک اوکراین قبل از سقوط "بوئینگ" مالزی پیش آمده بود. گزارش تهیه شده به همراه تصاویر توسط وزارت دفاع روسیه دراختیار کارشناسان کشورهای اروپایی و مالزی قرار گرفت.

http://persian.ruvr.ru/news/2014_07_22/274956360/


گفتگو با قائم مقام حزب اعتماد ملی

از ترس شعارهای مردم

نگذاشتند برای غزه راهپیمائی کنیم!



مشت نمونه خروار

صندوق قرض الحسنه ای بنام

"رجائی و باهنر" که در بهشت زهرا خفته اند


یک نامه وارده

مافیای داروهای وارداتی را

 رفیقدوست رهبری می کند!


ببینید!

تصاویر ماهواره ای سقوط هواپیمای مالزی

آنها که اخبار را بی وقفه پیگیری می کنند باید متوجه شده باشند که از دو روز پیش خبرهای مربوط به هواپیمای سرنگون شده مالزی فروکش کرده و بقولی فتیله آن را پائین کشیده و بناچار و علیرغم میل خود، اخبار غزه را جلو کشیده اند تا بتدریج اخبار هواپیمای سرنگون شده فراموش شود.

دلیل آن بسیار دلیل ساده ایست. نه هواپیمای مالزی کفتر چاهی بود که با تیرکمان آن را بزنند و نه جهان و فضائی که بالای سر ماست امکان پنهان ماندن وقایع را میدهد. به همین دلیل، اکنون تصاویر ماهواره ای شلیک از جانب ارتش اوکرائین به سمت هواپیما و مراحل سقوط آن از ماهواره دریافت شده و بعنوان یک سند دراختیار مجامع بین المللی قرار گرفته است. دولت اوکرائین که مرتب استقلال طلبان شرق اوکرائین را متهم می کرد زبان در کام کشیده و تلویزیون های اروپائی نیز که در این روزها خبر جعلی عدم همکاری روسیه و استقلال طلبان را بازرسان را پوشش می دادند فتیله ها را پائین کشیده اند. شک نیست که بزودی جزئیات بیشتر این فاجعه رسما اعلام خواهد شد.

دراینجا روی سخن ما با آن دسته از ایرانیان است که از همان ساعات اولیه اعلام خبر سقوط هواپیما تحت تاثیر رادیوها وتلویزیون های فارسی زبان انگشت اتهام را یا به سوی روسیه دراز کرده بودند و یا استقلال طلبان شرق اوکرائین. این مسئله باعث شد تا دو یادداشت با امضای "یادداشت سردبیری" تهیه و منتشر کنیم و همگان را به پیگیری دقیق اخبار، چند سویه دیدن اخبار و فاصله گیری از پیشداوری های غلط دعوت کنیم. این همان شتابزدگی است که بسیاری از ایرانیان پس از کودتای 88 با متهم کردن روسیه در این کودتا شاهد بودیم و یا در اخبار مربوط به سوریه و اخیرا اوکرائین. بی شک بازهم موارد مشابه پیش خواهد آمد و باز هم توصیه ما اینست که شتاب نکنید. چند سویه و از منابع مختلف خبرها را بخوانید تا در قضاوت دچار اشتباه نشوید.


ساحل ایرانی خلیج فارس در بندرعباس

این ساحل بندرعباس، بزرگترین بندر ایران است. در خلیج فارس که رگ کردنمان باد می کند وقتی در فلان نقشه و یا در فلان بخش خبری تلویزیون های رنگارنگ و پربیننده شیخ نشین ها نام آن را "خلیج عربی" و یا "خلیج" می گویند. امیدواریم درنقشه جهانی وقتی ساحل خلیج فارس در بخش ایران را می خواهند منتشر کنند این صحنه ها را نشان ندهد. متولی زباله روبی شهرداری است، اما سهم خود مردم برای نریختن زباله در این ساحل و مصون ماندن از انواع بیماری ها و تولید موش و پشت و مگس چیست؟ شاید باید زباله روبی بر وزن "لایروبی" را نهادهای مردم در ساحل بندر عباس راه اندازی کنند.

عکسها را خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است.


منتخب اخبار روزهای گذشته:


از سوی استقلال طلبان شرق اوکرائین

جعبه سیاه هواپیمای مالزی تحویل مقامات مالزی شد!


زیر فشارهای فرهنگی و اجتماعی حکومت

مواد مخدر و روانگردانها پناهنگاه دختران دانشجو شده


گزارشی از وضع فیسبوک و اینترنت درایران

توپخانه فحش و نفرین

مردم روی سپاه باز است!


روحانی به سفیر ایسلند:

مذاکره، یگانه راه

برای رسیدن به تفاهم اتمی است!


تلویزیون بی بی سی و غزه

مصاحبه ای هم دیدنی و هم شنیدنی!

یکی از خوانندگان پیک نت، لینک یک مصاحبه تصویری از تلویزیون بی بی سی را برای ما فرستاده و نوشته است: حالا که شما در باره هواپیمای مالزیائی از همه مچ گیری می کنید، درباره غزه هم بد نیست این فیلم را ببینید و مچ مصاحبه کننده را بگیرید. منظورم آنجاست که مصاحبه کننده در نقش سخنگوی دولت اسرائیل از مصاحبه شونده که بسیار مسلط و آگاه صحبت می کند، سئوالی از موضع دولت اسرائیل می کند و وقتی طرف مورد مصاحبه اعتراض می کند، ایشان می گوید: بی بی سی یک رسانه مستقل است و سئوال من از نگاه دولت اسرائیل بود. جواب ایشان را مصاحبه شونده خیلی واضح و روشن می دهد، اما شما هم بپرسید: چرا از نگاه مردم غزه و دولت فلسطین سئوال نکردی؟ حداقل دو طرفه سئوال می کردی که ادعای بی طرفی را ثابت کنی. راستی، یادم آمد که شما روز اول نوشتید که این جنگ اسرائیل با مردم غزه و یا حماس نیست. اسم حمله از هوا و دریا و زمین به مردمی که به سنگ و آجر و چند موشک کوتاه برد مجهزند را چگونه می تواند "جنگ" گذاشت؟

پیک نت این نامه وارده را که خیلی تند و پرخاشگرانه بود در حد انتشار ویراستاری کرده و در آن تغییراتی داد. ضمنا زیاد هم نباید تند رفت و احکام قطعی در باره فلان برنامه و یا فلان گوینده و یا مصاحبه کننده صادر کرد. ممکن است طرف از قبل آمادگی و اطلاع از موضوعاتی که در مصاحبه طرح شد را نداشته و دستپاچه آن سئوال را کرده باشد.


برندگان جایزه نوبل از جمله امضاء کنندگان این بیانیه اند

عکس: اسقف توتو

بیانیه ای جهانی

برای تحریم نظامی اسرائیل


منتخب اخبار روزهای گذشته:


گفتگوی خبرگزاری ایسنا با دکتر ابراهیم یزدی
افراطیون ایران خواهند فهمید
"آب رفته به جوی باز نمی گردد"


 

انتشار تفسیری از فیدل کاسترو
سقوط هواپیما و حمله به غزه
دو حادثه ای که باهم در ارتباط اند
ترجمه مهرداد نیاکان


علیرضا بهشتی:
آیت الله بهشتی از کارهای
آیت الله خلخالی کلافه شده بود!


شب جعفری-

 شب امیرکبیر
در تهران

برگزار شد!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


آغاز رمضان با

"ربنا"ی  شجریان


نامه ای دریافتی

مردم نصف جهان

می روند ترکیه

 که نفس بکشند!


یادداشت سردبیری
چند توضیح و تذکر


آبونمان پیک نت

را فراموش نکنید!

با اکراه بسیار، یکبار دیگر به خوانندگان پیک نت یادآوری می کنیم، که این روزنت، هیچ منبع درآمدی جز آبونمانی که شما پرداخت می کنید و یا نمی کنید و ما انتظار داریم پرداخت کنید، ندارد. اگر طرفدار پابرجای انتشار این روزنت هستید، آبونمان آن را پرداخت کنید تا ما علاوه بر دشواری کار خبری و تحلیلی که شبانه روز مشغول آن هستیم، نگرانی تامین هزینه انتشار آن را نداشته باشیم. شما می توانید یا از طریق "پی پال" و یا حساب بانکی پیک نت که در آخرین قسمت صفحه اول اعلام شده آبونمان خود را پرداخت کنید. ما هرگز نه گفته و نه می گوئیم آبونمان پیک نت چقدر است، این بسته به انصاف و همت شما دارد. اما بی شک انتظار ما از حداقل نیز حداقل تر است. دست گرم دوستان را می فشاریم.


مجمع عمومی

بانک انصار

با شرکت خودی ها

سلام. پیرو مطالب منتشر شده قبلی در رابطه با فساد مالی مدیران پاسدار در بانک انصار، خدمت شما عرض می کنم که چون بانک انصار بصورت سهامی عام در بورس فعال است، مجمع عمومی آن در تیرماه جهت ارائه گزارش مالی به سهامداران تشکیل می شود اما به دلیل عدم سودآوری و زیان بانک  می خواهند سالن محل برگزاری مجمع را با مدیران و کارکنان بانک، البته با لباس های مختلف پر کنند تا هیچ صدای مخالفی شنیده نشود و مصوبه ها را در رابطه با سود سهامداران و پاداش هیآت مدیره، تصویب و اجرا کنند. خواهشمندیم به اطلاع عموم برسانید .


طرح زاد و ولد
در اس ام اس ها

در ارتباط با طرح زاد و ولد در مجلس، دهها پیام آلوده به لطیفه در روزهای اخیر دریافت داشته ایم که برخی از آنها قابل انتشار است و بسیاری حتی اگر خنده دار هم باشد انتشارش لازم نیست. همچنین طرح های جالب و خنده داری که همراه پیام ها رسیده است. از میان پیام ها، این یکی را قابل انتشار یافتیم:
«طرح تشویقی پیشنهاد به نمایندگان محترم مجلس جهت طرح و تصویب :
"به کسانی که دارای بچه های دوقلو بشوند یک همسر جدید مجانی اهدا خواهد شد !»


فاجعه ای

از نوع داعش

 به جنوب ایران

خواهد رسید؟

با درود- تیتر اول امروز پیک نت (چهارشنبه) مرا یاد مقاله ای انداخت که چندی پیش راجع به تقسیم  بندی یا مرزبندی جدید جغرافیایی در منطقه خاورمیانه در پیک نت گذاشته بودید که ضمیمه ی آن نیز یک نقشه بود که در آن عراق به چند قسمت تقسیم شده  بود، از جمله جنوبش که با بخشی از جنوب ایران ادغام و ایالت شیعی را تشکیل  داده بود. بنظر میرسد طرح خاور میانه بزرگ گام به گام و با موفقیت در حال  پیشروی است. حال کی نوبت به ایران برسد خدا داند. بد نیست آن مقاله را جهت
یادآوری در پیک نت روزهای آتی مجددا منتشر نماییدو البته در صورت صلاحدید.

پیروز باشید  - رضا


لطیفه روز!

چرا امثال علم الهدا و احمد جنتی و رئیس قوه قضائیه که طرفدار هدایت مردم به بهشت با زور هستند، به زور جلوی بهشت رفتن آیت الله کنی را گرفته اند!



اخوان المسلمین

در خاورمیانه

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)