بازجوها در اوین

دچار چه تصوراتی هستند؟

مصطفی تاج زاده

 

دولت سایه کمر

به سقوط ترامپ بسته!

راشیا تودی ( روسیه امروز) ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 23 مرداد  1396 برابر با 14 اوت 2017 

 pyknet100@gmail.com


منتخب اخبار روز

ایران و جهان


پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (یکشنبه) تفسیر سخنان امام جمعه کرج بود که با عنوان"زبان امام جمعه را باید برید" منتشر شد و روی تلگرام و فیسبوک پیک نت جمعا 6 هزار و 270 خواننده داشت


22-21 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22-21 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22-21 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22-21 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


22-21 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


22-21 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی


دولت دوم روحانی

کابینه شخص رهبر است!

بحث درباره وزرائی که روحانی به مجلس معرفی کرده از فردا شروع می شود. این که چه کسانی تائید و یا رد شوند موضوع و مسئله اصلی نیست. مسئله اصلی اینست که این کابینه را میتوان کابینه آقای خامنه ای دانست. نه تنها تک تک وزرا با تائید و پیشنهاد وی انتخاب شده اند، بلکه معاونان رئیس جمهور را نیز آقای خامنه ای تعیین و یا پیشنهاد کرده است. نه تنها این، بلکه وزیر کشور که بدستور شخص رهبر در کابینه روحانی ابقاء شده در باره انتخاب استانداران باید یک گزارش تفصیلی به بیت رهبری بدهد تا در صورت تائید اقدام شود. گفته می شود در سفر کوتاه روحانی به مشهد برای تعیین تکلیفی کابینه و در جلسه ای که با رهبر داشته، علی خامنه ای می گوید رحمانی فضلی باید وزیر کشور بماند و زنگنه هم باید برود. سرانجام بر سر ماندن زنگنه به تفاهم می رسند و بر سر رحمانی فضلی روحانی دستور رهبر را حکم حکومتی تلقی می کند. دلیل اصلی کنار ماندن خانم ها امین زاده و مولاوردی از ترکیب کابینه و عدم معرفی وزیر زن به مجلس مخالف رهبر بوده است. باز، در جلسه مشهد روحانی می گوید در گذشته رسم بر این نبوده که معاونان رئیس جمهوری باید با نظر شما تعیین شوند. خامنه ای می گوید "اگر در گذشته هم نبوده، الان هست!"

این که آقای خامنه ای خود زیر کدام فشارها و از بیم کدام واکنش ها کابینه تعیین کرده و یا نظرات شخصی خود را تحمیل کرده یک بحث است، اما بحث دیگر که اصلی تر هم هست اینست که این کابینه، کابینه آقای خامنه ایست و هر ناکارآمدی دولت متوجه شخص اوست. این آن واقعیاتی است که بتدریج و به اشکال مختلف توسط مطبوعات و یا برخی رسانه ها صریح یا با اشاره در آینده طرح خواهد شد. دیر و زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد.


آیت الله مکارم شیرازی

 با 150 میلیون دلار

هر کسی شیرین زبان میشود


شیعیان عراق نیز

چند پاره خواهند شد؟

شیرینه هانتر


سرانجام این خشم و نفرت

به انفجار کور ختم می شود!

این یک نمونه از نمونه های نزاع های خشن و منجر به قتلی است که مرتب در ایران روی میدهد و هر چند وقت یکبار پزشکی قانونی گزارش آن را بصورت آمار منتشر می کند. چنین خشم و سنگدلی را کجا می توان سراغ گرفت جز در ایرانی که دست در دست هم گذاشتند و با زدن گل بر سر تفنگ سربازان ارتش شاهنشاهی انقلاب کرد، و اکنون اینگونه به یکدیگرهم رحم نمی کنند. با بیل و خنجر، چاقو و چماق و تفنگ و هر آنچه که بدستشان برسد. چرا کار به اینجا کشیده است؟ جز فقر و دو روئی حکومتی، نفرت از نصیحت های پرتزویر روحانیون، زورگوئی حکومت به مردم که حالا تبدیل شده به یک فرهنگ ملی؟ این خشم و نفرت دیر یا زود به شورش کور تبدیل خواهد شد. شاید حکومت آن زمان بیدار شود اما چه بیداری دیرهنگامی! عکس مربوط به یک نزاع در میدان سبلان در مشکین شهر است. میگویند آن که در این نزاع با دو ضربه بیل نقش زمین می شود و کشته می شود یک مامور اطلاعاتی بوده است. یکی از همان ارتش اطلاعاتی امام زمان که اینگونه به جانش می افتند تا بکشندش!


مرور مطبوعات 22 مرداد

چرا مطبوعات جناح راست

از رضا شاه تعریف می کنند؟


منتخب اخبار روزهای گذشته


ایشان محل حادثه را معاینه کرده!

توضیحات خنده دار دادستان

درباره تیراندازی در کهریزک


رهبر"رطب" را می خورد

و برای مردم منع می کند!


رها از قفس حجاب

جست و خیز و گردش زنان

در پارک های زنانه ایران


اعتراض مالباختگان "پدیده" در مشهد

ای رهبر آزاده- دزدی چرا آزاده!


قلم پای اینها را باید شکست

یا زبان امام جمعه چاپلوس را باید برید؟

طی روزهائی که شیخ مهدی کروبی رئیس دو دوره مجلس، از نزدیک ترین یاران آیت الله خمینی که سالها رئیس بنیاد شهید نیز بود و همچنان در حصر است و در بیمارستان قلب، بسیاری از فعالان سیاسی، دولتمردان دوران آیت الله خمینی و نخست وزیری موسوی بی اعتناء به عواقب امنیتی به عیادت او رفتند. آنها نتوانستند وارد اتاق کروبی در بیمارستان شوند. یعنی مقامات امنیتی اجازه ندادند اما در همان بیمارستان با خانواده کروبی دیدار کردند ومراتب ارادت خود به کروبی را ابراز داشتند. کروبی نیز توسط همسر خود از همه کسانی که از او یاد کرده اند و قبول زحمت کرده و به بیمارستان مراجعه کرده اند تشکر کرده است. در این میان امام جمعه کرج که معلوم نیست سر پیاز است و یا ته پیاز و اصل و ریشه اش به کجا وصل، فرموده "کسانی که به عیادت کروبی رفتند باید مجازات شوندو اگر پای فتنه‌ گران به البرز باز شود قلمشان خرد می‌ شود. " آب اگر سربالا نمی رفت، امثال او می توانستند امام جمعه شوند و از این حرف های گنده تر از دهانشان بزنند؟ در همان کرج اگر رای گیری شود، هزار نفر به او رای میدهند؟ این شکر خوری ها برای تقرب به قدرت است و این را همه میدانند. در عکس بالا آن که چون فانوس خم شده مهندس بهزاد نبوی است که از قدیمی ترین و پایدار ترین زندانیان مذهبی دوران شاه است که بعد از انقلاب در کنار مرحوم رجائی و سپس میرحسین موسوی قرار گرفت و خدمات بزرگی در بخش دفاع از تولید داخلی و احیای صنایع کشور و توزیع مواد غذانی در دوران جنگ کشید. محسن میردامادی دبیرکل جبهه مشارکت و استاندار سابق خوزستان و از رهبران دانشجویان خط امام و دکتر محمد رضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم و دبیرکل اسبق جبهه مشارکت نیز در عکس دیده می شوند. اینها را امام جمعه بی ریشه کرج می خواهد قلم پایشان را بشکند و زندانی کند!


یکماه پس از سفر غیر علنی به مشهد

مقام معظم رهبری در مشهد

گفتند: والیبال خیلی خوب است!


سخنرانی و پرسش و پاسخ وزیر خارجه روسیه

کشورها برای امنیت خود

به سلاح اتمی پناه می برند


گفتگو با فائزه هاشمی

ابهامات در باره

مرگ هاشمی همچنان وجود دارد


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 

کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 12 هزار 300 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران


  خوان المسلمین
در خاورمیانه
(این کتاب را pay pal: 
4peiknet@gmail.com