گفتگو با نماینده مجلس که برجام آتش زد

آقا گفتند اگر ترامپ پاره کرد

ما هم باید درایران آتش بزنیم

 

نامه مطهری به احمد جنتی

به شما چه که برای مجلس

و دولت تعیین تکلیف کنید؟

(پیک هفته ۱۰۹) 25 اردیبهشت  1397 برابر با 15 مه 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (دوشنبه) خبر تحلیلی "آغاز طرح کودتا علیه روحانی از فردای سخنرانی او در مجلس هنگام تقدیم بودجه 97" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 13 هزار و 600 خواننده داشت و در 17 فیسبوک خوانندگان پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


23 - 24 اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23 - 24 اردیبهشت

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23 - 24 اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23 - 24 اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


23 - 24 اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


23 - 24 اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 25 اردیبهشت

جبهه "سائرون" عراق

بیشترینآرا انتخابات‌پارلمانی را آورد

نتایج انتخابات پارلمانی درعراق نه تنها حکومت عراق و محافل سیاسی آن کشور، بلکه حاکمیت جمهوری اسلامی را نیز که همه نوع آرایش سیاسی را با تقبل هزینه های آن در عراق ترتیب داده بود غافلگیر کرد. سفر سه ماه پیش علی اکبر ولایتی با هدایت رهبر جمهوری اسلامی به بغداد با هدف ترتیب دادن همین آرایش سیاسی و چیدن میوه تشکیل پارلمانی با اکثریت طرفدار جمهوری اسلامی و تشکیل دولت همآهنگ با جمهوری اسلامی انجام شده بود. نه پیروزی نخست وزیر کنونی عراق که خود را فاتح جنگ با کردها می داند و نه ایت الله حکیم که پدر خوانده حزب او آیت الله شاهرودی رئیس کنونی مجمع مصلحت و نایب رئیس مجلس خبرگان است نتوانستند پیروز انتخابات شوند. برعکس آنها، مقتدا صدر که حساب خود را از جمهوری اسلامی جدا کرده و حزب کمونیست عراق که جمهوری اسلامی چشم دیدن آن را ندارد پیروز انتخابات شدند.

 واقعیت اینست که در عراق و افغانستان جنگ زده و ویران هم آزادی های سیاسی به مراتب گسترده تر از جمهوری اسلامی است و انتخابات در هر دو کشور یاد شده با قبول تنوع نظرات و با حضور احزاب شناسنامه دار سیاسی - از جمله احزاب چپ و کمونیست- برگزار می شود. چنان که در انتخابات پارلمانی عراق انجام شد. در افغانستان نیز بخش هائی از دولت دکتر نجیب الله بصورت رسمی و علنی یک حزب سیاسی تاسیس کرده و فعالیت قانونی می کنند. علی اکبر ولایتی با دو حربه تهدید وتحبیب به بغداد رفت تا نظارت استصوابی بر انتخابات عراق را از تهران اعمال کند که با واکنش تند محافل سیاسی عراق همراه شد. آنها این سفر و سخنان ولایتی را دخالت در امور داخلی عراق اعلام کردند. حالا در انتخابات پارلمانی عراق که تقریبا شمارش آراء آن به پایان رسیده است، ائتلاف "سائرون" مرکب از طرفداران مقتدا صدر که در دوران اخیر از جمهوری اسلامی فاصله گرفته و به جهان عرب و بویژه به عربستان نزدیک شده و متحد نزدیک آن، یعنی حزب کمونیست عراق پیروز انتخابات شده اند و بزرگترین فراکسیون پارلمانی را با 54 کرسی تشکیل خواهند داد. نخست وزیر آینده عراق باید با رای پارلمان انتخاب و منصوب شود و فراکسیون 54 نفره سائرون حرف اول را در مجلس خواهد زد. مشروح گزارش نتایج این انتخابات که در شماره روز گذشته پیک نت نیز نخستین نتایج شمارش آراء آن انتشار یافت را در همین شماره پیک نت می خوانید.


اروپائی ها امروز اعلام نظر می کنند؟

ماندن با برجام- یا رفتن از برجام

این مقاله در شماره یکشنبه 23 اردیبهشت جاری در پیک نت منتشر شده است. البته عنوان انتخاب پیک نت است برای آن. بموجب پیش بینی روزنامه یونگه ولت، امروز باید طرف های اروپائی مذاکرات اتمی و قرار داد برجام نظر خود را در باره ماندن در برجام و جدائی از تصمیم امریکا و یا برعکس، ترک آن و همسوئی با امریکا را اعلام کنند. شاید این تصمیم به تاخیر بیفتد اما پیش بینی روزنامه "یونگه ولت" برای امروز بوده است و ما هم منتظریم تا خبرش را منتشر کنیم.


حزب کمونیست حداقل 16 کرسی در پارلمان آینده دارد

نتایج انتخابات پارلمانی عراق

ایران و عراق غافلگیر کرد!


مرور مطبوعات دوشنبه 24 اردیبهشت

آنها که برجام آتش زدند

پیشتر سفارت عربستان را آتش زدند


مردم از اعدام نفرت دارند!

مردم ایران از خشونت حکومتی خسته اند، از اعدام و نمایش اعدام نفرت دارند. این را به چه زبانی بگویند؟

نگاه کنید به این عکس. این شمار از مردم شهر روانسر، مقابل منزل مقتولی که عامل قتل او محکوم به اعدام شده جمع شده اند تا رضایت خانواده و بازماندگان او را بگیرند و مانع اجرای حکم اعدام شوند. شاید همه آنها نه مقتول را می شناخته اند و نه قاتل را اما برای همراهی با آنها که از اعدام نفرت دارند مقابل خانه پدر و مادر مقتول جمع شده اند.


منتخب اخبار روزهای گذشته


عنوان اول پیک نت 24 اردیبهشت

جدال شعار و بیگانگی ملی
با منطق و خواست مردم ایران


سوریه نباید محل مناقشه دولت ها شود

پیام غیر مستقیم اسد به ایران
پس از حمله موشکی اسرائیل


برای ورود به اینترنت جان مردم گرفته می شود

همزمان با فیلتر تلگرام
گلوی اینترنت را هم گرفته اند


تهدید مسلحانه رئیس کل بانک مرکزی

آغاز طرح کودتا علیه روحانی

از فردای سخنرانی او در مجلس


عنوان اول پیک نت 23 اردیبهشت

وحشت از راه افتادن
گروه های تلگرامی در بدنه سپاه


در بند 350 اوین

زندانیان جاسوس اسرائیلی

در کدام نهادها رخنه داشتند؟


رونوشت در ج. اسلامی

برابر اصل شاهنشاهی نشده؟

این صفحه اول روزنامه اطلاعات 24 اسفند سال 1354 است. عناوین جالب و تفکر برانگیزی در این شماره از روزنامه اطلاعات می خوانید. نخست این که بحث مترو تهران از چه سالی مطرح بوده است و دوم اخبار اقتصادی آن. از جمله ورود اتومبیل توسط دولت و حالا در جمهوری اسلامی توسط سپاه، افزایش سود بازرگانی برای دولت که حالا تبدیل شده به افزایش سود واردات برای شرکت های سپاه، ادامه اخبار جعلی درباره حزب توده ایران که از کودتای 28 مرداد و حتی پیش از آن جریان داشت و همین سناریو در جمهوری اسلامی ادامه دارد. بسته شدن راههای شمال با اولین برف و سرما که در جمهوری اسلامی همراه با حوادث هولناک رانندگی ادامه دارد. زمین بازی شهرداری تهران که در دوران قالیباف نیز با خریدن زمین ها و دادن آنها به سپاه ادامه یافت و تغییر تقویم ایران و تبدیل آن به تاریخ شاهنشاهی که البته در سال 57 بازهم این تاریخ به قدیم بازگرداندن به امید آرام شدن مردمی که در خیابان فریاد می زدند "مرگ بر شاه". واقعا رونوشت برابر اصل نشده؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

 از 16 هزار و 600 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران