پوتین رئیس جمهور می ماند
و کادرهای جوان روی کار می‌آیند
ایرج گلفام

 

حکومتی که قدرت قرنطینه را داشت

چین چگونه توانست

قهرمان مبارزه با کرونا شود؟

(پیک هفته ۱۰۹)  25 اسفند ماه 1398 - 15 مارس 2020

 pyknet100@gmail.com


22-21 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


22-21 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


22-21 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


22-21 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


22-21 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


22-21 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 25 اسفند

قرارگاه جنگ بیولوژیک

هنوز نجنگیده تحلیل رفت!

سه روز پیش آیت الله خامنه ای در یکی دیگر از تصمیمات مغشوش و سردرگم هفته های اخیر خود تاسیس "قرارگاه جنگ بیولوژیکی" را برای "مانور" مبارزه با کرونا اعلام کرد. هنوز جوهر فرمان رهبر خشک نشده بود که خبرگزاری تسنیم وابسته به اطلاعات سپاه اعلام کرد : "بدنبال شکست وزارت بهداشت و دولت در مبارزه موثر با کرونا، سپاه و بسیج وارد عمل شدند." منظور از وارد عمل شدن همان جلسه ای بود که در آن فرماندهان ارتش و سپاه و بسیج در حالیکه دهانبند بر دهان بسته بودند دور هم جمع شدند و در پایان آن سرلشکر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح ادعا کرد "ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری مورد رصد قرار خواهند گرفت و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند. کسانی که مشکوک نیستند به گفته باقری به منزلشان بر می‌گردند با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل هایی که وزارت بهداشت داده، سلامتی شان حفظ می شود و موارد مشکوک باید در مراکز مقدماتی مورد معاینه و رسیدگی اولیه قرار بگیرند."

فعلا دو روز گذشته و از این ادعاهای بزرگ دیگر خبری نیست. نام قرارگاه جنگ بیولوژیکی هم تبدیل شد به "قرارگاه بهداشتی امام رضا". شاید آقای خامنه ای یا فرماندهان سپاه بعد از سه هفته ضدتبلیغ تلویزیونی و رسانه ای علیه دولت و شخص روحانی و ادعای اینکه روحانی پای کار نایستاده واقعا باورشان شده بود که اگر خودشان بیایند و پای کار بایستند مشکل کرونا حل می شود. به هر صورت هر توهمی که داشتند 24 ساعت بیشتر طول نکشید چون همه حرفهایشان را پس گرفتند و بسرعت اعلام کردند که ما هم زیرمجموعه ستاد کرونا در وزارت بهداشت هستیم، یعنی مبارزه با کرونا را از ما و قرارگاه جنگ بیولوژیکی یا بهداشتی انتظار نداشته باشید. و بالاخره رهبر نیز که با فرمان برگزاری راهپیمائی 22 بهمن، انتخابات مجلس و جلوگیری از قرنطینه قم خود اصلی ترین عامل گسترش کرونا در کشور است، دو روز پس از فرمان تشکیل قرارگاه جنگ بیولوژیک، بار دیگر با دستکش محافظت از کرونا در باغ بیت رهبری ظاهر شد. او در این ظهور دوباره گفت که زیاد هم نباید کرونا را بزرگ کرد، از این حوادث پیش می آید!! و بدین ترتیب جنگ بیولوژیک و گرد و خاک تشکیل قرارگاه جنگی خوابید.

شاید هم می خواستند از چین تقلید کنند و فکر کردند که چینی ها هم قرارگاه تشکیل دادند و رئیس جمهور چین هم 24 ساعته در قرارگاه نشسته بوده. که اگر چنین باشد، رهبر که فرمانده کل قواست باید در قرارگاه جنگ بیولوژیک مستقر میشد و نه روحانی! البته درکشان از مدیریت و پای کار بودن همین کارهای نمایشی است و انتقادشان از حسن روحانی هم همین است که چرا کارهای نمایشی انجام نمی دهد. در حالیکه سازماندهی مبارزه با کرونا در چین توسط خود مردم و شوراها و کمیته های محلات و داوطلبان انجام شد که امر کنترل رفت و آمد و نظارت بر میزان سلامت افراد و توزیع مواد غذایی را برعهده داشتند. کار دولت و وزارت بهداشت فقط تصمیمات کلان در عرصه اقتصادی و بیمارستانی سازماندهی تولید مواد غذایی و مایحتاج مردم بود.

به هر حال قرارگاه جنگ بیولوژیکی هم با هر خیال و انگیزه ای (از جمله در جریان اختلافات در راس نظام) تاسیس شد پیوست به دهها نهاد بی خاصیت و مفتخور دیگر (از جمله قرارگاه پدافند غیر عامل که معلوم نیست در کجای قرارگاه جنگ بیولوژیک قرار دارد؟!)  که اگر کارش کارشکنی در مبارزه با کرونا نشود کمکی هم به آن نخواهد کرد و حداکثر از اقدامات نمایشی فراتر نخواهد رفت. مگر کار به شورش عمومی بکشد که انوقت همین قرارگاه نه با هدف مقابله با جنگ بیولوژیک بلکه مقابله با مردم گرسنه به میدان خواهد آمد.

مقابله با بحران کرونا، از مسیر مقابله با بحران چند دولتی و خاتمه دادن به دخالت رهبر در تمام امور مملکتی و تشکیل یک دولت فراگیر و دارای قدرت و توان و امکانات و بهره گیری از شخصیت های مورد وثوق ملی و مردمی عبور می کند. پس از مرگ چند ده هزار ایرانی چنین دولتی تشکیل خواهد شد؟


کارهای نمایشی بسیج مساجد

با این کارهای نمایشی می توان کرونا را در ایران مهار کرد؟ چند طلبه و چند بسیجی در پناه عکسی از سردار قاسم سلیمانی را با سمپاش باغبانی به خیابان فرستادن یعنی مقابله با کرونا؟ مردم بتدریج خطر کرونا را جدی گرفتند و بتدریج در خانه هایشان پناه گرفته اند و خیابان ها خلوت باقی مانده است برای این مانورهای تبلیغاتی بسیج مساجد.


ترورها و قتل‌های بعد از انقلاب را

درقرنطینه 20ساله‌ام دسته‌‌بندی کردم

سعید حجاریان


منتخب اخبار روزهای گذشته


زمزمه ها و شایعات

رهبر یک نهاد دیگر

روی دست روحانی تشکیل داد


آذربایجان پس از قم و گیلان

شبح سرگردان "کرونا"

برفراز شهرهای ایران


عنوان اول پیک نت 24 اسفند

بحران کرونا در جهان
یک‌بعُدی ودرایران دو بعُدی‌است!


فیلم را ببینید!

دروغ بی شاخ و دُم

دادستان عمومی و انقلاب شهر ری


چین اینگونه کرونا را
در "ووهان" مهار کرد!

این شهر "ووهان" چین است در روزهای اوج مقابله با ویروس کرونا. شهری که وسعت آن 5 برابر لندن است. دولت چین به کمک خود مردم چین توانست ویروس کرونا را در این شهر مهار کند. تمام شواهد نشان داد که چین از پیش خود را آماده حوادثی مشابه، حتی حمله اتمی به این کشور کرده است. نظم کم نظیر، اعتماد مردم به حکومت و تجهیزات از پیش تدارک دیده شده دست به دست هم داد تا کرونا در چین مهار شود. (که در چهار فیلم می بینید)


سرمقاله 731

دلائل فلج نظام حاکم

 برای مقابله با فاجعه "کرونا"


افشاگری دکتر پیرموذن نماینده مجلس ششم

رهبر هنوز حاضر نیست سهم

و نقش خود در شیوع کرونا را بپذیرد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته دو مطلب "رهبر یک نهاد دیگر روی دست روحانی تشکیل داد" و عنوان اول "بحران کرونا در جهان یک بعدی و در ایران دو بعدی است" بود که هر دو نزدیک به 12 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت داشتند. همین دو مطلب هر کدام نزدیک به 1500 خواننده در فیسبوک جدید پیک نت داشتند و هر دو را 11 خواننده پیک نت در فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران