سرمقاله 725

باز تولید سلطنت در ایران

با"ولایت فقیه"زمینهسازی شد

 

جمهوری اسلامی، سرانجام

بازی درعراق را خواهد باخت؟

فروزنده فرزاد

(پیک هفته ۱۰۹)  3 بهمن ماه 1398 -  23 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


1-2 بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


1-2 بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


1-2 بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


1-2 بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


1-2 بهمن

منتخب اخبار ورزشی


1-2 بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 3 بهمن

حکومت در ایران می خواهد

بگوید اهل درس‌گرفتن نیست!

حکومت بجای حل مسئله، همچنان در پی حذف صورت مسئله است. این کوتاه ترین تفسیر از مقاومتی است که حکومت با سرکوب ها، بازداشت ها، محاکمات و پافشاری بر فرمایشی شدن انتخابات مجلس در برابر خواسته های مردم از خود نشان میدهد.

1- پس از سرکوب شورش 15 خرداد سال 42 و دستگیری شماری از مذهبیون به شمول رهبران وقت نهضت آزادی ایران، محاکمه ای نظامی و فرمایشی شبیه دادگاه هائی که بنام انقلاب در جمهوری اسلامی تشکیل می شود تشکیل شد. مهندس بازرگان در این دادگاه یک جمله تاریخی گفت که به گوش شاه برسد. او خطاب به رئیس دادگاه گفت: ما آخرین گروهی هستیم که به جرم فعالیت سیاسی غیر مسلحانه محاکمه می شویم. دادگاه آنها را به زندان هائی تا 10 سال محکوم کرد. دیری نپائید که سازمان های چریکی – از جمله سازمان مجاهدین خلق- شکل گرفتند و یک دوره طولانی ترور و اعدام و کشتن فعالان چریک که در خانه های تیمی زندگی می کردند در خیابانها و در همین خانه ها آغاز شد.

2- سید ضیاء عامل کودتائی که رضا شاه را به سلطنت رساند در خاطرات خود میگوید: پس از تیراندازی به شاه در کاخ مرمر من برای سر سلامتی رفتم به دیدار ایشان. مغموم و مکدر کنار پنجره ایستاده و باغ را نگاه می کردند. به محض آن که وارد شدم، به طرف من باز گشتند و گفتند: می بینی سید! در خانه خودش هم آدم در امان نیست! گفتم: تقصیر با خودتان است اعلیحضرت. وقتی جلوی فعالیت همه احزاب را گرفتید، آنها می روند زیر زمین و دست به اینگونه اقدامات می زنند. (نقل به مضمون از گفتگوی صدرالدین  الهی با سید ضیاء)

همین دو نمونه از صدها نمونه دیگر در ایران و کشورهای دیگر برای آنها که در جمهوری اسلامی بر استبداد و سرکوب و سانسور و برپائی مجلس فرمایشی و جلوگیری از فعالیت احزاب و سندیکاها و تجمعات پافشاری می کنند باید درس آموز باشد. البته اگر در جمهوری اسلامی کسی اهل درس گرفتن از تاریخ باشد. تصور می کنند حکومت ابدی دارند و فراموش می کنند که هیچ حکومت استبدادی و تک نفره در طول تاریخ ایران وجهان ابدی نبوده است.

ترور روز گذشته فرمانده بسیچ شادگان توسط چند نقابدار مقابل خانه اش در جنوب استان خوزستان، شهری که در جریان اعتراضات اخیر قربانیان زیادی داده و شاهد سرکوب تجمعات کارگری بوده مرور بالا را ناگزیر ساخت. همچنان که اعتصاب دوباره صدها کارگر رسمی و پیمانی پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ شان و خیزی که برای مجلس مطیع بیت رهبری برداشته اند.

عکس: تظاهراتی که پس از تیراندازی به شاه در کاخ مرمر، حکومت وقت در تهران و به حمایت از شاه ترتیب داد و دادگاهی که در آن طراحان آن تیراندازی و ترور ناکام محاکمه شدند: پرویز نیکخواه، منصور پورکاشانی، فیروز شیروانلو و محسن رسولی . پس از انقلاب نیکخواه را معلوم نشد به چه دلیل و با حکم چه کسی تیرباران کردند.


پایان اقامت طولانی مقتدا صدر در ایران

قدرت فعلا در خیابانها

و جاده های  ارتباطی عراق است


لیبی، ایران و عراق

3 کانون مهم خبری این هفته

اومانیته – ترجمه وتدوین آذرنگ


اعتصاب - تظاهرات - ترور

اعتصاب دوباره کارگران  رسمی و پیمانی پتروشیمی بندر امام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها.

فرمانده بسیج شادگان که دیروز در مقابل خانه اش ترور شد. (مراجعه کنید به عنوان اول پیک نت امروز)


راه توده 725 منتشر شد

هفته  نامه راه توده – شماره 725 (پنجشنبه سوم بهمن 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به رفراندوم قانون اساسی جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه گنجانده شده در آن و نظر حزب توده ایران درباره این اصل پیش از رای به قانون اساسی دارد. بخش دیگری از تحقیق پرفسور آگاهی درباره تاریخ احزاب ایران نیز در این شماره منتشر شده است. دراین شماره مطالبی می خوانید با این عناوین: مردم ایران دیگر نمیخواهند مانند گذشته حکومت شوند، دوران سیاه و آشفتگی های پس از روحانی، نشان سلحشوری برای طراح انگلیسی یورش به حزب توده ایران، جمهوری اسلامی بازی در عراق را خواهد باخت؟، مردم ایران به یک شعار واحد نزدیک شده اند، "نادرشاه" سردار مستبدی که قربانی توهم سوء ظن شد، دسته های گل بر قبر چائوشسکو ظاهر شده اند، درس هائی که جمهوری اسلامی از ونزوئلا هم نمی آموزد و بالاخره سه گزارش کوتاه از رویدادهای هفته گذشته در لیبی، ایران و عراق به نقل از روزنامه اومانیته.


منتخب اخبار روزهای گذشته


صادرات و نه تولید

نامه 24 امضائی به روحانی

با پیشنهادصدورفرمان‌به‌سفارتخانه‌ها


چک بی محل نماینده مجلس

به هر کس ترامپ را بکشد

3 میلیون دلارجایزه میدهیم!


عنوان اول پیک نت 2 بهمن

بوی گنَد تهران هم
از امور امنیتی‌وحکومتی‌است؟


هاشمی استخر مرگ شد

تا این "سرمایه" به مجلس خبرگان باز گردد!


امام زاده و منبر و محراب کم بود

شیخ احمد سلطانی

 رئیس بیلیارد و بولینگ خراسان شد


رقابت راستگرایان مخالف آزادی، برای تقسیم کرسی های مجلس آینده

پس از افشای گرین کارت آقا تهرانی

نوبت گرفتن گریبان قالیباف شد!

دو گروه و دسته راستگرایان متحجر و پر هیاهو که هیچ سنخیتی با انقلاب بهمن 57 و شعارها و خواسته های آن ندارند اما  خود را مجسمه انقلاب 57 جا زده اند، برای تقسیم کرسی های مجلس آینده از حالا و قبل از انتخابات افشاگری علیه یکدیگر را شروع کرده اند. به محض آنکه مصاحبه مرتضی آقا تهرانی با تائید داشتن "گرین کارت" امریکا رو شد، گروه پایداری که آقا تهرانی دبیرکل آنست و مصباح یزدی پدر خوانده آن، علیه قالیباف وارد میدان شدند و خواهان رسیدگی به کارنامه 12 سال شهرداری او در تهران شدند. این مصاحبه همین رقابت را بازتاب می دهد و طبیعی است که واقعیاتی هم گفته می شود و برای آن که یکوقت تبلیغ برای خاتمی نشود، نیشی هم به او می زنند.

مصاحبه شونده که امیرخراسانی نام دارد می گوید: چرا مدیرانی که 12 سال شهر دستشان بوده دوباره کاندیدای مجلس می‌شوند؟ چرا دادستانی اعلام جرم نمیکند؟ استعمارگران داخلی همین مدیران و سیاستمداران نولیبرال هستند؛ آنها مدام در حال ترور حقوق اجتماعی مردم هستند.


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) خبر انتخاب یک حجت الاسلام به ریاست کمیته بیلیارد و بولینگ در خراسان بود که روی کانال تلگرام پیک نت بالای 8 هزار خواننده داشت. (فیسبوک پیک نت همچنان از طرف فیسبوک مسدود است که امیدواریم تا فردا این مشکل حل شود)


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران