مراسم تشییع سردار سلیمانی
مرزهای خودی و غیر خودی  در این مراسم شکست

 

گزارش دوم از کرمان

راهپیمایان معترض شعارها بودند

اما دعوت به آرامش می شدند!

(پیک هفته ۱۰۹)  18 دی ماه 1398 -  8 ژانویه 2020

 pyknet100@gmail.com


17-16 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


17-16 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


17-16 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


17-16 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


17-16 دی

منتخب اخبار ورزشی


17-16 دی

منتخب اخبار اقتصادی

یادداشت سردبیری- عنوان اول پیک نت 18 دیماه

دستآوردهای یک‌بدرقه‌ تاریخی

نتایج این ترور موشکی ادامه دارد. چنان که گوئی آتشی است که بر آن نفت می ریزند نه آب. هم درامریکا و اروپا و هم در خود ایران. در ایران بسیار بیش از اروپا و امریکا مردم نگران یک حمله نظامی گسترده و ویرانگر هستند و بخش بسیار مهمی از انگیزه عمومی برای شرکت در مراسم بدرقه نیز با شعار علیه امریکا، برخاسته از این نگرانی بود. ضمن آن که مردم حساب قاسم سلیمانی را از دیگر فرماندهان سپاه که مدام مردم را تهدید و تحقیر می کنند و دست از رجز خوانی نظامی بر نمی دارند جدا میدانستند. او را فرماندهی میدانستند که اهل شعار و رجزخوانی نبود و با داعش جنگید و جلوی رسیدن آن به مرزهای ایران را گرفت. درباره انگیزه های مردم برای شرکتی چنین وسیع در بدرقه یک فرمانده کمتر رسانه ای سپاه، بعدها می توان بیشتر سخن گفت، اما آنچه امروز باید از این بدرقه آموخت و نتایجی که باید از آن گرفت "به روز" است و باید بدان پرداخت.
نخست این که مردم یک وحدت همگانی را به نمایش گذاشتند که اگر حکومت از آن استقبال کرده و دست از تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی بردارد و اجازه بدهد مردم خود سرنوشت خویش را از طریق نهادهای انتخابی تعیین کنند، شکوه این بدرقه تاریخی خواهد شد.
دوم، فرصت طلبی مخالفان رای و اختیار مردم و کارشکنان علیه دولت روحانی در این بدرقه است که با شعارها و سخنرانی های توام با توهین و اتهام و حتی ناسزا علیه دولت سعی کردند از این آب، ماهی طلائی خود را بگیرند. چقدر هزینه مالی برای این کار کردند؟ در آینده فاش خواهد شد.
آنها حتی از مرز متهم کردن ظریف و روحانی به لو دادن قاسم سلیمانی و فروختن او به امریکا برای مذاکره پیش رفتند که اگر مملکت قانون داشت این افراد (نظیر حسن عباسی و فلان شیخی که در حوزه علمیه قم برای طلاب باصطلاح سخنرانی کرد) و هدایت کنندگان آنها باید به دادگاه فرا خوانده شوند. سلیمانی را امریکا در بغداد ترور موشکی کرد و اینها در ایران با شلیک اتهام سعی در ترور سیاسی روحانی و ظریف کردند. چاشنی و باروت این ترور، آن دهها میلیارد دلاری است که از طریق موسسات اعتباری، بنگاههای خیریه و بانکهای خصوصی (که همه محصول دوران احمدی نژاد است) به جیب زدند و اگر از ایران خارج نشده اند در مشهد سنگر بسته و دولت سایه تشکیل دادند.
سوم، دستآورد سیاسی است که این بدرقه بدنبال آورد. این دستآورد نیز هم علیه آنهائی است که انتخابات مجلس آینده را بی رونق و بی فایده اعلام و پیش بینی کرده و از حالا زمزمه تحریم را ازخارج خطاب به داخل آغاز کرده بودند. و هم علیه آنها که در داخل کشور خود را آماده کرده بودند تا میوه 6 سال کارشکنی علیه دولت و برجام و مذاکره، سرکوب شورش ها و ... را با منفعل شدن مردم برای شرکت در انتخابات بگیرند. آنها از این انفعال مجلس یکدست را پیش بینی کرده و سپس می خواستند و همچنان میخواهند گام دوم را برای در اختیار گرفتن سکان ریاست جمهوری بردارند.
چند روز بدرقه قاسم سلیمانی نشان داد که مردم نه منفعل شده اند و نه در خانه خواهند نشست تا آنها به آرزوی خود برسند. سخنرانی ها و شعارهائی که در این روزها دولت سایه (به یاری صدا و سیما) سعی کرد با کمک آنها مردم را مغز شوئی کند نتیجه معکوس داشته و در آینده نزدیک این نتیجه معکوس را در انتخابات خواهند دید. میلیون ها مردم ایران عملا و در همین راهپیمائی بدرقه، با شنیدن سخنرانی ها و شعارهای که از بلندهاگو پخش می شد و صدا و سیما پوشش میداد، فهمیدند نباید به خواب غفلت بروند و در این غفلت کسانی سکاندار شوند که در سرکوب خونین مردم، کارشکنی علیه دولت و تحمیل فقر و بحران و غارت و اختلاس نقش اصلی را داشته اند. فریادها از پشت بلند گوها، به رای علیه آنها در پای صندوق ها تبدیل خواهد شد و بکوشیم که چنین شود!


مردی که به "حذف" می اندیشد!

عکس اول از سایت ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برگرفته شده و عکس دوم، عکسی است که خبرگزاری  های  داخلی منتشر کرده اند. هر دو عکس مربوط به نماز میت برای قاسم سلیمانی است. آینده رئیسی در جمهوری اسلامی تابع چرخش های سیبی است که هنوز در آسمان می چرخد و به زمین نرسیده است. او که ظاهرا قاضی القضات است و خواب رهبری و یا لااقل در گام اول بدست گرفتن سکان ریاست جمهوری بعد از روحانی را هر شب می بیند و صدا و سیما سنگ تمام او را تبلیغ می کند، دارای این منش و تفکر است. منش و تفکری که ادامه حضور در هیات سه نفره قتل عام زندانیان سیاسی است: حذف!

امروز(پشت دولت سایه و تمام شعارها و سخنرانی هائی که یاران و هوادارانش در تشییع قاسم سلیمانی ایراد کردند و حتی روحانی و ظریف را عامل لو دادن و کشتن سلیمانی معرفی کردند) حذف روحانی از عکس و فردا اگر به قدرت برسد حذف خیلی ها از روی زمین!


مرور مطبوعات ایران 17 دیماه


فاجعه انسانی کرمان اینگونه آغاز شد!

درباره فاجعه انسانی، کشته شدن حداقل 50 تن از مردمی که در کرمان در مراسم بدرقه سردار سلیمانی شرکت کرده بودند این گزارش کوتاه برای ما ارسال شده است:

«... ما  در میان جمعیت بودیم که ناگهان یکنفر فریاد زد "بمب"! به یکباره جمعیت متوحش شد و به سمت خیابان کم عرض شریعتی فرار کردند و زن و کودک و سالمند رفتند زیر دست و پا و له شدند. یک رادیولوژی در نزدیکی همین محل بود که در را به روی سیل مردم باز کرد که اگر چنین نکرده بود شمارتلفات بسیار بیش از این بود.


منتخب اخبار روزهای گذشته


خروج همه نیروهای خارجی از عراق

مصوبه پارلمان عراق

در ایران سانسور و تحریف شد!


ترور سلیمانی اقدامی بی سابقه بود

گفتگوی وزیر دفاع روسیه

با رئیس ستادمشترک ج.اسلامی


عنوان اول پیک نت 17 دیماه- فروزنده فرزاد- واشنگتن

توطئه برای نابودی ایران

وسیع‌تر از ترورسلیمانی است


مصاحبه علی اکبر ولایتی

قاسم سلیمانی نزدیک ترین

رابطه را با ولادیمیر پوتین داشت!


گفتگو با مرضیه برومند

مردم ایران نشان دادند

پای یک وطن پرست می ایستند


کنستانتین کوزاچف پیش بینی کرده بود

آغاز گام های بلند اتمی ایران

همزمان‌با تهدیدهاینظامی امریکا


سخنان کواکبیان در مجلس

جلسه غیر علنی مجلس برای

بررسی‌ترورسلیمانی تشکیل‌نشد


عنوان اول پیک نت 16 دیماه

هیجان ها پایان می یابد
نارضائی عمومی باقی می ماند


پسر سلیمانی: شب قبل از حادثه پدرم را درتهران دیدم

نخست وزیر عراق:

سفر سلیمانی به عراق رسمی بود


اعلام وصول با تاخیر یک سئوال مهم در مجلس

کدام نهاد حقوقی باید درباره

وضع زندانیان سیاسی پاسخ بدهد؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) عنوان اول آن بود. این عنوان اول، مقاله تحلیلی یکی از همکاران پیک نت از واشنگتن درباره نقش جنگ طلبان علیه ایران در کاخ سفید بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 24 هزار و 700 خواننده داشت و روی 20 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران