سرمقاله راه توده 719

مجلس را دو دستی تقدیم

کودتاچی‌هاوسرکوبگران‌نکنیم!

 

5ر1 میلیون موتور سوار تهران را می نوردند

ورزش مختلط ممنوع

شیره و شیشه کشی مختلط آزاد

(پیک هفته ۱۰۹)  21 آذر ماه  1398 -  12 دسامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


19-20 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


19-20 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


19-20 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


19-20 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


19-20 آذر

منتخب اخبار ورزشی


19-20 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 21 آذر

دردسرهای دهان بی کنترل

 فرماندهان و امام جمعه ها

هر امام جمعه ای برای خودش یک سازی می زند و هر یک از فرماندهان سپاه یک جور ضرب می گیرد و مشترکا تشکیل ارکستری را داده اند که از هر گوشه اش یک صدائی در می آید و آنچه در این میان گم شده منافع ملی و سرنوشت مردم است. سازی که این ارکستر می زند تهدید و سرکوب مردم در داخل و زمینه سازی تبلیغاتی برای قدرت های خارج برای تنگ تر کردن حلقه محاصره مردم در ایران و حتی حمله به ایران است. بارها به اشاره و حتی با صراحت گفته شد که در میان این امام جمعه ها و فرماندهان سپاه هستند افرادی که سواد سیاسی ندارند و هستند افرادی که معلوم نیست در کنارشان چه کسانی بعنوان مشاور قرار دارند و نقش هدایت آنها را دارند. اظهارات دو روز پیش یک سرتیپ پاسداران که مشاور فرمانده کل سپاه است، از همین نوع سازها و صداهای مشکوک بود. او در یک رجز خوانی گفت که می توانیم از داخل لبنان تل آویو را موشک باران و با خاک یکسان کنیم. یعنی درست همان ادعائی که اسرائیل و امریکا برای تشکیل جبهه علیه ایران به آن نیاز دارند. آن هم در روزهائی که لبنان غرق اعتراضات مردم است و حزب الله لبنان زیر فشار مردم بدلیل وابستگی اش به جمهوری اسلام. این سخن آنقدر نسنجیده و مشکوک بود که روز گذشته یک سرتیپ پاسدار که سخنگوی سپاه است فورا اظهار روز گذشته مشاور فرمانده کل سپاه را "ماله کشی" کرد و گفت سخنان او تحریف شده در رسانه های داخلی منتشر شده است. همه میدانند که اینگونه خبرها از روی بولتن سپاه و یا اطلاعیه روابط عمومی سپاه منتشر می شود و هیچ رسانه ای جرات تحریف آنها را ندارد. بنابراین باید گریبان آن فرمانده مشاور را گرفت و نه رسانه ها را متهم به تحریف کرد. سرتیپ سخنگوی سپاه با توجه به شرایط حساس ایران و منطقه از رسانه ها خواست که این شرایط را درک کنند و براساس آن خبر منتشر کنند. درحالیکه گریبان فرماندهان سپاه باید گرفته شود تا شرایط را درک کنند و نسنجیده دهان درباره هر مسئله ای باز نکنند.

از سوی دیگر، فرمانده کل سابق سپاه "عزیزجعفری" نیز در یک اظهار نظر آب نکشیده دیگر در یک برنامه تلویزیونی از شورای نگهبان خواست تا افکار و نظرات سیاسی نامزدهای انتخاباتی را برای تائید صلاحیت آنها در نظر بگیرد و اگر کسی کوچکترین زاویه ای با رهبر داشت رد صلاحیت کند.

این مصاحبه نیز در رونمائی از طرفداری از استبداد نظامی آنقدر تابلو بود که روز گذشته باز "ماله کشی" این بخش از آن مصاحبه شروع شد. این شیر تو شیری، نه تنها تا حالا کار دست مردم داده، بلکه در آینده بیش از امروز کار دست مردم خواهد داد، مگر جلوی آن گرفته شود. اما وقتی فرمانده کل قوا که رهبر باشد کنترل دهان و زبانش را ندارد و مسئله سازی می کند، فرماندهان سپاه و امام جمعه ها چگونه می توانند کنترل دهانشان را داشته باشند؟

هم اظهارات مشاور فرمانده کل سپاه، هم ماله کشی سخنگوی سپاه و هم مصاحبه فرمانده اسبق سپاه همگی در صفحه اول پیک نت امروز همچنان قابل دستیابی و مطالعه است.


خطر جنگ و کودتا، مانع

عبور ایرانیها از مرز ترس است

"فروزنده فرزاد"


ریش مجلس و دولت گیر است

مالکان 2 و نیم میلیون خانه خالی

نه مالیات میدهند، نه می فروشند!


دو کتاب در امریکا

به جرم رای در انتخابات

کتک خوردند و زندانی شدند!

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


مرور مطبوعات 20 آذر ایران


راه توده 719 منتشر شد

هفته نامه راه توده - شماره 719 (پنجشنبه 21 آذر 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره به بررسی انتخابات پیش روی مجلس و فضای انفعالی که بر جامعه حاکم شده اختصاص دارد. بخش دیگری از خاطرات محسن رفیقدوست را نیز در این شماره می خوانید و علاوه بر آن مقالاتی می خوانید با عناوین زیر:

حاکمیت یگانه آقای خامنه ای ریشه بحران سیاسی کشور است، شورای نگهبان فرش زیر پای فرماندهان سپاه پهن می کند، انقلاب، تنها با آرمانهایش می تواند برای نسل بعد از انقلاب قابل درک باشد، دلائل مشترک جنبش اعتراضی و شورش مردم ایران، عراق و لبنان،  سرکوب معترضان عراق را به کام شورش می برد، مردم خشمگین در خیابانها عراق و لبنان، مردم فرانسه تا عقب نشینی دولت در خیابانها می مانند، به جرم رای در انتخابات امریکا کتگ خوردند و زندانی شدند، جنگ و کودتا  مانع عبور ایرانی ها از مرز ترس است، سفر رهبر حزب کمونیست روسیه به چین.


منتخب اخبار روزهای گذشته


گفتگوی انتخاباتی با سرلشگر عزیزجعفری

دفاع فرمانده سابق کل سپاه

از احمدی‌نژاد و استبداد شاهنشاهی


گفتگوی تند پوتین با مرکل

درحاشیه کنفرانس فرانسه

ایرج گلفام


عنوان اول پیک نت 20 آذر

بازگشت دو یزدی

به مجلس خبرگان

خود دلیل‌کافی قتل ‌هاشمی‌است


نطق پیش از دستور مطهری در مجلس

توده فقیر سر به طغیان برداشتند

نگوئید کار منافقین و سلطنت طلب ها بود


حسین راغفر کارشناس اقتصادی

هر چه زودتر، باید

ژنرال های فاسد افشاء شوند


با تقویت چند ماهواره و 6 ایستگاه زمینی

اینترنت ماهواره ای امریکا

برای ایران، درحال احداث است


زنگنه، وزیر نفت:

تا اسم بابک زنجانی را می آورم

حمله به من را آغاز می کنند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (سه شنبه) خبر احتمال راه اندازی اینترنت ماهواره ای از سوی امریکا با پشتیبانی 6 پایگاه زمینی بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 25 هزار و 300 خواننده داشت و رکورد بینندگان و خوانندگان یک خبر را طی سال جاری شکست. همین آمار و استقبالی که عمدتا از ایران است، نشان میدهد که مردم داخل کشور چقدر تشنه رهائی از سانسور و آگاهی هستند و به همین اندازه کینه و نفرت نسبت به کسانی دارند که اینترنت را قطع و یا شبکه هائی را فیلتر می کنند. توجه باید داشت که این استقبال ناشی از هیجان های روز خبری نیست. مثلا مربوط به روزهای شورش و اعتراضات مردم نیست، بلکه مربوط به روزهای عادی خبری است. ما در روزهائی که اینترنت در ایران قطع بود و عمده خوانندگان پیک نت از خارج کشور بودند به این واقعیت خوشحال کننده دست یافتیم که تقریبا بیش از سه چهارم خوانندگان پیک نت از داخل کشورند. آمار خوانندگان خارج از کشور پیک نت روی تلگرام و فیسبوک این روزنت تقریبا ثابت است و بر مدار هزار تا هزار و پانصد دور می زند و هر افزایش خواننده ای در آمار روزانه مربوط به ایران است و نه خارج از کشور. خبر اینترنت ماهواره ای روی 11 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد که معمولا اشتراک گذاران نیز بدلیل ملاحظاتی که در داخل کشور اجتناب ناپذیر است عمدتا خارج از کشور هستند. در آماری که از خوانندگان مطالب پیک نت هر روز اعلام می کنیم، شما خوانندگان مطالب پیک نت روی فیسبوک های خوانندگان و اشتراک آنها روی تلگرام های دیگر نیست.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران