مقاله علی ربیعی در روزنامه ایران

دولت اشتباه کرد

که‌نتایج تحریم‌ها را به‌مردم نگفت

 

در شیراز

امام زاده را غارت کردند

و مقبره اش راهم آتش زدند

(پیک هفته ۱۰۹)  25 آذر ماه  1398 -  16 دسامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


24-23 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


24-23 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


24-23 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


24-23 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


24-23 آذر

منتخب اخبار ورزشی


24-23 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 25 آذر

دلیل شتاب گرفتن حملات

حکومتی به روحانی چیست؟

فشار به شخص روحانی تا حد پیشنهاد استعفا به وی و یا حتی حمایت سخنگوی شورای نگهبان از "همه پرسی" اما، فعلا بدون نام بردن از سوژه این همه پرسی که قطعا "ماندن یا رفتن" روحانی است، چرا اینگونه شتاب گرفته است؟ می خواهند انتخابات مجلس را بدهند بدست سرپرست ریاست جمهوری و مجلس را یکدست در اختیار بگیرند؟ این هم میتواند از جمله دلائل این فشار باشد اما اصل ماجرا هنوز این نیست. شواهد نشان میدهد که او اختیار مذاکره با امریکا را با شروطی گرفته و سرگرم چانه زنی و مقدمه چینی برای آنست که اگر به نتیجه برسد، لغو تحریم  ها آغاز می شود، برجام دوباره زنده و فشار از گردن مردم برداشته می شود و بدین ترتیب آنها هرچه دراین 6 سال رشته بودند، پنبه می شود. انتخابات رونق می گیرد و حتی از لیست شورای نگهبان هم مجلس یکدست به چنگشان نمی افتد. هم مجلس را از دست می دهند و هم برگ برنده مذاکره با امریکا را که خود را آماده آن کرده اند. سفر وزیرخارجه عمان به تهران و مذاکراتش با ظریف و شخص روحانی که جزئیات  آن اعلام نشده، آزادی زندانیان امریکائی در ایران و زندانیان ایرانی در امریکا، رایزنی های تازه از طریق سفارت سوئیس که حافظ منافع امریکا در ایران است، برخی اظهار نظرهای تازه از سوی مقامات امریکائی برای مذاکره با ایران، سرعت گرفتن تلاش ها برای مصالحه و آشتی با عربستان و بالاخره سفر روحانی به ژاپن و دیدار و  مذاکره با نخست وزیر این کشور که مهمترین پل رتباطی با امریکا محسوب می شود، همگی باندازه کافی گویای وحشت و عجله دولت سایه برای ساقط کردن دولت است. در این میان، روحانی با خونسردی و آگاهی از خشم مردم زیر فشار تحریم ها و بحران اقتصادی که در آبانماه به شورش انجامید، و آگاهی از دلیل شتاب مخالفان برای زمین زدن او، به سوی هدف پیش می رود و میداند که در صورت رسیدن به این هدف، به یکباره مجسمه برفی مخالفان دولت آب خواهد شد. گفته می شود که در رده های دوم فرماندهی سپاه نیز حمایت از روحانی جدی است و این خود تبدیل به یکی از نگرانی های فرماندهان بلند مرتبه سپاه شده است. ضمن آنکه در میان همین فرماندهان نیز نظرات یکدست نیست و منطق روحانی مبنی بر حل مشکلات با سیاست و نرمش، روز به روز و گام به گام روی آنها تاثیر گذاشته است.


حنای رنگ باخته سردار قالیباف

این همه تلاش قالیباف برای بند شدن دستش به یکی از دو قوه از سه قوه جمهوری اسلامی، این هدف را هم دنبال می کند که در صورت بدست آوردن آن موقعیت، تمام پرونده های مالی و اختلاسی خود را پاک کند. همان پرونده هائی که محمد علی نجفی شهردار سابق تهران قربانی تنظیم و تدوین آنها و قرار دادن آنها در اختیار قوه قضائیه برای محاکمه قالیباف شد. او که روحانی در کارزار تبلیغاتی انتخابات 96 از توصیه اش به شورای عالی امنیت ملی برای حمله گازانبری به دانشجویان و سرکوب آنها پرده برداشت، حالا با این اطمینان از فراموشی دانشجویان، امسال برای سخنرانی 16 آذری به دانشگاه علامه طباطبائی رفت که با سخنرانی پیش بینی نشده یکی از دانشجویان دست و پایش را گمُ کرده و نمیدانست چه کند. البته شانس آورد که محافظانش را با خود برده بود، والا ای بسا با سر و کله شکسته از دانشگاه بیرون می آمد!


شتاب همه سویه

برای برکنار کردن روحانی

امام جمعه بیرجند خواب نما شده

و سخنگوی شورای نگهبان قانونمدار


مرور مطبوعات 24 آذر ایران


سخنرانی یک‌دانشجو درمراسم 16آذر دربابل

امسال مراسم 16 آذر را دادند دست سید ابراهیم رئیسی و سردار قالیباف. رئیس قوه قضائیه که می خواهد جانشین رهبر شود و شهرداری که نور چشمی سپاه است. هم در مراسم 16 آذر رئیسی و هم 16 آذر قالیباف تک صداهائی فرصت یافتند بانگ اعتراض را بلند کنند و در شهرستانها بلند تر. این سخنرانی مربوط به مراسم 16 آذر شهر بابل است که نه رسانه های مکتوب و نه تک رسانه تصویری جمهوری اسلامی "صدا و سیما" به آن کوچکترین اشاره ای نکردند. گوش کنید!


منتخب اخبار روزهای گذشته


بهزاد نبوی

برای مذاکره و رفع تحریم ها

مسئولیت را بدهند به نهادیغیردولتی


مصطفی تاج زاده

در انتظار دو تصمیم

یا مشت آهنین و یا آشتی‌ملی


عنوان اول پیک نت 24 آذر

از نبرد پشت صحنه

بزودی پرده برداری می شود


رهبر ج. اسلامی رطب میخورد

اما به دیگران میگوید نخورید!


مدیر مسئول روزنامه ج. اسلامی

نظامی ها درتدارک انتخابات

برای شورای نگهبان وظیفه تعیین می کنند


علی مطهری

ریشه‌مخالفت با مذاکرات با امریکا

و برجام فلج کردن روحانی است!


نتایج دروغ تبلیغاتی

تفسیر و نتیجه منطقی

از سخنان سرلشکر شمخانی


عنوان اول پیک نت 23 آذر

درباره انتخابات

علم الهدا حرف دل قدرت را زد


حزب الله لبنان هم به جان آمده

چرا فرماندهان سپاه

این همه رجز خوانی می کنند؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین خبر پیک نت روز گذشته (یکشنبه) عنوان اول آن در باره "استراتژی تصاحب مجلس و کاخ ریاست جمهوری و تعیین رهبر جانشین" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 13 هزار و 360 خواننده داشت و روی 11 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد. آمار اشتراک گذاران در آمار پیک گنجانده نشده است.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران