حسین طائب در مشهد

سخنرانی رئیس اطلاعات سپاه

در همایش ناظران انتخابات!

 

کودتا در کشور کودتا خیز - ایرج گلفام

مورالس روی شانه های مردم

به بولیوی باز خواهد گشت؟

(پیک هفته ۱۰۹)  26 آبان ماه  1398 -  17 نوامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


25-24 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25-24 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25-24 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25-24 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


25-24 آبان

منتخب اخبار ورزشی


25-24 آبان

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 25 آبان

اکثریت جامعه ایران

ازنگاه حکومت "غیرخودی"اند!

کار سهمیه بندی بنزین و حریق اعتراض به آن که بسرعت در شهرهای ایران شعله ور شد، به هر نتیجه ای که ختم شود، یک نتیجه گیری عمومی از آن از هم اکنون قطعی است. این که رهبر جمهوری اسلامی و کسانی که در بیت او نقش مشاور وی را دارند تصمیماتی را می گیرند و برای اجرا ابلاغ می کنند که نه دولت و نه مجلس در جریان آن نیستند و یا اگر هم باشند ومخالفت هم داشته باشند جرات بیان آن را ندارند. رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی که در آخرین دیدار با دولتی ها داشت، با صراحت و حتی تهدید، فرمان سهمیه بندی بنزین را داد و سران سه قوه نیز این فرمان او را تبدیل به طرح سهمیه بندی کردند و به اجرا گذاشتند. البته، این بار هم او مانند موارد مشابه (از جمله خصوصی سازی و نتایج فاجعه بار آن که به اعتراض های کارگری انجامیده) در نقش اپوزیسیون و مخالف نحوه اجرای طرح به میدان خواهد آمد و سعی خواهد کرد دیگران را دم تیغ مردم بدهد، اما فیلم سخنرانی او که از دیروز وسیعا پخش شده این بار، این فرصت را از او گرفته است. آیا، خود این جسارت را دارد که با صراحت و به زبان مردم دلیل واقعی و استدلال خود را درباره سهمیه بندی بنزین بگوید؟ و یا میدان را برای امثال علم الهدا و فرماندهان سپاه و دشمنان دولت روحانی خالی خواهد گذاشت تا بلکه اعتراضات را به سمت دولت و روحانی هدایت کنند؟ از نگاه ما دلائل واقعی سهمیه بندی بنزین همان است که در یادداشت سردبیری پیک نت در شماره دیروز منتشر شد. وقتی به مردم گفته نمی شود به چه دلیل و انگیزه ای ناچار به سهمیه بندی بنزین هستند و زمانی که مردم به عیان شاهد دزدی و فساد نهادینه شده در تمام ارکان نظام هستند، چگونه می توان از آنها انتظار همراهی با دولت برای عبور از بحران را داشت؟ وقتی مردم از نگاه بخش قدرتمند حکومت "غیر خودی" هستند، چرا باید آنها برای "خودی ها" مایه بگذارند؟

مسئله درست همینجاست. این که مردم به حکومت اعتماد ندارند و حکومت به مردم. در این میان حکومت یا به مردم دروغ می گوید و واقعیت را سانسور می کند که این نیز خود طی چند ده سال گذشته موجب فرو ریختن اعتماد مردم به حکومت شده است.

این جمله را از علم الهدا بخوانید. جمله ای از سخنرانی او در جمع مراسم "عترت" در سه شنبه گذشته در مشهد:

«مشکل ما این است که برخی از خودی های پای ستون انقلاب در درجه های خاصی با رهبری زاویه پیدا می کنند و دشمن در مقام استخدام نفوذی ها به دنبال افراد زاویه دار می رود و از این طریق وارد می شود. از این رو باید توجه کنیم و نگذاریم غیر خودی ها مسلط شوند و زاویه داران با رهبری را نیز باید از جمع خود جدا کنیم. انتخابات، مسیری است که دشمن می تواند به وسیله عوامل خود از طریق آن وارد نظام  شود. نباید بگذاریم که فضا برای غیر خودی ها مهیا شود.»

همان سه شنبه و همزمان با علم الهدا احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان در همایش سراسری هیأت‌های نظارت بر انتخابات گفت:

«شورای نگهبان خطوط قرمزی دارد که به پای آن‌ها ایستاده است و از این خطوط قرمز نیز عبور نخواهد کرد. حاشیه‌سازی و دخالت دولت در انتخابات، محدود کردن حق انتخاب مردم و خلاف حق‌الناس است.»

آن خط قرمز برای به مجلس بردن همان "خودی ها"ئی است که علم الهدا گفت. اینها جز اینست که به شعور و انتخاب مردم اعتماد ندارند و اهمیت نمیدهند و اکثریت جامعه "غیر خودی" است؟ این اکثریت با حکومت بیگانه است و حکومت نیز آنها را بیگانه میداند. حاصل همین اعتراضی است که اکنون در خیابانها شاهدش هستیم.


مرور مطبوعات 25 آبان

افزایش قیمت بنزین تصمیم رهبر

و سران قوا بود و دولت مجری

این صفحه اول روزنامه "وطن امروز" است که بودجه انتشارش را اتاق بازرگانی میدهد و از بودجه آستانقدس هم سهم دارد. به بهانه باخت تیم فوتبال ایران در برابر عراق، عکس بزرگی از روحانی منتشر کرده تا از آب گل آلوده ماهی آرزو را گرفته و روی موج اعتراض به گرانی بنزین زیر پای روحانی را خالی کند!


جلوگیری از قاچاق سوخت دلیلی اصلی نبود

راست و پوست کنده نمی خواهند

به مردم بگویند چرا بنزین سهمیه بندی شد


با جنبش اعتراضی به گرانی بنزین- عبدالله شهبازی

تلنگری برای قبول نوسازی

و اصلاحات بنیادی در ج. اسلامی


منتخب اخبار روزهای گذشته


"بریکس" نام غولی

که دربرابر غرب به پا خاسته!

ترجمه و تدوین - ایرج گلفام


مردم تفاهم با حزب الله را قبول نکردند

شعار مردم علیه نامزد

هنوز نخست وزیر نشده لبنان!


عنوان اول پیک نت 25 آبان- یادداشت سردبیری

بنزین روی آتش

بیاعتمادی مردم به‌حکومت!


یادداشت عبدالله شهبازی

آیا مقتدا صدر، صدام حسین

اسلامی کشور عراق خواهد شد؟


سرمقاله راه توده 715

با فریب "سقوط حکومت"

انتخابات‌مجلس‌را ازدست‌ندهیم


سعید حجاریان

این بار "بزن و در رو" نیست

"بزن و بمان" و تجزیه کن است


عنوان اول پیک نت 23 آبان

اگر اوضاع درک نشود
کلاه سر ملت خواهد رفت!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (شنبه) یادداشت سردبیری در تحلیل دلیل افزایش قیمت بنزین بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 15 هزار و 380 خواننده داشت. این مطلب روی 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران