29 هزار نفر داوطلب دریافت واکسن کرونا شده اند

واکسن بزودی به ایران میرسد

چه کسانی حق تقدم تزریق دارند؟

 

ولادیمیر پوتین در سالگرد تاسیس اطلاعات خارجی

خطرات ناشی از درگیریها

در مرزهای‌روسیه را جدیبگیرید!

(پیک هفته ۱۰۹)   6 دی ماه 1399  - 26 دسامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


3-6 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


3-6 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


3-6 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


3-6 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


3-6 دی

منتخب اخبار ورزشی


3-6 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 6 دیماه

انتشار ناگهانی فیلم هایی

از دیدارهای غیر رسمی رهبر

طی دو روز گذشته فیلم های کوتاه و متنوعی از دیدارهای غیر رسمی رهبر جمهوری اسلامی منتشر شده است. کسی نمیداند و یا اگر میداند نمی گوید که انگیزه ناگهانی انتشار این حجم از فیلم چیست و چرا تاکنون منتشر نشده بود. در این فیلم ها، رهبر جمهوری اسلامی برعکس دیدارهای رسمی، بیشتر شنونده است تا گوینده و آنجا  که سخن می گویند نیز اغلب در همسوئی با انتقاد‌کنندگان است. رهبر جمهوری اسلامی نظراتی نیز در باره اوضاع جهان (بویژه در باره ترامپ) میدهد که نشان میدهد این دیدارها چندان هم قدیمی نیست و نظراتی نیز درباره اوضاع ایران و راه حل نجات کشور از بحران مطرح می کند که به سالهای دور مربوط نیست. آنچه که وی درباره اوضاع جهان می گوید واقعیت است اما به دل مردم نمی نشیند زیرا بازتاب این واقع بینی را در داخل ایران که بشدت طبقاتی شده نمی بیند و عمدتا شاهد حاکمیت پول و رانت، اختلاس و دروغگوئی در جمهوری اسلامی است. اوضاع داخلی ایران در همسوئی کامل است با تفسیری که ایشان از اوضاع جهان ارائه میدهد. در همین دیدارها آقای خامنه ای با کلماتی آلوده به احساسات روی علاقه اش به تک تک مردم ایران تاکید می کند که این بخش نیز عمدتا باید در ارتباط با انگیزه اصلی انتشار فیلم دیدارهای غیر رسمی ایشان و دلیل سرعت انتشار آن در زمان حال باشد.

در یکی از این دیدارها که فیلم آن را می بینید، ایشان در پاسخ به انتقادی که یک جوان دیدارکننده از ادامه سکانداری مردان بالای 80 و حتی 90 ساله و بیگانه با نسل سوم بعد از انقلاب میگوید که اگر رئیس جمهور یک جوان باشد (حدود 40 سال) خواه نا خواه کادر جوان را انتخاب می کند و در نتیجه دستگاه دولتی جوان می شود و مشکل حل. در اینجا نیز ایشان روی دولت و مجلس متمرکز است و نه کل نظام. ضمنا این جوان گرائی یکبار در زمان احمدی نژاد آزمایش شد و نتیجه 8 ساله آن بصورت یک سونامی ویرانگر روی دست مردم ایران مانده است. بنابراین جوان گرائی به سن و سال نیست که مثلا اگر رئیس جمهوری 40 ساله باشد (مقدمه چینی برای انتخابات 1400) جوانها را روی کار می آورد و مشکلات حل می شود. جوان گرائی زمانی است که تحول و تغییرات در دستور قاطع قرار گیرد. مگر چین، پس از "مائو" با فکر و اندیشه های نو در تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوان نشد و امروز به قدرت اول اقتصادی جهان تبدیل نشده است؟ "تنگ شیائو پینگ" که او را میتوان بنیانگذار چین نوین نامید زمانی که سکان تحولات در چین را بدست گرفت نزدیک به 80 سال داشت. بنابراین جوان گرائی اگر به معنای تحولات و دگرگونی و عبور از بحران کنونی باشد، ربطی به سن و سال ندارد بلکه مرتبط است با اندیشه جوان و اندیشه های نو و برخاسته از نیاز اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه و خواه نا خواه نسل جوانی که با این تحولات همسو هستند و خواهان آن وارد عرصه مدیریت کشور می شوند و سدهای قدیمی حکومتی در برابر این نسل را پشت سر خواهند گذاشت. نخستین گام حکومت و نقش شخص ایشان برای پذیرش این تحولات برداشتن فیلترینگ خودی و غیر خودی است. حذف این فیلترینگ گام نخست جوان گرائی و تحولات در ایران است.


نفوذ در میان آمران این حوادث است

تابلوی شجریان را پائین کشیدند

تا به اعتبار فخری زاده ضربه بزنند


تحریم ها نعمت و موهبت الهی بود؟

تحریم هائی که سالها، بارها و بارها از تریبون های حکومتی مانند نماز جمعه ها و یا صدا و سیما بعنوان یک موهبت در ایران ستایش شد، واقعا با ایران چه کرد؟ تحریم موهبت بود یا بلائی که عمدتا نتیجه سیاست های غلط و شعارهای ماجراجویانه بود؟ تحریم ها ایران را به جلو برد و یا به عقب؟ ادامه این موهبت پرستی مخالفت با پیوستن به کنوانسیون جهانی پولشوئی و مبارزه با تروریسم بود که ملموس ترین  نتیجه آن را امروز در بسته بودن کانال های مالی برای خرید واکسن کرونا شاهدیم. روحانی دو روز پیش با صراحت گفت که پیوستن به این کنوانسیون بزرگترین گام در راه پولشوئی و مبارزه با فساد است. (خبر آن را در منتخب اخبار داخلی همین شماره پیک نت بخوانید) معنای دیگر این سخن آن نیست که کسانی که در داخل کشور علیه این پیوند هر آنچه از دستشان بر آمده کردند و هنوز هم دست بردار نیستند، دستشان آلوده به پولشوئی است؟


بموجب نشست وزرای خارجه برجام و گزارش شورای امنیت

باد در پرچم ایران است

اگرطرفداران‌داخلی‌تحریم خرابکاری‌نکنند


سرمقاله 768

بحث اصلی، اکنون اینست:

کدام‌نظامی رئیس‌جمهور شود؟


پیشنهادهای به سود ایران

خون تازه را در رگهای

برجام جاری خواهد کرد!


عنوان  اول پیک نت 3 دیماه

مصاحبه انتخاباتی با هاشمی طباء

همه نظامی‌ها یکسان نیستند
باید دید کدامشان ‌نامزدمی‌شوند


نه ترامپ و نه بایدن

زیر پوست امریکا، خواست

تحولات و اصلاحات رشد کرده


سران قوا با حضور رهبر 4 جلسه برگزار کردند

سپاه 11 میلیونی شورش

در اطراف شهرهای ایران!


عنوان اول پیک نت 2 دیماه

موشک پرانی در بغداد

ایران هراسی در منطقه!


تا زنده بود، آقایان رخش را نبوسیدند!

رییس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران از نصب تابلو "محمدرضا شجریان"، خبر داد.
مولوی می گوید:
رقیبان جان فدای دوست کردند
سگی بگذار ما هم مردمانیم
گهی خوشدل شوی از من که میرم
چرا مرده پرست و خصم جانیم
چو بر گورم بخواهی بوسه دادن
رخم را بوسه ده کاکنون همانیم


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

خبر "پیشنهادهای به سود ایران، خون تازه در رگهای برجام جاری خواهد کرد" با بیش از 7 هزار خواننده روی تلگرام پیک نت پر مخاطب ترین مطلب روز چهارشنبه این روزنت بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب پر خواننده ترین مطلب پیک نت چهارشنبه بود که روی 6 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران