انتخابات ریاست جمهوری همین سرنوشت را دارد؟

از 800 هزار واجدین رای

تنها 4 هزار نفر رای دادند!

 

اتحاد آلمان و روسیه

غولی‌که ‌امریکا آن‌را درشیشه کرده

راشا تو دی - ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  اول مهر ماه 1399  -  22 سپتامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


اول مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


اول مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


اول مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


اول مهر

منتخب اخبار ورزشی


اول مهر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول مهر ماه

آیا تغییر سیاست های مهمی

در ج. اسلامی در پیش است؟

رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته بمناسبت آغاز حمله ارتش عراق به ایران و در ستایش قبول قطعنامه 598 از سوی آیت الله خمینی که با اصطلاح قبول نوشیدن جام زهر همراه شد برای نظامی های جمهوری اسلامی یک سخنرانی ویدئوئی کرد. او دراین سخنرانی قبول آتش بس در جنگ با عراق از سوی آیت الله خمینی را یک عمل عاقلانه و مدبرانه ارزیابی کرد و گفت که این اقدام در آن شرایط لازم بود. برخی تحلیلگران سیاسی داخل کشور ستایش علی خامنه ای از قبول آتش بس در جنگ ایران و عراق را نشانه و زمزمه ای ارزیابی کرده اند از برخی عقب نشینی ها و تغییر سیاست هائی که سکاندار آن شخص رهبر جمهوری اسلامی است. این احتمال که این تغییر سیاست ها، همزمان با برخی نرمش ها در سیاست خارجی، با توجه به بحران حاکم بر کشور و خشم آماده به شورش مردم شامل تغییر روش های حکومتی در داخل کشور نیز بشود محتمل است. شاید دیدار جدید با شیخ مهدی کروبی که خبر آن را در  همین شماره پیک نت می خوانید نیز نشانه ای از این تغییرات باشد. یعنی همان پیشنهادی که آیت الله خوئینی ها طی نامه ای سرگشاده خطاب به رهبر جمهوری اسلامی مطرح و تاکید کرد که باید در سیاست های 3 دهه گذشته تجدید نظر شود. همزمان با همین تحلیل و تفسرها، در تهران گفته می شود که زمزمه تغییراتی گسترده هم در ترکیب و هم در شیوه عمل و سیاست های شورای نگهبان نیز جریان دارد. گویا در برخی نهادهای مهم نظامی نیز انتقاد از شورای نگهبان بالا گرفته و حتی در همین نهادها گفته می شود که یک سر مهم اختلاس ها و مافیاهای مفاسد عظیم اقتصادی به شورای نگهبان وصل است. باید دید در روزها و هفته های آینده چه نشانه های تازه ای از زمزمه ها و خبرهای بالا منتشر می شود و یا بدست می آید.

رهبر جمهوری اسلامی در همین سخنرانی ضمن درخواست از مردم برای عزاداری اربعین درخانه  هایشان و هشدار نسبت به شمار رو به افزایش قربانیان کرونا در کشور، یک نقل قول مغشوش و  بی سند از کنفرانس تهران هم کرد. او نگفت که این کنفرانس نمی توانست با اطلاع حکومت ایران صورت گیرد زیرا سازمان های جاسوسی آلمان هیتلری در سراسر ایران نفوذ داشتند و حتی یک طرح ترور را اتحاد شوروی کشف و خنثی کرد که پس از کنفرانس جزئیات آن به اطلاع روزولت و جرچیل رسانده شد. حتی هیچ محلی برای این کنفرانس در ایران امن نبود مگر سفارت وقت اتحاد شوروی که امنیت آن تامین شده بود. ضمنا رضاشاه بدلیل نزدیکی تام وتمام به آلمان هیتلری و در آستانه تبدیل ایران به پل پیروزی ارتش نازی ها برکنار و از ایران اخراج شد. این یک شانس بزرگ برای مردم ایران بود که کشور بعنوان یک جبهه جنگی میدان نبرد متفقین با ارتش هیتلری نشد. آقای خامنه ای در این نقل قول مغشوش و بسیار سطحی مدعی دیدار محمد رضا شاه با رهبران سه کشور شوروی، انگلستان و امریکا شد و این که جز استالین آن دو نفر مقابل شاه بلند نشدند. این ادعا را ایشان از کدام کتاب و سند سیاسی و تاریخی نقل کرده معلوم نیست! اما یک خبر که هم مترجم استالین درکنفرانس تهران در کتاب خود آن را نوشته و هم ملکه مادر همسر رضاشاه آن را درخاطراتش نقل کرده آنست که از میان سه رهبر کشورهای امریکا و اتحاد شوروی و انگلستان، تنها استالین دعوت شام خانواده سلطنتی را قبول کرد و در پایان همین شام و دیدار نیز در پاسخ به شاه تازه کار و جوان که نظر استالین را درباره سلطنت خود پرسیده بود گفت: دوران نظام سلطنتی در جهان به پایان رسیده و شما هم بهتر است سلطنت را تحویل جمهوریت بدهید و این همه اشیاء و تابلوها و فرش های قیمتی که در کاخ خود حبس کرده اید را تحویل موزه ها بدهید تا مردم آنها را ببینند! کتاب مترجم استالین به فارسی ترجمه شده است. به رهبر جمهوری اسلامی باید توصیه کرد که هم کتاب خاطرات مترجم استالین در کنفرانس تهران و هم اصل کتاب خاطرات ملکه مادر و نه آن نسخه مخدوش و دستکاری شده و بشدت سانسور شده که در ایران منتشر شده را با دقت بخواند! زمان بالای منبر رفتن و برای عوامل سخنرانی های بی منبع و ماخذ کردن به لطف وسعت آگاهی مردم و فضای مجازی سپری شده است.


دیداری 6 ساعته

دیدار با شیخ مهدی کروبی

سرآغاز خبرهای تازه است؟


شاید بزودی اسناد دیگری فاش شود

من شاهد شکنجه نوید افکاری بودم؟


در نامه به روحانی

قرارگاه خاتم الانبیاء

پیشگام انتقال پایتخت شده است


نگرانی از شورش مردم در مجمع مصلحت

روی صبوری مردم

نمیتوان برای همیشه حساب کرد


تاج زاده:

تا ایران ویران نشده

باید با هم به گفتگو بنشینیم!


عنوان اول پیک نت 31 شهریور

فرمانده کل سپاه
دهانش را بازنکند بهتر است!


دولت از جیب ملت پرداخت کرد

حمله به سفارت انگلستان

3 میلیون پوند خرج برداشت


فرماندهان سپاه کمتر از

روحانیون دروغ نمی گویند!

دروغگوئی خاص روحانیون و  دولتمردان در جمهوری اسلامی نیست، فرماندهان سپاه نیز برای دروغگوئی با آنها رقابت می کنند. البته رقابت آنها با روحانیون و دولتمردان همراه است با بلوف زدن و رجزخوانی کردن.

نگاه کنید به این دو اظهار نظر درباره نتایج شلیک موشک به پایگاه عین الاسد امریکائی ها در عراق.

یک اظهار نظر توام با رجزخوانی از سوی سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوا و فضای سپاه در دیماه 98 و بلافاصله پس از شلیک موشک است و دومی اظهار نظر سرلشگر سلامی فرمانده کل سپاه است در همین ارتباط. البته سلامی دیروز گفته که اصلا ما عین الاسد را برای انتقام خون سلیمانی با موشک نزدیم بلکه می خواستیم توان خودمان را به امریکا نشان بدهیم. چرا این توان را قبل از ترور سلیمانی نشان نداده بودند؟ لابد دلیلش را یکی دیگر از فرماندهان سپاه خواهد داد!


مرکز صنایع نظامی- موشکی

دو انفجار در اطراف

و یا داخل صنایع نظامی پارچین


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) "فرمانده کل سپاه دهانش را باز نکند بهتر است" با نزدیک به 7 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب روی تلگرام پیک نت بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت اما مطلبی که بیش از بقیه مطالب دوشنبه به اشتراک گذاشته شد هزینه 4 میلیون پوندی حمله به سفارت انگلستان در تهران بود که روی 9 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران