از یک پیام دریافتی

"سی سی یو"بیمارستان رازی

از مبتلایان به کرونا پر شده!

 

آیا مبارزه با فساد در ج. اسلامی واقعی است؟

ریشه ها و تنه درخت فساد

در بطن استبداد حکومتی است

(پیک هفته ۱۰۹)  19 خرداد ماه 1399 - 7 ژوئن 2020

 pyknet100@gmail.com


18- 17 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


18- 17 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


18- 17 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


18- 17 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


18- 17 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


18- 17 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 19 خرداد

ابلاغ بخشنامه پر ابهام

تفکیک براندازی از جرم سیاسی

قوه قضائیه بخشنامه ای را بعنوان دستور العمل اجرای قانون جرم سیاسی به دادگاه ها و دادسراها ابلاغ کرده است. در این بخشنامه جرم امنیتی و برانداری از جرم سیاسی تفکیک شده است. این که سرانجام پس از 40 سال، جرم سیاسی پذیرفته شد یک گام به پیش است، حتی اگر هدف رئیس قوه قضائیه از دستور نوشتن این بخشنامه بیش از اجرای قانون، اقدامی تبلیغاتی برای خودش باشد. اما در همین بخشنامه ای که ابلاغ شده نیز مرزها چنان مخدوش است که هر قاضی و رئیس دادگاهی می تواند به تشخیص خودش یک اتهام سیاسی را اتهامی براندازانه و امنیتی تشخیص داده و حکم براندازی صادر کند. در این بخشنامه آمده که می توان از سران قوا انتقاد کرد به آن شرط که هدف از این انتقاد برانداری نباشد. تشخیص تفکیک این دو جرم برعهده قاضی است. جدول و مواردی هم بعنوان عملکردهای روسای قوا که می توان از آنها انتقاد کرد مشخص نشده است. ضمنا حساب رهبر چنان جدا از این بخشنامه نگهداشته شده که هر انتقادی به عملکردها و دستورات و اختیارات او عملا جرم امنیتی و براندازانه تلقی می شود و این درحالی است که 75 در صد اختیارات حکومتی در اختیار اوست و تصمیمی در سه قوه گرفته نمی شود که او در آن دخیل نباشد و دستور آن را نداده باشد.
ضمنا رسیدگی به جرم سیاسی آنچنان که در قانون اساسی آمده باید با حضور هیات منصفه باشد که در بخشنامه رئیس قوه قضائیه اشاره دقیقی به آن نشده است.
این بخشنامه برای اجرای قانون جرم سیاسی است که در سال ۹۵ تصویب شد و 4 سال قوه قضاییه اجرای آن را به تعویق انداخت.


پل "گلدن گیت" کالیفرنیا

در تسخیر راهپیمایان معترض امریکا

تظاهرات مردم امریکا که با اعتراض علیه خشونت پلیس و قتل یک سیاهپوست آغاز شد، حالا فراتر از اعتراض علیه تبعیض نژادی رفته و تبعیض اجتماعی را هدف گرفته است. از حمله به فروشگاه ها و برخی اماکن دیگر خبری نیست و تظاهرات با شعار علیه تبعیض اجتماعی و تبعیض نژادی ادامه دارد و از هر رنگ و نژاد به آن پیوسته اند. این عبور تظاهر کنندگان از روی پل معروف "گلدن گیت" در سانفرانسیسکوی کالیفرنیاست که عملا به تسخیر تظاهر کنندگان در آمد و عبور اتومبیل ها ناممکن شد.


نظر سنجی "ایپسوس"

64 در صد امریکائی ها

ازتظاهرات جاری حمایت میکنند!


دو آتشی که شاید به هم وصل شوند

"کرونا" از نیمه راه

با سرعت به ایران بازگشت!


عنوان اول پیک نت 18 خرداد

آغاز مانور روی
تحول خواهی رهبر فرموده!


حریق ایران به اطراف زندان اوین رسید!

آتشی که در دو هفته اخیر گام به گام مناطق و مکان های گوناگون ایران را در نوردیده و از کوه ها به شهرها رسیده، حالا از اطراف تهران به قلب تهران هم رسیده. این فیلم حریق در فضای سبز اطراف زندان اوین است. فکر نمی کنیم که دیگر برای کسی جای تردید باقی مانده باشد که این آتش سوزی ها خود به خودی نیست و براثر غفلت هم نیست. یا نشانه های خشم و نارضائی مردم نسبت به حکومتی که مقابل مردم ایستاده و یا دستهائی در این حریق آلوده است که روی این خشم مردم برای یک شورش حساب کرده است.


اگر دنبال کتابی کمیاب می گردید

به این کتابفروشی

در سینه کش قورخانه تهران سر بزنید!

دوستان گرمابه و گلستان پیک نت، در طول شبانه روز، از امریکا و اروپا و ایران لینک ها و فیلم ها و اخباری را که به نظرشان جالب آمده و روی شبک های اجتماعی یافته اند و یا در روزنامه ها و یا خبرگزاری های داخلی و خارجی آنها را یافته اند برای ما می فرستند. از جمله این فیلم کوتاه درباره یک کتابفروشی به طول 4 متر در سینه کش دیوار قورخانه تهران و یا فیلم تخته کوب شدن معروف ترین فروشگاه های نیویورک در هفته تظاهراتی که با قتل یک سیاهپوست بدست پلیس در مینه سوتای امریکا آغاز شد و بسرعت برق و باد تمام امریکا را در بر گرفت. تظاهراتی که حالا دیگر در اعتراض به تبعیض نژادی خلاصه نمانده و تبعیض طبقاتی در امریکا را شامل شده است. و یا فیلم ابتکار تظاهر کنندگان امریکائی در نیویورک برای جلوگیری از حمله به مغازه ها که آنها در همین شماره پیک نت منتشر کرده ایم. از همه این دوستان سپاسگزاریم و دستشان را می فشاریم.


دو فیلم از تظاهرات امریکا

که شاید تاکنون ندیده باشید!

این دو فیلم دریافتی از امریکا اگر هم در رسانه ای منتشر شده ما ندیده بودیم. هر دو فیلم از نیویورک است در اوج تظاهرات و راهپیمائی اعتراضی اخیر مردم. در یکی از آنها مردم خود مقابل فروشگاهها و اماکن عمومی صف کشیده و مانع هرگونه تعرض به این اماکن می شوند و در دیگری تخته کوب شدن بزرگترین مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ در منهتن نیویورک را می بینید همراه با توضیحاتی به زبان انگلیسی. در فیلم اولی کاملا مشهود است که حریق و غارت کار مردم تظاهر کننده و خواهان تحولات و علیه تبعیض اجتماعی در امریکا نیست. از ارسال کننده فیلم ها تشکر می کنیم.


وحشت از شورش مردم جدی است

3 رویداد مهم و ادامه دار

که دراین روزها شاهد آن هستیم!


عنوان اول پیک نت 17  خرداد

قالیباف برای چه ماموریتی

با 10درصد رای‌تهران به‌مجلس برده‌شد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته روی تلگرام، عنوان اول آن "آغاز مانور روی تحول خواهی رهبر فرموده" بود که بالای 5 هزار خواننده داشت. همین مطلب در فیسبوک پیک نت 1200 خواننده داشت و روی 10 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران