گزارش دریافتی

کشاکش ادامه دارد

بر سر تشکیل دولت درعراق

 

نتایج بدست آمده از یک نظرسنجی غیر حکومتی

آمار قربانیان "کرونا" چند برابر

آماری است که اعلام می شود؟

(پیک هفته ۱۰۹)  17 فروردین ماه 1399 - 5 آوریل 2020

 pyknet100@gmail.com


15-16 فروردین

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


15-16 فروردین

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


15-16 فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


15-16 فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


15-16 فروردین

منتخب اخبار ورزشی


15-16 فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 17 فروردین

ایران و امریکا

سرلیست فاجعه کرونا خواهندشد؟

پیش بینی غیر قابل تصوری نیست که کرونا در ایران، علیرغم همه جانفشانی پزشکان و پرستاران به فاجعه ای عظیم تبدیل خواهد شد. مردم بی اعتماد به هر حرف و عمل و وعده حکومتی که حتی اکثریت آنها هشدارهای مربوط به خطر کرونا را هم باور نمی کنند و یا اگر اندک باوری هم به آن دارند، نمی توانند در قرنطینه خانگی بمانند و برای تامین معاش روزانه از خانه بیرون می آیند، دست در دست  ناتوانی های اقتصادی و سیاسی و ناتوانی حکومت در اتخاذ تصمیمی واحد و به اجرا گذاشتن آن فاجعه را خواهد آفرید. بخشی ازاین فاجعه روی داده اما آمار واقعی آن را اعلام نمی کنند. آنچه روز گذشته در خیابانها و در ایستگاه های مترو مردم شاهد آن شدند محصول این مجموعه ایست که دربالا به آن اشاره شد.

حریرچی معاون وزارت بهداشت روز گذشته درهمین ارتباط گفت: ترافیک امروز تهران ما را نگران کرد. این ترافیک و سرنشینان اتومبیل ها می‌توانند ویروس را به منزل یا محل کار انتقال دهند. فاصله گذاری اجتماعی باید به حداکثر برسد. اگر ارتباطات افزایش یابد، حتما با اوج بیماری روبرو می شویم.

رییس ستاد مقابله با کرونای استان تهران: به خاطر فاصله افتادن و عملیاتی نشدن بسته‌های حمایتی و گلایه‌های مردم از وضع موجود، باید تصمیم‌های قاطع تر، کاراتر و سریع تر گرفته شود.

وزیر بهداشت در نامه‌‌ای به روحانی نسبت به دستور وزارت صمت برای بازگشایی مشاغل و کسب و کارها اعتراض کرد.  او در بخشی از نامه خود نوشت: هر گونه تصمیم آتش به اختیار توسط هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی، مذهبی و غیره شعله‌‌هایش به سرعت دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت.

دولت توان، اختیارات و قدرت اقتصادی تامین زندگی و معیشت مردم را ندارد تا قرنطینه عمومی اعلام کند. محاصره اقتصادی و تمرکز پول در نهادهائی که زیر مجموعه بیت رهبری هستند و مستقل از دولت عمل می کنند دو تیغه قیچی فلج کنونی دولت است. بخشی از آن موضع گیری های  ناشیانه  رهبر جمهوری اسلامی از پیش از 22 بهمن و انتخابات 2 اسفند که ویروس کرونا را منکر شد، آن مخالفتی که با قرنطینه قم کرد و آن استدلال هائی که در سیما و از زبان یک باصطلاح ویروس شناس مطرح شد و کرونا را ساخته شده برای کشتن شیعیان ایران اعلام کرد و سپس رهبر همان را در سخنرانی خود تکرار کرد و.... همه را باید رهنمودهای همان نهادهای اقتصادی وابسته به بیت رهبری دانست که همچنان حاضر به همکاری با دولت برای قرنطینه عمومی و تامین هزینه آن نیست!


وحشت از شورش مردم

همزمان با ترس از کرونا

نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای جهان بیم از ادامه کرونا و شورش و غارت و کشتار روز به روز بیشتر می شود. در امریکا و کانادا فروش سلاح به امید دفاع از جان ومال خود در دو هفته اخیر رکورد شکسته است. این معروف ترین خیابان ونکوور کانادا بنام "وست جورجیا" در مرکز ونکوور است. خیابانی که آن را نوعی شانزه لیزه میدانند و گران ترین مغازه های فروش اجناسی با مارک های معروف جهان در آن قرار دارد. صاحبان این مغازه ها بسرعت و همزمان با گسترش شیوع کرونا، خالی شدن مغازه ها و قرنطینه های اجباری ویترین ها و درهای ورودی خود را تخته کوب کرده و خود را آماده شورش کرده اند. این عکس را روز گذشته یکی از همکاران ما از ونکوور برای ما ارسال کرده است.


کرونا اقتصاد جهانی را به کجا می برد؟

آمریکا یک بسته محرک ۲ تریلیون دلاری برای مبارزه یا به بهانه مبارزه با کرونا تصویب کرده است! بر سر اقتصاد دنیا چه می خواهد بیاید؟ سه سناریوی مختلف برای شرایط اقتصادی متصور است که آن را پویا ناظران توضیح میدهد.... گوش دهید!


گرسنگان امریکا را میتوان قرنطینه کرد؟

سناتور سندرز که توطئه دمکرات ها برای خارج ساختن او از دایره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری بیشتر از حزب رقیب، یعنی جمهوریخواهان بوده و هست، در باره نتیجه کرونا در امریکا هشداد داد که دهها میلیون نفر از مردم این کشور بر اثر بحران کرونا در آستانه فقر و گرسنگی هستند و دولت باید هرچه زودتر برای نجات آنها اقدام کند. دولت فدرال باید همین حالا وارد عمل شود تا اطمینان حاصل کند که همه آمریکایی‌ها طی این بحران همه‌گیر وحشتناک به غذای موردنیاز خود دسترسی دارند. این سکه دو روی دارد. یک روی آن کاناداست که در همین شماره پیک نت عکسی از معروف ترین خیابان ونکوور آن را همراه با شرحی کوتاه که وحشت از شورش مردم را نشان میدهد منتشر کرده ایم و روی دیگر امریکاست که سندرز نسبت به آن هشدار داده است.


رهبران اروپا وامریکا فکرنمی‌کردند غافلگیرشوند

درس بزرگی که چین

به سازندگان "کرونا" داد!


عنوان اول پیک نت 16 فروردین

کرونا بیشتر خواهد کشت

یا شورش گرسنگان درایران؟

ایران توان اعلام قرنطینه عمومی برای مقابله با کرونا را ندارد. حتی برای دو هفته. نه دولت پول و بودجه ای دارد که به کارمندان و کارکنان خود بدهد و نه کنترل و تسلطی بر کارفرمایان و تجار و شرکت های تجاری شان دارد که بتواند آنها را مجبور کند سر کیسه را کمی "شُل" کرده و دو هفته حقوق ومزد کارکنان و کارگرانشان را بدهند. طبیعی  است که توان قبول یک سوم این هزینه را هم ندارد تا دو سوم بقیه را بخش خصوصی از جیب بدهد. وقتی چنین امکانی نیست، اعلام قرنطینه و آوردن نیروی نظامی و انتظامی به خیابان برای جلوگیری از بیرون آمدن مردم از خانه هایشان درهمان یکی دو روز اول به تقابل مردم با این نیرو کشیده می شود و سپس شورش گرسنگان آغاز می شود. مردمی که محتاج نان شب اند و ماندن در خانه یعنی مرگ، طبیعی است که بی اعتنا به خطر کرونا، با شعار "یا مرگ یا نان" به خیابان می آیند. یک شهر، یعنی شهر قم را به همین دلیل و دلائل مذهبی دیگر نتوانستند قرنطینه کنند، حالا چگونه میتوانند ایران را قرنطینه کنند؟

دولت و شخص روحانی تاکنون نگفته و در آینده هم نخواهند گفت که دلیل واقعی قرنطینه اعلام نکردن ایران همین است که نوشتیم. به همین دلیل صغرا، کبراهائی چیده و اعلام  می شود که جز با پنهان کردن آمار واقعی شمار قربانیان کرونا در ایران ادامه آن ناممکن است. حکومت بر این اندیشه است که اگر شورش شود چند برابر بیش از مرگ بر اثر کرونا قربانی خواهند شد، بنابراین بهتر است تن به کشتار کمتر بدهیم و آمارش را پنهان کنیم. اما این پنهان کاری می تواند تا کجا ادامه یابد؟ سئوال اصلی همین است!

به این تابلوی هولناک اضافه باید کرد انبوه معتادان، کارتن خواب ها، تن فروشان، زندانیانی که مرخص شده اند، زورگیرها، جیب برها، ماشین دزدها و .... را.

فیلم بالا فقط یک نمونه است. انبوه معتادان و فروشندگان مواد مخدر در میدان شوش تهران. این فیلم روز گذشته (15 فروردین) و همزمان با ادعای متوقف شدن شیوع کرونا در تهران از سوی ستاد مبارزه با کرونا روی شبکه های اجتماعی منتشر شد. محل این فیلم که 3 بامداد گرفته شده، میدان شوش تهران است و کسانی که در فیلم دیده می شوند یا خریدار مواد مخدرند و یا فروشنده آن. تهران را می توان به قرنطینه برد؟ هرکس پاسخ مثبت بدهد یا بی خبر است و یا فریبکار! و آنکس که ادعای کنترل کرونا را می کند، واقعیت را پنهان می کند. حتی اگر تمام تحریم ها نیز لغو شوند، جامعه از هم گسیخته ایران را از فاجعه نمیتوان نجات داد، مگر با تن دادن به یک تغییر اساسی در ساختار حکومتی و تشکیل دولتی فراجناحی و ملی و مورد تائید و اعتماد مردم. کار از اینجا آغاز می شود زیرا از همینجا هم خراب است.


مسلمان های منطقه برای مُدل

ج. اسلامی لحظه شماری می کنند؟

نادر فتورچی


روسها درباره کمک به ایتالیا و امریکا چه می گویند

روسیه تا 11 اردیبهشت

در قرنطینه کرونا باقی می ماند!


مرور عناوین اول پیک نت در سال 98

از ابتدای بحث "کرونا" در ایران

خبرها چه بود و جمعبندی ما چه؟

پیک نت با آغاز سال 99، تصمیم دارد عناوین اول شماره های سال 98 که جمعبندی اخبار روز ایران است را همراه با لینک آنها بصورت هفتگی منتشر کند. یعنی اول هر هفته لینک های یک ماه پیک نت با عنوانی که برای انتخاب خواهد شد منتشر خواهیم کرد. این اقدام را از اسفند 98 آغاز کرده و به ماه های گذشته خواهیم رفت. در مرور جمعبندی اخبار اسفند ماه خواهید خواند که از ابتدای بحث کرونا در ایران پیک نت اخبار آن را با چه رویکردی منتشر و آن را جمع بندی کرد. .. ادامه


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

مقاله استدلالی و آماری نادر فتورچی (نویسنده و روزنامه نگار داخل کشور) با نزدیک به 12 هزار خواننده پر مخاطب ‌ترین مطلب پیک نت روی تلگرام این روزنت بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز 5 هزار و 200 خواننده داشت و 7 خواننده پیک نت آن را در فیسبوک های خود به اشتراک گذاشتند.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران