جانشین احتمالی ظریف:

مذاکره با امریکا تابو نیست

و تاکنون چندین بارانجام شده!

 

نظر مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی

آنچه را رئیسی نباید می گفت

و آنچه را باید می گفت!

(پیک هفته ۱۰۹) 16 مرداد ماه 1400 - 7 آکوست 2021

 pyknet100@gmail.com


 16 - 13 مرداد
خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 16 - 13 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 16 - 13 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 16 - 13 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


 16 - 13 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


 16 - 13 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنون اول پیک نت 16 مرداد

فرازهائی از سخنان رئیسی

درمراسم تحلیف که به‌آن توجه نشد

سفره قلمکاری که برای مراسم تحلیف ابراهیم رئیسی در مجلس پهن شد و خطابه های یک نیمه عربی و سه نیمه فارسی سران سه قوه (اژه ای، قالیباف و رئیسی) و سوابق رئیسی در هیات مرگ قتل عام زندانیان سیاسی سال 67 عملا موجب شد تا روی آنچه در سخنرانی رئیسی مطرح شد مکث نشده و توجه نشود. البته دمُ بریده بودن سخنان وی و مغفول بودن چند مسئله اساسی و روز مملکت و مردم در این سخنان (از جمله کرونا و واکسن و...) و صدای نه چندان قابل تحمل او از یکسو و داد و بیداد گوشخراشی که او در این سخنرانی اش راه انداخت، از سوی دیگر در این بی توجهی سهم داشت. چنان که حتی رسانه های داخلی نیز فراموش کردند بنویسند که رئیسی در سخنرانی خود در مجلس و در مراسم تحلیف از تلاش برای لغو تحریم ها سخن گفت که این خود یعنی رفتن به سوی ادامه مذاکرات اتمی زیرا تحریم ها که با من بمیرم تو بمیری لغو نمی شود! او در سخنرانی خویش، خود را متعهد به آن اصولی از قانون اساسی اعلام کرد که مربوط به آزادی هاست. این که بر این عهد باقی بماند و یا نماند، مربوط به آینده است. فعلا بحث بر سر آن تعهدی است که او در مراسم تحلیفش داد. نکته مهم دیگر در سخنان او اعلام فشردن دست همه کشورهای همسایه در منطقه بود که همگان میدانند دستی که باید فشرده شود دست عربستان سعودی است. شاید بخشی از انگیزه حمله به دوکشتی در خلیج فارس و دریای عمان پیش در آمد مقابله با این نظرات از جانب کسانی بود که در روزهای اخیر از متن سخنرانی رئیسی در مجلس و مراسم تحلیف و یا مذاکرات پشت پرده او با خبر بودند. این که اسرائیل چه نقشی در ماجرای کشتی ها برای ساختن یک پرونده برای ایران در شورای امنیت سازمان ملل و مظلوم نمائی و تشکیل یک جبهه مستحکم علیه ایران داشت و یا عوامل نفوذی در نیروهای نظامی ایران این حادثه را آفریدند و یا یا بلاهت آراسته به هتاکی (به سبک حسین شریعتمداری در کیهان) در نیروهای نظامی در این ماجرا نقش داشتند، در آینده نزدیک معلوم خواهد شد، اما فعلا صحبت از غفلت رسانه ها از تعهدی است که رئیسی در مراسم تحلیف خود در مجلس در برای مدعوین داخلی و خارجی سپرد.
بخش های دیگر سخنرانی رئیسی درباره مبارزه با فساد و مناسبات رانتی و استفاده از همه نیروها و صاحبنظران بود که پیشتر در سخنرانی مراسم تنفیذ خود در بیت رهبری مشروح آنها را بیان کرده بود. البته آرام و شمرده و نه با داد و فریادی که در مجلس تحلیف راه انداخت. هیچ منطق و عزمی نیازمند صدای بلند نیست و این نکته ایست که هیچیک از روحانیون حاکم (از جمله رهبر جمهوری اسلامی که البته اخیرا یا براثر بیماری و یا سن و سالی که دارد آرام تر و شمرده تر سخن می گوید) آن را نه آموخته اند و نه حاضر به قبول آن هستند. قطعا رئیسی بار دیگر و هنگام معرفی کابینه اش به مجلس سخن خواهد گفت و مشروح تر به مسائل روز ایران که در مراسم تحلیف خود آن را بدرستی "بحران" نامید، خواهد پرداخت. ما فعلا اشاره به همین چند نکته را ضروری دانستیم تا هم از قلم نیفتد و هم غفلت بسیاری از رسانه های داخلی و فارسی زبان خارجی را جبران کرده باشیم!
درباره سفره قلمکار تحلیف در مراسم تحلیف و سخنرانی (از روی خوانی) پر لکنت و "پر تپق" رئیسی، قالیباف و اژه ای، خواندن بخشی از سرمقاله مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی را که در همین شماره پیک نت منتشر کرده ایم توصیه می کنیم.


وقتی قالیباف رئیس مجلس می شود، زاکانی چرا شهردار نشود؟

ماموریت زاکانی خاکپاشی روی

یادگار قالیباف در شهرداری است


از دیروز تا امروز

افشاگری هادی خامنه ای

درباره رابطه های علی خامنه ای


نخل های اهواز را تشنه نکشید!

سایت خوزستان درباره این عکس در اوج بی آبی در خوزستان نوشت: "موسی شاعری" شهردار سابق اهواز در اینستاگرام خود نوشت:

امیدوارم به این نخل ها در شهر اهواز آب بدهند. امیدوارم کسی به خاطر دشمنی با من با این درختان دشمنی نکند. هرچقدر دوست دارید به من فحش بدهید و تخریب کنید اما تو را به خدا به خاطر مردم به این نخل ها آب بدهید.


نکاتی از نظرات هادی خامنه ای در "کلاب هاوس"

حاکمیت یکدست درج. اسلامی

خواب و خیالی بیش نیست!


سرمقاله راه توده 797

کارنامه 43 ساله ج. اسلامی

از زبان رئیسی درمراسم‌ تنفیذ!


عنوان اول پیک نت 13 مرداد

بیله دیگ، بیله چغندر

اگر رئیسی می‌تواند، بگذارید لبو را بپزد!


احتمالا به جرم فاش‌ساختن خیزمجتبی برای‌رهبری

مشاور فرهنگی روحانی

دردادگاه‌کیفری‌تهران محکوم‌شد!


گزارش آذری جهرمی از طرح اینترنت

مردم صبر کنند تا ببینیم

دولت جدید با این طرح چه برخوردی میکند!


گزارشی که به اشتباه در توئیتر وزارت خارجه منتشر شد

برخی نظامی ها تقاضای

گذرنامه با اسامی جعلی کرده اند!


عضو مجمع مصلحت نظام:
3 میلیون معتاد
برای 80 میلیون جمعیت کم است!


راه توده شماره 797 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 797 (چهارشنبه 13 مرداد 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام این نشریه نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تفسیر سخنان ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف وی دارد. بخش دیگری از کتاب صبر تلخ ( خاطرات محمد علی عمونی) نیز در این شماره منتشر شده است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

دو هدف در طرح مسدود کردن اینترنت در ایران، 43 سال فرار حکومت از قانونگرائی، هندوانه درایران کیلوئی چند تولید می شود؟، بازی بزرگ در افغانستان پس از خروج امریکا، میلیاردری که در لبنان فقر زده دولت تشکیل میدهد، استراتژی منطقه ای امریکا پس از خروج از افغانستان، امریکا و ناتو اوکراین را دروازه تجاوز به روسیه میخواهند، وحدت تاریخی روس ها و اوکراینی ها خدشه ناپذیر است (مقاله ای به قلم پوتین)، کودتا در تونس به بهانه نجات کشور از بحران، مصاحبه با محمد جواد سلطانی در باره رابطه طالبان و امریکا و بالاخره بخشی از مصاحبه اخیر "لی لی گلستان" با نشریه اندیشه پویا در تهران.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

یک خبر درباره تقاضای گذرنامه جعلی توسط نظامی ها درپیک نت چهارشنبه و همچنین عنوان اول چهارشنبه درباره مراسم تنفیذ ابراهیم رئیسی با اختلاف 60 خواننده هر کدام بالای 10 هزار خواننده داشتند. در فیسبوک پیک نت نیز عینا همین تناسب را خوانندگان داشتند و هر دو مطلب روی 7 فیسبوک خوانندگان آن بازانتشار یافت.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران