بده بستان های محرمانه ایران و امریکا

"برجام" آش خاله ایست

که بخوری پاته، نخوری هم پاته!

 

نخست وزیر عراق:

بدنبال ایجاد سازوکار گفتگو

میان ایران و امریکا هستم!

(پیک هفته ۱۰۹) 29 تیر ماه 1400 - 20 ژوییه 2021

 pyknet100@gmail.com


29 - 28 تیر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


29 - 28 تیر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


29 - 28 تیر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


29 - 28 تیر

منتخب اخبار
شهرستان ها


29 - 28 تیر

منتخب اخبار ورزشی


29 - 28 تیر

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 29 تیر

بن بست کوره راهی

که حکومت 4 دهه رفته

سانسور و بستن دریچه های کسب خبر مردم، در هیچ حکومتی دلیل قدرت و ثبات آن حکومت نیست و هر اندازه که سانسور شدید تر می شود، بی ثباتی حکومت و ترس حاکمان آشکارتر. این بی ثباتی نه با اعدام و نه با زندان و نه با گشودن گلوله به روی مردم جبران می شود و نه با تحریف و دگرگون اعلام کردن رویدادها. بویژه در این دوران که هر دریچه ای بسته شود، دریچه ای دیگر برای آگاهی مردم از آنچه در کشورشان و درجهان می گذرد باز می شود. ثبات هر نظامی زمانی تامین می شود که آن نظام از پشتیبانی مردم برخوردار باشد. حتی اگر موشک اتمی هم داشته باشند و داشته باشیم نیز چنین سلاحی به معنای ثبات نظام نیست که اگر چنین بود با اتحاد شوروی که بزرگترین قدرت اتمی جهان بود آن نمی شد که شد. سانسور و جلوگیری از آزادی رسانه ها و منحله اعلام کردن احزاب، موجب می شود تا حکومت نتواند نبض جامعه را بگیرد و به همین دلیل همیشه گزارش های نهادهای رسمی حکومت ها را تا پرتگاه بی خبری و سقوط می برد. چنان که رژیم شاه را برد. وقتی احزاب در صحنه باشند و آزادی فعالیت آنها تضمین شود و ترس مردم برای پیوستن به احزاب برطرف شد و قانون جایگزین این ترس شد، آنگاه در هر اعتصاب و تظاهراتی حکومت میداند با چه کسی باید وارد گفتگو شود و راه حل ها را بیابد. نبود احزاب و نهادهای صنفی که جمهوری اسلامی از آنها وحشت دارد همین می شود که اکنون در اعتصابات و اعتراض هائی که به شورش ختم می شود شاهدیم. حکومت نمیداند با چه کسی باید گفتگو کند (البته اگر تدبیر گفتگو را پیشه کند) و به همین دلیل همیشه به سلاح و گلوله و یورش پلیسی و نظامی به مردم معترض متوسل می شود و متعاقب آن متهم کردن مردم به تبدیل شدن به آلت دست بیرون مرزی ها. یعنی همین راه حل تکراری که اکنون در شهرهای خوزستان شاهد آن هستیم. هیچ حزبی در صحنه نیست که میان مردم و حکومت واسطه شود تا راه حل ها یافت شوند. ظاهرا جمهوری اسلامی به خط پایان کاربرد سانسور و تحریف واقعیات و زندان و اعدام نزدیک شده است و این همان چند جمله کوتاهی است که عبدی در یک توئیت و در اشاره به طرح مجلس اقلیتی برای بستن دریچه های اینترنتی نوشته است.


برتری واقعیات بر رویاهای رهبر

مردم توان اضافه کردن

نانخور تازه را ندارند!


طرحی که جانشین اخبار

یورش نظامی به شورش آب درخوزستان شد

انتشار اخبار شورش آب در شهرهای خوزستان در رسانه های داخل کشور ممنوع است. گاهی اشاراتی به تظاهرات و شورش مردم می شود اما بسیار کوتاه و حاشیه ای. به همین دلیل، این طرح زبان گویای مقابله نیروهای مسلح حکومتی با این شورش و تظاهرات در شهرهای خوزستان، بویژه سوسنگرد است. طرحی که در صفحه طنز روزنامه شهروند منتشر شد، درحالیکه باید در صفحه اول و نه در صفحه طنز منتشر می شد.


چند میلیون دلار

برای تظاهرات کوبا هزینه شد؟

راشا تودی - ترجمه رضا نافعی


چین مشتری دست اول آن شده

وحشت امریکا از کشف

نفت و گاز در سواحل کوبا


عنوان اول پیک نت 28 تیر

مردم جان به لب رسیده
ترس از "کرونا" ندارند!


از یک نامه وارده

کوچ اعراب به خوزستان

و کوچه خوزستانی ها به تهران


خنده بی موقع و بی جا

کار دست جانشین احتمالی مرکل داد!

خنده بی موقع و بی جای "آرمین لاشت" رهبر حزب دمکرات مسیحی (حزب صدراعظم کنونی آلمان) و نخست وزیر ایالت پرجمعیت "نورد آن وستفالن" که از او بعنوان بخت اول جانشینی یاد می شد، باحتمال بسیار کار دستش داد و بخت خود را برای رسیدن به مقام صدر اعظمی از دست داد. او در مراسم ابراز همبستگی با قربانیان سیل ویرانگر آلمان که در آن رئیس جمهور آلمان سخنرانی کرد، نه لبخند و نه فقط خنده، بلکه خنده ای توام با حرکاتی که مردم را عصبانی کرد، سر داد که در این فیلم می بینید. بلافاصله پس از پخش مستقیم این مراسم و صحنه خنده و شادی آرمین لاشت، سیل انتقاد و خشم مردم آلمان در فضای مجازی آغاز شد. سیل روزهای گذشته آلمان نزدیک به 200 قربانی و بیش از 1000 مفقود برجای گذاشته که بسیار بعید است از این 1000 مفقود کسی زنده از آب گرفته شود. او که خیلی زود فهمید چه دست گلی به آب داده از مردم عذرخواهی و اعلام کرد "کار من نامناسب بود و متأسفم." اما بعید است آب رفته به جوی باز گردد و دومین جانشین احتمالی مرکل صدراعظم آلمان نیز تبدیل به مهره ای سوخته شد. پیش از او خانم "بوربوک" از حزب سبزهای آلمان بخت اول جانشینی خانم مرکل بود که هنوز بدرستی معلوم نیست در پشت صحنه چه گذشت که فیتیله تبلیغات به سود او را پائین کشیدند و از صفحه اول روزنامه ها و مجلات آلمان پرکشید!


برای تولید و ارسال واکسن کرونا

انگیزههای سیاسی و اقتصادی

آلمان، امریکا، چین و روسیه


حرف درست را بموقع باید گفت

ناطق نوری: دمکراسی

بدون احزاب ممکن نیست!


عنوان اول پیک نت 27 تیر

"دلتا" و "استبداد"

مشترکا گلوی‌مردم راگرفته‌اند


گفتگو با محسن آرمین

آمدن یا نیآمدن به کف خیابان

چه هزینه ها و مزایائی دارد!


عنوان اول پیک نت 26 تیر

سازش های بزرگ

پشت ‌صحنه به‌ نتیجه رسیده؟


بنابر تفسیر سخنان روحانی

رهبر ج.اسلامی روحانی

را هم فلج و بدرقه کرد!


سرمقاله  راه توده 795

اقتصاد صنعتی در ج. اسلامی

رویائی‌ است که تحقق ‌نخواهد یافت!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) که گزارشی تحلیلی درباره کرونا در تهران و بی اعتمادی مردم به حکومت بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 7 هزار خواننده داشت که در مقایسه با دیگری مطالب این شماره در صدر توجه خوانندگان بود. روی فیسبوک پیک نت ترجمه مقاله ای از "راشا تودی" درباره حوادث اخبر کوبا بیشترین خواننده را داشت که روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران