بسوی همکاری با شرق

همسایه‌های ایران پیش میروند

و ج. اسلامی درجا می زند!

 

یکصد روز دروغگوئی رسانه های غربی

ناتو جنگ رسانه ای را برده

اروپا جنگ‌اقتصادی راباخته!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۶ خرداد ماه ۱۴۰۱ - ۶ ژوئن ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۱۶ - ۱۱  خرداد

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۱۶ - ۱۱  خرداد

رویدادهای منطقه

 و جهان


۱۶ - ۱۱  خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۱۶ - ۱۱  خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


۱۶ - ۱۱  خرداد

منتخب اخبار ورزشی


۱۶ - ۱۱  خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 16 خرداد

از حمایت مردم

تا بیمناک ازتظاهرات مردم!

رهبر جمهوری اسلامی بمناسبت سالگرد در گذشت آیت الله خمینی رهبر انقلاب ۵۷، برای سران و کارگزاران سابق و کنونی جمهوری اسلامی در مقبره آیت الله خمینی سخنرانی کرد. سخنرانی او نه تنها آشفته و بی نظم بود، بلکه به دور از واقعیات جاری در سراسر کشور و آلوده به خوش بینی های بی پایه و اساس. چنان که حتی در چهره خود او نیز نا باوری به آنچه می گفت منعکس بود، چه رسد به آنها که ماسک به صورت مات و مبهوت به این سخنان گوش می کردند. موقعیت اسلام حکومتی در ایران را عالی، سرود "سلام فرمانده" که ستایش از خود اوست دلچسب و مخالفان و باصطلاح دشمنان را هم در سوراخ موش و دولت رئیسی را مردمی و انقلابی. شاه بیت این سخنرانی بیگانه با اوضاع داخل کشور، آنجا بود که وی گفت: "دشمن روی تظاهرات مردمی حساب باز کرده است!"

حکومتی که سالها روی حمایت های مردمی حساب می کرد، حالا از تظاهرات مردمی بیم و وحشت دارد و حق هم دارد!

جای شک و تردید نیست که همه آنها که چهره در پشت ماسک "کرونا" داشتند، این سخنان ستایش از خویش و ستایش از رهبری خود را قبول نداشتند و اگر این ماسک را کنار می زدند، این ناباوری در چهره آنها منعکس بود. او حتی یک جمله درباره مسائل مهمی که در جامعه و در حکومت جریان دارد بر زبان نیآورد و این خود از دلائل بی اعتمادی عمومی به حکومتی است که به راه خود می رود و مردمی که راه خود را ادامه میدهند. از جمله ضعف های مهم حکومت برای جلب حمایت داخلی از سیاست خارجی و اهداف نظامی و اتمی برای حفظ استقلال کشور همین بی اعتمادی دو طرفه حکومت و مردم نسبت به یکدیگر است و این نیست مگر ضعف و ناتوانی در دگرگونی مناسبات اقتصادی و تغییر مسیر سیاست های اقتصادی حکومت. یعنی سایه سنگین تضادی که بارها نوشته ایم میان دو سیاست داخلی و خارجی وجود دارد و سرانجام نیز غلبه یکی بر دیگری قطعی است. اما به چه قیمتی؟ در چه شرایطی؟ و با کدام پیامدهائی؟

واقعیت اینست که شتاب عمل شبکه های نفوذی غرب و بویژه اسرائیل در عرصه های امنیتی بسیار بیش از تحرک نظام حاکم برای قبول و سازمان دادن تحولات اساسی برای تغییر مسیر اقتصادی کشور و گرفتن جلوی بازهم طبقاتی تر و مافیائی تر شدن جامعه بر محور "خودی و غیر خودی"  "مکتبی غیر مکتبی" است. نمی توان با مشتی غارتگر که کوچکترین پیوندی با استقلال کشور ندارند، رفت به سوی مناسبات مستقل اقتصادی و سیاسی با شرق و حفظ توازن با غرب. هم اکنون هم شاهدیم که قراردادهای اقتصادی با چین و پیوندهای نظامی با روسیه آنگونه که ضرورت دارد پیش نرفته و نمی رود. امریکا و اسرائیل و غربی ها این را خوب میدانند و به همین دلیل منتظر به زانو در آمدن ایران و گرفتن امتیازهائی هستند که بقول رئیس وقت سازمان انرژی اتمی جمهور ایران "علی اکبر صالحی" آخرین سوراخ کمربند در اطراف روسیه بسته شود!

تمام فشاری که به ایران می آید برای رسیدن به همین هدف است و دراین میان حکومت از تحولی در داخل کشور که بتواند سیاست داخلی را با سیاست خارجی همسو کند عاجز مانده است.

در ادامه پیشنهادهای آیت الله محقق داماد که در پیک نت ۱۱ خرداد خواندید که در حقیقت تکرار و تائید نامه دو سال پیش آیت الله خوئینی ها به شخص رهبر جمهوری اسلامی برای تجدید نظر در سیاست های ۳ دهه گذشته (در داخل کشور) بود، فاضل میبدی از رهبران مجمع مدرسین حوزه علمیه قم نیز در تازه ترین توئیت خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشت: ".... اوضاع خوب نیست. در هر فروشگاهی رفتم نارضایتی شدید است. گرانیها بی سابقه است، تا دیر نشده کاری کنید. خدا نکرده خطر در پیش است."


سر نخ ها را کور کردند!

۳ ترور طی سه هفته

 و انگیزه های پنهان آن


لباس شخصی های اسرائیل

دست کمی از نوع ایرانی آن ندارند!

 

در اسرائیل نیروئی در پناه ارتش و پلیس این کشور فعال است که همان نقش لباس شخصی ها را در جمهوری اسلامی دارد. با همان شعارهای لباس شخصی های جمهوری اسلامی، منتهی از نوع یهودی آنها. ترور خبرنگار ارشد تلویزیون الجزیره با شلیک مستقیم گلوله را ارتش و پلیس اسرائیل انجام داد و صحنه ای را که می بینید، لباس شخصی های اسرائیل تحت مراقبت ارتش این کشور انجام میدهند. خبرنگار "فرانس ۲۴ هنگام گزارش از مراسم تحریک آمیز و توام با تنش حکومتی اسرائیل موسوم به "راهپیمائی پرچم" در مسجد الاقصی با حمله لباس شخصی ها روبرو می شود!


آیا روسیه می پذیرد؟

طرح صلح اوکراین

با تقسیم این کشور به دو قسمت!


آغاز تحولات مهم در روسیه

که غرب اخبار آن را منتشر نمی کند!

 

در روسیه، با آغاز جنگ اوکراین تحولات مهمی آغاز شده که رسانه های غرب حتی یک کلام درباره آن اطلاع رسانی نمی کنند. از جمله افزایش حقوق بازنشستگان، کمک هزینه برای خانواده هایی که از دو فرزند بیشتر دارند، گام هائی در جهت احیای طرح تحصیلات مجانی که تا پیش از فروپاشی اتحاد شوروی در سراسر آن کشور اجرا می شد، واگذاری مدیریت و یا فروش شرکت های بزرگ غربی که در همراهی با تحریم های روسیه این کشور را ترک کرده اند، به چین و... که در همه آنها مجلس "دومای" روسیه نقش پیشتاز را دارد. مجلسی که در آن فراکسیون حزب کمونیست روسیه بسیار فعال است و بصورت منظم طرح های اجتماعی را بصورت لایحه به مجلس می برد.

همزمان با این تحولات، جلوه هائی از ناسیونالیسم و بازگشت به دوران اقتدار اتحاد شوروی نیز نمایان شده است. از جمله نصب تصویر سه بعدی استالین در ایستگاه مترو "مایاکوفیسکایا" در مسکو!


مصاحبه پوتین:

تحویل موشکهای دور برُد امریکائی

تلفات ارتش اوکراین را بیشتر میکند!


وزیر خارجه هند:

هند نه رهبری امریکا

و نه رهبری چین را می پذیرد


سرمقاله راه توده ۸۳۴

توسعه و پیشرفت ایران

زیرچرخ‌ بازدارنده داخلی‌وخارجی


برخی ها به پیک نت اطلاع داده اند:

تهران آبستن شورش است

آیت الله محقق داماد:

اصحاب‌قدرت خودرا به‌خواب زده‌اند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت ۱۱ خرداد روی کانال تلگرام این روزنت نزدیک به ۱۰ هزار خواننده داشت و شمار مخاطبانش بیش از مخاطبان دیگر مطالب این شماره بود. همین عنوان اول روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی ۱۰ فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران