در آستانه انتخابات پارلمانی

مانور جدید "مکرون" برای

جلوگیری از پیروزی جبهه چپ

 

گام های اولیه و محدود

545 حساب بانکی

 دلال‌های ‌ارز درایران بسته‌شد

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ - ۱۷  مه ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۷-۲۶ اردیبهشت

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۷-۲۶ اردیبهشت

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۷-۲۶ اردیبهشت

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۷-۲۶ اردیبهشت

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۷-۲۶ اردیبهشت

منتخب اخبار ورزشی


۲۷-۲۶ اردیبهشت

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 27 اردیبهشت

نشانه های کاهش تنش اوکراین

و تاثیر آن در مذاکرات اتمی وین

نشانه هائی از فروکش تنش میان روسیه و ناتو بر سر جنگ اوکراین مشاهده می شود. رسانه های غرب فتیله خبرهای جعلی فتوحات زلنسکی را پائین کشیده اند و چند تلویزیون فارسی زبان خارج از کشور نیز به پیروی از آنها دیگر کمتر خبرسازی های زلنسکی را پوشش میدهند. روز گذشته مراسم سالگرد تشکیل پیمان امنیتی میان روسیه و جمهوری های مشترک المنافع با حضور سران این کشورها در مسکو برگزار شد. در این مراسم پوتین نیز حضور داشت و طی سخنانی ، پس از ارائه گزارشی درباره تسلط نئونازی ها بر اوکراین و ضرورت اقدام پیشگیرانه تا قبل از حمله ارتش اوکراین به دو جمهوری دونتسک و لوکانسک و سپس کریمه و بلاروس و سرانجام روسیه، گفت:

"روسیه با فنلاند و سوئد مشکلی ندارد و عضویت آنها در ناتو تهدیدی برای روسیه نیست، اما طبیعی است که از جانب روسیه واکنشی را بدنبال خواهد داشت."

همین اظهار نظر ملایم او درباره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو نیز نشانه دیگری از کاهش تنش ها ارزیابی شده است. بویژه که پیش از این مراسم، او با رئیس جمهور فرانسه گفتگویی مجازی به مدت 75 دقیقه داشت. گفتگوئی که ظاهرا در آن شرایط دو طرف ناتو و روسیه برای آینده اوکراین مطرح شده است. در باره این شرایط "فیگارو" در فرانسه تفسیری خبری نوشته که در همین شماره پیک نت می خوانید.

نشانه دیگر آغاز کاهش تنش میان ناتو و روسیه، تمایل دوباره ایران برای گفتگوهای برجام در جریان سفر معاون همآهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا است . اتحادیه ای که سرنخ آن دست امریکاست و این سفر نیز به نمایندگی از امریکا انجام شد. اگر همه این نشانه ها دقیق باشد و جنبه های مختلف آن نیز یکی پس از دیگری آشکار شود، آنگاه شاهد بازگشت تیم مذاکره کننده اتمی ایران به وین خواهیم بود که البته بسیار نامحتمل است که ایران به شرایط برجام سال 94 باز گردد و دستآوردهای اتمی خود را تسلیم کند و یا تن به عقب نشینی های موشکی بدهد. بازی تبلیغاتی اسم سپاه در لیست تروریسم جهانی باشد یا نباشد، بیش از یک بازی تبلیغاتی - رسانه ای نیست و گره برجام، همراه با گره تنش های موجود جهانی و منطقه ای باز می شود. ایران تاکنون، علیرغم همه فشارهای اقتصادی و جنجال های تبلیغاتی چه در داخل کشور و چه در خارج کشور، بویژه در دوران جنگ اوکراین (همآهنگ با سیاست چین در این مورد) حفظ کرده و به همین دلیل هر تحولی که در تنش جاری در اوکراین و میان چین و روسیه و ناتو بوجود بیاید، بلافاصله نتیجه آن را روی سیاست های خارجی ایران شاهد خواهیم بود. چنان که هم اکنون درباره تقویت احتمال دوره تازه مذاکرات اتمی و در حقیقت امضای یک تفاهمنامه اتمی شاهدیم.


یک ژنرال 4 ستاره امریکائی و یک آدمیرال

10 پناه گرفته آزوفستال

برای مذاکرات تسلیم بیرون آمدند!


ادامه تظاهرات در شهرها

و اعتصاب کارگران شرکت واحد

 

در ادامه تظاهرات مردم علیه گرانی، علیرغم حضور گسترده نیروی های ضد شورش و دستگیری شماری از تظاهرکنندگان، در اکثر شهرهای ایران، رانندگان شرکت واحد نیز روز گذشته دست از کار کشیدند. مطالبه آنها حقوق و مطالبات عقب مانده شان است. جمعی از آنها در مقابل شرکت واحد جمع شدند و علیه شهردار تهران "زاکانی" شعار داده و خواهان استعفای او شدند. زاکانی در جمع آنها حاضر شد (عکس بالا) اما این حضور نیز نه منجر به پایان اعتصاب شد و نه شعار علیه زاکانی پایان یافت، درحالیکه زاکانی وعده پیگیری مطالبات کارگران را داد.


بازگشت به گذشته را روسیه می پذیرد؟

آینده "اوکراین" و خاتمه جنگ

از زبان نخست وزیر اسبق فرانسه


چند نمونه را بخوانید

رسانه ها و مقامات ایران

نه از امروز و نه از دیروز خبر ندارند


"آزوفستال" تا 24 ساعت تخلیه می شود

پناه گرفتگان "آزوفستال"

همه پذیرفتند که تسلیم شوند!


عنوان اول پیک نت 26 اردیبهشت

مردم لای چرخ دنده

کشاکش تجار و دولت


به بهانه کرونا اما از بیم تظاهرات

مسابقات فوتبال

با حضور تماشاچی ممنوع شد


روسیه ستیزی رای نیآورد

اجلاس "آسه آن" شکست خورد

اما امریکا صدایش را در نیآورد!


در خانه رسول بداقی

دیدار با خانواده معلمان زندانی

و حمایت از خواسته های آنها


جوانی که 18 نفر را

در امریکا کشت و مجروح کرد

 

این جوان18 ساله که هفته گذشته در امریکا حداقل 10 نفر را با شلیک گلوله کشت و همین تعداد راهم زخمی کرد.

روی پیراهنش علامت موسوم به خورشید سیاه را داشته که علامت نازی های آزوف در اوکراین است و دولت امریکا سر و صدایش را در نیآورد که او را برای اعزام به اوکراین آموزش نظامی داده و مسلح نیز کرده بود تا در اوکراین و در هنگ آزوف بجنگد. او "پیتون گندرون" نام داشت. خورشید سیاه علامت نئونازی است که اکنون روی  پرچم آزوف در اوکراین نیز وجود دارد. علامت خورشید سیاه اولین بار در واحد "اس اس" هیتلر ظاهر شد.


میز گرد تلویزیون الجزایر

جهانی نوین در حال زایش است

و غرب نمیخواهد مردم این رابدانند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته نزدیک به 5 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب این شماره بود. همین مطلب روی فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 18 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران