چپ فرانسه چه خواهد کرد؟

نبرد دوم انتخابات فرانسه

با شمشیر احزاب بازنده مرحله اول

 

با 6 هواپیمای ارتش چین

سامانههای پدافند هوائی چین

به صربستان (یوگسلاوی) منتقل شد

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۳ فروردین  ماه ۱۴۰۱ - ۱۲ آوریل ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۲-۲۳ فروردین

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۲-۲۳ فروردین

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۲-۲۳ فروردین

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۲-۲۳ فروردین

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۲-۲۳ فروردین

منتخب اخبار ورزشی


۲۲-۲۳ فروردین

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 23 فروردین

با سقوط شهر ماریاپل

فتح شهر اودسا آغاز شد!

ارتش روسیه مرکز شهربندری و استراتژیک "ماریاپل" را در اختیار گرفت و پاکسازی شهر از نیروهای فاشیست آغاز شد. آنگونه که رادیو جنوب فرانسه به نقل از خبرگزاری ها و مفسران روس مطلع از رویدادهای اوکراین گزارش داد، مهم ترین منطقه ای که ارتش روسیه اکنون آن را محاصره کرده یک پناهگاه اتمی در اطراف ماریاپل است که در زمان اتحاد شوروی و برای شرایط حمله اتمی به روسیه ساخته شده بود و اکنون نزدیک به 3 هزار نیروی گارد ملی اوکراین، مرکب از فاشیست های دوره دیده جنگی در آن پناه گرفته اند. در این پناهنگاه شماری از افسران و مشاوران ناتو از کشورهای مختلف اروپائی، از جمله فرانسه نیز پناه گرفته اند. این پناهگاه بتنی به قطر 2 تا 3 متر است و ارتش روسیه یک پیشنهاد را خطاب به آنها تکرار می کند «یا مرگ و یا سیبری- انتخاب با خودتان». فاصله این پناهنگاه تا مرکز شهر ماریاپل حدود 13 کیلومتر است. پیش از سقوط مرکز شهر ماریاپل بدست ارتش روسیه و بویژه ارتش جمهوری چچن، امانوئل مکرون از روسیه خواهان ایجاد یک دالان امن برای خروج باصطلاح شهروندان شده بود، اما شهروندان بهانه بودند و قصد مکرون خارج کردن نظامی های فرانسوی عضو ناتو بود که در ماریاپل به محاصره در آمده بودند. سرانجام نیز 8 فروند هلیکوپتر ناتو سعی کردند در ماریاپل فرود آمده و این نظامیان را منتقل کنند اما 5 فروند این هلیکوپترها با موشک های ضد هوائی سقوط کردند و سه فروند توانستند فرار کنند که گفته می شود یکی از این سه هلیکوپتر نیز مفقود شده است. ظاهرا یک ژنرال امریکائی در این هلیکوپتر بوده است. از بعد از ظهر دیروز (دوشنبه) و بدنبال سقوط مرکز شهر ماریاپل بدست ارتش روسیه و ارتش جمهوری چچن، حمله به شهر اودسا از طریق ماریاپل وارد مرحله تازه ای شد. با سقوط اودسا عملا اوکراین به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می شود، اما ظاهرا این به معنای توقف عملیات نیست زیرا رئیس جمهور چچن "قدیروف" که همراه نیروهای اعزامی چچن فرماندهی عملیات انها را برعهده دارد گفت «نیروهای روسیه پس از شرق و جنوب به سمت کیف خواهند رفت!»

پوتین نیز روز گذشته در دیدار یکساعت و نیمه با صدراعظم اتریش که پس از دیدار با جانسون نخست وزیر انگلستان و زلنسکی در شهر کیف با پیام اروپا راهی مسکو شده بود، پیشنهاد آتش بس اروپا را رد کرد. متعاقب آن زلنسکی نیز گفت ما از دیپلماسی ناتو نا امید شده ایم و دیگر به آن اعتماد نداریم. پس از این سخنان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی تهدید آمیز گفت که اوکراین تخته پرش نابودی روسیه است. اروپای ناتو تاکنون نیز همه جانبه در جنگ اوکراین حضور دارد و تنها کاری که تاکنون نکرده اعزام واحدهای زمینی و شرکت مستقیم هواپیماهای نظامی ناتو به جنگ اوکراین است که اگر چنین کند، عملا روسیه و ناتو در برابر هم قرار خواهند گرفت. شاید با پیش بینی چنین موقعیتی است که چین نیز با ارسال سامانه های ضد هوائی به صربستان آمادگی خود را برای حمایت و پشتیبانی از روسیه نشان داد.

یک فیلم از مشاور زلنسکی در سال 2019 وجود دارد که می گوید «ناتو بخاطر ترس از روسیه حاضر نیست اوکراین را به عضویت بپذیرد. بنابراین ما باید اول وارد یک جنگ بزرگ ابعاد با روسیه بشویم و روسیه را شکست بدهیم تا پس از آن وارد ناتو شویم.»


با شعار علیه امریکا و انگلیس

طرفداران عمران خان

در سراسر پاکستان به خیابان آمدند


خبرهائی که در غرب پخش نمی شود!


آنها که اینگونه می گریزند

از حال و روز دنیا خبر دارند؟

این وحشت و هراس ناشی از یک انفجار در میدان تایمز نیویورک است که نه کشته داشت و نه مجروح! مردم کشوری که در چهارگوشه جهان جنگ و انفجار و کشتار راه می اندازد، اینگونه از شنیدن صدای یک انفجار وحشت زده می شوند! آنها که اینگونه می گریزند با خبر هستند و یا با خبر می شوند دولت امریکا در جهان چه می کند؟ رسانه های امریکا اجازه رسیدن اخبار واقعی جهان به گوش این مردم را میدهند تا وقتی زمان انتخابات رسید، به صلح، علیه جنگ و کودتا در کشورهای دیگر و حضور ناوگان های جنگی در سراسر جهان رای بدهند.


صلح در اوکراین

درگرو مهار "ناتو" است!

رقیه دانشگری


پکن آگهی فوت ناتو را منتشر کرد

سرانجام جنگ اوکراین

پایان عمر ناتو خواهد بود!


عنوان اول پیک نت 22 فروردین

برندگان و بازندگان
در پایان جنگ اوکراین!


بازرس تسلیحاتی اسبق سازمان ملل

جنجال در "بوچا" با انتشار

 یک ویدئو کلیپ مشکوک شروع شد


اوکراین متجاوز است و نه روسیه!

دکتر محمد شریف

عضو هیئت علمی دانشگاه طباطبایی و وکیل زندانیان سیاسی


یکماه دیگر انتخابات محلی برگزار میشود

بوریس جانسون سوار

لاستیک نجات در امواج اوکراین!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت "بازندگان و برندگان جنگ اوکراین” روز گذشته (دوشنبه) روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار خواننده داشت. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 19 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران