سرمقاله راه توده- با بازداشت کودتائی رهبران جنبش سبز
دره‌ زیر پای حاکمیت
عمیق تر از گذشته می‌شود

 

از یک گزارش دریافتی
گسترش اعتصاب های کارگری
و ممنوع شدن انتشار اخبار آن

       پیک هفته 107  --------  13 دی 1389  برابر 3 ژانویه 2010

تماس با ما

infos@pyknet.net

 

خواندن پیک نت

با "گوگل ریدر" اینجا


منتخب اخبار

 قانون اساسی را

بخوانید و تکثیر کنید


روزشمار

کودتای 22 خرداد

1- لحظات کودتای 22 خرداد


2-  آغاز روز، در 23 خرداد زوتراز طلوع خورشید


3- نشانه های یک خیزش ملی علیه کودتا در ایران


4- بهت و حیرت مردم، از دوشنبه تبدیل به اعتراض شد


5-انقلاب خیابانی برایرسیدن به  آزادی


بشنوید!
میرحسین موسوی

پیروز قطعی انتخابات هستم


مصاحبه تاریخی

ابوالفضل فاتح

رئیس اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی موسوی


3 فیلم سخنرانی اخیر موسوی

1- 2- 3


نماز جمعه

خامنه ای

پس از کودتا 22خرداد


اسناد تاریخی
بیانیه کودتا را
چه کسی نوشت؟

 چه کسی خواند؟


میرحسین موسوی :

مشکلات نظام

 برای مردم آشکار شده

همه مردم برای اطلاع رسانی به یکدیگر کمک کنند. این دولت از نظر مردم مشروعیت ندارد و مردم به آن اعتماد ندارند. مردم باید بتوانند در چارچوب قانون اعتراضات خود را نشان دهند، در غیر اینصورت ما به سمت تقابل های قومی، ملی، مذهبی و قبیله ای خواهیم رفت.


فیلم را ببینید!
پاینده باد ایران ما


شب کودتای 22 خرداد
در ستاد  موسوی چه گذشت؟
شهرزاد همتی


 

اخباری از اوضاع
آشفته رهبری و حاکمیت

سردبیر محترم پیک نت!

چند خبر و گزارش کوتاه و مختصر را جهت انتشار دراختیارتان می گذارم که انتظار دارم با رعایت جوانب لازم و در صورت صلاحدید، با برخی اصلاحات آن را در اسرع وقت منتشر کنید.

 

1- صحت نکاتی که اخیرا از قول آقای هاشمی رفسنجانی درباره تلاش آیت الله خامنه ای برای تحویل رهبری نظام به فرزند خویش – مجتبی خامنه ای- انتشار یافته را تائید می کنم. همچنین نکاتی که ایشان درباره ضرورت اصلاح قانون اساسی و تغییر اصول تمرکز قدرت و همچنین آینده نظام در صورت ادامه مدیریت کنونی گفته اند نیز صحت دارد. ایشان اعتقاد دارد که ادامه وضع موجود به سقوط نظام منجر شده و نظام جانشین، قطعا نظامی مذهبی و اسلامی نیست.

2- دیدارهای مکرر آیت الله خامنه ای با حضرات آیات در شهر قم، نتیجه مطلوب نظر ایشان را به همراه نداشت. ایشان با دو هدف در شهر قم با آقایان دیدار و مذاکره کرد. نخست ضرورت بازداشت آقایان میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی و سپس، با توجه به بی اعتمادی که به اکثریت مجلس خبرگان دارند، تشکیل مجمعی کوچک و مافوق مجلس خبرگان- شبیه شورای سلطنت- برای تائید رهبر جانشین ایشان. درباره ضرورت این دو خواست، استدلال ایشان شرایط رو به بحران جنگی و لزوم برقراری حاکمیت یکدست برای اداره جنگ و حمایت از برنامه اتمی مورد نظر ایشان بود.

حضرات آیات در دیدارهای خود با آقای خامنه ای، با قاطعیت مخالفت خود را با دستگیری های مورد نظر و اشاره ایشان اعلام کرده و حتی برخی از آنها گفتند: این خط قرمز ماست!

3- قرار است در روزهای آینده، آیت الله خامنه ای، ادامه این تلاش خود را در شهر مشهد دنبال کند و بزودی برای دیدار با علمای مشهد عازم این شهر خواهد شد.

4- در میان فرماندهان سپاه پاسداران، این اخبار کم و بیش دهان به دهان می شود و عده ای از آنها در باره رویدادهای دوران اخیر به فکر فرو رفته اند. در این عرصه و زمینه دو خبر بسیار مورد بحث و توجه است:

الف- شبی که فردای آن ترور دو دانشمند اتمی ایران انجام شد، در یک اطلاعیه محرمانه، از فرماندهان سپاه و مقامات رده بالای حاکمیت خواسته شده بود تا طی دو روز آینده از اتومبیل های ویژه خود استفاده نکرده و با اتومبیلهای دیگری، نیمساعت بعد و یا نیمساعت زودتر از حرکت معمول روزهای گذشته به مکان ها مورد نظر بروند. این دستور شامل دانشمندان و کارکنان رده بالای اتمی نیز شده بود. اکنون این سئوال بصورت بسیار جدی در میان فرماندهان سپاه و حتی در بخش امنیتی سپاه و وزارت اطلاعات و بیت رهبری امنیت مطرح است که چرا این اطلاعیه بدست دو دانشمندی که ترور شدند و یکی از آنها – دکتر مجید شهریاری- که جان باخت نرسیده بود؟ معنای این سئوال، جز این نیست که دست هائی در کار این ترور وجود داشته که خود صادر کننده اطلاعیه مذکور بوده اند.

ب- بسته شدن پرونده رسیدگی به سقوط هواپیمای فرمانده وقت نیروی زمینی سپاه "سردار کاظمی" و کشته شدن وی، که اکنون تقریبا همه فرماندهان سپاه اعتقاد پیدا کرده اند که این حادثه یک عملیات سازماندهی شده از داخل سپاه برای از میان برداشتن سردار کاظمی بوده است. سردار کاظمی یکی از فرماندهان خوشنام دوران جنگ بود و بسیاری اعتقاد دارند که او علیرغم اختلافاتی که با سرلشگر فیروز آبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح داشت، جانشین سرلشگر صفوی و فرمانده سپاه می شد. این بحث، بویژه در اصفهان باعث تنش های جدی شده است.


آمادگی نظامی شیخ نشین ها
در برابر جمهوری اسلامی
یونگه ولت ــ ترجمه رضا نافعی


کنترل ارز در بانک ها و فرودگاه ها
پخش گسترده دلار
و یوروی تقلبی در تهران


یارانه مردگان حذف شد
قبر هدفمند 2 میلیون تومان!
ساسان  کردستانی


همه مواظب "زاویه" شان باشند!

احمدی‌نژاد: اگر از مردم سوال شود که آیا می خواهند کشوری مثل کشورهای اروپایی داشته باشند، 99 درصد مردم پاسخ خواهند داد هرگز./آفتاب

حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد:هر جریانی كه با ولایت و رهبری زاویه پیدا كند، فتنه‌گر و وابسته به دشمن است./ایسنا
حجت‌الاسلام سید علی اصغر حسینی، امام جمعه یاسوج: در روز 9 دی ماه سال 88 انقلاب سوم برپا شد./ایسنا

سیدابراهیم رئیسی؛ معاون خوش سابقه قوه قضائیه: سران فتنه در زندان مخوف تنفر مردم محبوسند./ایسنا

سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه‌ی مجلس خبرگان: رهبرمان را فقط رهبر سیاسی نمی‌دانیم، بلكه رهبر دینی و نایب عام امام زمان (عج) است./ایسنا


پنبه انتخابات آزاد را از گوش در بیآورید!
اعلامیه پرانی در شهر قم
پس از دیدار شریعتمداری و مصباح

رخنه ویروس جاسوسی
تا قلب نهادهای امنیتی- نظامی


کودتای دو قلو
28 مرداد و 22 خرداد

عکس ها از راست به چپ: سپهبد آزموده، حجت الاسلام رئیسی، حسین شریعتمداری و علم الهدا


لباس شخصی های 28 مرداد

اینها اوباش تهران و درجه داران ارتش شاه در  لباس شخصی اند، که صبح روز 28 مرداد سال 1332 با شعار "ما شاه می خواهیم" به خیابان آمدند. خوشبختانه در سالهای اول تاسیس جمهوری اسلامی، این عکس ها توسط حکومت جدید و با هدف افشای ماهیت کودتای 28 مرداد منتشر شد و اکنون در سینه اینترنت برای همیشه ثبت و ضبط شده است. عکس هائی که اکنون انتشار آن در مطبوعات ایران ممنوع است، مانند عکس ها و فیلم های انقلابی در سال انقلاب 57 که انتشار و پخش آنها ممنوع شده است. عکس های کودتای 28 مرداد، کودتای 22 خرداد را تداعی می کنند و تصاویر و فیلم های انقلاب 57، جنبش اعتراضی و به خون کشیده شده پس از کودتای 22 خرداد را که مهر سبز بر پیشانی آن خورده است. گرچه برای آن نامه "فتنه" را کودتاچی ها اختراع کرده اند و برای بر زبان آوردن "سبز" همه شان لکنت زبان دارند!


امکانات عبور از فیلترینگ

و رسیدن به پیک نت

پیک نت در فیس بوک

سایت پیک نت در«فیس بوک» قرار گرفت، برای دسترسی به پیک نت در فیس بوک می توانید با کلیک روی لینک زیر و یا کپی کردن و قرار دادن ان در بخش آدرس ورودی فیس بوک کلیه مطالب منتشره در سایت پیک نت را از آن طریق مطالعه کنید:

facebook.com/www.pyknet.net

پیک نت در گوگل ریدر

همچنین سایت پیک نت از طریق «گوگل ریدر» که لینک ورودی آن در زیر همین نوشته آمده است فارغ از فیلترینگ قابل دسترسی است:

http://page2rss.com/rss/bd4296acb8ca27d89105828d33827b06


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

Konto 4593745

BLZ 10070024

برای پرداخت از خارج آلمان اطلاعات زیر را بنویسید

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 


پیام ها و نظرات


نفس دولت را
بگیرید تا بتوانیم
نفسی تازه کنیم!

از قضا دولت و نظام، 30 میلیارد دلار کسر بودجه دارند. دولت احمدی نژاد  بنزین آلوده، گازوییل و چندین قلم کالا و خدمت اساسی را به 10 برابر قیمت رسانده و به مردم میفروشد. سپس نصف عایدات آن را با منت و به قول خامنه ای بعنوان "هدیه نظام " به حساب مردم می ریزد و نصف آن را می گذارد در جیبش و یا می دهد به لات ها تا آدم حسابی ها را بدزدند و بزنند و ببرند اوین. هوای شهرها شده سم ناب و قیمت سم را هم از جیب مردم مسموم بر میدارند تا کاروان بسیجی های چاقوکش به سلامت بلولند.  

چه باید کرد ؟ از بی پول شدن و مسموم شدن، چگونه خود را نجات دهیم؟  اعتصاب چاره خوبی است ولی هماهنگی می خواهد. دیگر، کار کردن درآمد چندانی هم باقی نخواهد گذاشت که از اعتصاب بترسیم. رانندگان کامیون در بندرعباس و جاهای دیگر دست از کار کشیده اند و کسی هم نتوانسته با آنها کاری بکند. از همه مهمتر، نخریدن بنزین است و نسوزاندن بنزین آلوده  در ماشین ها. پس چطور سر کار برویم؟ پاسخ اتوبوس است، همشهری گرامی. چون ما کرایه تاکسی نداریم بدهیم، یا بنزین لیتری 700 تومان بخریم و مهمتر از آن سوختن بنزین آلوده دارد ما را خفه میکند.  خوشبختانه چون اتوبوس و مترو هم کم است، دیر به سر کار میرسیم. چرخی که برضد ما می چرخد بهتر که کند و دیر بچرخد . اصلا نچرخد. آخرش یکجوری آدم باید نارضایتی اش را از بی پولی و خفگی و خفقان نشان بدهد. کافی است کمی از ماشین های شخصی پیاده شویم . باید با هم باشیم. اتوبوسی و مهربان شویم. اعتصاب همینجوری آغاز مبشود: با کم کاری و سرپیچی. این گرانفروشی و بنجل فروشی دولت را باید کساد کنیم تا ورشکسته شود. کم کم میتوانیم برای نخریدن هماهنگ شویم. با دیر پرداختن قبض آب  شروع کنید و با هماهنگی همسایه ها، ماه بعدش را نپردازید. وقتی دیدید جرات قطع کردن آب را ندارند، با نپرداختن قبض گاز و برق ادامه دهید تا دخلشان بخشکد. پول به جیب دولت و پاسدار نریزید. آی کارمندان دولت، برایش کم کاری کنید. همراه خصوصی ها، پولتان را ذخیره کنید. قبض ها را ندهید.  ماشین های شخصی را پارک کنید. سوار اتوبوس شوید و دیر برسید. هوا را پاک کنید. دولت دزد را پیاده کنید. نفسش را بگیرید و نفسی تازه کنید.


وحشت در میان
پیک های

موتور سوار


فريدون  مشيری

خانه ما

اینجاست!

 من دلم مي‌خواهد

خانه‌اي داشته باشم پر دوست،

کنج هر ديوارش

دوست‌هايم بنشينند آرام

گل بگو گل بشنو...؛

هر کسي مي‌خواهد

وارد خانه پر عشق و صفايم گردد

يک سبد بوي گل سرخ

به من هديه کند.

شرط وارد گشتن

شست و شوي دل‌هاست

شرط آن داشتن

يک دل بي رنگ و رياست...

بر درش برگ گلي مي‌کوبم

روي آن با قلم سبز بهار

مي‌نويسم  اي يار

خانه‌ي ما اينجاست

تا که سهراب نپرسد ديگر

" خانه دوست کجاست؟  "


یک رویداد
و دو بیمارستان

درود فراوان برشماگردانندگان سایت پر طرفدار پیک  نت! عزیزان بنده همان  پرستاری هستم که در مورد ادعای  سوختن باسن بیماران در بیمارستان امام خمینی مطلبی نوشته و این موضوع را رد کرده بودم. چون قصد گرفتن وقت شما و خوانندگانتان را ندارم و مایل نیستم صفحه اصلی پیک نت عرصه برخی کشاکش ها بشود اگر امکان دارد ایمیل بنده را در اختیار آن دوست عزیز دانشجوی ترم 7 قرار دهید تا بنده ایشان را متقاعد کنم و اگر صلاح دیدید این  مطلب را در سایت قرار دهید: دوست عزیز دانشجو! مشکلی که شما عنوان کرده بودید در بیمارستان امام خمینی بود. این موضوع چه ربطی به رئیس بیمارستان چمران اصفهان دارد؟ گیرم که گنه کرد در بلخ آهنگری، چرا در شوشتر می زنید گردن مسگری؟



برگرفته از کتاب "بازی شیطانی"
"حماس"
 در فلسطین
چرا و چگونه متولد شد؟

(این کتاب را از این طریق تهیه کنید)