کرونا در ایران

تخیلات رهبر ج. اسلامی

فاجعه را از نوروز 99 دامن زد

 

بازدید دادستان تهران از زندان تهران

845 زندانی زن

در زندان تهران بزرگ

(پیک هفته ۱۰۹) 23 مرداد ماه 1400 - 14 آکوست 2021

 pyknet100@gmail.com


 20 - 23 مرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 20 - 23 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 20 - 23 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 20 - 23 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


 20 - 23 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


 20 - 23 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 23 مرداد

رهبران و فرماندهان فاتحان کجا هستند؟

آنچه که در این روزها

درباره فتوحات طالبان نمی‌گویند!

طی تنها چند روز، طالبان بسیاری از ولایات افغانستان را تصرف کرده و مقررات خود را در آنها به اجرا گذاشت. در برخی از ولایات مدارس را منفجر کردند، در برخی از ولایت دختران 12 ساله را به غنیمت بردند و در برخی ولایت نیز دست به اعدام و سر بریدن زدند.

اینها خبرهائی است که در تمام شبکه های خبری جهان، از جمله فارسی زبان خارج از کشور منتشر شده و هر کدام روی یکی از این اقدامات طالبان (به فراخور سیاست های خود) متمرکز شده و آن را پوشش وسیع و تکراری داده اند. این رسانه ها به ندرت گفته اند و یا از باصطلاح کارشناسان ایرانی و افغانی که با آنها ارتباط برقرار کرده اند سئوال کرده اند که چگونه و از کدام مخفیگاه طالبان ظرف دو هفته سر در آورده و اینگونه ارتش دوره دیده دولت را شکست داده اند. آنها تاکتیک جنگی نداشته اند؟ رهبر و فرمانده نداشته اند؟ چرا تصویر این رهبران و فرماندهان منتشر نمی شود؟ چرا با فرماندهانی که ولایات را تصرف می کنند گفتگو نمی شود؟

 این سئوالات مطرح نمی شوند زیرا ممکن است گفته شود که فرماندهان فتوحات افسران ارشد ارتش پاکستان هستند و یا افرادی که به زبان انگلیسی صحبت می کنند و تاکتیک های دقیق جنگی (محاصره شهرها و ورود از زوایای تعیین شده به شهرها) را رهبری می کنند. تاکنون تنها یک خبر کوتاه پس از سقوط شهر هرات بدست طالبان در این زمینه پخش شده و هرگز روی آن متمرکز نشده اند. این خبر آنست که دو تن از طالبانی که همراه با طالبان فاتح وارد شهر هرات شده اند به انگلیسی غلیظ صحبت می کنند. موی بلند و ریش دارند و لباسشان نیز مانند بقیه طالبان است، با این تفاوت که پوتین های مخصوص و ساقه بلند و شتری رنگ به پا دارند. پیاده نظام طالبان اغلب کفش های معمولی و شبیه گیوه به پا دارند اما هستند در میان آنها فاتحانی که بهترین کفش های مارک آدیداس را به پا دارند و کفش های کتانی شان هم به گل و لای و خاک آلوده نیست و این نشان میدهد که آنها نه بر ترک موتورسیکلت بلکه با جیب های نظامی به شهرها رسیده اند. کم کم در خود افغانستان مردمی که از ولایات فرار کرده و خود را به کابل رسانده اند می گویند که همه فاتحان افغان نیستند.

تاکنون هیچ رسانه ای نه گفته و نه پرسیده که در هر جنگ چریکی وقتی فاتحان و مخالفان دولت و مبارزان از کوه و جنگ به شهرها می رسند مردم به استقبال آنها می روند، اما در افغانستان پس از فتح هر ولایتی بدست طالبان مردم به سمت کابل و مرزها فرار می کنند. چرا؟ و دلائل این چرائی را پوشش نمیدهند و به بحث نمی گذارند.

رهبران سیاسی طالبان همچنان در پاکستان مستقرند و برخی نمایندگانشان در قطر. چرا در پاکستان رسانه های آن کشور به دیدار رهبران طالبان برای مصاحبه نمی روند؟ دولت پاکستان اجازه نمیدهد؟ چرا؟ نمی خواهند آشکار شود که آنها سالهاست در پاکستان مستقرند و از آنجا جنگ افغانستان را به همراه مشاوران پاکستانی و احتمالا اروپائی رهبری می کنند؟

تاکنون تنها وزیر خارجه قطر که نمایندگی طالبان در آنجا مستقر است در یک اظهار نظر کوتاه گفته است که از طالبان خواسته ایم که با مردم به ملایمت رفتار کنند. و این هم تازه حرف او نیست، بلکه تکرار حرف "اسماعیل خان" یکی از رهبران معروف نظامی هرات در جنگ های دوران استقرار ارتش شوروی در افغانستان است. او که بر خلاف فرماندهان ارتش افغانستان، از ترس هرات را ترک نکرده و تا آخرین مرمی (فشنگ) در هرات مانده و مقاومت کرده، پس از به اسارت در آمدن به دست طالبان به فرماندهان آنها گفته است با مردم کنار بیائید و با آنها به ملایمت رفتار کنید تا شما را بپذیرند. اسماعیل خان که دیگر پیر شده و ریشی سفید و بلند دارد، یکی از فرماندهان افسانه ای دوران جنگ های چریکی با دولت دمکراتیک افغانستان است. او سروان ارتش افغانستان بود که به صفوف مجاهدین پیوست. شهرت او برابری می کرد با شهرت "احمد شاه مسعود" که او را شیر دره "پنجشیر" لقب داده بودند. شیری که در آستانه فتح افغانستان بدست طالبان و سقوط دولت آشتی ملی دکتر نجیب الله؛ در یک توطئه دقیق امنیتی براثر یک انفجار در مخفیگاهش در کوه های پنجشیر ترور شد. او مهندس بود. این جمله تکیه کلام دکتر نجیب الله رئیس جمهور دولت آشتی افغانستان بود «جنگ افغانستان با مرز "دیورند" که انگلیس ها میان پاکستان و افغانستان کشیدند پایه گذاری شد». مرزی کوهستانی و صعب العبور که طالبان از آن برای ورود به افغانستان و بازگشت به پاکستان استفاده می کنند. بخشی از انتقال و تجارت مواد مخدر تولیدی در افغانستان نیز از همین مرز عبور داده می شود. در دو سوی این مرز اقوام پشتون زندگی می کنند که بسیاری از آنها با هم خویشاوندی هم دارند و انگلستان با همین مرز آنها را از هم جدا کرد و بذر جنگی بی پایان را پاشید.


سالی که نکوست، از بهارش پیداست

کابینه سوم احمدی نژاد را

رئیسی به مجلس معرفی کرد!


نقش رهبر ج. اسلامی در این فاجعه

کشتار کرونا درایران

بزودی به 800 نفردر روز میرسد


روحانیون اسلام در خواب خواهند ماند؟

"پاپ" ناقوس بلند

"رنسانس" نوین را به صدا درآورد


وزیرخارجه روسیه:

پیش بینی "سیا" درباره سقوط

کابل بدست طالبان درست است


سرمقاله 798

شکوه نداشته تنفیذ و تحلیف

برای‌مردم نان،آب،واکسن‌نمیشود!


عنوان اول پیک نت 20 مرداد

با حسین حسین گفتن
وشام‌غریبان بحران حل‌نمیشود


کابینه ای که تازه بهارش آغاز شده

گربه های مرتضی علی

بر سر "دنبه" دیزی دعوا دارند!


کی بود، کی بود، من نبودم شروع شده

نیم میلیون قربانی کرونا

روی دست رهبر و نظام مانده!


راه توده 798 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 798 (چهارشنبه 20 مرداد 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به تونل مارپیچی دارد که ابراهیم رئیسی با وعده عبور، قدم درآن گذاشته است. در این شماره و پس از خواندن بخش دیگری از خاطرات محمد علی عموئی تحت عنوان "صبر تلخ" مطالبی را می خوانید با عناوین زیر:

رهبر جمهوری اسلامی توان بازگشت از راه رفته را دارد؟ پیوند ناگزیر سرمایه داری بزرگ تجاری ج. اسلامی با فراملیتی ها، سرنوشت انقلاب و ج. اسلامی را حجتیه رقم زد، آیا بایدن میتواند امریکا را متحول کند؟، استراتژی اسرائیل تکه پاره کردن لبنان است، بیانیه اعتراضی کمونیستهای مسکو علیه شورای نگهبان روسیه، کوبا مزاحم استراتژی منطقه ای امریکا، طالبان حکومت می خواهد، انتخابات نمی خواهد، هیله نجیب الله کیست، چه نظراتی و اطلاعاتی دارد؟ و بالاخره خلاصه ای از مصاحبه های هیله نجیب الله در باره قتل پدرش، حکومت طالبان و افغانستان امروز.

 تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


عنوان اول پیک نت 19 مرداد

رئیسی کم کم می فهمد
که یک من شیر چقدر آب دارد!


نظامی که هاشمی پایه اش را گذاشت

امام جمعه اورمیه: زندانیان را

تحت الحفظ بیآورید به نماز جمعه!


گفتگو با وزیرخارجه افغانستان

طالبان اهل پیروزی جنگی است

اهل انتخابات و صندوق رای نیست


رئیسی و قالیباف طرفدار مذاکره شدند

مذاکرات وین "اخ" بود

تا وقتی روحانی ‌وظریف‌ بودند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز چهارشنبه «با حسین حسین گفتن و شام غریبان بحران حل نمی شود» با نزدیک به 10 هزار خواننده روی تلگرام این روزنت پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت چهار شنبه گزارش تفسیری «کابینه‌ای که تازه بهارش آغاز شده: گربه‌های مرتضی علی بر سر "دنبه" دیزی دعوا دارند» بیشترین خواننده را داشت و همین مطلب روی 9 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران