نا امیدی نماینده روسیه

گره خوردن مذاکرات وین

با سرنوشت انتخابات 1400

 

حافظه تاریخی مردم را زنده باید کرد

روزهائی که رئیسی

حکم اعدام صادر می کرد!

(پیک هفته ۱۰۹) 22 خرداد ماه 1400 - 12 ژوئن 2021

 pyknet100@gmail.com


19-22 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


19-22 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


19-22 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


19-22 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


19-22 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


19-22 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 22 خرداد

زمزمه های یک شوک

غافلگیر کننده انتخاباتی!

زمزمه هائی آغاز شده که اگر واقعیت داشته باشد، مناظره های انتخاباتی از فرمایشی بودن خارج خواهد شد که دراینصورت دو چهره مشخص این مناظره ها، یعنی همتی و مهرعلی زاده خواهند توانست دهان بگشایند. قطعا آنها قدرت بیان و  اطلاعات اسحاق جهانگیری را برای دهان گشودن ندارند، اما تا همین حد هم اگر عقب نشینی صورت بگیرد تحولی اندکی در فضای سرد انتخاباتی بوجود خواهد آمد. شاید این تحول موجب تجدید نظر طیف اصلاح طلبان برای ورود به انتخابات بشود که البته این نیز موکول به درک تغییر شرایط از سوی مردم است. چند خبر در این ارتباط اهمیت دارد. نخست دیدار همتی با حسن خمینی در حاشیه مراسم یادبود حجت الاسلام محتشمی پور. از جزئیات این دیدار و گفتگوی رد و بدل شده اطلاعاتی منتشر نشده اما تردید نیست که انگیزه این دیدار و گفتگو انتخابات و خواست همتی برای حمایت از وی بوده است. بویژه که حسن خمینی اکنون فعال ترین و موثر ترین چهره در صحنه سیاسی ایران برای تغییرات و اصلاحات است. نقشی که اگر خود نامزد انتخاباتی شده بود از دست می رفت. همزمان با همین دیدار هاشمی طبا از قدیمی ترین وزرای کابینه های جمهوری اسلامی گفت:

رئیسی ریسک بزرگی کرده که خود را نامزد انتخاباتی کرد. با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و تحریم های بین المللی، نه تنها ایشان بلکه سایرین نیز در صورت پیروزی نمی توانند کار خاصی از پیش ببرند.

روزنامه «آرمان ملی»، نیز نوشت: همه در‌های حمایت اصلاح طلبان بر این دو نامزد و یا حداقل همتی بسته نشده و هنوز هم امیدی به بازگشت اصلاح طلبان به انتخابات و ایجاد یک شوکل لحظه آخری وجود دارد.

حسن رسولی، عضو جبهه اصلاحات نیز به «برنا» گفت: «من و بهزاد نبوی معتقد بودیم که این دو کاندیدا می‌توانند برای اعلام برنامه به نهاد اجماع‌ساز بیایند تا برنامه آن‌ها بررسی شود. اما مجمع عمومی نهاد اجماع‌ساز با رویکرد بنده و بهزاد نبوی مخالف بود و در نتیجه اجازه حضور به مهرعلیزاده و همتی داده نشد.»

نمازی از رهبران کارگزاران نیز در گفتگو با روزنامه آرمان گفت: یک «تکرار» می تواند بازی را تغییر می‌دهد. باید چند روز دیگر بگذرد و نهاد اجماع‌ساز سریع‌تر یک نظر‌سنجی درباره میزان رای آقایان همتی و مهرعلیزاده انجام دهد و سپس با توجه به نتیجه تصمیم بگیرد. به نظر من اشکالی ندارد که نهاد اجماع‌ساز تجدید‌نظری روی تصمیمش بکند. چرا که خبر‌هایی که از اردوگاه اصولگرا می‌رسد، به نظر می‌آید که استحکامی در آن طرف نیست و تشتت وجود دارد.

گفته می شود که رئیسی بیمناک از رفتن به دور دوم و حتی باخت در این انتخابات و از کف دادن تمام موقعیت های کنونی و آینده اش سکان را به جلیلی که "وردست" اوست سپرده و از صحنه خارج شود که دراین صورت انتخابات اگر در همان مرحله اول به سود همتی تمام نشود پیروزی اش در مرحله دوم در برابر جلیلی قطعی است. من اطلاع دارم که آمار همتی درحال افزایش است و آری رئیسی رو به کاهش .


سایت نظر سنجی "ایسپا"

63 در صد مردم

مناظره دوم انتخاباتی را ندیدند


نگاهی به گزارش رئیس سابق موساد

رخنه اسرائیل در حساس ترین

نهادهای امنیتی ج. اسلامی!


سرمقاله راه توده 790

وحشت از رئیس جمهور تحمیلی

در میان سپاه و اصولگرایان


روزنامه جمهوری اسلامی:

روحانی در افشای کارشکنان

غفلت کرد و آنها میدان را گرفتند


عنوان اول پیک نت 19 خرداد

موریانه حجتیه، آخرین
ریسمان جمهوری را میجود!


ناصر همتی را حمایت کنیم

من در برابر کسانی ام

که میگویند کاخ سفید را حسینیه می کنیم!


مشارکت در انتخابات
تا کنون در مرز 38 در صد است


راه توده 790 منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره 790 (چهارشنبه 19 خرداد 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نیز اختصاص به انتخابات 1400 دارد با این مضمون که مهره چینی های این انتخابات اختلافات در درون سپاه و جریان اصولگرا را آشکار کرد. بخش دیگری از خاطرات پس از انقلاب و دوران زندان محمدعلی عموئی نیز در این شماره منتشر شده است که اختصاص به بازگشت رهبران حزب توده ایران از مهاجرت به ایران و همچنین تلاش برای گرفتن جواز انتشار روزنامه "مردم" ارگان مرکزی حزب توده ایران دارد.

در همین شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

با تحریم انتخابات به سمت انقلاب خواهیم رفت؟ شریک توطئه حذف جمهوریت نشویم، پس از روحانی راستگرایان ارتجاعی سکان را بدست می گیرند، زمینه های کوچ مرجعیت شیعه از ایران به نجف، ارتش مخفی 60 هزار نفره امریکا برای عملیات تروریستی، 4 توصیف از جهنم در تمدن سرمایه داری، کردها در بغرنج ترین شرایط منطقه ای، امریکابزرگترین بدهکارو چین بزرگترین طلبکار جهان، پیوند روسیه و چین در مسیر تکامل بیشتر، بخشی دیگر از مناظره در سمینار 80 سالگی حزب توده ایران و بالاخره ترجمه بخش هائی از فیلم مستند 15 سالگی ریاست جمهوری پوتین و رستاخیر روسیه.

 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


عنوان اول پیک نت 18 خرداد

چشم بند را که در"اتاق مرگ"

برداشتم "رئیسی" را دیدم!

هوشنگ اسدی  از جمله زندانیان از تونل شکنجه عبور کرده دهه 60 است. کتابی نیز درباره شکنجه هایش با نام "نامه به شکنجه‌گرم" نوشته که به چند زبان ترجمه و منتشر شده است. او روزنامه نگاری است که پیش از انقلاب بسیار دیده بود و در زندان جمهوری اسلامی بسیار دید. وی پس از پخش اول مناظره انتخاباتی و ظاهر شدن ابراهیم رئیسی بعنوان نامزد نظام برای ریاست جمهوری در این مناظره طی یادداشت کوتاهی از دیدارش با رئیسی در زندان اوین نوشت:


خود را فریب نباید داد

نتیجه تحریم انتخابات مجلس چه بود

که نتیجه تحریم 1400 باشد؟


فائزه هاشمی:

جبهه اصلاحات می تواند

نظر انتخاباتی اش را بشکند!


عباس عبدی و انتخابات 1400

وقتی یک مهره شطرنج گمُ می شود

یک دکمه می تواند جای آن را بگیرد


 سرمقاله راه توده 789

پیامدهای انفعال

در انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری 1400


عنوان اول پیک نت 12 خرداد

اگر دیروز غفلت شد امروز نبایدغافل ماند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (سه شنبه) «چشم بند را که در"اتاق مرگ"برداشتم "رئیسی" را دیدم!» روی تلگرام پیک نت نزدیک 7 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در میان دیگر مطالب این شماره بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب پر خواننده ترین بود و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران