سرمقاله 683

مردم، نظام و کشور

در بلاتکلیفی نگه داشته شده!

 

مرور مطبوعات 8 بهمن

دو کلام از مجتهد زاده

پدرشوهر (بر وزن مادرشوهر) ظریف

(پیک هفته ۱۰۹) 9 اسفند ماه  1397 برابر 28 فوریه 2019 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطالب پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) دو مطلب یادداشت سردبیری درباره دلیل استعفای ظریف و کنسرت ارکستر سنفونیک گیلان بود که هر دو روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 12 هزار و 400 خواننده داشت. یادداشت سردبیری روی ۶ فیسبوک و ارکستر سنفونیک گیلان روی ۱۵ فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.


8-7 اسفند

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


8-7 اسفند

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


8-7 اسفند

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


8-7 اسفند

منتخب اخبار
شهرستان ها


8-7 اسفند

منتخب اخبار ورزشی


8-7 اسفند

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک  نت 9 بهمن

استعفا را ظریف داد

ضربه را سلیمانی خورد!

درجریان استعفای اعتراضی ظریف و پذیرفته نشدن آن، سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس نیز نامه ای در جهت دلجوئی از ظریف و توجیه رفتاری که با دولت و بویژه شخص ظریف در سفر بشار اسد به تهران شد نوشته و منتشر شد. فرازهای این نامه را در همین شماره پیک نت می خوانید. این نامه تائیدی بود بر نقش سردار سلیمانی در سازماندهی سفر بشار اسد به تهران و مقالات های وی با رهبر و رئیس جمهور که در یادداشت سردبیری پیک نت که روز گذشته منتشر شد، قاطعانه مورد اشاره قرار گرفت. موج بزرگی که در حمایت از ظریف در داخل و خارج کشور شکل گرفت و خوشحالی چهره های بدنام و مورد نفرت مردم از این استعفا (در داخل کشور از جمله کریمی قدوسی در مجلس و روح الله حسینیان رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی درخارج از مجلس)، درعین حال که پایگاه مردمی ظریف را در میان مردم نشان داد، ضربه ای بود به موقعیت سردار سلیمانی در میان مردم. درحقیقت آنها (شاید رقبا) که فیتیله این فتنه را روشن کرده بودند همزمان با خارج کردن ظریف از دایره دولتی و حکومتی، ضربه به اعتبار سلیمانی را هم درنظر داشتند که در اولی شکست خوردند ولی در دومی توفیق یافتند و پوست خربزه را زیر پای وی انداختند! تاکنون مردم سلیمانی را آلوده به این نوع تحرکات سیاسی – مشابه شماری از فرماندهان سپاه - علیه دولت نمیدانستند و او را در جمع دسته بندی های سیاسی درون سپاه قرار نداده بودند. این ماجرا به اعتبار او در بدنه سپاه ضربه زد، درحالیکه تاکنون سلیمانی و چند معدود فرمانده دیگر سپاه (از جمله سرلشگر باقری) در بدنه سپاه مورد احترام و حتی علاقه بودند. تلاش سلیمانی برای برداشتن بار ماجرای واکنش ظریف از شانه خود، شاید تا حدودی ناشی از همین نکته آخر باشد.


شما مسئول اصلی سیاست خارجی هستید

5 فراز از نامه سردار

سلیمانی برای دلجوئی از ظریف


آخرین شانس کردهای سوریه!

"فروزنده فرزاد"


طومارهای تورات از کنیسه

یهودیان محله "اودلاجان" بسرقت رفت!


راه توده شماره 683 منتشر شد!

هفته نامه راه توده – شماره 683 (9 اسفند 97)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام آن نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به سیاست بلاتکلیفی و سردرگمی در همه عرصه ها در جمهوری اسلامی دارد. بخش دیگری از مرور رویدادهای ایران از انقلاب مشروطه تا انقلاب 57 را که به سال 1347 رسیده را در همین شماره می خوانید. همچنین مقالاتی در باره توصیه اشاره گونه مصدق به تیمور بختیار برای کودتا علیه شاه، تفسیر غلط دوغ و دوشاب تصور کردن همه جناح ها در جمهوری اسلامی، مشکل تمرکز قدرت و تغییر قانون اساسی، آخرین شانس کردهای سوریه، آشتی ناپذیری دشمن با مشی توده ای، شتاب روسیه برای یاری رساندن به دولت ونزوئلا، نگاهی به کنفرانس ورشو علیه ایران، خواب و خیال های امریکا علیه ونزوئلا، تقسیم غنائم در افغانستان و سرانجام مقاله دیگری از احسان طبری درباره نوروز بعنوان خلقی ترین جشن ایرانیان.

تلگرام راه توده:https://telegram.me/rahetudeh

 
 
 
 
 
 
 

منتخب اخبار روزهای گذشته


یادداشت سردبیری

دوگانه شدن اجباری

سیاست خارجی در ج. اسلامی


حضور یک نظامی در انتخابات
ریاست جمهوری در الجزایر

اومانیته - ترجمه آذرنگ


می ماند و یا می رود؟

دو اظهار نظر رسمی

در باره موقعیت ظریف


بشنوید!

مصلحت مردم را

در مجمع به گروگان گرفته اند

آنها که تحریم داخلی برای مردم ایران می خواهند درست کنند و روحانی روز گذشته در جلسه مجموع عمومی بانک مرکزی از آنها با عنوان 20 نفر یاد کرد، کسانی اند که یا در مجمع مصلحت نشسته اند و یا از بیرون مجمع مصلحت آنقدر قدرت مالی و حکومتی دارند که مجمع را سر انگشت خود بچرخانند و مضحک آنجاست که روحانی با صراحت می گوید رهبر با لوایح چهارگانه مسئله ای ندارد اما منصوبین او در مجمع مسئله دارند! وقتی ضابطه منصوبین چه نظامی و چه غیر نظامی در نهادهای زیر مجموعه رهبری معلوم نیست و در داخل بیت همه چیز بریده و دوخته می شود، کار به همینجا می کشد که کشیده است.


خریدار تلویزیون "من و تو" است

فرد ثالث که آرشیو

تلویزیون ملی را فروخته کیست؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران