مرور مطبوعات 25 آذر

"پنج تن" آل کنکور

رفته اند زیرنورافکن افشاگری

 

تحصیلکردگان بیکار چه می کنند؟

مسافرکشی و دستفروشی

دو شغل نان و آبدار شده

(پیک هفته ۱۰۹) 26 آذر  1397 برابر با 17 دسامبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (شنبه) شرح صفحه اول روزنامه ابرار پس از درگذشت آیت الله خمینی بود که با عنوان "این صفحه اول را امروز چگونه می توان تحلیل کرد؟" منتشر شد و روی فیسبوک و تلگرام پیک نت جمعا 9 هزار و 100 خواننده داشت و روی 4 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.


25-24 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25-24 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25-24 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25-24 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


25-24 آذر

منتخب اخبار ورزشی


25-24 آذر

منتخب اخبار اقتصادی



عنوان اول پیک نت 26 آذر

کمدی "فاتف"

 در چند پرده تئاتر حکومتی

تراژدی در جمهوری اسلامی پر شمار است  و مرتب تکرار هم می شود، اما از دوران احمدی نژاد کمدی هم شروع شد که همچنان ادامه دارد. نه تنها ادامه دارد بلکه روز به روز نسخه های تازه تر و خنده دار تری هم به صحنه می آید. تازه ترین نمونه اش این ماجرای پیوستن به گروه ناظران کنوانسیون جهانی مبارزه با پولشوئی و مبارزه با تروریسم (فاتف) است. مجلس با کلی اما و اگر و استخاره یک گوشه اش را تصویب می کند و می فرستد شورای نگهبان. شورای نگهبان ایراد می گیرد و رد می کند به مجلس، مجلس اصلاح می کند و می فرستد شورای نگهبان و شورای نگهبان دوباره ایراد می گیرد و میرود به مجمع مصلحت، مجمع مصلحت رئیسش که شاهرودی باشد سرطان دارد و رو به قبله است و تازه ترین خبر اینست که گفته اند ایشان نمی تواند حرف بزند. در این میان امام جمعه ها و روزنامه کیهان مرتب رجز خوانی مخالفت با پیوستن به فاتف را ادامه میدهند و ظاهرا فرماندهان سپاه که حدس زده اند و یا خبر دارند رهبر شاید موافق باشد سکوت کرده اند. بهرحال  احمد جنتی که همچنان دبیر شورای نگهبان و رد کننده مصوبه مجلس است و ریاست مجلس خبرگان را هم برعهده دارد، صندلی خالی شاهرودی را فورا اشغال کرده و شده رئیس مجمع مصلحت. مجمع که کم کم زمزمه می شود که باید تبدیل به مجلس سنا شود، یک دستکاری دیگری در مصوبه مجلس می کند و احمد جنتی که حافظه و حضور ذهن و مشاعرش را از دست داده در ابلاغ مصوبه مجمع یک اشتباه لپی می کند و می گوید که دوباره باید در مجلس بررسی شود. چند ساعت بعد که رسانه ها این خبر را مخابره می کنند و بحث میان نمایندگان مجلس شروع می شود، مجمع مصلحت یک اطلاعیه صادر می کند مبنی بر این که منظور جنتی این بوده که مصوبه به دولت برای اجرا ابلاغ شده. یعنی مجلس که متولی ماجراست هیچ! خود جنتی به دولت ابلاغ کرده! معلوم نیست مجمع با مصوبه مجلس چه کرده و چه چیز به دولت ابلاغ شده است؟ اما از آنجا که جنتی و همفکرانش در مجمع مخالف مصوبه بودند و هستند، ظاهرا نپوستن به فاتف باید به دولت ابلاغ شده باشد و این درحالی است که تا دیروز شماری از نمایندگان همین مجمع با قاطعیت می گفتند فاتف در مجمع تصویب می شود. حالا پیدا کنید تخم مرغ فروش را! معلوم نیست کی به کیست و در مملکت چه می گذرد. رهبر معظم هم که برای هر موضوع حاشیه ای مملکت نظر دارد و نظر میدهد، نه حکم حکومتی میدهد و نه حرف میزند ماست در دهان گرفته در باره پیوستن به فاتف، تا ببیند باد از کدام طرف می وزد و لازم است اپوزیسیون شود و یا موافق؟ انقلابی شود؟ یا غیر انقلابی؟

این کمدی ها را باید سناریوی تئاتر و سینما کرد. حالا هم که نشود این کار را کرد آیندگان د رکنار تراژدی ها این کمدی ها را هم خواهند نوشت!


فلاحیان و سعید امامی

از روی دست "پرویز ثابتی" مشق نوشتند


مانور ناو اتمی امریکا

در آبهای نزدیک به ایران


بشنوید!

قرقداران مکتبی را بشناسیم!

شادی مدرس که خبرنگار محیط زیست است چند ماه پیش گزارشی با عنوان «خون ‌فروشی حیات وحش» درباره قرق گاه‌های اختصاصی شکار در زمین‎های منابع طبیعی نوشت و منتشر کرد.
او در گزارش خود نوشت که سازمان حفاظت از محیط زیست مدیریت این مناطق را به افراد و شرکت‌های خاص می‌دهد و آن شرکت ها پول به جیب می زنند. آنها «قُرقدار» می‎شوند به بهانه حفاظت از محیط زیست، حق برداشت (فروش مجوز شکار) پنج الی شش درصد از جمعیت قرق‌ها را انحصاری دست خود می‎گیرند. مدیران برخی از این شرکت‌های مجوز شکار را با سودهای هنگفت برای شکارچیان خارجی صادر می‎کنند.
یکی از آنهایی که شادی مدرس در گزارش خود از او نام برده بود "اسرافیل شفیع‎زاده" است که معمولا در صدا و سیما بعنوان حامی محیط زیست و دلسوز حیات وحش و کارشناس ظاهر می شود.
بعد از انتشار این گزارش، شفیع‌زاده به شادی مدرس تلفن می کند که مکالمه اش را می شنوید. همین مکالمه نشان میدهد تلفن کننده به کجا وصل است و پشتش به کجا گرم!


هم رفت و آمد و هم کار و امرار معاش

3 میلیون ایرانی

به موتور سیکلت پناه برده اند


منتخب اخبار روزهای گذشته


دولت سایه در کاخ سفید

رئیس جمهور را رهبری می کند

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی


عنوان اول پیک نت 25 آذر

رهبر چه اطلاعاتی دارد

که ‌مسئولان را بههوشیاری دعوت کرده؟


با انتخاب استاندار جدید بغداد معلوم شد

سیاست استقلال در برابر ایران

بر مجلس و دولت عراق مسلطه است


جنبش کارگری در راس
جنبش عمومی مردم ایران

علیرغم حضور گسترده نیروهای انتظامی و امنیتی کارگران گروه ملی اهواز در سی و ششمین روز اعتصاب خود، با شعار "مرگ بر ستمگر" در خیابانهای شهر به حرکت در آمدند.
لغو خصوصی سازی ها که با تغییر بنیادین اصل 44 قانون اساسی به فرمان شخص رهبر ممکن شد، شعار و خواست کارگران است. از سوی دیگر گزارش شده "اسماعیل بخشی" نماینده کارگران نیشکر هفت تپه که بازداشت شده بود آزاد شد.


فرانسه یکپارچه جلیقه زرد می شود

برنده جنبش جلیقه زردها

راست افراطی؟ یا چپ فرانسه؟


عنوان اول 24 آذر

چرا در انقلاب 57

"مرگ برشاه"شعارمردم شد؟


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران