پیامدهای مهم سیاسی

قتل خاشقچی در استانبول!

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

 

مرور مطبوعات 6 آبان

براندازان ج. اسلامی

از درون نظام مشغولند!

(پیک هفته ۱۰۹) 7 آبان  1397 برابر با 29 اکتبر 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته، شرح صفحه اول روزنامه های پیش از انقلاب بود که با عنوان "آقای خمینی تا سقوط شاه امام نشده بود" منتشر شد و روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 9 هزار و 400 خواننده داشت و از سوی ۴ خواننده پیک نت نیز به اشتراک گذاشته شد.


 5 - 6 آبان

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


 5 - 6 آبان

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


 5 - 6 آبان

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 5 - 6 آبان

منتخب اخبار
شهرستان ها


 5 - 6 آبان

منتخب اخبار ورزشی


 5 - 6 آبان

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 7 آبان

شیخ‌محمد یزدی با کدام‌‌سوابق

خط قرمز برای‌مراجع تعیین میکند؟

نامه شیخ محمد یزدی خطاب به آیت الله شبیری زنجانی واکنش هائی را در مخالفت با این نامه موجب شده است که در منتخب اخبار سیاسی و شهرستان این شماره پیک نت می خوانید. نکته مشترک در همه مخالفت ها، تعیین تکلیفی است که شیخ محمد یزدی برای یک مرجع تقلید کرده است. شیخ محمد یزدی نایب رئیس مجلسی بود که هاشمی رفسنجانی رئیس آن بود. پس از در گذشت آقای خمینی و رهبر شدن آقای خامنه ای، یزدی به حکم آقای خامنه ای شد رئیس قوه قضائیه. در دوران ریاست او در قوه قضائیه ماجرای حمله به کوی دانشجویان دانشگاه تهران، یورش به مطبوعات و توقیف وسیع آنها، قتل های زنجیره ای و دهها توطئه دیگر که همگی برای فلج کردن دولت محمد خاتمی بود روی داد. شیخ محمد یزدی سپس به حکم آقای خامنه ای شد یکی از شش فقیه شورای نگهبان و در مجلس خبرگان هم عضو بود. شاهکار او در این دوران حمایت از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد بود که به صدور بیانیه حمایتی ختم شد. عضو شورای نگهبان رسما از نامزدی ریاست جمهوری حمایت کرده بود. او یک هفته مانده به رای گیری، در سفر به مشهد گفت که استنباط می کند نظر رهبری هم احمدی نژاد است. با این سابقه و گذشته باز هم به حکم آقای خامنه ای شد رئیس حکومتی حوزه مذهبی قم. در این مقام هم متوقف نماند و پس از فوت آیت الله مهدوی کنی شد رئیس مجلس خبرگان. آخرین انتخابات خبرگان ضربه ای هولناک بر او وارد آمد. او که رئیس مجلس خبرگان بود از تهران برای این مجلس نامزد شد و همزمان با آن هاشمی رفسنجانی یک لیست 30 نفره از نامزدهای تائید صلاحیت شده تهیه و منتشر کرد که در آن اسم شیخ محمد یزدی نبود. مردم به لیست هاشمی رای دادند و رئیس مجلس خبرگان با سر سقوط کرد و اصلا به آن مجلس راه نیافت که رئیس شود یا عضو شود. آقای خامنه ای پس از این انتخابات و در دیدار با خبرگان انتخاب شده رای نیآوردن دو نفر را یک ضایعه اعلام کرد. شیخ محمد یزدی و شیخ مصباح یزدی!

او که عضو شورای نگبهان باقی مانده است به قم بازگشت و دسته گل جدید، یعنی نامه به آیت الله شبیری زنجانی را به آب داده است. بسختی میتواند راه برود و اغلب با ویلچر اینسو و آنسو برده می شود و یکبار هاشمی رفسنجانی در کنایه ای دو پهلو، که اشاره به گذشته و موضع گیری های یزدی داشت گفت "برای ایشان شفا آرزو می کنم". می گویند هاشمی در هفته های پیش از استخر مرگ شدن به همسرش نام چند نفر را گفته و تاکید کرده که آنها می توانند برای انتقام از اعلام لیست 30 نفره مجلس خبرگان او را بکشند! قطعا نام دو بازنده بزرگ انتخابات خبرگان، یعنی شیخ محمد یزدی و شیخ مصباح یزدی از جمع نام دیگرانی که هاشمی از آنها نام برده هست!

نامه محمد یزدی به آیت الله شبیری زنجانی که در ادامه می خوانید، پس از ملاقات شبیری زنجانی با موسوی خوئینی ها، غلامحسین کرباسچی، محمد خاتمی، عبدالله نوری، عبدالمجید معادیخواه و شماری دیگر از روحانیون مغضوب نوشته و انتشار علنی یافته است.

شیخ محمد یزدی در نامه اش نوشته است:

«با احترام؛ ضمن عرض ارادت، پیرو انتشار تصاویری در فضای مجازی از حضرتعالی در کنار برخی افراد مسئله دار که برای نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری«دام ظله العالی» احترامی قائل نیستند؛ بدین وسیله به عرض می‌رساند، این موضوع ناراحتی و تعجب مقلدین و حوزویان را در پی داشته است.

لازم به ذکراست، اینجانب نیز در دو مرحله با حضرتعالی مکاتباتی در مورد برخی از مسائل دیگر داشته ام که جواب قانع‌کننده‌ای دریافت نکردم؛ لذا این نامه رابه ناچار به صورت سرگشاده خدمتتان ارسال ‌کردم

چگونه می‌شود، حضرتعالی که فرصتی برای ملاقات با هیات رئیسه مجمع عمومی اساتید را ندارید، فرصت می‌کنید در منزل آقایی در تهران حاضر شوید و با این آقایان ملاقات داشته باشید!.

یادآور می‌شوم مقام و احترام شما در سایه احترام به نظام اسلامی حاکم، رهبری و شأن مرجعیت است، پس لازم است این احترام و شئون مرجعیت را رعایت فرموده و ترتیبی اتخاذ فرمائید این گونه مسائل دیگر تکرار نگردد.»


اول بنا نبود، اما افتاد مشکل ها


تقاضای خانواده ها برای انتقال آنها به کشورشان

5 هزار افغان

در زندان های ایران زندانی اند


شکست ارتجاع مذهبی

27 در صد زنان ایران

تحصیلات دانشگاهی دارند!


با 76 میلیون متر مربع وسعت

بزرگترین فرودگاه جهان، امروز

در استانبول ترکیه افتتاح می شود


منتخب اخبار روزهای گذشته


دیدار رهبران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه

صلح و بازسازی سوریه

نتیجه اجلاس استانبول میشود؟


عنوان اول پیک نت 6 آبان

نکته پرانی های روحانی

درسخنرانیها و مصاحبه‌ها


تایمز اسرائیل:

نتانیاهو برای ارسال پیام

به رهبران ایران به عمان رفت


فیلم را ببینید!

خیلی می خوای ارشاد کنی

برو گریبان سعید طوسی را بگیر!

حکومت نمی خواهد و یا نمی تواند این واقعیت را هضم کند که معضلات اجتماعی با بسیج و گشت ارشاد و بگیر و ببند و اعدام حل نمی شود. هر چند وقت یکبار 200 تا 300 نفر را بعنوان اوباش و زورگیر در تهران دستگیر می کنند. اگر با دستگیری اوباش، از زاد و ولد آنها کم می شد که دیگر نیاز به ادامه دستگیری نبود. همینگونه است برخورد با مسئله حجاب و یا قاچاق مواد مخدر و یا دستفروشی و یا سرقت، جیب زنی، قاپ زنی و دهها پدید دیگر. هیچکدام اینها با زور و تفنگ و خشونت و نصیحت حل نمی شود. پدیده های اجتماعی ریشه ساختار اقتصادی و اجتماعی دارد که حکومت بر جامعه تحمیل کرده است. ادامه پافشاری بر شیوه های گذشته همان نتایجی را بدنبال دارد که در شورش یکصد شهر ایران دیدیم. در مورد حجاب و گشت ارشاد هم کم کم وضع همان شده و می شود که در این فیلم می بینید.


خرید سوپر جت سوخو

در گِرُو یدکی های امریکائی است

ریانوستی- ترجمه کیوان خسروی


گفتگو با فائزه هاشمی

درباره مرگ ناگهانی هاشمی

سرنخی بدست آمده است!


عنوان اول پیک نت 5 آبان

نتانیاهو پادشاه عمان را
پل اسرائیل - ایران کرد؟


جسد را آتش زدند تا جای ضربات چاقواز بین برود

"خودکشی"

توجیه قتل سیاسی "فرشید هکی"


فرضیات و شایعات جدید

"خاشقچی" قربانی کدام

توطئه سازمان یافته جهانی شد؟


سرمقاله راه توده 666

حکومت از مردم ایران
بیشتر ازخطر امریکا می‌ترسد!


عنوان اول پیک نت 3 آبان

خبرگان با پیشنهاد برکناری
روحانی به دیدار رهبر رفتند!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


مرور صفحات اول

 روزنامه های ایران

پیش و پس از انقلاب 57


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


 
 

سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران