یادداشت علی مطهری

سرنخ استخر مرگ شدن هاشمی

دست کسانی در حوزه قم است

 

مصاحبه مدیرکل زندانها

قتل وحید مرادی

در زندان حادثه عجیبی نبود

(پیک هفته ۱۰۹) 28 مرداد  1397 برابر با 19 اگوست 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت روز گذشته (شنبه) گزارش مربوط به تمرکز قدرت در دست آقای خامنه ای بود که با عنوان "همه کارها دست من است اما اپوزیسیون نظام هم هستم!" منتشر شد و روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت 18 هزار و 500 خواننده داشت و روی 14 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


27 - 26 مرداد
خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


27 - 26 مرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


27 - 26 مرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


27 - 26 مرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


27 - 26 مرداد

منتخب اخبار ورزشی


27 - 26 مرداد

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 28 مرداد

 چرا افکار عمومی

از همان ابتداء

مرگ هاشمی را قتل او دانست؟

تجربه تاریخی نشان داده که افکار عمومی در مجموع خود کمتر اشتباه می کند، حتی اگر در مواردی جزئیات یک رویداد را نداند. بویژه در مسائل مربوط به حکومت. شناخت مردم که بتدریج و از حادثه به حادثه  در جامعه ته نشین می شود، سرانجام به یک باور عمومی تبدیل می شود. در مورد مرگ ناگهانی هاشمی رفسنجانی از همان دقایق اول که خبر اعلام شد مردم آن را مرگ ندانسته و قتلی دانستند که حکومت مرتکب شده است و انگشت اشاره هم بیت رهبری را نشانه رفت. آقای خامنه ای بدلیل نداشتن جسارت ذاتی (حتی در حد قبول یکی از انبوه اشتباهاتی که مرتکب شده) که آن را پشت کلمات و اصطلاحات خشونت آلوده پنهان می کند، و نداشتن پایگاه اجتماعی و مردمی (چیزی که آقای خمینی داشت) همیشه سعی کرده سرپوش روی جنایات حکومتی بگذارد زیرا مرتکبین جنایت پایگاه حکومتی او هستند، برای نمونه قتل های زنجیره ای. حتی عاملین و آمرین جنایت ها را در صدر هم می نشاند، به امید حمایت آنها از وی. نمونه آن احمد جنتی و شیخ محمد یزدی و مصباح یزدی (از جمله متهمین به قتل هاشمی) و محسنی اژه ای و سید ابراهیم رئیسی. معیارهای او برای برگماری ها و درجه دادن های نظامی و نهاد در دل نهاد ایجاد کردن ها، همگی ناشی از همین خصلت نهادینه او و بندبازی به جای رهبری است. برای نمونه واقعا هیچ روحانی غیر از سید ابراهیم رئیسی لیاقت تولیت آستانقدس را نداشت؟ قطعا داشت و حتی ما هم می توانیم افرادی مانند آیت الله محقق داماد و دهها نمونه دیگر را نام ببریم، اما ایشان برای بند بازی میان علم الهدا و رئیسی برگماری رسوای رئیسی را برگزید. به همین دلیل حتی اگر در جنایتی حکومتی او نقشی هم نداشته باشد، افکار عمومی او و بیت رهبری را مقصر میداند. از جمله درباره مرگ ناگهانی هاشمی رفسنجانی. او در جریان جزئیات قتل هاشمی است اما جسارت اعلام آن و پیگرد مرتکبین آن را ندارد و همین است که افکار عمومی هیچ حرفی از حرف های او را قبول ندارد.


روزنامه جمهوری اسلامی

تابلوها را به هر کجا بردند

همانجا کانون قتل هاشمی است


فرشاد مومنی

حق با موسوی بود

که نگران حاکمیت رانتجوها بود


مرور مطبوعات 27 مرداد

شارلاتان بازی های جدید

به بهانه تقسیم دریای خزر


منتخب اخبار روزهای گذشته


آقای خامنه ای در صدر فضای مجازی

همه کارها دست من است

اما اپوزیسیون نظام هم هستم!


در سه ماه بهار

4 میلیارد و 356 میلیون
زکات از تهرانی‌ها گرفته‌شده


اعتراف به قتل هاشمی
در تظاهرات طلاب فیضیه قم


اجازه مذاکره با امریکائی ها

در عمان را چه مقامی داد؟

مصطفی تاجزاده


فیلم را ببینید!

آقای سینما نه، بلکه آقای

مروت و مردم دوستی رفت

عزت الله خان رفت اما میراثی از خود باقی گذاشت که هرگز در ایران و نه فقط در جامعه سینمائی و هنری آن فراموش نخواهد شد. در همین فیلمی که می بینید، دلیل فراموش نشدن او را که اشاره کردیم عمیقا درک می کنید. مردی که با هیچکس دعوا نداشت و با هیچکس قهر نمی کرد، هنرپیشه بزرگی که در کمال مروت و برعکس بسیار از هنرمندان دیگر از کارگردان فیلم فراموش نشدنی گاو ستایش می کند. نه فقط ستایش بلکه می گوید هر چه دارم از او دارم. نگاه کنید به این همه خواننده قدیم و جدید و ببینید یکی از آنها اینگونه از آهنگسار و ترانه سرای معروف ترین ترانه هایشان یاد می کنند؟ تفاوت انتظامی با بقیه در همین خصلت های مردمی او بود. قرار است دوشنبه از تالار رودکی (وحدت) بدرقه شود که شکوه این بدرقه از هم اکنون قطعی است. مردی که به حق او را آنتی کوئین ایران می دانستند و فیلم گاو او را همطراز با زوربای یونانی "آنتوتی کوئین و آهنگ فراموش نشدنی زوربا اثر تئودور اکیس). خودتان فیلم را ببینید!


 سرمقاله 657
از نامه 40 اقتصاددان بعنوان سند
برون‌رفت ازبحران حمایت می‌کنیم


خلاصه مصاحبه غلامعلی رجائی

هاشمی چقدر تلاش کرد

احمدی نژاد را به خامنه ای بشناساند


از این گوش شنید و از آن گوش در کرد!

این فیلم مربوط به آغاز ریاست جمهوری علی خامنه ایست. علیرغم، جنگ، ترورها و انفجارها و اعدام هائی که کمر انقلاب 57 را شکست هنوز راه درازی در پیش بود تا تاریخی ترین آزادی های بدست آمده در آن انقلاب به زنجیر کشیده شود و موریانه فساد و تباهی حکومت و جامعه را بجود. آقای خامنه ای از این گوش شنید و از گوش دیگر شنیده ها را در کرد و شد سمبل آن شعاری که این روزها در هر تجمع ممکنی سرداده می شود: مرگ بر دیکتاتور!


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 18 هزار و 500 گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران