رهبر جمهوری اسلامی این راهم یادش رفت

چه کسانی در حرم امام رضا

قبرهای1میلیاردتومانی می خرند؟

 

مخالفت دولت جدید ایتالیا

با ادامه تحریم های روسیه

راشا تودی - ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 27 خرداد  1397 برابر با 17 ژوئن 2018 

 pyknet100@gmail.com


پر مخاطب ترین مطلب پیک نت پنجشنبه 24 خرداد، عنوان اول آن "جدالی خونین و ناگزیر در کمیه نظام و مردم ایران" بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام این روزنت جمعا 18 هزار و 800 خواننده داشت و در 11 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد


25-23 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25-23 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25-23 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25-23 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


25-23 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


25-23 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 27 خرداد

آقای خامنه ای مرد میدان

دگرگونی وضع موجود نیست

آقای خامنه ای، در نقش امام جمعه تهران، نماز عید فطر را خواند و پیش ار نماز نیز دو خطبه مذهبی و سیاسی خواند. در خطبه مذهبی از گسترش شور و هیجان مذهبی جوانان بسیار گفت و آن را ستود و در خطبه سیاسی نیز ضمن مثبت و خوب توصیف کردن وضع اقتصادی، یکبار دیگر فرافکنی کرد و گفت که امریکا قصد جنگ اقتصادی با جمهوری اسلامی دارد و از جمله راه حل های مقابله با آن به سفر خارج نرفتن آنهائی است که مثلا میروند ترکیه و گرجستان و ارمنستان. سفرهائی که برکت ندارد اما اگر تبدیل شود به سفر به نجف و کربلا و مکه  شود خیر و برکت دارد! البته توصیه ملایمی هم به وارد کنندگان کرد که اجناسی را وارد نکنند که در داخل تولید می شود!

این فشرده نتیجه ایست که وقتی از طول و عرض دو خطبه ایشان بزنید بدست می آید. البته باضافه مقداری هم زجز خوانی مبارزه با این و آن و از جمله با امریکا!

این رسم تمام حکومت های تک صدائی است که تا آخرین نفس، هرگاه سخنرانی می کنند و گزارش میدهند همه چیز مثبت است و البته انتقادهای کم رنگی هم وجود دارد. درحالیکه واقعیات چیز دیگری است و آن لحظه که چشم به روی آن واقعیات باز می شود، دیگر آب از سر گذشته و فرصت ها از دست رفته است. اگر غیر از این بود آقای خامنه ای بجای بند کردن به سفرهای خارجی که عمدتا برای فرار از تنگناهای اجتماعی داخل کشور (از حجاب تا دریا و از شادی تا ندیدن ریخت گشت ها) است، چند جمله ای درباره موسسات اعتباری می گفت که پول مردم را بالا کشیده اند و نمونه ای از آن را (موسسه ثامن الحجج) در همین شماره پیک نت می خوانید، از سبز شدن بانکها در دوران 8 ساله احمدی نژاد می گفت که فساد و پولشوئی و دور زدن فاجعه بار تحریم ها که بابک زنجانی از جمله کارگزاران آن بود می گفت. جرات می کرد و می گفت سود بانکی را بکشید تا 5 در صد پائین تا سرمایه ها بجای خرید و فروش ارز توسط مخالفان دولت و غارتگران نظامی و غیر نظامی و فلج کردن دولت برود به سمت تولید. دو جمله می گفت که سیمائی که زیر نظر ایشان ریاست آن تعیین میشود باید دگرگون شود و به سمت مردم و واقعیات جامعه بیاید. می گفت که سخنرانی های تحریک آمیز و ضد دولتی امام جمعه ها را قبول ندارد، می گفت که با حمله و کتک زدن زنان به بهانه حجاب موافق نیست، می گفت پرهای اتاق بازرگانی را باید قیچی کرد، می گفت نظام هیچ چاره ای جز خانه تکانی و اصلاحات ندارد، می گفت شرکت های وابسته به سپاه باید منحل شوند و سپاه برود به پادگان ها، می گفت که از مذاکره با امریکا بیم ندارد زیرا آنکس که بیم دارد به خود اعتماد ندارد و می گفت که اعتصابات و اعتراضات کارگران به حق است و ریشه مسئله باز میگردد به خصوصی سازی هائی که انجام شد، می گفت که حاشیه نشینی هول انگیزی که در اطراف شهرها بوجود آمده حاصل نابودی کشاورزی و فلاکت روستائیان است، می گفت که نگران بی آبی کشور و آلودگی هاست، و می گفت که "خودی" و "غیرخودی" کردن جامعه باعث فساد و رانت خواری شد، می گفت که با چاپلوسی و برای وی القابی مانند "مقام معظم" درست کردن مخالف است و این کاری شاهنشاهی است و میگفت آنها که به سبک تگزاس امریکا که حیوانات را با مهر داغ می کنند، با داغ کردن پیشانی برای خودی جلوه کرده و رانت خوردن مخالف است، حداقل چند جمله می گفت که به چه دلیل رفتیم سوریه و اکنون چرا مجبوریم آنجا را ترک کنیم و ....

ایشان هیچکدام از اینها را نگفت به دو دلیل: نخست این که شخص خود وی متهم ردیف اول این بساط است و دوم این که بر خلاف ادعاهائی که می کند دارای آن جوهره انقلابی و پشتوانه اجتماعی که لازمه چنین جسارتی است نمی باشد و توان چنین مدیریتی را برای چنان تحولی ندارد. آن که دارای چنان جوهره ای بود میرحسین موسوی بود که زندان خانگی را به جان خرید و خط بطلان به سیاست های اقتصادی و اجتماعی دوران رهبری آقای خامنه ای کشید. شاید هاشمی رفسنجانی را هم بتوان نه در زمره انقلابیون، بلکه در زمره آنها که آینده هولناک را دیدند و هشدار دادند به حساب آورد که پیش بینی استخر مرگ شدن خود را هم کرد اما سکوت نکرد.


هزار میلیارد تومان پول مردم را بالا کشید

مردم را این چهره های نورانی

و "خودی" به خاک سیاه نشاندند!


سخنرانی پر خبر روحانی

در دیدار با اصحات رسانه ها

حسن روحانی در آخرین روزهای ماه رمضان، در یک جلسه  افطاری با مدیران و مسئولین رسانه های داخلی کشور شرکت کرد و برای آنها سخنرانی کرد. با کمال تاسف رسانه های خارجی از تمام این سخنرانی که نکات مهمی در آنها مطرح شده بود جسبیدند به آن نکته ای که وی درباره نقش رسانه های بی نام و نشان خارجی و برخی رسانه های داخلی در ایجاد بحران ارز گفت. حتی در این مورد هم آنها - از جمله تلویزیون بی بی سی- نپرداختند به نکته محوری که او در این بخش گفت. یعنی بی اعتمادی مردم به رسانه های داخلی و ازجمله رسانه های و مرجع شدن رسانه های خارج کشور برای مردم. روحانی با صراحت گفت که وای به حال ملتی که مرجع او رسانه های خارجی باشد و این اشاره درستی بود به بی آبروئی رسانه ملی و بی اعتبار آن که برای نخستین بار روحانی با چنین صراحتی درباره آن سخن گفت. نکات مهمی در این سخنرانی وجود دارد که ما می خواهیم حداقل از آنها که دو دوره به حسن روحانی رای داده اند آن را بشنوند.

https://www.youtube.com/watch?v=sgBB9y9T-Fc

https://www.youtube.com/watch?v=aDrL1kWPW54


مرور مطبوعات 24 خرداد

مردم از چهره شریعتمداری بیزارند

اما عکس "عادله"

یکساعته یک میلیون بیننده داشت!


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 648

جنبش اصلاحات در ایران
20 سال پس از دوم خرداد 76


علیه ایران

 عربستان با چراغ خاموش وارد تاجیکستان شده


عنوان اول پیک نت 24 خرداد

جدالی خونین و ناگزیر
در کمین نظام و مردم است؟


درباره رهبر کره شمالی

حالا مطبوعات چه دارند که بگویند

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


نامه به محمدخاتمی

مردم از مرز امید

به اصلاح نظام عبور می کنند


آلمان ستاد نظامی

در شهر "اُلم" این کشور برپا کرد

یونگه ولت.ترجمه - الناز گرجی


اعلام دلائل ضد و نقیض

انفجار مهیب در قم چرُت مراجع را پاره کرد


 عنوان اول پیک نت 23 خرداد

نشانه های آشکار
فروپاشی ایمان و اعتقادها


با 500 میلیارد تومان پول صندوق اخیر فرهنگیان

ایشان همان "غندالی" خان است

که سر از اروپا در آورده است


حساب بانکی

A.Khodai

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کانال تلگرام

اعضای تلگرام پیک نت

از 17 هزار  گذشت


صفحه فیسبوک

روزنت پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران