مصاحبه رئیس پلیس امنیت پایتخت

اوباش محلات برای چه هدفی

تحت کنترل پلیس قرار میگیرند؟

 

سیاست 2020 ترامپ

جنگ در خلیج فارس است؟

راشا تودی ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  8 دی ماه 1398 -  29 دسامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


7-6 دی

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


7-6 دی

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


7-6 دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


7-6 دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


7-6 دی

منتخب اخبار ورزشی


7-6 دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول: سخنرانی غیر تحلیلی آقای خامنه ای

جمهوری اسلامی امروز

فروپاشی اتحادشوروی دیروز

به بهانه سالگرد فروپاشی اتحاد شوروی، یک تحلیل صوتی از رهبر جمهوری اسلامی که از نوع صدای ایشان معلوم می شود مربوط به چندین سال پیش است، درباره دلائل این فروپاشی روی سایت بیت رهبری منتشر شده است. این سخنرانی و فایل صوتی با هدف توجیه مخالفت رهبر جمهوری اسلامی با مذاکره با  امریکا تهیه شده و این که هر نظامی که با امریکا مذاکره کند سقوط می کند. دراین سخنرانی آقای خامنه ای یک مرور خبری از پایان دوران گورباچف و روی کار آمدن یلتسین می کند و پیروز میدان مذاکره را دو رئیس جمهور امریکا. یعنی ریگان و بوش پدر که پیش از رئیس جمهور شدن معاون ریگان بود ارائه میدهد.

دراین سخنرانی کوچکترین تحلیلی درباره اوضاع اقتصادی و دلیل بی تفاوتی مردم نسبت به انحلال اتحاد شوروی ارائه نمی شود و تمام صحبت بر سر "توطئه امریکائی" برای فروپاشی موفقیت آمیز اتحاد شوروی است. او فقط در یک بند می گوید که «از عوامل فروپاشی شوروی، نبود رابطه‌ای بین رهبری شوروی و مردم بود؛ یعنی رهبری آنها، هیچ وقت نمی‌توانست روی مردم حساب کند.»

ایشان به مخاطبان خود نمی گوید که چگونه از درون حزب کمونیست اتحاد شوروی مافیائی بیرون آمد که بعدها به "آلیکارش"ها شهرت یافتند و توانستند صنایع کشور را نابود کنند و سیستم اقتصاد مافیائی – سرمایه داری را بر روسیه حاکم کنند. ایشان به آن فسادی اشاره نمی کند که در درون دستگاه حزبی رسوخ کرده بود. این را نمی گوید زیرا همین رسوخ و فساد درجمهوری اسلامی صورت گرفته و فاجعه ثروت و فقر، غارت و حکومت مافیائی در جمهوری اسلامی حاصل همین رسوخ است. از فضای بسته سیاسی در اتحاد شوروی چیزی نمی گوید و این که مردم غافلگیر شدند زیرا اصلا نمیدانستند چه دارد می گذرد و اعتمادها فرو ریخته بود. یعنی همین وضعی که اکنون در جمهوری اسلامی حاکم است. رهبر جمهوری اسلامی در این سخنرانی شتاب دارد که مذاکره را توطئه اعلام کرده و نفی کند و به همین دلیل نمی گوید که مگر چین از ترس فروپاشی با امریکا مذاکره نکرد و نمی کند؟ و یا ویتنام و یا کوبا و کشورهای دیگر. نفس مذاکره که توطئه نیست اما به آن شرط که از موضع استحکام موقعیت اقتصادی و موقعیت سیاسی  باشد و مردم پشت حکومت. امروز اگر تظاهرات در ایران آزاد اعلام شود و امنیت آن را نیز حکومت تضمین کند 70 در صد جمعیت شهرها علیه حکومت به خیابان خواهد آمد. وقتی زیر رگبار گلوله و به بهانه گرانی بنزین می آیند، زیر چتر تضمین امنیت حکومتی نمی آیند؟

مسئله اینجاست و آن درسی که باید از فروپاشی اتحاد شوروی گرفت نیز همین است. حتی در همان اتحاد شوروی سابق، مگر جمهوری بلاروس نتوانست با همان نظام سوسیالیستی و علیرغم همه توطئه های غرب و بویژه امریکا و حتی زیر فشار حکومت یلتسین بدلیل داشتن حمایت مردمی و مقابله با طبقاتی شدن جامعه سرپای خود بایستد و همچنان ایستاده است.

اتحاد شوروی بزرگترین انبار سلاح های اتمی را داشت، بزرگترین ارتش مجهز و از دل جنگ دوم جهانی بیرون آمده را داشت، بموجب پیمان ورشو در کشورهای اروپای شرقی حضور نظامی داشت و .... اما در داخل خود کشور مردم را دیگر نداشت. مردمی منفعل شده، غیر سیاسی شده و خسته  از ایستادن در انواع صف ها. انتخابات معنای خود را از دست داده بود و جامعه تبدیل به حزبی و غیر حزبی (خودی و غیر خودی) شده بود و فساد و حکومت الیگارش ها از دل همین خودی و غیر خودی در آمد. یعنی همین وضعی که امروز جمهوری  اسلامی دارد و با رجز خوانی های فرماندهان سپاه و موعظه های امام جمعه ها و تحریف واقعیات توسط رهبر در سخنرانی هایش کار به سامان نمی شود.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله

مجلس آینده به سبک دوران پهلوی

باید تابع و مورد نظر رهبر باشد!


از یک گزارش دریافتی

گروهبندی دانشجویان عدالتخواه

برای رسیدن به قدرت خیز برداشته!


مرور مطبوعات 7 دیماه ایران


منتخب اخبار روزهای گذشته


از یک پیام دریافتی

10 روز شورش

و آمار بدست آمده از اورژانس ها


عنوان اول پیک نت 7 دیماه

دیواری ترک برداشته
که حکومت به آن تکیه می کرد


خب این بود:

تظاهرات خیابانی از ترس شورش

در چهلم قربانیان شورش آبانماه!


نامه نرگس محمدی از زندان رنجان

فریاد من، فریاد ملت است

این فریاد خاموش نخواهد شد!


از یک پیام دریافتی

ضبط لحظات آتش زدن

یکی از بانکها توسط "خودی ها"


در خانه اندیشمندان علوم انسانی

سخنرانی تحلیلی دکتر فاضلی

درباره دلائل شورش آبان ماه

فساد و بی عدالتی از تقسیم جامعه به خودی و غیر خودی آغاز شد و به بی اعتمادی اکثریت نزدیک به مطلق مردم به حکومت ختم شد. این  مضمون سخنرانی علمی و دقیق دکتر محمد فاضلی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. در این سخنرانی دلائل شورش آبان ماه مردم بررسی شده است. حاکمیت به شمول رهبر و امام جمعه ها، فرماندهان سپاه و قوه قضائیه و نهادهای امنیتی گوش خود را گرفته برای شنیدن این تحلیل ها با پنبه و چوب پنبه بسته اند.


سرمقاله 721

کدام ‌نتیجه را "قدرت" میخواهد

ازانتخابات مجلس بدست‌آورد!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

ما فکر می کردیم سخنان سردار نجات بدلیل اعتراف به نکته ای بسیار مهم درباره شورش آبان، یعنی پایگاه مردمی شورش پر خواننده ترین مطلب پیک نت روز گذشته (شنبه) بشود، اما پیام دریافتی درباره ضبط لحظات آتش زدن یک بانک توسط خودی های حکومتی بیشترین خواننده را داشت. این مطلب روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 15 هزار و 270 خواننده داشت و روی ۸ فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد که آمار خوانندگان آن فیسبوک ها در آمار پیک لحاظ نشده است. ضمنا سخنان و یا اعتراف ناخواسته سردار نجات به یکی از چالش های مهم در جمهوری اسلامی بدل شد و روزنامه جمهوری اسلامی سرمقاله خود را به آن اختصاص داد. اخبار مربوط به این چالش را در ستون منتخب اخبار سیاسی این شماره پیک نت بخوانید.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران