عقل اقتصادی ابراهیمرئیسی که تمرین رهبری میکند

هرسال باید بنزین را گران

و حقوق ها را اضافه می کردیم!

 

مرور مطبوعات پنجشنبه 14 آذر

امریکا مرتب پیام میدهد

پیام او چیست و جواب ایران؟

(پیک هفته ۱۰۹)  16 آذر ماه  1398 -  7 دسامبر 2019

 pyknet100@gmail.com


15-13 آذر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


15-13 آذر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


15-13 آذر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


15-13 آذر

منتخب اخبار
شهرستان ها


15-13 آذر

منتخب اخبار ورزشی


15-13 آذر

منتخب اخبار اقتصادی

 

عنوان اول پیک نت 16 آذر

دخالت در امور داخلی عراق

میتواند به فاجعه ای تازه بیانجامد

این که درعراق چه حوادثی روی میدهد و جنبش اعتراضی این کشور به کدام سرانجام و نتیجه ای خواهد رسید برای ایرانی ها و حکومت مهم است، اما آنچه در کشور همسایه روی میدهد به خود آنها مربوط است و هر نوع دخالت نهادهای علنی و مخفی جمهوری اسلامی در امور داخلی آن کشور می تواند به نتایجی خلاف آنچه که آنها می اندیشد بیانجامد. این مسئله از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی و زمانی که هنوز حمله ارتش عراق به ایران شروع نشده شروع شد.

زمانی که  سفیر جمهوری اسلامی درعراق حجت الاسلام دعائی  نگران از دخالت های تحریک آمیز  در امور داخلی عراق چند بار به ایران آمد و گزارش نگرانی از  تحریکات را به آیت الله خمینی داد. این دخالت ها اکنون به یک اعتراض مردمی در عراق تبدیل شده است و آن را باید جدی تلقی کرد، پیش از آن که به جنگی نوین و متفاوت با حمله ارتش صدام به ایران تبدیل شود. جنگی که اسرائیل و امریکا قطعا از آن حمایت کرده و حتی مشوق و سازمانده آن خواهند بود. چنان که تبلیغات سنگینی را امریکا با اعلام نقش ایران در حمله به یکی از پایگاه های نظامی آن کشور در عراق، از هم اکنون شروع کرده است.

  روز گذشته آیت الله سیستانی نیز برای چندمین بار به دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی عراق هشدار داد که این هشدار همانقدر میتواند شامل حال امریکا شود که شامل حال جمهوری اسلامی. شاید شایعاتی که درباره حضور سردار قاسمی فرمانده سپاه قدس در عراق منتشر شده نیز از انگیزه های هشدار جدید آیت الله سیستانی باشد. روزنامه کیهان که بلندگوی این نوع ماجراجوئی ها و دخالت ها در امور دیگر کشورهاست، روز گذشته خلاف هشدار سیستانی نوشت:

"دوستان عراق (که منظور جمهوری اسلامی است) نسبت به آنچه علیه یک کشور مهم منطقه راه افتاده، ناظر بی‌طرف نیستند و اجازه تحقق حکومت «داعش سیاسی» را نمی‌دهند".

(اشاره کیهان به انتخاب یک نخست وزیر نظامی درعراق است)


هیاهوها و گرد و خاک ها مهم نیست

از دوشنبه غربال

لیست های انتخاباتی شروع می شود


منطقی که پشت زبان نرم خاتمی است

محمد خاتمی زبان پرخاش و تهدید و ارعاب ندارد. زبان او نرم و دیپلماتیک است. این از جمله خصلت های خوب است که مردم آنرا در برابر زبان تحکم و استبداد حاکم می پسندند. گاهی این زبان به گونه ایست که مردم تا روی جملات او دقیق نشوند فهم سریع آن ممکن نمی شود. از جمله در همین چند جمله ای که درباره اختلافات درون حکومتی و تیغ به روی اصلاح طلبان کشیدن قدرت حاکم در تدارک انتخابات مجلس گفته است.


1- تشییع جنازه شیرزاد خان در کرمانشاه

2- و عزاداری برای قربانیان ماهشهر

بهانه بدست حکومت

برای تکذیب فیلم های واقعی را ندهید!


سخنرانی علم الهدا با دانشجویان بسیجی

کلاه بزرگ تحریم انتخابات مجلس

که میخواهند سر مردم بگذارند


منتخب اخبار روزهای گذشته


سرمقاله راه توده 718
مردم ایران زیر فشار امریکا
ازخارج وکودتاچی‌ها درداخل


سعید حجاریان در گفتگو روزنامه ایران

هزینه کار سیاسی را

باید در ایران سر شکن کرد!


عنوان اول پیک نت 14 آذر

رهبر ج. اسلامی گام به گام
روحانی‌را فلج و زمین‌گیر کرد


اگر عزم ملی برای تصاحب مجلس شکل نگیرد

امثال مطهری و سلحشوری را

در مجلس آینده نخواهیم دید!


سقوط ملی گرائی

 در میان نسل جوان کردها

فروزنده فرزاد


راه توده 718 منتشر شد

هفته نامه راه توده  - شماره 718 (پنجشنبه 14 آذر 98)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به دو فشار بر ایران و مردم ایران، یکی از جانب حکومت درداخل و یکی هم ازجانب خارج توسط امریکا دارد. بخش دیگری از کتاب خاطرات محسن رفیقدوست را که نشان میدهد چه کسانی با چه میزان از ناآگاهی سیاسی و سواد سکان جمهوری اسلامی را در دست گرفتند در این شماره منتشر شده است. در همین شماره راه توده مطالبی می خوانید با این عناوین:

حوادث روزانه ایران و جهان را چگونه باید دید؟، دیرور در خدمت امروز و دیدن به فردا، فیلم سازی اطلاعات بی آبروی سپاه، رهبر و سپاه دو روی یک سکه، شورش اخیر یعنی در ایران شرایط انقلابی حاکم شده؟، ملی گرائی در میان کردها رو به زوال است،  آمادگی جنگی برای صلح میان ارمنستان وآذربایجان، درک تاریخی حزب توده ایران از تحولات اجتماعی، افتتاح بزرگترین طرح انتقال گاز روسیه به چین، "ناتو" اتحادی قدیمی زیر چتر سئوال و بالاخره نگاهی به فیلمی کوتاه درباره مخالفت حزب توده ایران با ادامه جنگ با عراق و نگاهی به مصاحبه فرمانده سپاه در دوران جنگ.


نگاهی به پرسش و پاسخ دانشجوئی علی مطهری

رهبر از روی سر دولت ومجلس

فرمان سهمیه بندی بنزین را داد


ناوهای جنگی در خلیج فارس جمع می شوند

ضربه سهمگین نظامی به ایران

با بی تفاوتی مردم روبرو میشود؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت پنجشنبه 14 آذر پر خواننده ترین مطلب این شماره بود. این عنوان درباره فلج کردن گام به گام روحانی طی 6 سال توسط رهبر جمهوری اسلامی بود که روی فیسبوک و کانال تلگرام پیک نت جمعا 22 هزار و 700 خواننده داشت و روی بسیاری از سایت ها و فیسبوک های داخل کشور بدون ذکر نام پیک نت به اشتراک گذاشته شد که برای ما ذکر نام آنقدر اهمیت ندارد که وسعت انتشار یک دیدگاه و نظر در باره اوضاع ایران. از همه آنها که چنین کردند تشکر می کنیم. بویژه چند تن از سرشناسان سیاسی و اهل قلم و روزنامه نگار زخم دیده در جمهوری اسلامی. این مطلب روی 7 فیسبوک خواننده آن در خارج از کشور نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران