سرمقاله 772

امید مردم ایران، بار دیگر

متوجه تحولات از داخل شده

 

"نوالنی"،را به‌روسیه فرستادند

تا تبدیل به "یلتسین" دوم شود!

نعمت بوستانی

(پیک هفته ۱۰۹)   1 بهمن ماه 1399  - 20 ژانویه 2021

 pyknet100@gmail.com


اول بهمن

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


اول بهمن

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


اول بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


اول بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


اول بهمن

منتخب اخبار ورزشی


اول بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت اول بهمن

عده ای در ج. اسلامی

از تکنولوژی اتمی

"کلاهکش" را میخواهند!

درجمهوری اسلامی، از پایان دولت محمد خاتمی و رئیس جمهور شدن احمدی نژاد (هاله نور) معیار انقلابی بودن شده دفاع از سانترفیوژها، آب سنگین اراک، نطنز، فردو و خلاصه جان کلام "کلاهک اتمی" شده معیار انقلابی بودن. از مرحوم مصباح یزدی بگیرید و بیائید به جلو تا برسید به مجلس استصوابی و اقلیتی کنونی و روزنامه کیهان. مخالفت با مذاکره، مخالفت با برجام، مخالفت با بازگشت امریکا به برجام، بی تفاوتی و حتی مخالفت با لغو تحریم ها و خیز برای فتح سنگر ریاست جمهوری... همگی در همان "کلاهک اتمی" خلاصه شده است. نان و معیشت مردم و نرخ دلار برای آنها همانقدر مهم است که جان مردمی که خود می میرند و یا آنها که "مرده" می شوند! آنها اکنون مدتی است استدلال می کنند که تنها راه بقای جمهوری اسلامی داشتن کلاهک اتمی است و در پاسخ به آنها که هنوز طرفدار منع اسلامی داشتن سلاح اتمی اند و یا خطرات رفتن به سوی آنها را گوشزد می کنند می گوید: "امریکا و اروپا خواهد پذیرفت و اسرائیل هم دنباله رو آنهاست. همانگونه که اتمی شدن پاکستان را تحمل کردند و آب هم از آب تکان نخورد!"

ضرورت داشتن تکنولوژی اتمی بحثی جدا از داشتن کلاهک اتمی است، اما آنها از این تکنولوژی "کلاهکش" را می خواهند. کسانی بعنوان تئوریسین این جمع اند یا نمیدانند و یا نمی خواهند بدانند و بپذیرند که پاکستان را امریکا اتمی کرد تا لوُلوُی هند شود. از همان زمان که جنبش عدم تعهد به همت ناصر، جواهر لعل نهرو نخست وزیر توانای هند و مارشال تیتو رهبر یوگسلاوی شکل  گرفت و در اساسنامه آن پذیرش عضو موکول به این بود که در جریان جنگ سرد نه شرق وابسته باشند نه غرب. و این درحالی بود که همین بنیانگذاران بهترین رابطه سیاسی و حتی نظامی را با اتحاد شوروی وقت داشتند و امریکا با آگاهی از همین مسئله پاکستان را تبدیل به چماق اتمی بالای سر هندوستان اتمی کرد.

در جهان امروز و در منطقه ای که ایران در آن قرار دارد ایران می خواهند چماق اتمی بالای سر منطقه شود؟ و این چماق بقای جمهوری اسلامی را تضمین می کند و یا زمینه نابودی آن را فراهم می کند؟ سئوال بزرگ اینست!

هربانگی که این روزها از مجلس استصوابی یازدهم بلند می شود برخاسته از رویای کلاهک اتمی است. بخوانید این گفته های ذوالنوری را که از شاگردان ممتاز مصباح یزدی است:

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:

اگر تحریم های نفتی و بانکی ایران برطرف نشود، تمام دسترسی‌های آژانس طبق پروتکل الحاقی لغو می‌شود و دوربین‌های آنان جمع آوری خواهد شد.

همزمان با ذولنوری ، فرمانده سپاه هم که مرتب تمرین سخنرانی می کند و رشد و پیشرفتی هم در این عرصه نمی کند گفته است: «دست‌ ما همیشه روی ماشه است. احساس نیازی به برجام نمی‌کنی، چون رزاق ما خداست.»


اعلام ممنوعیت خرید فایزر به این خبردامن زده

مصباح یزدی با واکسن "فایزر"

دار فانی را وداع گفت؟


حریق ها بار دیگر در ایران شروع شد!

در تهران و چند شهر دیگر ایران (از جمله گلستان) آتش سوزی هائی آغاز شده که شباهت بسیار به آتش سوزی های یکسال پیش در نقاط مختلف ایران دارد با این تفاوت که اینبار آتش سوزی ها بیشتر در شهرها روی میدهد نه جنگل ها. حریقی که روز گذشته درخیابان شوش تهران روی داد یک نمونه است و بار دیگر این سئوال ها مطرح شده که آیا این حریق ها عمدی است؟ نوعی اعتراض است؟ دست خارجی در کار است؟ نتیجه رقابت های داخل حکومتی است؟ حریق خیابان شوش تقریبا همزمان شد با حریق و فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران.


دبیر سرویس اجتماعی روزنامه

همشهری خود را با "گاز" کشت!


راه توده 772 منتشر شد

روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت.

گزارش ویژه این شماره آغاز انتشار بخش هائی از کتاب خاطرات محمد علی عمونی عضو هیات سیاسی و دبیر کمیته مرکزی حزب توده ایران پس از انقلاب است که 37 سال زندان او را در دوران شاه و در جمهوری اسلامی در بر می گیرد. سرمقاله این شماره نیز در ارتباط با انتخابات 1400 است که تحت تاثیر انتخابات امریکا سمت گیری نظامی آن باحتمال بسیار تغییر خواهد کرد.

در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

آیا وضع کنونی ایران نتیجه انقلاب 57 است؟، تاکتیک های حزب از تیرماه 60 باید تغییر می کرد، به یاد دو شاعر توده ای، حزب توده ایران و دو نگاه اقتصادی در انقلاب 57، تونس و ایران پس از انقلاب ضد دیکتاتوری، حوثی های یمن تروریست نیستند برای استقلال کشورشان مبارزه می کنند، حمله به کنگره بهانه ای برای استبداد درامریکا، و بخش دیگری از خاطرات همسر رضا شاه و مادر محمد رضا شاه.


نظر حدادعادل و پاسخ علی مطهری

رابطه مستقیم نتیجه

انتخابات امریکا با انتخابات 1400


دو پرستو در ماجرای قتل قاضی منصوری

چرا "فرناز" برای گشودن قفل

راز قتل منصوری احضار نمیشود؟


عنوان اول پیک نت 30 دیماه

وحشت در دل آنها که خود را

برنده انتخابات 1400 میدانستند


معاونی با کفش های کتانی

که رئیس خود را خواهد گرداند!


بیانیه فعالان سیاسی و مدنی و کادر پزشکی

برای ایمنی جمعی علیه کرونا

75 در صد مردم باید واکسینه شوند


عنوان اول پیک نت 29 دیماه

چرخش سیاسی به سوی

رئیس جمهور غیر نظامی!


صدراعظم سابق آلمان:

رابطه امریکا و اروپا

دیگر مانند گذشته ها نخواهد شد


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

با نزدیک به 7 هزار خواننده روی تلگرام، عنوان اول پیک نت روز گذشته «وحشت در دل آنها که خود را برنده انتخابات 1400 میدانستند» پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت پر خواننده ترین مطلب گزارش خبری درباره نقش دو پرستو در قتل قاضی منصوری بود که روی 8 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت اینجا


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران