سرمقاله 758

 حرکت خزنده کرونا درایران

تبدیل شد به یورشی خوفناک!

 

اسرائیل آتش بیار جنگ

 ارمنستان و آذربایجان است

اومانیته- ترجمه آذرنگ

(پیک هفته ۱۰۹) 24 مهر ماه 1399  -  15 اکتبر 2020

 pyknet100@gmail.com


23-24 مهر

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


23-24 مهر

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


23-24 مهر

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


23-24 مهر

منتخب اخبار
شهرستان ها


23-24 مهر

منتخب اخبار ورزشی


23-24 مهر

منتخب اخبار اقتصادی


عنوان اول پیک نت 24 مهر

رهبر ج.  اسلامی، سرانجام

پنبه را از گوشش در می آورد؟

همه حکومتیان و بویژه آنها که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع مصلحت نظام با آیت الله خوئینی ها رئیس این مرکز همکاری داشته اند میدانند و اینجا و آنجا نیز یا نوشته و یا گفته اند که وی تیزهوش ترین و سیاسی ترین روحانی جمهوری اسلامی است. حافظه ای بسیار پرقدرت دارد و در پیش بینی آینده سیاسی و تحلیل شرایط از دیگر روحانیون فرسنگها جلوتر است. مدتی نایب رئیس مجلس بود و در کنار هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس می نشست. با نظرات اقتصادی و سیاسی او موافق نبود و به همین دلیل وقتی هاشمی رئیس جمهور شد و برنامه صندوق بین المللی پول تحت عنوان "تعدیل اقتصادی" را به اجرا گذاشت و دنبال کرد، بکلی از او جدا شد. بعدها روزنامه سلام را پایه گذاری کرد و امثال عباس عبدی را در این روزنامه مسئول. او از نزدیک ترین روحانیون میانه سال طرفدار و مورد اعتماد آیت الله خمینی بود، رهبری دانشجویان اشغال کننده سفارت امریکا را برعهده گرفت و به حکم خمینی امیرالجاج شد. شاید اگر آقای خمینی چند سالی دیگر زنده مانده بود و البته توان و حضور ذهن رهبری را هم داشت، خوئینی ها جانشین و یا قائم مقام او می شد. چنین نشد و پس از در گذشت آیت الله خمینی با آگاهی از خطراتی که جانش را تهدید می کرد عمدتا در حاشیه و سایه حرکت کرد تا گربه شاخش نزند.

نامه ای که او حدود سه ماه پیش بصورت سرگشاده برای رهبر جمهوری اسلامی نوشت و در آن ضرورت تغییر سیاست های سه دهه گذشته را با تاکید بر بحران عمومی کشور و نارضائی و بی اعتمادی وسیع مردم به حکومت مطرح کرد، با مقاومت و حمله پاچه خواران اطراف بیت رهبری روبرو شد. او هیچ واکنشی به این حملات نشان نداد و منتظر گذر زمان شد تا همه به همان نتایجی برسند که او در نامه خود آن را مطرح کرده بود و سرانجام نیز چنین شد. آب تا زیرزمین راستگرایان حاکم و یا باصطلاح اصولگرایان نیز راه یافت و سرانجام آیت الله مصباحی مقدم سخنگوی روحانیت مبارز و عضو مجلس خبرگان نیز در همین هفته در گفتگویی  گفت: «با دست ‌فرمانی که کشور طی این سی و چند سال بعد از دفاع مقدس اداره شده، نمی‌شود از این به بعد کشور را اداره کرد.»

این اعتراف، قطعا در محافل در بسته خیلی واضح تر و صریح تر مطرح می شود و حتی احتمال وسعت گرفتن آن همزمان با آشفتگی بیشتر نظام در رسانه ها نیز وجود دارد. چنان که اخیر مصطفی تاج زاده نیز در مصاحبه ای که با وی انجام شد تقریبا همین مضمون را مطرح کرد و گفت که رهبر جمهوری اسلامی این امکان را دارد که دست به تغییرات بنیادین بزند و اگر نزند معلوم نیست پس از او کار به  کجا ختم شود زیرا کس دیگر در نظام این امکان را ندارد.


تق کار تازه درآمده

نماینده مجلس دهم قبر پدرش را

تبدیل به امام زاده کرده بود


مردم مراعات خواهند کرد؟

اعلام حکومت قرنطینه

در 5 کلان شهر ایران!


غلبه چین بر کرونا

رئیس جمهور چین در نمایش غلبه این کشور بر کرونا، در سفر به استان جنوبی گوانگ دونگ در شهر چائوژو بدون ماسک به میان مردم رفت و در جشن چهلمین سال احداث منطقه تجاری ویژه شرکت کرد.

کرونا در چین تحت کنترل درآمده و این فیلم نشان میدهد که مردم و رئیس جمهور بدون ماسک با هم دیدار کردند تا پیام پیروزی بر کرونا را به جهانیان بدهند.


مردم گوششان بدهکار ممنوعیت ها نیست

سیل اتومبیل به طرف شما روانه شد


راه توده 758 منتشر شد!

هفته نامه راه توده - شماره 758 (24 مهرماه 1399)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی کانال تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرارگرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به فاجعه کرونا در ایران و دلائل ناتوانی حکومت برای کنترل شیوع آن دارد. بررسی تاریخی این شماره نیز اختصاص به مانورهای آیت الله خمینی در سالهای پس از انقلاب برای جلوگیری از همه کاره شدن روحانیون دارد. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین: نظام حکومتی در ایران تابع مافیاها شده، بررسی نقش مجاهدین خلق در انقلاب ایران از کجا آغاز می شود؟ چرا طالبان ستایشگر ترامپ شده اند؟، کووید 19 چشم مردم را به روی واقعیات تجارت جهانی گشود، اسرائیل آتش بیار جنگ ارمنستان و آذربایجان است، اسرائیل تا پشت دروازه های آبی ایران پیش آمده، شورش یا انقلاب در قرقیزستان، انتشار مانیفست انقلابی پاپ 83 ساله، با جنگ قره باغ میخواستند قفقاز را به آتش بکشند، ترکیه و امریکا در سوریه هم جنگ می کنند و هم غارت، دیدار رهبران فراکسیون های مجلس روسیه با پوتین.


تولید واکسن داخلی تاکنون ممکن نشده

آمار قربانیان کرونا درایران

به 300 هزار نفر خواهد رسید!


شهر "تسیندائو"

تست کرونا در یک شهر

9 میلیونی چین درطول 5 روز!


عنوان اول پیک نت 23 مهر

فقه و فقهای اسلامی را
مردم به تاریخ سپرده اند!


سرمقاله جمهوری اسلامی

امام جمعه تهران

مردم را ساده لوح تصور کرده


نگرانی مردم به سمت وحشت می رود

چرا دولت نمی گوید برای

تهیه واکسن کرونا به کجا رسیده؟


آخرین بوسه وداع

 بر چهره محمد رضا شجریان

آخرین بوسه همایون بر چهره پوشیده در ترمه تابوت محمد رضا شجریان. لحظات بعد انبوهی خاک شجریان را در آغوش می گیرد و دیگر به آنها که روی زمین هستند پس نمیدهد. تا بوده، چنین بوده و حق با خیام است که سرود:

جامی است که عقل آفرین میزندش

صد بوسه ز مهر بر جبین میزندش

این کوزه‌گر دهر چنین جام لطیف

می‌سازد و باز بر زمین میزندش


سخنرانی رهبر ج. اسلامی

سفر در تعطیلات چند روزه ممنوع خواهد شد؟


عنوان اول پیک نت 22 مهر

احمد جنتی تا انتخابات
ریاست‌ جمهوری 1400 می ماند؟


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (چهارشنبه) "فقه و فقهای اسلامی را مردم به تاریخ سپرده اند" با نزدیک به 7 هزار خواننده پر مخاطب ترین مطلب در میان مطالب دیگر بود. همین مطلب در فیسبوک پیک نت نیز بیشترین خواننده را داشت و روی 12 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران