روسیه یک میلیارد واکسن کرونا تولید می کند

موج سوم کرونا در تهران

روزگذشته659 نفر را بستریکرد

 

تفسیری متفاوت

از سیاست خارجی ترامپ!

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹)  25 شهریور ماه 1399  -  15 سپتامبر 2020

 pyknet100@gmail.com


25-24 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


25-24 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


25-24 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


25-24 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


25-24 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


25-24 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 25 شهریور

پایگاههای ضد شورش

در محلات تهران برپا می شود!

هیچ رسانه و هیچ حزب و فعال سیاسی باندازه خود حکومت نمیداند که ایران روز به روز بیشتر به مرز انفجار اجتماعی نزدیک می شود. البته حکومت هم مانند همه مردم نمیداند انفجار چه زمانی و با چه بهانه و انگیزه ای آغاز خواهد شد و به همین دلیل از سایه هر پدیده ای که حدس می زند می تواند انگیزه شورش و انفجار باشد می گریزد. حتی از خاکسپای آیت الله صانعی در شهر قم که نماز میت او را آیت الله شبیر زنجانی در حلقه محاصره دهها مامور امنیتی آموزش دیده خواند و از جمع شدن مردم در محل دفن جلوگیری شد. یگانه چهره شناخته شده ای که پشت آلله شبیر زنجانی دیده شد حسن خمینی نوه آیت الله خمینی بود. نماز در فضای بسته امنیتی در مسجد امام حسن عسگری قم خوانده شد.

درادامه همین وحشت از انفجار خشم و شورش مردم و تدابیری که ظاهرا در یک شورای ضد شورش در بیت رهبری گرفته شده، سردار محمد یزدی، فرمانده سپاه تهران، روز گذشته اعلام کرد طرح امنیت "محله محور" سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ با استفاده از بسیج، در محلات مختلف شهر تهران اجرا می شود. برای اجرای این طرح پایگاه‌هایی تاسیس شده است. سردار یزدی انگیزه اجرای این طرح را مقابله با اراذل و اوباش و تامین امنیت در سطح شهر اعلام کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در یکی از سخنرانی خود در اواخر سال 98 خواهان تهیه و اجرای این طرح شده و اضافه کرده بود که باید به سبک دوران پس از پیروزی انقلاب بسیج محلات در پایگاههای در محلات فعال شوند تا شورش ها را در همان مراحل اولیه خنثی کنند.

بنابراین، ادعای سردار یزدی در حد همان "ادعا" و "توجیه" ارزیابی می شود و انگیزه اصلی همان است که رهبر جمهوری اسلامی گفته بود. این طرح همچنین نشان میدهد که حکومت هیچ امیدی به کاهش بحران اقتصادی، محاصره اقتصادی و گرانی ها ندارد و اکنون بر این مجموعه باز شدن پای اسرائیل به خلیج فارس نیز افزوده شده است. حضوری که برای اسرائیل نقش حضور راهبردی دارد، همانگونه حضور نظامی جمهوری اسلامی در سوریه و عراق نقش راهبردی دارد و رهبر جمهوری اسلامی بارها این را بازگو کرده است.


نظری که روز به روز جای خبر اعدام را میگیرد

نوید افکاری در زندان و زیر

شکنجه اعتراف گیری تازه کشته شد؟


نفوذی ها چه نقش و وظیفه ای دارند؟

این خاطره مارشال تیتو رهبر انقلاب یوگسلاوی، در این روزگار بیش از هر کشور و نظامی به کار جمهوری اسلامی و نظامی که مردم را به دو گروه "خودی" و "غیر خودی" تقسیم کرده و مهم تظاهر به تعهد به اسلام و ولایت فقیه است و نه تخصص و دانش و میهن دوستی می خورد. آگاهی از این خاطره به درد آنهائی می خورد که از دهها و صدها ضربه ای که از همین ناحیه به انقلاب 57 خورد درس نگرفته و به کج راهه خود ادامه میدهند.


عنوان اول پیک نت 24 شهریور

بخت کدامیک برای

رئیس‌جمهورشدن زیادتراست!


امروز دو رئیس جمهور روسیه

و بلاروس باهم دیدار می کنند

نعمت بوستانی


تزریق واکسن کرونا به رئیس خبرگزاری راشا تودی

کدامیک از روحانیون ایران

پیشقدم تزریقواکسن خواهند شد؟


پوست خربزه هائی که زیر پای رئیس رفت!


انتخابات میان دوره ای مجلس

دور دوم، بی رونق تر از دور اول

دور دوم انتخابات مجلس بسیار بی رونق تر از دور اول آن طی شد و عده ای دیگر با دوپینگ شورای نگهبان رفتند به مجلس و به دور اولی ها پیوستند. یک نمونه از قهر مردم با مجلس را در بالا می بینید. اگر این نمونه، آینه انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 باشد، جمهوری اسلامی قالب تهی کرده است و در واقع مافیای قدرت و ثروت جمهوری اسلامی را از قالب تهی کرده است.


من اعتراف می کنم!

نام "عالی پیام" به دوران ما، بعنوان شاعری طنزپرداز و زبان مردم کوچه و بازار در تاریخ شعر ایران خواهد ماند. همچنان که نام محمد علی افراشته با همین خصوصیات در جنبش ملی دهه 30 با روزنامه چلنگر ماند و پیش از او اشرف الدین حسینی با نشریه اش بنام "نسیم شمال" در تاریخ انقلاب مشروطه ماند. سال به سال و همزمان با سفید شدن موها، شعرعالی پیام قوام بیشتری یافت و حالا به دوران شکوفائی اش رسیده است. محققان شعر و ادبیات دوران پس از انقلاب 57 قضاوت خود را خواهند کرد و ما تنها حدس و گمان خود را نوشتیم. گوش بدهید به این تازه ترین شعر او بنام "من اعتراف می کنم" که در واقع بجای مقامات جمهوری اسلامی اعتراف کرده است.


استعدادهائی که هر روز

از کنار آنها عبور می کنیم!

ویژگی امسال جشنواره های فیلم در ونیز، رونمائی از دو کودک و نوجوان دستفروش افغان بود که در یک فیلم ایرانی درخشیدند و جوائزی نیز دریافت کردند. فیلمی بنام "خورشید" ساخته مجید مجیدی . شمیلا شیرزاد که پیش از حضور در سینما درمترو دستفروشی می کرده است و برادرش ابوالفضل که دستفروش چهار راه ها بود. ابوالفضل پس از دریافت جائزه پیامی را برای قدردانی ویژه از مجید مجیدی که مسیر زندگی او را تغییر داد فرستاده که می شنوید.


دکتر شکوری راد:

چرا اختیارات اطلاعات سپاه

به اطلاع مردم رسانده نمی شود؟


با اعدام امثال نوید افکاری

گرسنگان آماده شورش

سیر نمی شوند و از مرگ نمی ترسند


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

از میان مطالب روز گذشته پیک نت (دوشنبه) گزارش گمانه زنی ها درباره ورود سرداران سپاه به عرصه انتخابات ریاست جمهوری با نزدیک به 6 هزار خواننده بیشترین مخاطب را روی کانال تلگرام پیک نت داشت. اما روی فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را مقدمه ای داشت که بر تازه ترین شعر عالی پیام نوشتیم. همین مقدمه به همراه فیلم شعرخوانی وی روی 23 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران