ناتوانی رئیسی صدای مجلسی ها را هم در آورده

رهبرج. اسلامی و رئیس جمهور

نقش اپوزیسیون را بازی میکنند

 

سخنگوی حزب اعتماد ملی:

شاه صدای مردم را دیر شنید

ج.اسلامی هم میخواهد دیر بشنود؟

(پیک هفته ۱۰۹)  ۱۸ بهمن  ماه ۱۴۰۰ - ۷ فوریه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


 ۱۷ - ۱۸ بهمن

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


 ۱۷ - ۱۸ بهمن

رویدادهای منطقه

 و جهان


 ۱۷ - ۱۸ بهمن

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


 ۱۷ - ۱۸ بهمن

منتخب اخبار
شهرستان ها


 ۱۷ - ۱۸ بهمن

منتخب اخبار ورزشی


 ۱۷ - ۱۸ بهمن

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 18 بهمن

ترمز خشونت درایران را

حکومت ومردم باهم بکشند!

انتشار فیلم چند حادثه دلخراش وتکاندهنده که یکی مربوط به بریدن سر یک زن توسط شوهرش در خوزستان است و دیگری بریدن سر یک مامور پلیس از سوی یکی از اوباش مسلح به قمه، دو بحث را موجب شده است. نخست بحثی حکومتی برای افزودن بر اختیارات پلیس برای استفاده از سلاح گرم در صورت مواجهه با مهاجمین مسلح به سلاح سرد و گرم و دیگری یک بحث کارشناسی و اجتماعی. این که پلیس باید این اختیار را داشته باشد تا در صورت مواجهه با مهاجم مسلح از سلاح خود استفاده کند امری غیر طبیعی نیست و تقریبا در اغلب کشورهای جهان - اروپا وامریکا نیز- رایج است. در ایران نیز تاکنون پلیس و نیروی انتظامی برای آتش گشودن به روی مردم بی سلاحی که تظاهرات می کرده اند نه تنها کوتاهی نکرده بلکه زیاده روی هم کرده است. بنابراین بحث تصویب قانونی که به پلیس اختیارات بیشتری برای استفاده از سلاح گرم بدهد چندان محلی از اعراب ندارد مگر آن که قانونی مشخص برای شلیک به طرف اوباش مسلح به سلاح سرد و گرم مورد نظر باشد.

اما بحث دوم؛ یعنی بحث اجتماعی و کارشناسی. نخست این که عامل اصلی ترویج و دامن زدن به خشونت در 4 دهه گذشته خود حکومت بوده است. با اعدام و شکنجه و سرکوب خیابانی، ریختن به خانه های مردم و انجام قتل، ربودن و به قتل رساندن مخالفان از یکسو و با دامن زدن به تعصب های دینی و مذهبی مانند ناموس پرستی و یا ممنوعیت ها و محرومیت هائی که بی وقفه برای زنان قائل شده است. بنابراین، اگر قانونی باید تصویب شود و جزائی باید درنظر گرفته شود، ابتدا برای کارگزاران امنیتی و انتظامی حکومت بعنوان مجریان و پیش از آن برای آمران خشونت است.

در حاشیه این دو بحث، بحث دیگری نیز بدنبال ممنوعیت انتشار سایت خبری بنام "رکنا" بدلیل انتشار فیلم سر بریدن یک زن در خوزستان وگرداندن آن توسط شوهرش در شهر. ما با توقیف و ممنوعیت انتشار هیچ رسانه ای موافق نیستیم، اما با توضیح و تفهیم رسانه ها در باره عوارض انتشار این نوع فیلم ها و خبرها موافق هستیم. زیرا انتشار این فیلم ها و عکس ها و حتی خبرها، به خشونت در جامعه دامن می زند و بتدریج جامعه را به دیدن و شنیدن و خواندن این نوع جنایات بی تفاوت می کند و آن را امری عادی جلوه می دهد. ما، خود نیز تا آنجا که توانسته ایم در این زمینه مراعات توصیه ای را کرده ایم که به دیگر رسانه ها می کنیم. حتی پیش از انقلاب 57 نیز این نوع مراعات ها نه با زور حکومتی، بلکه بر اساس قراری که بین مدیران و سردبیران رسانه ها وجود داشت مراعات می شد. حداکثر، مجلات پیرامون حوادثی اینگونه گزارش تهیه می کردند و حتما در حاشیه آن با جامعه شناسان و کارشناسان اجتماعی نیز گفتگو می کردند.


سفر پوتین به چین غرب را گیج کرده

دو قرار داد 10 ساله

نفت و گاز روسیه  برای چین


اسرائیل و دو تلویزیون هنوز ازشکست مذاکرات می گویند

دلار 26 تومانی مژده داد

که توافق اتمی در وین قطعی است


آغاز پیشنهاد غرب برای راه حل دیپلماتیک

ادعای برگزاری

رزمایش بزرگ اتمی روسیه!


چینی ها دوان دوان به ایران رسیده اند

نخستین شهرک چینی در شرق تهران

این فیلم مربوط به یکی از شهرک هائی است که شرکت های چینی در حال ساخت آن در اطراف تهران هستند و تا آنجا که از روی فیلم میتوان فهمید و با توجه به تجربه و سرعت کار چینی ها در خانه سازی، این شهرک تا پیش از تابستان آماده خواهد شد. فروش آن چگونه خواهد بود؟ فضای سبز آن، اندازه آپارتمان ها و مصالح آن نیز اعلام نشده است. اگر شهرداری تهران بتواند تاسیسات آن را به سرعت راه اندازی کند و آب و برق آن نیز بموقع وصل شود، آنوقت تهرانی ها با یک شهرک چینی آشنا خواهند شد. تا آنجا که می توان حدس زد این شهرک در مسیر تهران به آبعلی در حال ساخت است. شاید با این آپارتمان سازی، کم کم ایرانی ها به این واقعیت پی ببرند که چین فقط جنس های بنجلی که تجار ایرانی به ارزان ترین قیمت از چین وارد می کردند و هنوز هم می کنند تولید نمی کند، بلکه این تجار سودجوی ایران هستند که بنجل وارد می کنند. تا آنجا که اطلاع هست، چینی ها سرگرم احداث یک جاده طویل در مسیر تهران به شمال هم هستند. بخشی از چین ستیزی که در ایران به آن دامن زده می شود، تلاش تجار و آن شرکت های ایرانی است که به سود حداکثر و کیفیت حداقل و چاپیدن مردم عادت کرده اند و حالا نگران حضور رقیب قدرتمندی بنام چین هستند که تابع بالا وپائین رفتن قیمت دلار در ایران نیستند، بلکه تابع قراردادهائی هستند که با دولت و یا شرکت های دولتی می بندند.


کنگره انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها

بر سر حداقل ها به تفاهم برسیم

و برای اصلاح امور به میدان بیائیم


جهانگیری، لیلاز و محمدهاشمی فعال می شوند؟

زیر پوست سیاسی ج.اسلامی

تحرکات تازه ای آغاز شده!


عنوان اول پیک نت ۱۷ بهمن

چین ‌و روسیه برندگان ‌و ‌امریکا
و اروپا بازندگان المپیک چین


مصاحبه عبداللهیان پیش از رفتن به مجلس

آخرین "قمُ قمُ" ایران و امریکا

برای اعلام توافق اتمی در وین


همسر وی نیز کرونا گرفته است

اردوغان در اوکراین

کرونا گرفت و به ترکیه بازگشت!


سرمقاله راه توده ۸۲۱

به‌اسم"چپ"درجبهه "راست"

علیه گردش به شرق درایران


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

«چین و روسیه برندگان امریکا و اروپا بازندگان المپیک چین» این عنوان اول پیک نت روز گذشته (یکشنبه) بود که روی تلگرام این روزنت نزدیک به 5 هزار و 500 خواننده داشت که این آمار بیشتر از آمار خوانندگان دیگر مطالب این شماره بود. البته آمارهائی که اعلام می کنیم تا ساعت 7 شب ایران است و معمولا تا 12 شب بر آن اضافه می شود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 11 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران