"گام" اول در چارچوب طرح "گام به گام"

توافق موقت اتمی

پشت درهای بسته مذاکرات وین

 

بیگانگی 42 ساله

بی اعتمادی حکومت  به مردم

نا باوری مردم به حکومت !

(پیک هفته ۱۰۹)  ۲۵ دی  ماه ۱۴۰۰ - ۱۵ ژانویه  ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۲۲ - ۲۵ دی

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۲۲ - ۲۵ دی

رویدادهای منطقه

 و جهان


۲۲ - ۲۵ دی

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۲۲ - ۲۵ دی

منتخب اخبار
شهرستان ها


۲۲ - ۲۵ دی

منتخب اخبار ورزشی


۲۲ - ۲۵ دی

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۲۵ دیماه

گشودن فضای بسته سیاسی

آغاز تحول درایران است!

اتحاد اقتصادی با چین و اتحاد اقتصادی - نظامی با روسیه، نه با جبهه پایداری و حزب موتلفه اسلامی امکان پذیر است و نه با یکه تازی اتاق بازرگانی و مافیای بانک های خصوصی و شرکت های خصولتی آلوده ای که نه تنها لانه فساد اقتصادی اند بلکه لانه نفوذ و رسوخ سازمانهای جاسوسی و اطلاعاتی غرب هم هستند و یا میتوانند بشوند و نه با اقتصاد تجاری. تا این ساختار اختاپوسی در ایران جراحی نشود و فضای سیاسی برای فعالیت نهادهای صنفی و احزاب سیاسی طرفدار این اتحاد و چرخش فراهم نشود و آنها نقش آگاه سازی و بسیج مردم را برعهده نگیرند کار به سامان نخواهد رسید. تعلل در این دگرگونی، به معنای ادامه وضع ناهنجار و نا همخوان سیاسی و اقتصادی کنونی است. حتی رسانه های تصویری و غیر تصویری نیز یا نمی دانند به کجا می روند و چه وظیفه ای دارند و یا می دانند و وظیفه خود را در چارچوب چین ستیزی و روسی هراسی اجرا می کنند. بزرگترین رسانه کشور که همان صدا و سیماست نیز بی اعتبار تر از آنست که بتواند در این عرصه نقشی ایفاء کند و در این میان دوستی امثال کیهان، دوستی خاله خرسه است. خرسی که با سنگی بزرگ قصد کشتن مگسی را داشت که روی صورت کودک نشسته بود و با کوبیدن آن بر مگسی که بسرعت از جا پرید و رفت، کودک را کشت!

سرمقاله روزهای اخیر سایت "انصاف نیوز" خطاب به حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان، تنها گوشه ای از واقعیت است. این واقعیت که صدا و سیما و روزنامه هایی نظیر کیهان و اساسا شیوه رایج تبلیغات و خبر رسانی در جمهوری اسلامی خود بزرگترین مشوق تبدیل تلویزیون های فارسی زبان خارج کشور بعنوان مراجع خبری مردم شده اند. با بستن فضای مجازی هم این درد درمان نمی شود. یگانه راه حل گشودن فضای سیاسی و باز کردن میدان برای احزابی است که حریف این میدان در چارچوب قانون اند. شاید زمزمه هائی که در روزهای اخیر درباره چیدن پر و بال جبهه پایداری می شود و آغاز ابراز تبری برخی چهره های معمم و مکلا از این جبهه که در واقع انجمن حجتیه نو سازمان یافته است، آغاز راهی باشد که برای اتحاد اشاره شده در بالا گریزی از آن نیست. برای چیدن پر و بال و یکه تازی جبهه پایداری و یا حزب موتلفه نیاز به حذف و منحله اعلام کردن آنها نیست. با گشایش فضای سیاسی در کشور و رقابت های حزبی، خود به خود پایان این یکه تازی ها که می تواند در آینده فاجعه به بار آورد آغاز می شود. پر و بال در میدان رقابت سیاسی باید چیده شود نه در میدان امنیتی و حکومتی. قطعا نخستین گام ها در این راه، گشودن فضای سیاسی برای رسانه هائی است که حکومت تا کنون کوشیده مانع حضور آنها در میان مردم باشد. اگر دیروز، زود بود، فردا قطعا دیر خواهد بود!


نشانه هائی از لابلای خبرها

گام اول توافق اتمی

تا سالگرد انقلاب ۵۷ اعلام میشود


میان معاونان وزرای خارجه روسیه و امریکا
۷ ساعت مذاکرات محرمانه
 پنهان از رهبران اتحادیه اروپا
یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


مهدی نصیری - سردبیر کیهان قبل از حسین شریعتمداری

ام القرای جمهوری اسلامی

مقابل "ام القوا" لنُگ انداخته!


با طرح های نظامی برای مقابله با ناتو دراوکراین
فرماندهان نظامی روسیه
با پوتین دیدار کردند!


سرمقاله راه توده ۸۱۸

مالیخولیای چین ستیزی
و روسیه‌هراسی مدعیان‌اصلاحات!


عنوان اول پیک نت ۲۱ دیماه

نظر معاون وزارت خارجه روسیه فصل الخطاب است؟

موافقت ایران و امریکا
با عقب نشینی گام به گام


بازدید دبیر حکومتی حقوق بشر از زندان اوین

پنهان کردن فجایع زندانها

دیگر برای نظام ممکن نیست!


علم الهدا رکورد "فحش" را شکست!

علم الهدی امام جمعه مشهد طی ۲۴ ساعت ۳۰ هزار فحش دریافت کرده و از این نظر رکورد را میان امام جمعه ها در تلگرام شکسته است. این کانال متعلق به خبرگزاری وابسته به حکومت است و قطعا جلوی ادامه آن را حکومت گرفت والا شاید رکورد جهانی را می شکست.


حمایت از رئیس جمهور و اقدام بموقع او

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه

 چین و روسیه در باره قزاقستان


گرباچف دست خانم دباغ را

در زیر چادر گرفت و او مضطرب شد!


راه توده ۸۱۸ منتشر شد!

 

هفته نامه راه توده - شماره ۸۱۸ (چهارشنبه 22 دیماه 1400)- منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی فیسبوک و کانال تلگرام راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره اختصاص به مالیخولیای چین ستیزی و روسیه هراسی شماری از مطبوعات و سیاسیون فعال در جمهوری اسلامی دارد. گزارش ویژه این شماره، نکات تاریخی از کتاب "حوزه علمیه قم" است. در همین شماره مطالب دیگری می خوانید با عناوین زیر:

امنیت ملی چیست و چرا مردم احساس نا امنی می کنند؟، مقاومت سرمایه داری تجاری در برابر سیاست گردش به شرق، ساختار و سمتگریی اقتصادی ایران باید تغییر کند، هند و روسیه متحد میشوند؟ شورش ناگزیر در قزاقستان، موزه ای برای عبرت حاکمان در کاتالونیای اسپانیا، رقابت ترکیه در بازار داغ فروش پهپاد، نگاهی به کنگره حزب کمونیست چین، دیدار با هیتلر در موزه مادام "توسو"، پایان شورش قزاقستان و حمایت چین و روسیه از رئیس جمهور این کشور و بالاخره "قدرت پرستی" موجب فروپاشی اتحاد شوروی شد! 

تلگرام راه توده:

https://telegram.me/rahetudeh


ناتو، میان قیچی دو قدرت

نظامی و اقتصادی روسیه و چین

یونگه ولت ترجمه رضا نافعی


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت چهارشنبه "موافقت ایران و امریکا با عقب نشینی گام به گام" روی تلگرام این روزنت نزدیک به 8 هزار خواننده داشت و در مقایسه با دیگر مطالب پر خواننده ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 9 فیسبوک خوانندگان آن نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران