پس از سفر لاوروف به تهران

دیدار و مذاکره

پوتین و رئیسی درترکمنستان

 

رئیس اسبق صدا و سیما

حسین طائب را

دیرهنگام برکنار کردند!

(پیک هفته ۱۰۹)  ۷ تیر ماه ۱۴۰۱ - ۲۸ ژوئن ۲۰۲۲

 pyknet100@gmail.com


۷-۶ تیر ماه

خبرهای
 سیاسی - اجتماعی


۷-۶ تیر ماه

رویدادهای منطقه

 و جهان


۷-۶ تیر ماه

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


۷-۶ تیر ماه

منتخب اخبار
شهرستان ها


۷-۶ تیر ماه

منتخب اخبار ورزشی


۷-۶ تیر ماه

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت ۷ تیر

اجلاس رهبران G 7

زیرفشار ترس‌از روسیه‌وچین

ترجمه و تدوین - آذرنگ

اوکراین و بحران سوخت و گرانی در اروپا محور بحث اجلاس رهبران 7 کشور بزرگ سرمایه داری جهان است. اجلاسی که امروز (سه شنبه) به کار خود در آلمان پایان میدهد و باید دید چه قطعنامه ای در ارتباط با مسائل در دستور روز صادر می کنند و آیا این قطعنامه توام با توافق هر ۷ کشور خواهد بود و یا توام با اختلاف نظر.

همزمان با اجلاس یاد شده و بدنبال شلیک چند موشک از جانب ارتش اوکراین به اسکله نفتی روسیه در اطراف کریمه، مسکو چند موشک کروز به طرف یکی از مراکز تولید موشک در کیف شلیک کرد. یکی از این موشک ها توسط ضد هوائی اوکراین شکار شد و تکه های آن به ساختمان های مسکونی اصابت کرد که در نتیجه آن یک کودک مجروح شده و به بیمارستان منتقل شد.

در اجلاس گروه ۷ مسئله  تحریم طلای صادراتی  روسیه نیز مطرح شد که در این مورد اختلاف نظرها بسیار جدی بود زیرا تحریم خرید طلای روسیه می تواند بازار و بورس های غرب را فلج کند. در همین اجلاس "جو بایدن"، رئیس جمهور ایالات متحده، با اشاره غیر مستقیم به اختلاف نظرهائی که در میان رهبران ۷ کشور درباره نحوه مقابله با روسیه وجود دارد گفت که «ولادیمیر پوتین امیدوار است ناتو و G7 را بهر طریق از هم جدا کند، اما ما این کار را امکان پذیر نمیکنیم  و نخواهیم کرد».

باید گفت که ۶۰۰  میلیارد دلار سرمایه گذاری برای زیرساخت ها در کشورهای در حال توسعه، از جمله "اوکراین "در نظر گرفته است. رهبران دیگر کشورهای حاضر در اجلاس بخوبی میدانند که این کمک ها کاغذهای بی پشتوانه ایست که امریکا بنام دلار چاپ می کند و بزودی بی ارزش بودن آنها آشکار خواهد شد.

صدر اعظم المان، که بعنوان نزدیک ترین متحد امریکا در اروپا و ناتو عمل می کند نیز  گفت «همه کشورهای G7 نگران بحران هایی هستند که در حال حاضر با آن روبرو هستیم. کاهش نرخ رشد در برخی کشورها، افزایش تورم، کمبود کالا و اختلال در زنجیره چالش ها جزئی نیستند. و به همین دلیل است که ما باید مسئولیت های خود را با هم بر عهده بگیریم.»

روزنامه اومانیته در گزارش خود درباره اجلاس ۷ کشور بزرگ سرمایه داری نوشت:

  ۷ کشور بزرگ سرمایه‌داری یک برنامه زیرساختی عظیم که یک سوم  بودجه آن را ایالات متحده قرار است تامین کند برای مقابله با نفوذ چین در کشورهای در حال توسعه، از جمله در جنوب آفریقا در نظر گرفته است.

بایدن در همین ارتباط گفت: «ما امروز اینجا هستیم تا تأثیر کار خود را به حداکثر برسانیم. در مجموع، ما می خواهیم تا سال ۲۰۲۷ نزدیک به ۶۰۰ میلیارد دلار بسیج کنیم.»

روز دوشنبه، یعنی یک روز پیش از پایان اجلاس  رهبران گروه ۷ با سران کشورهای دعوت شده از جمله هند، آرژانتین، آفریقای جنوبی، سنگال و آرژانتین دیدار کردند به این امید که بتوانند حمایت آنها را جلب کرده و آنها را از روسیه و چین جدا کنند. این نزدیکی در اجلاس بریکس که یک هفته پیش از اجلاس گروه ۷ بدعوت رهبر چین بصورت آنلاین و با حضور پوتین رئیس جمهور روسیه برگزار شد بیش از پیش تقویت شد.


این نوع تظاهرات را

رسانه های غرب پخش نمی کنند!


یکی از ورودی های

مرکز قدرت در ج. اسلامی

 

شاید این نخستین عکس از خیابان پاستور و یکی از درهای ورودی به بیت رهبری باشد که اخیر منتشر شده است. این محل حریمی امنیتی دارد که هیچ اتومبیل و سواره و پیاده ای نمی تواند از آن عبور کند مگر دارای کارت ویژه داشته باشد. شاید اگر این حریم وجود نداشت و مردم نیز دقیقا میدانستند رهبر جمهوری اسلامی کجا زندگی می کند، خیلی از تظاهرات و اجتماعات تظلم خواهی در این خیابان شکل می گرفت و ای بسا حضور رهبر در جمع این تظاهر کنندگان با همه گونه تدابیر امنیتی که طبیعی نیز هست، راهگشای ارتباط مستقیم رهبر با مردم بود. همه مردم ایران آنها نیستند که هر چند وقت یکبار آنها را سازمان یافته جمع می کنند در حسینیه جنب همین بیت و رهبر برایشان سخنرانی یکطرف می کند. ضمنا تا آنجا که شنیده شده، خانه های آن منطقه طی سالها خریداری شده و به عوامل شناخته شده و مورد تائید جهت سکونت داده اند. همچنین خیابان پاستور با چندین تونل به نقاط دیگر شهر وصل است که ورود و خروج ها از این تونل ها انجام می شود.


زمزمه رفتن زلنسکی

از اوکراین به انگلستان!


اروپا بدون روسیه آینده ای ندارد!

 

این سخنان نماینده پارلمان آلمان است: شهروندان آلمانی با دوران سختی مواجه هستند که از زمان جنگ جهانی دوم به بعد دیده نشده است. جهان در حال چند قطبی شدن است. کشور روسیه یکی از بزرگترین تامین کنندگان مواد اولیه در جهان است، شما کشور ما و کل قاره اروپا را به خطر می اندازید. بدون روسیه ما آینده ای نداریم!


روزنامه خراسان:

آستانقدس رُک و شفاف

مالیات میدهد اما نه به دولت!


افزایش ۶۰ در صدی قیمت

روسیه با "گاز"

گلوی اروپا را گرفته است!


عنوان اول پیک نت ۶ تیر

چه پیامی میان طائب

واسرائیل ردوبدل شده‌بود؟


بجای رسیدگی به خواست های معلمان

۲۳۰ معلم در تهران

و دیگر شهرها زندانی اند!


اجلاس این سران در آلمان تشکیل شده

۷ کشور بزرگ سرمایه داری

درباره تقسیم اوکراین بحث میکنند!


نمونه آن نتیجه سفر "بورل" به ایران

چشم رسانه های داخل

ب‌دهان تلویزیون‌های خارج دوخت‌شده


عنوان اول پیک نت 5 تیر

دور جدید مذاکرات اتمی
چه دستآوردی باید داشته‌ باشد!


"لاوروف" دیپلماتی برای

تغییرمسیر دیپلماتیک جهان


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 


کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته (دوشنبه) که در ارتباط با رئیس برکنار شده اطلاعات سپاه "حسین طائب" بود، روی تلگرام این روزنت نزدیک به ۵ هزار و پانصد خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب بود. روی فیسبوک پیک نت گزارش خبری نقش نفت و گاز روسیه در اروپا «روسیه گلوی اروپا را با گاز گرفته» بیشترین خواننده را داشت و همین مطلب روی ۱۱ فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.
. https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران