هاشمی طباء:

وزرای رئیسی لقمه هائی

بزرگتر از دهانشان برداشته‌اند

 

امریکا 20 سال در واشنگتن

 درگیر جنگ افغانستان بود

راشا تودی- ترجمه رضا نافعی

(پیک هفته ۱۰۹) 9 شهریور ماه 1400 - 31 آکوست 2021

 pyknet100@gmail.com


9 - 8 شهریور

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


9 - 8 شهریور

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


9 - 8 شهریور

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


9 - 8 شهریور

منتخب اخبار
شهرستان ها


9 - 8 شهریور

منتخب اخبار ورزشی


9 - 8 شهریور

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 9 شهریور

ثبات سیاسی و اقتصادی

درجمهوری‌اسلامی ممکن‌نیست!

در جمهوری اسلامی، وزارت خارجه حکم سکوی حمام را دارد. می آیند، روی آن می نشینند، خود سر و تنی می شویند و یا دیگران سر و تنشان را می شویند و سپس از سکو بلند شده و می روند. یکی مثل متکی وزیر خارجه بی خاصیت احمدی نژاد است که رفتنش از روی این سکو، شسته و پاک شده یا نشده یکسان است و یکی هم مثل ظریف که 8 سال مخالفان به تنش کیسه کشیدند. شاید هم بیش از 8 سال، زیرا در سالهای که نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل بود هم رقبا با این پیش بینی که ممکن است روزی وزیر خارجه شود، مدام به تنش کیسه می کشیدند. مخصوصا در دوره احمدی نژاد و توسط فردی که دلاک ماهری بود.

ظریف در سالهای توفانی چرخیدن سانترفیوژها در مراکز اتمی و همزمان، مذاکرات اتمی که منجر به "برجام" شد و پرونده اتمی ایران از شورای امنیت سازمان ملل و بند 7 آن بیرون آمد تا مجوز بین المللی حمله نظامی به تاسیسات اتمی ایران خنثی شود، هنر دیپلماسی خود را نشان داد. یکبار هاشمی رفسنجانی در تمجید از ظریف گفت که او از شاگردان علی اکبر ولایتی است. نمیدانیم چنین بود و یا نبود، اما این نکته قطعی است که ظریف از ولایتی کارکشته تر و چالاک تر بود، بویژه که هم دوران قرار داشتن ولایتی در راس وزارت خارجه در کابینه میرحسین موسوی با چنان توفان هائی همراه نبود که دوران ظریف بود و هم آن پشتیبانی و حمایتی که ولایتی داشت و در راس آن علی خامنه ای رئیس جمهور و سپس علی خامنه ای رهبر ج. اسلامی قرار داشت را نداشت. یکبار، پس از ترور سعید حجاریان و انتقال او به بیمارستان، آیت الله خوئینی ها که بسیاری حدس می زدند آقای خمینی پیش از فوت، او را قائم مقام رهبری معرفی کند، از اولین نفراتی بود که به ملاقات او رفت. حجاریان بین مرگ و زندگی دست و پا می زد و به هوش نبود. خوئینی ها وقتی از بیمارستان بیرون آمد درباره ترور حجاریان گفت: انگشت ها یک محل را در فرمان این ترور نشان میدهند." و در ادامه این پاسخ، درحالیکه از پله های ورودی بیمارستان پائین می آمد زیر زبانی گفت: "ایشان(خامنه ای) هر روز مملکت را به یک سمتی می کشد". مرور حوادث و چرخش ها و مانورهای بی ثبات ساز آقای خامنه ای، این سخن خوئینی ها را که می گویند باهوش ترین، سیاستمدارترین و داناترین روحانی در جمهوری اسلامی و در جمع مریدان آیت الله خمینی است ثابت کرده است. همین خصلت آقای خامنه ای، بتدریج تبدیل به یک روش حکومتی در دوران رهبری وی شد و در طول همین حرکات مارپیچی سیاسی، شمار زیادی از افراد لایق و کاربدست یا مغضوب شدند و یا خانه نشین زیرا آقای خامنه ای چشم دیدن شخصیت مستقل و توانا را ندارد. نگاه کنید به سرانجام میرحسین موسوی، سرانجام محمد خاتمی، سرانجام هاشمی رفسنجانی، آیت الله محقق داماد و حتی حسن روحانی، سرانجام آیت الله منتظری و دهها روحانی و غیر روحانی که هنوز در قید حیات هستند اما به حاشیه رانده شده و امثال جهانگیری و ظریف و زنگنه و شماری دیگر نیز به آنها خواهند پیوست.  درعوض امثال حدادعادل، زاکانی، قالیباف، جنتی و صدیقی، احمد خاتمی، رئیسی و از همین تبار مصدر امورند و مجیز گوی قدرت. همین سیاست در مورد فرماندهان سپاه نیز اعمال شده است. این خصلت و روش، عملا ضد ثبات در جمهوری اسلامی و انسجام سیاسی و اقتصادی در کشور است.

این مقدمه است بر حضور اخیر ظریف و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی که در کابینه رئیسی کنار گذاشته شد در کلاب هاوس. چکیده ای از سخنان این دو را در همین شماره پیک نت می خوانید.

عکس:مجلس ختم آیت الله خمینی. موسوی اردبیلی که خیلی زود از ریاست شورای عالی قضائی که بعدها شد قوه قضائیه کناره گرفت و در قم منزوی شد. خامنه ای، هاشمی که استخر مرگ شد و خوئینی ها که نایب رئیس مجلس شورا و عضو مجلس خبرگان بود و او هم مغضوب و طرد شد.


نکاتی از این حضور

ورود ظریف و صالحی

از حاشیه حکومت به کلاب هاوس


هیچ توفانی نمی تواند

خبرنگاران واقعی را از میدان بیرون کند

آن که در فیلم می بینید و در  توفان "آیدا"ی امریکا ایستاده و ویرانی و فرار مردم را گزارش میدهد، خبرنگار و گزارشگر یکی از تلویزیون های امریکاست. هیچ بادی نباید خبرنگار را از میدان بیرون کند و یا با خود ببرد. البته اگر حکومت ها موی دماغ خبرنگاران نشوند و برایشان مرز بندی گفتن و نگفتن تعیین نکنند، چنان که در جمهوری اسلامی دیوار و حصار کشی این مرز را روز به روز بلندتر و درازتر می کنند و استعداد و ابتکار روزنامه نگاران را می کشند. جمعی از همین پشت دیوارها و مرزبندی های حکومتی مانده که در سالهای اخیر توانسته اند از ایران خارج شوند، اکنون بهترین گویندگان و مجریان، نویسندگان و تهیه‌کنندگان تلویزیون های فارسی زبانند که میلیونها بیننده در داخل کشور دارند و حکومت آنها را رسانه های معاند خطاب می کند. آنها صداوسیما را برای خبرنگاران امنیتی و وابسته به اطلاعات سپاه و روزنامه هایی مانند کیهان را برای بازجوهائی که در جلد روزنامه نگار ظاهر شده اند واگذاشته اند.


تحلیل کوتاه کیسینجردرباره ج. اسلامی

علیه ج. اسلامی اقدامی نکنید

خودشان "خود مخرب" اند!


دستفروشان تریاک در "نیمروز" افغانستان

این دستفروشی شاید در هیچ کجای جهان وجود نداشته باشد، مگر در افغانستان و در همین روزها که طالبان بر این کشور مسلط شده است. این دستفروشان در بقچه هائی که روی زمین می بینید تریاک می فروشند. درفاصله ای بسیار کم از ایران. در ولایت "نیمروز" که در امداد مرز ایران و زاهدان است و با زابل هم فاصله زیادی ندارد.


برای بازسازی کشور

چین و روسیه زودتر از دیگران

خود را به افغانستان می رسانند!


آغاز مذاکرات برای تشکیل دولت

رهبر طالبان از پاکستان

وارد قندهار در افغانستان شد!


عنون اول پیک نت 8 شهریور

تیراژ کیهان با این عکس
وعنوان به 5.1میلیون رسید


در انتظار تعیین تکلیف مذاکرات وین

سرگردانی پرنده دلار

روی درخت پر شاخه قیمت ارزها


تاج زاده درکلاب هاس

زندانبان و شکنجه گر در ج.اسلامی

صدرمینشیند و پست و مقام می‌گیرد


همدستی فرماندار وقت تهران با قالیباف

قالیباف چون گربه مرتضی علی

چهار دست و پا درمجلس فرود آمد


عنوان اول پیک نت 7 شهریور

دو منطق و زیرکی سیاسی
درسخنرانی رهبر ج.اسلامی


ضربه جبران ناپذیر ترور امریکائی سردار سلیمانی

داعش شرق ایران را بخشی

از امپراطوری اسلامی خود میداند!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

عنوان اول پیک نت روز گذشته که درباره انتشار عکس آیت الله خمینی در کیهان سال 57 بود با نزدیک به 6 هزار و 500 خواننده روی تلگرام این روزنت پر مخاطب ترین مطلب بود. روی فیسبوک پیک نت روز گذشته بیشترین خواننده را گزارش مربوط به ورود رهبر طالبان به افغانستان و تلاش برای تشکیل دولت طالبانی در این کشور داشت که روی 9 فیسبوک خوانندگان نیز به اشتراک گذاشته شد.
آدرس فیسبوک پیک نت
https://www.facebook.com/

pyknet1357/


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران