تخریبچی جنگ 8 ساله:

رئیسی نه درس حوزه خوانده

نه یک بیت شعر بلد است بخواند!

 

نتایج طرح افزایش جمعیت

سالی 3 هزار سقط جنین

پنهائی درایران انجام‌می‌شود

(پیک هفته ۱۰۹) 11 خرداد ماه 1400 - 1 ژوئن 2021

 pyknet100@gmail.com


11-10 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


11-10 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


11-10 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


11-10 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


11-10 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


11-10 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 11 خرداد

شکوه یک بدرقه

برای خداحافظی با روحانی

روحانی بزودی کاخ ریاست جمهوری را ترک خواهد کرد.  زمان چندانی طول نخواهد کشید که منتقدان کم اطلاع او، از پشت صحنه های حکومتی و آنها که فراموش کرده و یا در محاسبات خود نیآورده بودند کارشکنی های مخالفان او را در "دولت سایه"، کشیدن آجر از زیر پای برجام در داخل کشور و لغو برجام از سوی ترامپ، دخالت های بی وقفه رهبر در امور دولت، تحریم های وسیع ایران و بالاخره "کرونا" و دشواری مدیریت مقابله با آن را، افسوس خواهند خورد که قدر درایت او را ندانستند. او آن مدیریت و دیپلماسی را در جمهوری اسلامی از خود به یادگار گذاشت که بسیار بعید است در آینده جمهوری اسلامی همانند او یافت شود. خونسردی توام با یکدندگی او برای عبور از دشواری ها در جمهوری اسلامی بی سابقه بود. اگر رئیسی را به جای او به کاخ ریاست جمهوری بفرستند، تازه سنجش های عمومی و ملی آغاز خواهد شد. آنچه مخالفان حکومتی با او کردند بسیار بیش از آن بود که محمد خاتمی کردند.

گزارش "خداحافظی با شکوه از روحانی" که با هشتک "روحانی متشکریم" این روزها آمار آن در فضای مجازی رو به افزایش است و مرز 20 هزار در روز را پشت سر گذاشته سرآغاز دوباره شناسی دوران او در کاخ ریاست جمهوری است.

تا پیش از اعلام نتیجه بررسی صلاحیت‌ها، کمتر روزی بود که شبکه‌های اجتماعی عاری از نقد به روحانی نباشد. اما امروز درتوئیتر می نویسند «نمی‌توان از کارهایی که روحانی و برخی از اعضای دولت و وزرای او بویژه محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و بیژن زنگنه وزیر نفت کردند، چشم‌پوشی کرد»

مرور برخی توئیت‌ها:

- به خاطر حضور وزرای اجرایی و توانمندی چون ظریف، آذری جهرمی و زنگنه که منشأ خدمات بزرگی به کشور شدند، میگم روحانی متشکریم

- تنها به خاطر خدمات دکتر ظریف به کشور هم که شده می‌گم: روحانی متشکریم

- آقای رئیس جمهور به خاطر اینکه کشور را از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد و افتادن در ورطه جنگی ویرانگر نجات دادی ازت متشکریم.

- یکی از خوبی‌های دولت روحانی این بود که وقتی ترامپ روانی غلطی می‌کرد، نگران این نبودیم که رئیس جمهور ما کاری بدتر از او بکنه. نجات از مهلکه‌ای که ترامپ و اشرار منطقه برای ایران‌مان ساخته بودند، قطعاً بدون عقلانیت خاص روحانی ممکن نبود.  برای همین، روحانی مچکریم.

- روحانی ممنون که هم داخلی برامون جنگیدی هم در عرصه بین‌الملل آبروی ایران را حفظ کردی.

- دفاع کورکورانه نمی‌کنیم؛ تو فقط با بدعهدی جامعه جهانی درگیر نبودی، دولت پنهان تا توانست خنجر از پشت زد. بهترین نبودی اما؛ روحانی متشکریم.

- به خاطر شفافیت واقعی بودجه و مشخص شدن ردیف‌های پنهان و نجومی روحانی مچکریم. این رسم اخلاقی در بدرقه منتخب واقعی ملت، تاریخ‌نگاری مهمی از واقعیت امروز ما برای آیندگان است.

- اگر پروژه بید بلند خلیج فارس در دولت مورد نظر صدا و سیما انجام شده بود الان با تمام توان از آن یاد می‌کرد، اما الان ما صدای بی‌صدایان هستیم. روحانی مچکریم.

- بزودی به شرایط سال‌های ۸۸ تا ۹۲ باز خواهیم گشت و هر انتقادی از رئیس‌ جمهوری، توهین و جرم تلقی و مستوجب محکومیت و زندان و شلاق خواهد بود.

- در این مدت صغیر و کبیر بهش فحش دادند و کسی رو به این جرم به زندان نفرستاد.

- وقتی ازت انتقاد کردیم، صدامون نلرزید..

- اینکه از روحانی تشکر می‌کنم یعنی «همه» عملکردش مثبت بوده؟ قطعاً نه! اما کارهای مثبت زیادی توی کارنامه‌ش داره که نادیده‌ گرفتن‌شون یا از تعصب ناشی می‌شه یا از بی‌انصافی.

- هشتگ روحانی مچکریم و خداحافظی باشکوه روحانی ترند اول توئیتر فارسی شد کجایند آنانی که گفتند مردم از رأی به روحانی پشیمانند!؟

علی نصری، تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل در کانال تلگرامی‌اش: «به ما گفته بودند «هر چه فریاد دارید بر سر امریکا بکشید» اما ما - اصلاح‌طلب و عدالت‌خواه و اصولگرا - هر چه فریاد داشتیم بر سر دولت روحانی کشیدیم. آنقدر فریاد بر سر دولت کشورمان کشیدیم که دیگر صدایمان برای اعتراض به دشمن بیگانه گرفته بود.‌ روزها، پشت دولتی را که یک ‌تنه در برابر قلدران جهان ایستاده بود خالی کردیم و شب‌ها به تماشای سریال‌ها و مستندها و برنامه‌های طنز تلویزیونی از رسانه ملی، در تخریب و تمسخر و تحقیر دولت‌مان نشستیم. آنقدر خسارات جنگ تمام عیار اقتصادی خارجی را بر گردن «سوء مدیریت» روحانی انداختیم که آمارهای رشد اقتصادی و نرخ تورم و بیکاری و اشتغالزایی، یک ماه قبل و بعد از خروج ترامپ از برجام، فراموش‌مان شد.آنقدر چشمان‌مان را بستیم و گوش‌هایمان را گرفتیم و واژه «ناکارآمدی» را ورد زبان‌مان کردیم که ندیدیم چگونه در شرایطی که حتی تصورش برای «کارآمد»ترین و ثروتمندترین دولت‌های جهان غیر ممکن بود، دولت روحانی تحت «فشار حداکثری» و در حین پاندمی جهانی، با یک دست ساختارهای اقتصادی و با دست دیگر نظام سلامت کشور را از فروپاشی حتمی نگه داشت و قدم به قدم کشور را در مسیر بازسازی بازگرداند. روحانی متشکریم. هر چند کمی دیر... شاید.»


علیزاده طباطبایی

تلاش برای ورود

موسوی و کروبی به انتخابات


محمد علی ابطحی
همتی نیروی قابل توجهی
در انتخابات ریاست جمهوری است


حسن خمینی:

حق ندارید انتخاب کنید

و به مردم بگوئید رای بده!


زیر فشار امریکا و برای گسترش رابطه با عربستان

گروه های شبه نظامی عراق

(از جمله حشد الشعبی) خلع‌سلاح میشوند؟


پیش‌بینی میشود27 میلیون پای صندوق می روند

52 درصد آراء 27 میلیونی

نصیب چه کسی میشود؟


عنوان اول پیک نت 10 خرداد

اگر اصلاح طلبان به وحدت نظر برسند

محمد خاتمی در انتخابات

از"همتی"حمایت خواهد کرد!


ناصر همتی در "کلاب هاوس"

رقیب من در انتخابات

قهر مردم با صندوق رای است


قوقولی قوقوی بی موقع"امیرتتلو"

برای ابراهیم رئیسی!

"امیر تتلو" مثل خروس بی محل، پرید روی بام شورای نگهبان و درخت ستاد تبلیغات انتخاباتی ابراهیم رئیسی و دوتا توئیت در حمایت از رئیسی خواند (نوشت و منتشر کرد). 4 سال پیش، فیلم خوش و بش ابراهیم رئیسی با تتلو تبلیغاتی بود برای رئیسی که البته به ضد خود تبدیل شد، اما اینبار قطعا از همان اول به ضد تبلیغ تبدیل می شود، چرا که ماجرای ملاقات 4 سال پیش را برای مردم زنده می کند. نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی یکسال پس از انتخابات سال 96 سعی کردند تتلو را بکشند به ایران و نفسش را بگیرند. به دولت ترکیه که آن زمان تتلو در آنجا بود در این زمینه فشار آوردند و شاید امتیازهائی هم مالی و وعده هائی هم دادند اما موفق نشدند، حتی با توسل به پلیس بین المللی . شاید حدس می زدند ممکن است کار به همینجائی بکشد با توئیت تازه تتلو کشیده است!


خاتمی، مردی که قدرت

چهره اش را از مردم پنهان کرده

مصطفی تاج زاده


امریکا و غربی ها پا سست کردند

نتیجه نهائی مذاکرات وین

در"گرو" نتیجه انتخابات 1400


بخشی از سرمقاله جمهوری اسلامی:

"خود انقلابی پنداری"

کشور را گرفتار بحران کرده


عنوان اول پیک نت 9 خرداد

مانورهای سیاسی هاشمی
برای عبوراز تونل‌های‌حکومتی


همه تریبون ها در خدمت رئیسی است

آیا "همتی" در نهایت

در برابر رئیسی قرار میگیرد؟


یک نظرسنجی انتخاباتی

یاشار سلطانی در نوع خود یک روزنامه نگار افشاگر است که اطلاعات دقیقی را منتشر می کند. در ایران می گویند نوشته های او "ویکی لیکس" داخلی است. دو افشاگری او که حتی موجب بازداشت و زندانش شد مربوط است به اختلاس های قالیباف در شهرداری تهران و حساب های بانکی لاریجانی رئیس وقت قوه قضائیه که البته در این مورد اخیر "صادقی" نماینده مجلس نیز سهم به سزائی داشت.

روز گذشته یاشار سلطانی نتیجه یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان میدهد حمایت حکومتی از رئیسی تبدیل به چه پوست موزی به زیر پای وی شد.


اگر و مگرهای "رئیسی" با شال سبز موسوی

اگر دائی من خاله ام می شد

چه دختر خاله های زیبائی داشتم


سابقه یک عضو حقوقدان شورای نگهبان

بازجوها و شکنجه گران

به کابینه رئیسی می پیوندند!


هزار میلیارد تومان ناقابل

طفلک "حسن رعیت"

اختلاس نکرده، بلکه بدهکار است!


نامه محسن مخملباف به مصطفی تاج زاده

احمد جنتی در زندان موش بود

در جمهوری اسلامی افعی شد!


یادداشت سردبیری- عنوان اول پیک نت 8 خرداد

تا آخرین فرصت ها

باید در میدان انتخابات ماند!


سرمقاله راه توده 788

انتخابات 1400

جنگ ‌خونین ‌بر سر رهبری‌است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

یادداشت مصطفی تاج زاده در باره محمد خاتمی که در پیک نت روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، روی کانال تلگرام پیک نت با نزدیک به 7 هزار و 500 خواننده پر مخاطب ترین مطلب بود. در فیسبوک پیک نت بیشترین خواننده را با اندکی فاصله با یادداشت مصطفی تاج زاده، مطلب "قوقول قوقوی بی موقع"امیرتتلو" برای ابراهیم رئیسی!" داشت. هم این مطلب و هم یادداشت تاج زاده جمعا روی 10 فیسبوک خوانندگان به اشتراک گذاشته شد

آدرس فیسبوک پیک نت


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران