سرمقاله راه توده 789

پیامدهای انفعال

درانتخابات‌ریاست‌جمهوری1400

 

عراقچی برای گزارش‌به رهبر راهی ایران می‌شود

مذاکرات وین

به دور ششم خواهد کشید!

(پیک هفته ۱۰۹) 12 خرداد ماه 1400 - 2 ژوئن 2021

 pyknet100@gmail.com


11-12 خرداد

خبرهای
 سیاسی – اجتماعی


11-12 خرداد

منتخب رویدادهای منطقه و جهان


11-12 خرداد

منتخب اخبار
هنری و فرهنگی


11-12 خرداد

منتخب اخبار
شهرستان ها


11-12 خرداد

منتخب اخبار ورزشی


11-12 خرداد

منتخب اخبار اقتصادی

عنوان اول پیک نت 12 خرداد

اگر دیروز غفلت شد

امروز نباید غافل ماند

آنچه که این روزها و در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 شاهدیم، مسیری را طی کرده تا به اینجا رسیده است. کافی بود، این مسیر را از نیمه دوم سال 98 دنبال می کردیم تا از اوضاع کنونی حیرت زده و متعجب نشویم. تا حدی که اسحاق جهانگیری که از مطلع ترین افراد حاضر در صحنه سیاسی است و از کم و کیف و بالا و پائین حکومت با خبر است نیز روز گذشته بصورت سربسته گفت «من نگران آینده ام». او که در آذرماه 92 با یک بغل سند و پرونده به همراه دو حجت الاسلام یعنی مجید انصاری که اقتصاد دان است و موسوی لاری وزیر کشور کابینه محمد خاتمی به دیدار رهبر رفته و طی چند ساعت اوضاع خطرناک کشور و نظام را برای او تشریح کرده و زمینه انتخابات 92 را فراهم ساخت، وقتی می گوید نگران آینده است، قطعا اطلاعاتی دارد که هر کسی ندارد. آن آینده ای که او نگران آنست، همان آینده ایست که چند ماه پیش احمدی نژاد با فرستادن چند تیم با اعلامیه "بیعت با مجتبی" به برخی خیابانهای تهران جلوتر از همه به استقبال آن رفت. او هم میداند تمام ماجرای انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری 1400 برای فراهم ساختن زمینه جانشینی مجتبی خامنه ای است. این جانشینی اکنون با تصفیه های سیاسی درحال انجام است و بموجب خبری که در آذرماه 98 در پیک نت منتشر شد و بخشی از آن را در ادامه می خوانید، این تصفیه سیاسی با تصفیه های خونین همراه خواهد شد. اوباش، تیم های ترور قتل های زنجیره ای و امثال سردار سعید قاسمی و مداحان، بازجوهای اطلاعات سپاه و... به صحنه باز خواهند گشت تا هنگام انتقال قدرت کسی نباشد که نفسش در آید. نقطه مرکزی و محوری انتخابات 1400 همین است و مردمی که به هر دلیل در انتخابات نمی خواهند شرکت کنند هنوز نمیدانند اگر موفق شوند رئیسی را رئیس جمهور کنند، چه آینده ای در انتظار ایران و ایرانی خواهد بود. مسئله اینست.

پیک نت در عنوان اول پیک نت 24 آذر 1398 از شرایطی نوشت که به انتخابات مجلس یازدهم و انتخابات 1400 ختم می شد. اگر دیروز بهر دلیل با دقت کافی نخواندید و یا شاید خواندید اما تردید داشتید، امروز و با مرور آنچه در یکسال و نیم اخیر پشت سر مانده بار دیگر بخوانید. مهم آن نیست که پس از وقوع حادثه مفسر آن شویم (کاری که اغلب مفسران سیاسی به آن عادت دارند) مهم آنست که دلیل رویدادها برای رسیدن به یک هدف را پیش بینی کرده و اعلام کنید و حتی هشدار بدهید. امروز نیز در باره انتخابات 1400 و انفعال و پا سست کردن برای رفتن پای صندوق های رای هشدار میدهیم. اگر دیروز غفلت شد، امروز نباید غفلت شود و آن فردائی برسد که جهانگیری نگران آنست.

پیک نت در شماره 24 آذر 98 نوشت:

«... در میان شماری از فرماندهان سپاه – بویژه نسل بعد از جنگ- رئیسی شانسی ندارد. تاکنون اکثریت فرماندهان سپاه از سکاندار شدن مجتبی خامنه ای به این دلیل بیم داشته اند که وی را آدمی خشن می دانند که قطعا در سپاه دست به کودتا و تصفیه خواهد زد. آیا ساختاری ابداع شده که این ترس از بین برود؟ آیا تصفیه ها تا زمانی که علی خامنه ای در قید حیات است به سود مجتبی انجام خواهد شد؟

دراین میان، گفته می شود بر شمار فرماندهان سپاه که از روحانی حمایت می کنند افزوده شده است. تعقل، صبر و تدبیر و پیش بینی های او در باره اوضاع ایران و جهان در این زمینه نقش مهمی داشته است. بزودی تغییرات مهمی در مجمع مصلحت  نظام نیز روی خواهد داد. بویژه که شایع است "لاریجانی" هم از صحنه حذف خواهد شد....»


گاز بده، زودتر برسیم به جلسه کابینه!

تمام زمینه ها را از حداقل 4 سال پیش فراهم ساختند تا امثال سردار سعید قاسمی و آن که ترک موتورش نشسته، یعنی سعید جلیلی دولتمدار شوند. خیلی کف خیابان علیه مردم و دیگر کف کشورهای اروپائی برای فلج کردن مذاکرات. اینها اعضای دیپلمات و گارد خیابانی دولت رئیسی اند و لابد خواننده و هنرمندش هم "تتلو"!


واقعیات حادثه سانسور شده

دو خلبان نظامی

در پایگاه شکاری دزفول کشته شدند


در آستانه اعلام حمایت

طیف اصلاح طلبان از همتی!

عطاء الله مهاجرانی هم علی خامنه ای را قبول دارد و هم در دولت محمد خاتمی وزیر ارشاد بود. دوران طلائی وزارت ارشاد از نظر مطبوعات و چاپ کتاب. یکبار در پایان نماز جمعه تهران قصد کشتن او و عبدالله نوری را که با هم از نماز باز می کشتند را داشتند که عامل و سازمانده اش سردار الله کرم رهبر وقت حزب الله بود. چاقو و قمه پر کت و شلوار او و عبای عبدالله نوری را گرفت اما آن دو توانستند از مهلکه جان سالم بدر ببرند. حالا مهاجرانی سالهاست که ساکن لندن است اما این خارج از کشور بودن هرگز به معنای دور و یا بیگانه بودنش با اوضاع داخل کشور نیست. بویژه که کانال های کسب خبر از درون حکومت هم دارد و به همین دلیل اغلب آنچه را که می گوید دقیق است. حتی در برخی مصاحبه ها با تلویزیون بی بی سی فارسی که البته حالا مدت هاست با اعتراض به سیاست های این رسانه در آن حاضر نمی شود. بهرحال، این تازه ترین توئیت او در باره انتخابات 1400 است. توئیتی که احتمالا برخاسته از بحث های شبانه روزی طیف وسیع اصلاح طلبان برای گرفتن آخرین تصمیم خود جهت اعلام حمایت از ناصر همتی است.


بحران از زاویه ای دیگر

هر روز 13 معتاد برای ابد

از صف 5 میلیونی معتادان کم می شود


دکتر پزشکیان گفت

اما "قدرت" گوش های خودش را گرفته!

دکتر پزشکیان، در مجلس قبلی در کنار علی لاریجانی نایب رئیس اول بود و در مجلس کنونی که هیات رئیسه آن همگی نمایندگانی اند که با اقلیت رای در شهرهای مختلف به مجلس راه یافته اند فقط نماینده تبریز در مشهد است. او را که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود رد صلاحیت کردند. پس از رد صلاحیت ها، فرصت پیدا کرد تا در مجلس یک نطق نوبتی پیش از دستور بکند و گفت آنچه را که به گوش حضرات فرو نمی رود. آنها که گوششان را گرفته اند، اصلا نه نهج البلاغه را خوانده اند و قبول دارند و نه خلافت حضرت علی را. فعلا این دنیا را خوش اند و رانتی را که سرگرم خوردن آن هستند. بشنوید!


راه توده 789 منتشر شد

 

هفته نامه راه توده - شماره 789 (چهارشنبه 12 خرداد 1400) منتشر شد و مطالب آن علاوه بر سایت این نشریه، روی تلگرام و فیسبوک راه توده نیز قرار گرفت. سرمقاله این شماره نیز اختصاص به انتخابات ریاست جمهوری 1400 دارد. بخش دیگری از خاطرات زندان محمدعلی عموئی در این شماره نیز منتشر شده است. همچنین در این شماره مطالبی می خوانید با عناوین زیر:

علیه کودتای مجتبی خامنه ای "انتخابات 1400 زمینه را برای جبهه فراهم کرده!"، چه سرنوشتی در انتظار حکومت یکدست خواهد بود؟ روحانی را مردم در دولت آینده خواهند شناخت، دالان طلائی افغانستان برای مقابله با جاده ابریشم چین، نظام سرمایه داری انسان ها را پیچ و مهره سیستم می سازد، اسرائیل همچنان در رویای اسرائیل بزرگ است، سفر فوری پوتین به پکن، پس از مذاکره با بایدن، جنگ روانی "رابطه حزب توده ایران با اتحاد شوروی" برگرفته از مناظره در سمینار 80 سالگی حزب توده ایران.


تخریبچی جنگ 8 ساله:

رئیسی نه درس حوزه خوانده

نه یک بیت شعر بلد است بخواند!


نتایج طرح افزایش جمعیت

سالی 3 هزار سقط جنین

پنهائی درایران انجام‌می‌شود


عنوان اول پیک نت 11 خرداد

شکوه یک بدرقه

برای خداحافظی با روحانی


علیزاده طباطبایی

تلاش برای ورود

موسوی و کروبی به انتخابات


محمد علی ابطحی
همتی نیروی قابل توجهی
در انتخابات ریاست جمهوری است


حسن خمینی:

حق ندارید انتخاب کنید

و به مردم بگوئید رای بده!


زیر فشار امریکا و برای گسترش رابطه با عربستان

گروه های شبه نظامی عراق

(از جمله حشد الشعبی) خلع‌سلاح میشوند؟


پیش‌بینی میشود27 میلیون پای صندوق می روند

52 درصد آراء 27 میلیونی

نصیب چه کسی میشود؟


عنوان اول پیک نت 10 خرداد

اگر اصلاح طلبان به وحدت نظر برسند

محمد خاتمی در انتخابات

از"همتی"حمایت خواهد کرد!


ناصر همتی در "کلاب هاوس"

رقیب من در انتخابات

قهر مردم با صندوق رای است


قوقولی قوقوی بی موقع"امیرتتلو"

برای ابراهیم رئیسی!

"امیر تتلو" مثل خروس بی محل، پرید روی بام شورای نگهبان و درخت ستاد تبلیغات انتخاباتی ابراهیم رئیسی و دوتا توئیت در حمایت از رئیسی خواند (نوشت و منتشر کرد). 4 سال پیش، فیلم خوش و بش ابراهیم رئیسی با تتلو تبلیغاتی بود برای رئیسی که البته به ضد خود تبدیل شد، اما اینبار قطعا از همان اول به ضد تبلیغ تبدیل می شود، چرا که ماجرای ملاقات 4 سال پیش را برای مردم زنده می کند. نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی یکسال پس از انتخابات سال 96 سعی کردند تتلو را بکشند به ایران و نفسش را بگیرند. به دولت ترکیه که آن زمان تتلو در آنجا بود در این زمینه فشار آوردند و شاید امتیازهائی هم مالی و وعده هائی هم دادند اما موفق نشدند، حتی با توسل به پلیس بین المللی . شاید حدس می زدند ممکن است کار به همینجائی بکشد با توئیت تازه تتلو کشیده است!


حساب بانکی

DEUTSCHE BANK

BIC: DEUTDEDBBER

IBAN. DE 31100700240459374500

 

----------------------------

برای تماس با پیک نت

 ازآدرس ای میل زیر استفاده کنید:

  infos@pyknet.net

 

آدرس پستی

N.Vernis

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany

----------------------------

Site Meter Site Meter

pay pal پیک نت برای دریافت آبونمان و کمک های مالی

آدرس ای میل ویژه pay pal

4peiknet@gmail.com

 

 



کدام مطلب پیک نت روزگذشته

بیشتر خوانده شد؟

نامه تخریبی جنگ ایران و عراق درباره بیسوادی ابراهیم رئیسی که در شماره روز گذشته پیک نت منتشر شد، روی تلگرام این روزنت نزدیک به 8 هزار خواننده داشت و پر مخاطب ترین مطلب در مقایسه با دیگر مطالب بود. در فیسبوک پیک نت نیز همین مطلب بیشترین خواننده را داشت و روی 16 فیسبوک خوانندگان آن به اشتراک گذاشته شد.

آدرس فیسبوک پیک نت


تلگرام پیک نت


 فیسبوک پیک نت


سایت بین المللی

آمار سایت های خبری فارسی

پیک نت:

Monthly Visitors: 504,930


صفحات اول

روزنامه های امروز ایران