pyknet پيك نت

ديدار خاتمی و رهبری سازمان مجاهدين انقلاب
هشدار خاتمی:
من احساس خطر می‌كنم
توطئه بزرگی درحال تكامل است



دربيت رهبری چه می‌گذرد؟

اعلام بركناری‌ها و برگماری‌ها
مردم نمی دانند
 چرا می‌روند و چرا می‌آيند؟

      پیک هفته 55    ------- 12 دی 1384 - 2 ژانويه 2005

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


تلویزیونی

صبا

روی CD!

برنامه شب یلدای تلویزیون ماهواره ای "صبا" که علیرغم همه تلاش مهدی کروبی نگذاشتند پخش شود، قرار است در یک CD  و بعنوان اولین برنامه تکثیر و در داخل کشور پخش شود. حزب اعتماد و دبیرکل آن مهدی کروبی تصمیم به تکثیر و توزیع این CD گرفته اند تا مردم خود ببینند و قضاوت کنند چه برنامه ای می خواست پخش شود که آن را ضد امنیت ملی تشخیص دادند و جلویش را گرفتند.
یک عضو هیات رهبری حزب اعتماد ملی گفت:
ما این برنامه را که قرار بود شب یلدا پخش شود در اختيار مردم داخل کشور قرار می دهيم تا خودشان قضاوت كنند حكومت و دولت بجاي اينكه به پخش و راه‌‏اندازي اين شبكه كمك كند، جلوي آن را گرفتند.


فراخوان
 شب شعر برای گنجی


درمراسم يادبودعكاسهای قربانی سقوط هواپيما
عكاس‌های
 خبری ايران
روز4 شنبه
دوربين را
زمين می‌گذارند


درآستانه جشنواره فجر
سردار
ساز و آواز
منصوب شد
بزرگداشت موذن زاده اردبيلی
 و موسيقی مذهبي (نوحه، چاوشی‌خوانی ومولودی‌خوانی) در صدر برنامه‌های جشنواره قرار گرفت!


درويشيان
سر پيچ تند
وزارت ارشاد


برنامه‌های
تلويزيون
ماهواره‌ای
صبا


10 سال
ستيز با مطبوعات
3 جلد و يك جلد


ريشه‌های فحشا و اعتياد
حكم
رسيد به
120
ميليون تومان



 
 

اقليت مجلس دهان گشود:
كارنامه 4 ماهه
رئيس جمهور جنجال ساز

1- سرازير شدن سرمايه‌های هنگفت يهوديان نقاط مختلف دنيا به سوی اسرائيل برای تقويت اين رژيم و در اولويت قرار گرفتن مساله امنيت اسرائيل و دفاع نظامی در نزد مردم اين كشور2- محكوميت‌های مكرر دولت جمهوری اسلامی توسط دولت‌ها، سازمان‌ها و مجامع مختلف 3-  تقويت طرفداران سخت‌گيری عليه ايران،4- احضار سفرای جمهوری اسلامی در كشورهای مختلف، 5- بلوكه شدن صدها ميليون دلار دارايی‌های ايران در ايتاليا،6-  لغو سخنرانی رئيس مجلس در دومای دولتی روسيه،7-  جنگ‌ طلب معرفی شدن ايران در نزد افكار عمومی جهان. 8- وعده‌های پوچ و ناممكن به مردم شهرستان‌ها ، درحاليكه دولت با كسر بودجه 8500 ميليارد تومانی روبروست و حتی قادر به اجرای مصوبات مجلس هم نيست،9- ايجاد تقدس برای رئيس جمهور و افراط در انعكاس برنامه‌های تبليغاتی،10- نصب العين شدن اسلام مصباح يزدی و همطراز شدن وی با رهبر.


ميزگرد بررسی اعتصاب شركت‌واحد و تشديدپيگرد فعالان دانشجوئی فرياد نان و آزادی
حالا بانگ عدالت است


پيام شركت واحدی‌ها به شهردار تهران
حمايت رو به گسترشاز سنديكاهای مستقل

پيام رانندگان شركت واحد، برای شهردار تهران
 استقبال از انتقال اتوبوسرانی تهران
به شهرداری به شرط تحقق خواسته‌ها


اعتصاب كارخانه شيشه ميرال
مخالفان سنديكای كارگران، همان‌هائی هستند كه توليد را
 نابود كرده و مانند سردار محصولی برج ساز شده اند.

اين صحنه‌ای از اعتصاب كارگران كارخانه شيشه ميرال واقع در جاده ساوه – تهران است. حقوق عقب افتاده شان را می‌خواهند، پول نفت پيش كش! مالكين جديد كارخانه را به ورشكستگی كشانده اند و برای خنثی سازی خبر اين اعتصاب نيز،  عوامل كارفرما در ورودی كارخانه را به آتش كشيدند تا اعتصاب را با خرابكاری و اخلال پيوند بزنند و زمينه يورش به كارگران را فراهم آورند!
صندوق تعاون بسيج آستانه مبارك شاه عبدالعظيم و يكی از تجار بازار مبل يافت آباد در ساخت و ساز با مافيای قدرت سهامداران اصلی شيشه ميرال شدند و حالا قصد دارند بدون پرداخت حق و حقوق كارگران كارخانه را بسته و برج سازی كنند. كارخانه در ميان بازار مبل يافت آباد قرار گرفته و ملك آن ارزش تجاری پيدا كرده است. به همين آسانی توليد تعطيل و كارگران از همه حق و حقوق خود محروم می‌شوند. صاحبان جديد كارخانه 800 ميليون تومان مواد اوليه شيشه را فروخته اند تا كارخانه ديگر امكان توليد نداشته باشد و ورشكست شود.
آنها كه در مقابل سنديكاهای كارگری ايستاده اند و مجهز به زندان و نيروی انتظامی و سلول انفرادی اوين هستند، همان‌هائی هستند كه كارخانه‌ها را اينگونه به ورشكستگی كشانده و مانند سردار محصولی در عرض چند سال به بزرگترين بساز و بفروش‌های ايران تبديل شده و می‌شوند. همان سرداری كه احمدی نژاد می‌خواست وزير نفتش كند و رسوائی او مانع شد.


رضاعليجانی
شكنجه كنندگان
درهرم قدرت جای دارند


توسعه ‌بی‌سوادی
8 ميليون ايرانی
سواد خواندن و نوشتن ندارند



دانشگاه آزاد اسلامی
درچنگ حكومت- از بند دولت آزاد
شرق- احمد شيرزاد


مسئول جبهه و جنگ جهاد
معاون پارلمانی وزارت ارشاد شد!


نگران كويت از بمباران اتمی ايران
وآلودگی آب و هوای خليج فارس


پايان شورش كور در حومه پاريس
حريق ادامه دار، درخرمن رسانه‌ها
نوشته:Marc ENDEWELD ( لوموند ديپلماتيك)
برگردان آزيتا نيكنام



لوموند دیپلماتیک فارسی ماه دسامبر
روی شبکه اینترنت قرار گرفت

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه دسامبر با مقالات زیر روی سايت این نشریه در شبکه اینترنت قرار گرفت. هیات تحریریه این نشریه اعلام داشته است که بدلیل فیلترینگ شدن لوموند فارسی از اين پس مقالات آن با ايميل ارسال خواهد شد و در همین زمینه خواهان یاری برای پخش شده است. ( آنها که مدعی فیلتر سایت های ضد اخلاقی و جنسی بودند و پشت این بهانه پنهان شده بودند، حتی مقالات سیاسی نشریه ای مانند لوموند را هم تاب نیآورده اند!)

1-شکنجه -2درباب تمجيد از رمان3- پل نيزان، روشنفکر و جدل گرا 4 - حمله طرح ريري شده به5- رژيم سوريه 6 - تقسيم دوباره کارت ها در آسيا 7 -رمزگشائي -8ريشه هاي خشم9 - شکستن10- آپارتايد فرانسوي11- چگونگی بهره برداري راست آمريکا از شورش ها  12- چک وچانه زدن براي کالائي کردن جهان 13- نبرد براي بقاي پنبه آفريقائي 14- حرص و طمع به بخش خدمات 15- خلاقيت سينماي فلسطيني هاي اسرائيل 16- قاچاق طلا بين کنگو و اوگاندا 17- انقلاب با ترانه سرائي18- مغز، دروغ و مبارزه با تروريسم 19- برنامه جديد براي مدرسه 20- از انتحار و انتقام گفتن 21- رازهای القاعده 22- فهرست اعمال يک ديکتاتوري 23- در مورد نظامي گري آمريکا24-  -رزمناو پوتمکين25سلاخي آزادي هاي مدن 26- ايماني کور در پيشرفت‌هاي علمي27-سيري به درون اخبار تلويزيوني28- حق امتياز هاي داروئي ای که مي تواند کشنده باشد.




سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

تماس با ما

دیدگاه ها


امور تربيتی بازگشت
"تفتيش عقايد"
 به مدارس

النا مفتون

پيش از آنكه دولت اصلاحات امور تربيتي مدارس را منحل كند، همة دانش‌آموزاني  كه با اين نهاد شوم سر وكار پيدا كرده بودند مي‌دانستند كه وظيفه اين نهاد جز جاسوسي و آزار و اذيت دانش ‌آموزان چيز ديگري نيست. دانش‌آموزي مي‌گفت اوايل كه دانش‌آموزان هنوز نمي‌دانستند با چه ارگان هولناكي سر و كار دارند، گول مربيان پرورشي را مي‌خوردند. مربي امور پرورشي به آنها مي‌گفت: بيائيد براي من درد دل كنيد، من كمكتان مي‌كنم كه با فرد موردعلاقه‌تان ازدواج كنيد. اما چند مورد كه بچه‌ها اعتماد كردند، معلوم شد كه فقط قرار بوده برايشان پرونده‌سازي شود و دانش‌آموزان بيچاره فقط ابزار ترقي جاسوس ها شوند. این امر باعث شد كه دست اين جاسوسهاي بيكار و بيسواد رو شود و نهاد پرورشي يا امورتربيتي مدارس چنان بي‌آبرو شود كه هيچ كس، حتي دو آتشه‌ترين طرفداران راست هاي افراطي هم جرئت نكردند نسبت به انحلال آن اعتراض كنند.
با روي كار آمدن دولت احمدي‌نژاد، همان گونه كه انتظار مي‌رفت، همه چيز به عقب بازگشت و يكي از اين عقبگردها احياي امورتربيتي در مدارس است. اما فاجعه‌انگيرتر آنكه تأسيس اين معاونت جاسوسي به بهاي قرباني كردن تربيت بدني مدارس صورت گرفته است. نهادي كه به اعتراف دوست و دشمن خود در ارتقاي سطح ورزش مدارس بسيار موفقيت‌آميز عمل كرده و كارهاي بسيار باارزشي انجام داده است. قرار شده كه اين نهاد كه تاكنون مستقل عمل مي‌كرده برود زير چتر امور پرورشي و بشود زير مجموعه آن. فقط مانده بود كه نظامی ها و امنيتي ها بريزند توي مدارس و امكانات ورزشي مدارس را در چنگ خود بگيرند.


شركت واحدی‌ها
ماشاءالله به همت
 و غيرت شماها
حبيب پزنده
وب لاگ چاله ميدان

اوه كه داند زدن بر سر ضحاك پتك
كی شودش پای‌بند كوره وسندان و دم
(خاقانی)
بار ديگر تهران شگفتی ساز شد و در سياه ترين ساعت شب، پرچم خورشيد بر دوش رانندگان زحمت كش شركت واحد به اهتزاز درآمد. در حالی كه مريدان آيت الله مصباح يزدی برای قبضه قدرت مطلق خيز برداشته اند، احمدی نژاد ايران را در سراشيبی حمله خارجی قرار داده، رجال سياسی مهر سكوت برلب زده و گرد مرگ بر فضای دانشگاه پاشيده شده، ناگاه فضای رعب پوچ ولايی به همت رانندگان شركت واحد شكسته شد.
از بين تلاشهايی حق طلبانه‌ای كه در سالهای اخير در ايران صورت گرفته، اعتصاب كاركنان شركت واحد قطعا ً يكی از اصيل ترين و موثر ترين موارد محسوب می‌شود.
اعتراضات دانشجويی در عين اصالت، چندان برای شهروند متوسط ايرانی مفهوم و يا تاثير گذار نبود. افشاگری‌های اكبر گنجی و يا روشنگريهای نوانديشانی از قبيل سروش و كديور و اشكوری باز تنها در بين اقليت روشنفكر جامعه مخاطب داشته، نه در كوچه پس كوچه‌های لب خط، مهرآباد جنوبی، خاك سفيد و نازی آباد.
اما درد شوفر واحد برای همه آشناست، از دانشجو گرفته تا دستفروش، از معلم گرفته تا زن خانه دار.‌بی‌شك رانندگان واحد به جهت ميزان امتزاج با طبقات متوسط و محروم جامعه در موقعيتی استثتايی قرار دارند كه تنها با جايگاه روحانيت قبل از انقلاب قابل مقايسه است.
در اينجا لازم است نسبت به خطراتی كه اينگونه تحركات خودجوش مردمی را تهديد می‌كند هشدار داده شود. تجربه وقايع سالهای اخير، و بويژه پس از حمله به كوی دانشگاه نشان داده كه جنبش مردمی در ايران بيش از هر چيز ديگر از جانب اپوزيسيون خارج نشين تهديد می‌شود. در پی هر خيزشی، عده‌ای برون مرزی حرفه‌ای بال می‌گشايند تا شايد از بابت هزينه فعالان درون مرزی، چيزی نصيب آنها شود. فرداست كه شاه پرستان در تلويزيون‌های لوس آنجلسی اعضای سنديكای شركت واحد را جان نثاران اعليحضرت توصيف كنند. از سوی ديگر، رقاصان كنفرانس برلين (كمونيست‌هايی كه از ماركس تنها موهای آشفته و عينك گردش را به ارث برده اند) رانندگان اعتصابی را كادر سازمانی خود بخوانند! و حكومت هم همين را در بوق كند.
فرداست كه قاضی حداد مهرآبادی بازداشت شدگان را نه به اتهام اعتصاب صنفی، بلكه به اتهام خط گرفتن از رسانه‌های دشمن و توطئه عليه امنيت ملی محكوم كند. او نيز می‌داند كه رسانه‌های دشمن حتی روحشان نيز از اين اقدام خبر نداشته، اما به همت اپوزيسيون بهترين بهانه را برای سركوب بدست آورده است.